Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
Áreas: Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo final do Grao en Psicoloxía é capacitar o alumno para a comprensión e a intervención sobre o comportamento humano, normal ou patolóxico, a nivel individual ou social, analizando a conduta de persoas e grupos sociais. Para iso, é preciso adquirir un dominio de técnicas e instrumentos, ademais de coñecementos axustados a cada área de investigación ou intervención.
Dende o ensino da materia de Tratamentos Psicolóxicos I, os obxectivos que se perseguen son os seguintes:
1. Que o estudante adquira os coñecementos básicos, a nivel teórico, histórico e metodolóxico, sobre as Técnicas de Modificación de Conduta.
2. Que o estudante sexa capaz de poñer en práctica as distintas Técnicas de Modificación de Conduta a partir da adquisición dos coñecementos técnicos necesarios.
3. Que o estudante coñeza os beneficios e os inconvenientes da posta en práctica de cada unha das Técnicas de Modificación de Conduta.
4. Que o estudante coñeza cales son as vantaxes e limitacións das distintas Técnicas de Modificación de Conduta, fronte a outras estratexias de intervención.
5. Que o estudante teña presente que toda ciencia ten que basearse nunha metodoloxía científica rigorosa. Dende a Modificación de Conduta isto esixe: unha observación sistemática, diagnóstico, análise funcional coa formulación e posta a proba de hipótese, aplicación do tratamento, avaliación deste e seguimento.
6. Que o estudante sexa capaz de buscar máis información que a que se proporciona en clase para que no futuro poida funcionar de modo independente. A ciencia na actualidade avanza moi rapidamente, polo que todo profesional debe coñecer a forma de obter información para poder mellorar o seu desempeño.
7. Que o estudante sexa capaz de ter un amplo coñecemento sobre que é a psicoloxía clínica dende unha perspectiva crítica, tendo presentes as limitacións que existen na intervención terapéutica con seres humanos.
8. Que o estudante teña sempre presente que cada persoa sobre a que imos intervir é única, aínda que o seu problema teña a mesma etiqueta que o doutra persoa, a intervención terapéutica que imos deseñar e poñer en práctica debe de ser única, adaptada a esa persoa.
9. Que o estudante sexa capaz de traballar dentro dun equipo formado por distintos profesionais. No campo da saúde, a intervención realízase con frecuencia dende unha perspectiva multidisciplinar: distintos profesionais ocúpanse da problemática que presenta a persoa. Isto esixe a avaliación dos nosos tratamentos en relación con outros (ej., farmacolóxicos, educativos, etc.) e coñecer ata onde chega o noso campo de intervención.
10. Que o estudante non perda de perspectiva que o obxectivo da psicoloxía é o estudo da conduta, o da psicoloxía clínica é o estudo e cambio da conduta anormal e o obxectivo da modificación de conduta é a aplicación das técnicas de cambio de conduta.
TEMARIO
PROGRAMA DA PARTE TEÓRICA DA MATERIA E BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA PARA A SÚA PREPARACIÓN
1. Las técnicas de modificación de conducta: Historia, fundamentos teóricos, definición, enfoques teóricos y características
Contenidos: Conceptos básicos. Desarrollo histórico. Definición. Enfoques teóricos. Ámbitos de aplicación. Evaluación de su eficacia.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 1.
2. La evaluación conductual y el proceso de intervención terapéutico
Contenidos: Conceptos. Características de la evaluación conductual. El proceso de evaluación conductual. Técnicas de recogida de la información. La formulación clínica. El proceso terapéutico: habilidades y competencias terapéuticas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulos 2 y 29.
3. Técnicas de control de la activación
Contenidos: Introducción. Bases teóricas y desarrollo histórico. Tipos de técnicas de relajación. Mindfulness o atención plena. Condiciones de aplicación. Aplicaciones a problemas y trastornos clínicos. Eficacia.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulos 7 y 8.
4. La desensibilización sistemática
Contenidos: Introducción. Bases teóricas y desarrollo histórico. Procedimiento básico de aplicación. Aplicaciones clínicas. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 9.
5. Técnicas de exposición
Contenidos: Introducción. Bases teóricas y desarrollo histórico. Procedimiento básico de aplicación. Aplicaciones clínicas. Eficacia.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 10.
