Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Medicina
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Familiarizar o/a estudante cos mecanismos moleculares e celulares básicos da enfermedade.
Etiopatoxenia xeral: integra a exposición dos fundamentos da enfermedade, através da consideración da xenética, a inmunopatoloxía, a toxicoloxía, ou os fundamentos da oncoloxía. Inclúense tamén algunhas manifestacións clínicas principais, especialemente os dous síntomas máis frecuentes (dor e febre). En suma, recórrense as causas xerais e os mecanismos igualmente xerais do enfermar.
CLASES EXPOSITIVAS (33 horas)
Presentación: Conceptos xerais, obxectivos e metodoloxía do curso (1 hora).
Tema 1. Conceptos básicos. Definición dos conceptos básicos da patoloxía, tais como enfermedade, signo, síntoma, síndrome, etioloxía, patoxenia, fisiopatoloxía, lesión, clínica, diagnóstico, tratamento, profilaxe, propedéutica, etc. (2 horas).
Tema 2. A xenética na patoloxía; enfermedades xenéticas. Repaso dos conceptos xerais da xenética: ADN, xenes, transmisión da información xenética, cromosomas, herdanza (3 horas).
Tema 3. Enfermedades xenéticas. Enfermedades mendelianas. Enfermedades de herdanza mitocondrial. Enfermedades polixénicas. Cromosomopatías (3 horas).
Tema 4. Mecanismos xerais polos que os axentes físicos e químicos producen enfermedade. Concepto de tóxico (2 horas).
Tema 5. Os axentes infecciosos como causa de enfermedade. Bacterias. Virus. Parásitos (2 horas).
Tema 6. O sistema inmunitario. Resposta innata e específica. O sistema inmune innato (1 hora).
Tema 7. Inflamación: formas, mecanismos, manifestacións clínicas xerais (1 hora).
Tema 8. Resposta inmune específica. Conceptos e mecanismos xerais (2 horas).
Tema 9. Mecanismos xerais de dano tisular de causa inmunolóxica (I): Autoinmunidade (1 hora).
Tema 10. Mecanismos xerais de dano tisular de causa inmunolóxica (II): Concepto e formas de hipersensibilidade (1 hora).
Tema 11. Inmunodeficiencia. Concepto, formas xerais e consecuencias patolóxicas (1 hora).
Tema 12. Febre: etiopatoxenia e manifestacións clínicas (1 hora).
Tema 13. Causas e mecanismos de producción de dor. Formas xerais de dor (1 hora).
Tema 14. Mecanismos de diferenciación e proliferación celular anormal: Cancro. Crecimento neoplásico e desenvolvimento de metástases (3 horas).
Tema 15. Enfermedades dexenerativas. Enfermedades neurodexenerativas. Aterosclerose (2 horas).
Conclusións. (1 hora).
Temas especiais: presentación e discusión de traballos por parte dos/as alumnos/as: (5 horas).
Básica:
Apuntamentos disponibeis na Aula Virtual
Complementaria:
García Conde, J.; Merino Sánchez, J. e González Macías, J., Patología General. Semiología Clínica y Fisiopatología, Editorial McGraw-Hill Interamericana, Madrid, 2004.
Laso, F. J., Patología General. Introducción a la Medicina Clínica, editorial Masson, Barcelona, 2004.
BASIC E XERAL
CG1 - que os estudantes son capaces de xestionar a súa actividade profesional e educativo de respecto polo código de ética da súa profesión, que inclúe, entre outros principios máis específicos de respecto e promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e valores democráticos e unha cultura de paz
CB1 - Que os alumnos demostraron coñecemento e comprensión no campo de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e é polo xeral a un nivel que, aínda que é apoiado por libros didácticos avanzados, inclúe algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os alumnos poden aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e ter competencias tipicamente demostrado a través do deseño e defender argumentos e resolver problemas dentro do seu campo de estudo
CB3 - que os estudantes teñen a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu campo de estudo) para informar xuízos que inclúan reflexión sobre relevantes social, científica ou ética
CB4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos con alto nivel de autonomía
TRANSVERSALS
CT1 - Que adquiren capacidade de análise e síntese.
CT2 - Que adquiren capacidade de organización e planificación.
CT3 - Que adquiren habilidades de comunicación oral e escrita na lingua nativa.
CT4 - Que adquiren o coñecemento dunha lingua estranxeira.
CT5 - Que adquiren habilidades informáticas relacionadas co campo de estudo.
CT6 - Que adquiren capacidade de xestión de información.
CT7 - Que adquiren a capacidade de resolver problemas.
CT8 - Adquirir habilidades na toma de decisións.
CT9 - Que saben como traballar en equipo.
CT12 - Adquirir habilidades en relación interpersoal.
CT14 - Que o alumno adquira habilidades para a emisión dun razonamiento crítico.
CT15 - Que o alumno mantén un compromiso ético.
CT16 - Que o alumno sexa capaz de aprender de forma autónoma.
CT17 - Que sexan capaces de adaptarse a novas situacións.
CT21 - Isto demostra iniciativa e espírito emprendedor.
ESPECÍFICOS
EC4 - O alumno é capaz de reflectir criticamente sobre cuestións clínicas, científicas, éticas e sociais implicados na práctica da optometría, comprender a base científica da Optics-Optometría e aprender a valorar criticamente a terminoloxía, os ensaios clínicos e metodoloxía de investigación relacionada coa Optometría-Optometría.
CE5 - Que o alumno poida emitir opinións, informes e opinións de expertos cando sexa necesario.
CE6 - O alumno pode avaliar e incorporar os avances tecnolóxicos necesarios para o bo desenvolvemento da súa actividade profesional.
CE10 - O alumno é capaz de comunicar as indicacións terapéuticas de saúde ocular e as súas conclusións ao paciente, familia e outros profesionais implicados no seu trato, adaptándose ás características socioculturais de cada socio.
Clases teóricas participativas. Titorías através de email e persoais. Exposicións curtas dos alumnos/as de temas propostos en clase. Utilizaráse a Aula Virtual, na que se disponibilizarán apuntamentos e notificacións.
O modo de evaluación será: 75% da calificación: exame “tipo test”. Cada pregunta acertada sumará 1 punto e cada errónea restará 1/3 de punto. 25% restante: presentacións curtas en clase de temas propostos e tests en clase.
Asistencia ás clases, preparación das presentacións e estudo individual de aproximadamente unha hora por cada hora de clase.
Recomendase o repaso das materias do primeiro curso Bioquímica e Fisioloxía Xeral, e a asistencia a clase.
Jesus Rodriguez Requena
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina
- Teléfono
- 881815464
- Correo electrónico
- jesus.requena [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
13.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
13.01.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
08.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
08.07.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |