Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Nutrición e Bromatoloxía
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Capacitar o alumno no coñecemento teórico e práctico dos aspectos nutricionais e dietéticos característicos das diferentes idades da vida, a súa evolución e desenvolvemento ao longo do tempo, a importancia que teñen durante un período concreto da vida e a repercusión destes na seguintes idades.
Capacitar o alumno no coñecemento teórico e práctico dos aspectos nutricionais e dietéticos característicos na actividade física.
1. Nutrición durante a prexestación e xestación. Necesidades nutricionais da nai durante a lactación. Grupos de alimentos recomendados.
2. Nutrición no primeiro ano de vida. Leite materno. Leite de fórmula. Evolución
da alimentación no primeiro ano de vida. Alimentación complementaria. Pautas.
3. Nutrición durante a primeira infancia, idade preescolar e escolar.
4. Nutrición durante a adolescencia. Cambios fisiolóxicos e necesidades nutricionais do adolescente.
5. Nutrición no ancián. Concepto de envellecemento. Cambios fisiolóxicos relacionados coa nutrición. Necesidades nutricionais. Alimentos recomendados.
6. Nutrición equilibrada e actividade física. Hidratación na práctica deportiva. Axudas ergogénicas.
7. Dieta no adestramento. Pautas dietéticas e de hidratación en competición: Antes, durante e despois.
8. Planificación nutricional e dietética en deportes específicos.
Visitas relacionadas con la programación de la materia
-Nutrición y alimentación humana. J. Mataix. Ergon 2000.
-Tratado de Nutrición. Angel Gil. 2010. - Nutrición y Terapéutica Dietética. V.L. Kerschner. Manuel Moderno. México, 1984
-Fundamentos teóricos–prácticos de Nutrición y Dietética. Alfredo Martínez, J.
-Nutrición en las diferentes etapas de la vida. J.E. Brown.
CB1 - Que os alumnos demostraron coñecemento e comprensión nun campo de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e é normalmente a un nivel que, aínda que sexa apoiada por manuais avanzados, inclúe algúns aspectos envolvendo coñecemento de vangarda do seu campo de estudo
CB2 - que os alumnos poidan aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e ter a
competencias tipicamente demostrado a través do deseño e soster argumentos e resolver problemas dentro do seu campo de estudo
CB3 - que os alumnos teñen a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu campo de estudo) para informar xuízos que inclúan reflexión sobre pertinente social, científica ou ética
CB4 - que os alumnos poden comunicarse información, ideas, problemas e solucións a ambos especialista e non público
especializada
CB5 - que os alumnos desenvolveron as habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar máis estudos
cun alto grao de autonomía
CG17 - coñecer a estrutura de servizos de alimentación e unidades de alimentación e nutrición hospitalario, identificando e
funcións en desenvolvemento nutricionista-nutricionista no equipo multidisciplinar.
CG18 - Participar na organización, xestión e execución dos distintos tipos de alimentos e apoio nutricional
hospitalario e ambulatorial e nutricionais nutrición.
CG29 - Adquirir formación básica para a actividade de investigación, sendo capaz de formular hipóteses, recoller e interpretar
información para a resolución de problemas mediante o método científico, e comprender a importancia e as limitacións da
pensamento científico en saúde e nutrición.
CG1 - Recoñecer os elementos esenciais da profesión de nutricionista-nutricionista, incluíndo os principios éticos, responsabilidades legais e exercicio da profesión, aplicando o principio de xustiza social á práctica profesional e desenvolvida lo respecto ás persoas, os seus hábitos, crenzas e culturas.
GC2 - Desenvolver a profesión con respecto por outros profesionais sanitarios, adquisición de competencias para o traballo en equipo.
CG3 - Recoñecendo a necesidade de manter e actualizar as súas competencias profesionais, prestando particular importancia a aprender de forma autónoma e continuamente, novos coñecementos, productos e técnicas de nutrición e alimentación, así como a motivación pola calidade.
CG4 - Coñecer os límites da profesión e as súas competencias, identificando, cando sexa necesario un tratamento interdisciplinar ou reenvío a outro profesional.