6. Técnicas operantes para el establecimiento o aumento de conductas
Contenidos: Introducción. Bases teóricas y desarrollo histórico. Procedimiento de aplicación de las distintas técnicas operantes para el establecimiento o aumento de conductas. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 11.
7. Técnicas operantes para la reducción o eliminación de conductas
Contenidos: Descripción y procedimiento de aplicación de las distintas técnicas operantes para la eliminación o reducción de conductas. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 12.
8. Técnicas operantes con sistemas de organización de contingencias: Programas de economía de fichas y contratos
conductuales
Contenidos: Descripción y procedimiento de aplicación de los programas de economía de fichas. Aplicaciones. Descripción y procedimiento de aplicación de los contratos conductuales. Aplicaciones.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 13.
9. Técnicas de condicionamiento encubierto
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Tipos de técnicas encubiertas. Descripción y procedimiento de aplicación de las distintas técnicas de condicionamiento encubierto. Aplicaciones clínicas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 18.
10. Técnicas de autocontrol
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Descripción y procedimiento de aplicación de las distintas técnicas de autocontrol. Aplicaciones clínicas y a otros trastornos. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 15.
11. La terapia conductual racional emotiva y la reestructuración racional sistemática
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico de las técnicas cognitivas. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación de la terapia conductual racional emotiva y de la reestructuración racional sistemática. Aplicaciones clínicas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 22.
12. La terapia cognitiva de Beck
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación de la terapia cognitiva de Beck. Principales aplicaciones clínicas. Eficacia en los distintos trastornos clínicos. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 23.
13. La técnica de autoinstrucciones
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación de la técnica de autoinstrucciones. Aplicaciones. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 19.
14. Técnicas de control del estrés: Entrenamiento en inoculación de estrés y entrenamiento en manejo de ansiedad
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación del entrenamiento en inoculación de estrés y del entrenamiento en manejo de ansiedad. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 24.
15. Terapia de solución de problemas
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación de la terapia de solución de problemas. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 20.
16. Técnicas de modelado
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación de las técnicas de modelado. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 16.
17. Entrenamiento en habilidades sociales
Contenidos: Bases teóricas y desarrollo histórico. Aspectos básicos y procedimiento de aplicación del entrenamiento en habilidades sociales. Aplicaciones clínicas y a distintos problemas. Eficacia. Otras consideraciones clínicas.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulo 26.
18. Otras técnicas de modificación de conducta
Contenidos: Técnicas aversivas. Técnicas de biofeedback. Establecimiento de objetivos, planificación de actividades y administración del tiempo. Detención del pensamiento e intención paradójica. Las terapias de tercera generación en modificación de conducta.
Material bibliográfico de referencia:
Labrador, F. (coord.) (2008). Manu al de de técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide. Capítulos 14, 17, 21 y 25.
Artículos sobre técnicas específicas.
A planificación temporal estará suxeita a posibles cambios en función das necesidades do curso.
PROGRAMA DE CLASES PRÁCTICAS
Práctica 1. Técnica terapéutica 1
Práctica 2. Técnica terapéutica 2
Práctica 3. Técnica terapéutica 3
Práctica 4. Técnica terapéutica 4
Práctica 5. Técnica terapéutica 5
Práctica 6. Técnica terapéutica 6
Práctica 7. Técnica terapéutica 7
Práctica 8. Técnica terapéutica 8
Práctica 9. Técnica terapéutica 9
Práctica 10. Técnica terapéutica 10
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
- Labrador, F. J. (Ed.) (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide.
- A proporcionada na clase.
Bibliografía complementaria: teoría
- Caballo, V. (Comp.) (1991). Manual de técnicas de terapia y modificación de conducta. Madrid: Siglo XXI.
- Kanfer, F.H. y Goldstein, A.P. (Eds.) (1987). Cómo ayudar al cambio en psicoterapia. Bilbao: Desclée de Brouwer (título original en inglés: Helping people change).
- Labrador, F.J., Echeburúa, E. y Becoña, E. (2000). Guía para la elección de tratamientos psicológicos efectivos: Hacia una nueva psicología clínica. Madrid: Dykinson.
- Pérez, M., Fernández, J.R., Fernández, C. y Amigo, I. (Coord.) (2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces. I. Adultos. Madrid: Pirámide.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DA TITULACIÓN
1. Coñecer as funcións, características, contribucións e limitacións dos distintos modelos teóricos da Psicología.
2. Coñecer os métodos e deseños de investigación e as técnicas de análises de datos propios da Psicología.
3. Coñecer os distintos métodos de avaliación, diagnóstico e tratamento psicolóxico en diferentes ámbitos aplicados da Psicología -clínico e da saúde, social, educativo.
4. Saber identificar as necesidades e demandas dos destinatarios nos
5. Saber identificar as características relevantes do comportamento dos individuos, grupos, organizacións e contextos mediante os métodos, técnicas e instrumentos propios da avaliación psicolóxica.
6. Saber promover a saúde e a calidade de vida, a través dos métodos propios da profesión, nos individuos, grupos, comunidades e organizacións nos distintos ámbitos e contextos: educativo, clínico e da saúde, do traballo e as organizacións, grupal e comunitario.
7. Saber seleccionar e administrar técnicas e instrumentos propios e específicos da Psicología.
8. Saber definir os obxectivos, elaborar o plan e as técnicas de intervención en función das necesidades e demandas dos destinatarios e evaluar os seus resultados.
9. Saber transmitirlles aos destinatarios, de forma adecuada e precisa, os resultados da avaliación.
10. Saber elaborar informes psicolóxicos en distintos ámbitos de actuación, dirixidos aos destinatarios e a outros profesionais.
11. Axustarse ás obrigacións deontológicas da Psicología.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DA MATERIA
Desenvolvemento profundo da competencia
- Ser capaz de definir os obxectivos e elaborar o plan de intervención básico en función do propósito desta (prevención, tratamento, rehabilitación, inserción, acompañamento...).
- Saber elixir as técnicas de intervención psicolóxica axeitadas para alcanzar os obxectivos propostos.
- Saber aplicar estratexias e métodos de intervención básicos sobre os destinatarios: consello psicolóxico, asesoramento, negociación, mediación...
Desenvolvemento medio da competencia
- Ser capaz de establecer as metas da actuación psicolóxica nos diferentes contextos, propoñendo as metas cos destinatarios afectados.
- Ser capaz de utilizar estratexias e técnicas para involucrar na intervención os destinatarios.
- Saber planificar a avaliación dos programas e as intervencións.
- Saber proporcionar aos destinatarios retroalimentación de forma axeitada e precisa.
- Ser capaz de elaborar informes orais e escritos.
Desenvolvemento inicial dá competencia
- Saber analizar o contexto onde se desenvolven as condutas individuais, os procesos grupales e organizacionales.
- Saber seleccionar e administrar os instrumentos de avaliación.
- Ser capaz de medir e obter datos relevantes para a avaliación das intervencións.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS OU XENÉRICAS
Instrumentais
- Capacidade de análise e de síntese.
- Ser capaz de tomar decisións.
- Capacidade de comunicación oral e escrita.
- Capacidade de resolución de problemas.
- Capacidade de organización e planificación.
- Capacidade de xestión da información.
Persoais
- Capacidade de traballar en equipo e colaborar eficazmente con outras persoas.
- Capacidade de traballar en equipos de carácter inter e multidispciplinar.
- Habilidades nas relacións interpersoais.
- Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade.
- Compromiso ético.
- Razoamento crítico.
Sistémicas
- Capacidade para desenvolver e manter actualizada as propias competencias, destrezas e coñecementos.
- Mostrar interese pola calidade da propia actuación e saber desenvolver sistemas para garantir a calidade dos propios servizos.
- Capacidade para adaptarse ás novas situacións.
- Capacidade para pensar de forma creativa e desenvolver novas ideas e conceptos.
Outras competencias
- Capacidade para asumir responsabilidades.
- Capacidade de autocrítica.
- Saber valorar a actuación persoal e coñecer as propias competencias e limitacións.
- Saber obter información de forma efectiva a partir de libros, revistas e doutra documentación.
O desenvolvemento da materia estrutúrase en dúas sesións de teoría á semana, de 75 minutos de duración cada unha e clases interactivas de 1 hora e media de duración durante 10 semanas repartidas ao longo do semestre. A metodoloxía de traballo estrutúrase en cinco apartados, os cales terán que ser avaliados polo profesor:
1. Aprendizaxe en gran grupo co profesor, nas clases teóricas.
Para introducir cada un dos temas do programa utilizaremos o modelo de lección maxistral, apoiado tecnicamente con transparencias de power point. Este modelo ofrece a posibilidade de incidir no máis importante de cada tema e presentar unha determinada forma de traballar e estudar a materia. Tamén se utilizará o modelo participativo para primar a comunicación entre os estudantes e entre os estudantes e o profesor.