CG5 - El se comunica de forma eficaz, tanto oralmente e por escrito con xente, os profesionais
saúde ou a industria e os medios de comunicación, sabendo como usar a tecnoloxía de información e comunicacións, especialmente as relacionadas coa nutrición e estilo de vida.
CG6 - Comprender, valorar criticamente e saber como usar e aplicar fontes de información relacionadas coa nutrición, alimentación,
estilos de vida e aspectos sanitarios.
CG7 - Ter a capacidade de producir informes e rexistros completos relativos a DietistaNutricionista intervención profesional.
CG12 - Coñecer os nutrientes, a súa función no corpo, a súa biodisponibilidade, necesidades e recomendacións, ea base
enerxía e equilibrio nutricional.
CG13 - Integrar e avaliar a relación entre a dieta ea nutrición nos estados de saúde e enfermidade.
CG14 - Aplicar o coñecemento científico da fisioloxía, fisiopatoloxía, nutrición e alimentación para planificación e consultoría
individuos e grupos alimentarios, ao longo do ciclo de vida, sans e enfermos.
CG15 - Formular e aplicar protocolos para avaliación do estado nutricional, identificando factores de risco nutricional.
CG16 - Interpretar un diagnóstico nutricional, avaliar os aspectos nutricionais dun historial médico e realizar plan
Desempeño dietética.
CG17 - coñecer a estrutura de servizos de alimentación e unidades de alimentación e nutrición hospitalario, identificando e
funcións en desenvolvemento nutricionista-nutricionista no equipo multidisciplinar.
CG18 - Participar na organización, xestión e execución dos distintos tipos de alimentos e apoio nutricional
hospitalario e ambulatorial e nutricionais nutrición.
CG29 - Adquirir formación básica para a actividade de investigación, sendo capaz de formular hipóteses, recoller e interpretar
información para a resolución de problemas mediante o método científico, e comprender a importancia e as limitacións da
pensamento científico en saúde e nutrición.
COMPETENCIAS DA CRUZ
CT1: Capacidade de análise e síntese
CT7: Capacidade para resolver problemas
HABILIDADES ESPECÍFICAS
CE27 - Avaliar e calcular os requisitos nutricionais no estado de saúde e enfermidade en calquera fase do ciclo de vida.
CE28 - Identificar as bases dunha dieta saudable (suficiente, equilibrada, variada e adaptada).
CE31 - Planificar, realizar e interpretar a avaliación do estado nutricional de individuos e / ou grupos, ambos saudables (en todos
) Situacións fisiolóxicas como enfermos.
CE34 - Desenvolver e interpretar a historia alimentaria en individuos sans e enfermos. Interpretar unha historia médica. Entender e
usar a terminoloxía utilizada en ciencias da saúde.
CE44 - Xestionar ferramentas básicas en TIC, s utilizados no campo da Alimentación, Nutrición e Dietética.
Os contidos estrutúranse principalmente en clases teóricas Maxistrais, onde basicamente se establecerán os fundamentos da materia en función de todo o sinalado. Estas clases teóricas serán expostas con axuda das ferramentas clásicas empregadas na docencia (lousa) así como con ferramentas informáticas audiovisuais (powerpoint ou outros programas para presentacións, clips de video dixital ou vídeos enteiros, etc.). Eventualmente poden acompañar ao profesor especialistas en temas concretos como medida para clarificar os contidos teóricos.
Seguindo con horas presenciais, a realización das Prácticas e elaboración da memoria correspondente ocupa o segundo posto en horas ocupadas. Un aspecto importante é completar os apuntamentos tomados en teoría con todas as observacións e resultados vistos nas prácticas, dado que non se poden tomar como bloques independentes senón formando un todo cos contidos teóricos.
A realización de traballos individuais ou en grupo por proposta dos profesores ou proposta por parte dos alumnos e dirección por parte do profesor así como as titorías ocupan o último chanzo a resaltar na metodoloxía.
Toda a docencia, contidos teóricos, prácticas, traballos, titorías, etc. Estará apoiada nun curso virtual na plataforma que para ensino virtual ten a USC virtual. (BLACKBOARD). Onde se poderán localizar contidos e material adicional, bibliografía, normativas citadas, esquemas fotos e diagramas, tamén propostas de traballos, debates, foros e realización de titorías virtuais.