Material: Canón proxector e ordenador.
2. Aprendizaxe en pequeno grupo, nas clases interactivas.
As clases prácticas realizaranse en grupos reducidos e adestrarase o alumno na práctica das distintas técnicas.
A aprendizaxe da aplicación das distintas técnicas realizarase a través de role-playing no que participarán todos os alumnos. Utilizásense as técnicas de modelado e moldeamiento para mellorar a súa execución. Tamén se empregará o visionado de videos onde se pon en práctica as devanditas técnicas.
Material: O indicado en cada unha das prácticas.
3. O estudo de distintas técnicas e suas aplicacións clínicas.
Ó longo do curso o alumno fará varios traballos a partir dun ou dous artigos sobre distintas técnicas e aplicacións da mesma a problemas clínicos relevantes. Esperase con isto que o alumno se familiarice en coñecer bibliografía actualixzada, como usar bases de datos e revistas de referencia da materia, e os principales estudos sobre a temática en estudo.
Ditos traballos iranse indicando ó longo das primeiras semanas do curso. O número máximo de traballos a facer será de 4 e sua extensión será adecuada ó traballo a realizar e o tempo adicado.
Para a solución dos problemas que poidan xurdir durante a realización desta tarefa, o alumno pode acudir ás titorías (no horario correspondente) ou a través do correo electrónico.
4. En función da situación sanitaria, a metodoloxía pode sufrir cambios que a permitan adaptar a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver Observacións).
1. A avaliación constará de duas partes:
a) asistencia e participación nas clases teóricas (realizarase unha avaliación continua dos contidos, tarefas e habilidades adquiridas así como dos traballos e comentarios realizados) e exame final da parte teórica da materia, e
b) asistencia e participación nas clases interactivas, traballos das prácticas, avaliación continua dos contidos das clases interactivas, tarefas e habilidades adquiridas nelas e exame final das clases interactivas.
2. A parte teórica ten un peso do 70% da materia (o 50% avaliarase co exame final da parte teórica e o 20% coa avaliación continua ao longo do curso, entre a que se inclúen os traballos e comentarios de distintas técnicas e as súas aplicacións clínicas), e a parte interactiva un 30% (o 10% avaliarase co exame final da parte interactiva e o 20% coa avaliación continua ao longo do curso). Para aprobar a materia hai que aprobar independentemente a parte teórica e a parte interactiva, e dentro de cada unha delas hai que aprobar cada unha das suas partes. O aprobado está en 5.0.
3. É obligatoria a asistencia as clases teóricas e prácticas desta materia. O mínimo de asistencia é dun 75% ás clases teóricas e dun 75% de asistencia ás clases interactivas para poder superar a materia. O alumno debe realizar un mínimo dun 75% dos controis na clase e debe entregar un mínimo dun 75% das tarefas ou traballos prácticos asignados nos períodos de tempo especificados ao longo do período de impartición da materia para a sua avaliación. Non cumprir estes criterios implica o suspenso da materia.
4. O número de tarefas e comentarios a realizar ó longo do curso académico, por parte do propio alumno, en grupos reducidos ou na clase será ata un máximo de 10.
5. O alumno que presente parte dos traballos ó longo do curso, pero que non chegue ata ó 75% deles, ou que non chegue ó 75% de asistencia ás clases terá unha cualificación final de Suspenso. O anterior aplícase tanto ás clases teóricas como ás interactivas. En caso de circunstancias especiais onde o alumno xustifique a menor asistencia do 75% as clases teóricas ou interactivas ou da entrega de menos do 75% dos traballos a realizar nas clases teóricas ou interactivas e non se presente ó exame, poderá solicitar que se lle poña na calificación final Non Presentado en vez de Suspenso.
6. O exame final da parte teórica da asignatura constará dunha proba obxectiva e/ou de varias preguntas curtas. No exame en formato de proba obxectiva a cualificación de aprobado é a partir de 5.00, utilizándose a corrección estándar para unha proba obxectiva con tres alternativas de resposta, controlando a aleatoriedad das respostas. A fórmula de corrección é a seguinte:
Puntuación = Acertos - (Erros/k-1)
Onde k é o número de alternativas de respostas a cada pregunta.