PLAN DE CONTINXENCIA para actividades de ensino remoto:
Realizaríanse de xeito sincrónico / asincrónico e segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente os Equipos de Campus Virtual e Teams, etc.
Deberán respectarse en todo momento as recomendacións hixio-sanitarias indicadas polas autoridades competentes.
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia remota é:
As SESIÓNS EXPOSITIVAS MAXISTRAIS:
Escenario 1
As clases expositivas serán impartidas presencialmente na aula e horario establecido polo centro e levaránse a cabo de forma habitual.
Escenario 2 e 3
As clases expositivas realizaríanse de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams, etc.
Os SEMINARIOS:
Escenario 1
Os seminarios serán impartidos presencialmente na aula e horario establecido polo centro e levaránse a cabo de forma habitual.
Escenario 2 e 3
Para a realización das actividades aquí incluídas polo Profesor, usaranse os diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams, etc. Os profesores indicarán as condicións de realización e entrega dos diferentes traballos e supervisarán o desenvolvemento dos devanditos seminarios.
As SESIÓNS PRÁCTICAS:
Escenario 1
As prácticas de laboratorio serán impartidas presencialmente no laboratorio e aula de informática, nos grupos e horarios establecidos polo centro e levarán a cabo de forma habitual.
Escenario 2
O alumno recibirá previamente as instrucións para a súa realización a través do Curso de Axuda Virtual. Outra parte das prácticas será presencial* no laboratorio e/ou aula de informática; deberanse completar con traballo non presencial se é necesario, sempre seguindo as indicacións do Profesor.
*Cada grupo asistente ás prácticas no mesmo horario dividirase en dous subgrupos A e B para a realización das prácticas, segundo indique o Profesor.
Escenario 3
As prácticas de laboratorio serán impartidas telemáticamente seguindo as instrucións do Profesor, nos grupos e horarios establecidos polo centro.
A realización das prácticas é obligatoria para superar a materia.
- (SE3) Avaliación Continua 30%: se evaluará a actitude do alumno e o esforzo que demostre por aprender, resolver problemas e razoar de forma crítica e argumentativa durante a súa asistencia en todas as actividades presenciales. Se avaluarán as competencias: CB1 - CB2 - CB3 - CB4 - CB5 - CG1 -CG2 -CG3 - CG4 - CG5 - CG6 -CG7 - CG12 - CG13 -CG14 -CG15 - CG16 -CG17 -CG18 -CG29 - CT1-CT7-CE27 - CE28 - CE31 - CE34 -CE44
- (SE4) Avaliación dos traballos: se evaluará o resultado dos traballos propostos polo profesor.Se avaluarán as competencias: CB1 - CB2 - CB3 - CB4 - CB5 -CG2 -CG3 - CG4 - CG5 - CG6 -CG7 - CG13 -CG14 -CG15 - CG16 -CG17 -CG18 -CG29 - CT1-CT7-CE27 - CE28 - CE31 - CE34 -CE44
- Exame (70%): realizarase un Exame Final (SE1) no que se evalúe o coñecemento sobre os contidos da materia (75%) (requisito puntuar un mínimo do 45% para valorar o resto de méritos).
Se evaluarán os resultados da aprendizaxe práctica (SE5 inclúe SE6). Se avaluarán as competencias: CB2 - - CG6 --CG14 -CG15 - CG16 - - CT1-CT7-CE27 - CE28 - CE31 - CE34
Na avaliación da convocatoria segunda oportunidade: manteranse todas as puntuaciones obtidas polo alumno excepto o Exame Final (70%).
A AVALIACIÓN (relativo á proba: Exame Final):
Escenario 1
O Exame Final será presencial.
Escenario 2
O Exame Final será presencial se as normativas sanitarias así o permiten, se non será telemático.
Escenario 3
O Exame Final será telemático.
Na avaliación da segunda oportunidade: manteranse todas as puntuacións obtidas polo alumno na avaliación continua agás o Exame Final.
Notas importantes:
Para os casos de realización fraudulenta de todos estes exercicios e probas aquí indicados, será de aplicación o establecido na: “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
O sistema de avaliación será o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial, virtual, etc.), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse segundo establezan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos que se indiquen como dispoñibles na USC.
O asunto consiste en 6 créditos ECTS , incluíndo os seguintes horarios:
Charla : 25 h
Seminarios : 4 h
Labs: 11 h
Tutoriais Grupo: 6 h
O traballo en grupo : 5 horas
Proba e avaliación: 4 h
A distribución da actividade de formación durante o horario de traballo do estudante total é 25xECTS (150 horas) .
Amosar atención e interese mentres participaba de actividades en clase .
- Realización de proxectos e resumos : razoablemente entender e memorizar . Use os tutoriais para resolver as dúbidas sobre o asunto .
- Consultar a literatura , especialmente a lexislación .
Lingua : Castelán
( Comunicación posible en Galego e / ou inglés e / ou francés e/ou Portugués con estudantes que precisan do)/do) .
PLAN DE CONTINXENCIA: ( ter en conta ou indicado en cada apartado):
METODOLOXÍA DO ENSINO
As actividades realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á natureza e contidos desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia en remoto é:
ESCENARIO 1 ou normalidade adaptada: docencia presencial de 45 minutos. As prácticas de laboratorio serán impartidas presencialmente en laboratorio e aula de informática, nos grupos e horarios establecidos polo centro e levarán a cabo de forma habitual.
ESCENARIO 2 ou distanciamento: convivencia entre docencia presencial e virtual dando preferencia a esta última.. No caso de prácticas ese garantirá un mínimo dun 50% de asistencia presencial.
Ou alumno recibirá previamente as instruciones para a súa realización a través do Curso de Axuda Virtual.
Outra parte das prácticas será presencial en laboratorio e / ou na aula de informática; deberanse completar cun traballo non presencial se é necesario, sempre seguindo as indicacións do Profesor.
Cada grupo asistente prácticas no mesmo horario dividirase en dous subgrupos A e B para a realización das prácticas, segundo indíqueo o Profesor.
ESCENARIO 3: As clases expositivas realizaranse de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e por Ms Teams, etc. A duración será de 50 minutos
As prácticas de laboratorio serán impartidas telemáticamente seguindo as instruciones do Profesor, en loss grupos e horarios establecidos polo centro.
TUTORIAS
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
O seguimento de todas as actividades, salvo as presenciais, realizaranse mediante programación de entregas e listas de participación no Campus Virtual.
Escenario 1
O Exame Final será presencial.
Escenario 2
O Exame Final será presencial se as normativas sanitarias así o permiten, se non será telemático.
Escenario 3
E Exame Final será telemático.
Na avaliación da segunda oportunidade: manteranse todas as puntuacións obtidas polo alumno na avaliación continua salvo o Exame Final.
Notas importantes:
Para os casos de realización fraudulenta de todos estes exercicios e probas aquí indicados, será de aplicación o establecido en: “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión dás cualificaciones”.
O sistema de avaliación será o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial, virtual, etc.), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizásense segundo establézanllo as autoridades competentes, ou ben presencialmente en aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos que se indiquen como dispoñibles na USC.
Para a posibilidad de impartición da docencia no escenario 2, o profesor precisa que se lle dote de cámara web e altavoces, dos que carece o seu equipo. Para a impartición de docencia no escenario 3, o profesor precisa un equipo informático portátil que inclúa os accesorios mencionados coma necesarios para o escenario 2.
Cristina Asuncion Fente Sampayo
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Nutrición e Bromatoloxía
- Correo electrónico
- cristina.fente [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Alberto Cepeda Sáez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Nutrición e Bromatoloxía
- Teléfono
- 982822410
- Correo electrónico
- alberto.cepeda [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carolina Graciela Nebot Garcia
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Nutrición e Bromatoloxía
- Correo electrónico
- carolina.nebot [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Alejandra Cardelle Cobas
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Nutrición e Bromatoloxía
- Correo electrónico
- alejandra.cardelle [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 4 PLANTA BAIXA |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 4 PLANTA BAIXA |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 4 PLANTA BAIXA |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 4 PLANTA BAIXA |
03.06.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
03.06.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 6 PLANTA BAIXA |
04.07.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 7 PLANTA BAIXA |