Hai que ter un mínimo de 36 respostas correctas (Acertos) das 50 preguntas para aprobar (5.00).
Tanto as respostas incorrectas como as respostas en branco consideraranse como Erros.
7. Nos exames o alumno ten que vir adecuadamente identificado (DNI ou carnet de estudante).
8. Quedan exentos da asistencia ás clases teóricas e interactivas aqueles alumnos aos que a USC lles teña concedida a exención de docencia para esta materia.
9. A interpretación das normas de avaliación da materia rexerase, en caso de dúbida, pola normativa oficial da Universidade de Santiago de Compostela, que é a que prevalece como norma de rango superior, e concretamente da Normativa de asistencia a clase (aprobada no Consello de Goberno da USC o 25 de marzo de 2010) e da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións (aprobada no Consello de Goberno da USC do 15 de xuño de 2011).
10. En función da situación sanitaria, o sistema de avaliación pode sufrir cambios que a permitan adaptar a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver Observacións).
Para cada tema precisanse 4 horas de estudio
Recomendacións para o estudo da materia e o bo aproveitamento do curso por parte do alumno
- Planificar o curso dende o primeiro día de clase cunha temporalización realista en función do tempo dispoñible para esta e para as demais materias. Por iso aconséllase dedicar dende o comezo do curso, ininterrompidamente, un tempo semanal á preparación da materia, tanto nos seus aspectos teóricos coma nos prácticos e nos traballos que hai que realizar para esta.
- Asistir regularmente ás clases teóricas e prácticas da materia.
- Ter o estudo da materia ao día na súa parte teórica; realizar cunha axeitada previsión de tempo os traballos para as prácticas así como os demais traballos que hai que realizar para a materia ao longo do curso académico.
- Implicarse activamente na dinámica das clases teóricas.
- Facer e entregar nos prazos fixados os traballos planificados ao longo do curso.
- Participar activamente nas clases prácticas.
- Ir aplicando para o propio estudo desta e doutras materias os coñecementos que se van adquirindo na materia para o manexo de calquera conduta.
Nota: En función da situación sanitaria, as recomendacións para o estudo da materia pode sufrir cambios que a permitan adaptar a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver Observacións).
“Plan de continxencia”
No caso de que fose necesario aplicar docencia telemática ou semi-presencial debido ao Covid-19, ls cambios aplicables serían los seguientes:
- Metodoloxía da ensinanza. Dada a incerteza ocasionada pola situación sanitaria actual, parte dos contidos poderán ser traballados de maneira autónoma polo/a estudante, o que será debidamente informado a través do Campus Virtual da materia”.
- En caso de ser necesario utilizar docencia telemática (tanto expositiva como interactiva) utilizarase a plataforma Teams e o Campus Virtual.
- Neste caso o seguimiento das actividades non presenciais farase mediante a entrega de informes, resolución de casos, e participación en foros.
- Para o exame, de ser necesario a proba farase de maneira telemática. Faise notar que seguindo a normativa en vigor “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
- Dada a incerteza ocasionada pola situación sanitaria actual, parte dos contidos, aínda que serán traballados na materia, poderán non ser obxecto de avaliación, o que será debidamente informado con tempo suficiente a través do Campus Virtual
da materia.
Elisardo Becoña Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813729
- Correo electrónico
- elisardo.becona [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Cristina Castro Bolaño
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813888
- Correo electrónico
- mariacristina.castro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana López Durán
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813774
- Correo electrónico
- ana.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Barroso Hurtado
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Correo electrónico
- maria.barroso.hurtado [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Daniel Suárez Castro
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813786
- Correo electrónico
- danielsuarez.castro [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-10:10 | Grupo B (M-Z) | Castelán | Aula 9 |
10:20-11:30 | Grupo A (A-L) | Castelán | Aula 8 |
Mércores | |||
09:00-10:10 | Grupo A (A-L) | Castelán | Aula 8 |
10:20-11:30 | Grupo B (M-Z) | Castelán | Aula 9 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 1 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 1 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 5 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 5 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 6 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 6 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 7 |
13.01.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 7 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 4 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 4 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 5 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 5 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo A (A-L) | Aula 6 |
23.06.2021 16:30-18:30 | Grupo B (M-Z) | Aula 6 |