Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer e comprender as diferenzas entre normalización e harmonización contable, asi como coñecer, comprender e aplicar as normas contables necesarias para a elaboración da información financeira, os principais estados contables e as características básicas dos mesmos.
1.- Harmonización contable internacional.
2.- Normalización da contabilidade en España. Estrutura do PGC.
3.- Existencias.
4.- Acreedores e deudores por operacións comerciais. IVA.
5.- Activo non corrente.
6.- Financiamento alleo
7.- Arrendamentos.
8.-.Activos financeiros.
9.- O imposto sobre sociedades.
10.- Financiamento propio. Aplicación do resultado.
MASIDE SANFIZ, J.M; CANTORNA AGRA, S Y ALVAREZ DOMINGUEZ, Mª A. (2021): Contabilidad financiera. Fundamentos teóricos y casos prácticos. Garceta, grupo editorial.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD, R.D. 1514/2007 de 16 de noviembre, BOE 20-11-2007. Texto consolidado
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG5 - Posuír os coñecementos xerais e as habilidades de aprendizaxe necesarias para continuar estudando e para emprender estudos especializados nos diversos ámbitos da empresa e noutras áreas relacionadas, cun alto grao de autonomía.
TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese
CT6 - Resolución de problemas.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe
CT10 -Traballo en equipo
ESPECÍFICAS
A6 - Elementos básicos de Contabilidade
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido
D8 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada
Dada a localización da materia no segundo curso da titulación e as características da mesma, préstase especial atención ás actividades presenciais.
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de forma virtual.
As sesións na aula teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumno a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
Tras as exposicións de cada un dos temas, expomos diferentes actividades e exercicios prácticos, que haberán de resolverse de forma individual e/ou en grupos reducidos.
Os materiais didácticos básicos utilizados no desenvolvemento da materia son o Plan Xeral de Contabilidade xunto coa manual e os supostos prácticos elaborados polos profesores. Todo o material de apoio á docencia atopase na aula virtual da materia: diapositivas, test de autoavaliación, casos prácticos, artigos, etc.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia.
A continuación, sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final.
Avaliación: Avaliación continua + proba final (obrigatoria)
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 60%. O exame teórico-práctico terá carácter presencial e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua. PESO: 40%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso.
Estas actividades terán carácter presencial.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2,4 sobre 6.
A nota interactiva só se sumará cando se alcanzou o mínimo esixido de 2,4 sobre 6 no exame teórico-práctico.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos. Con todo, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida dispénsaa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación ( DOGA 21-07-2011)” ;
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS:
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT1, CT6, CT9, CT10
Exame final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3·, CG5, CT6, CT9, A6, D6, D8
Actividades formativas en horas, metodoloxías de ensino-aprendizaxe e a súa relación coas competencias que debe adquirir o/a estudante:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Aulas de pizarra en grupo grande 24h
Aulas de pizarra en grupo reducido 24h
Titorías 4h
Outras sesións con profesor. avaliación 8h
Total horas traballo presencial na aula: 60h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo individual ou en grupo 64h
Escritura de exercicios, conclusións ou
outros traballos relacionados coa materia 20h
Lecturas recomendadas, actividades
en biblioteca ou similar 4h
Asistencia a charlas, exposicións ou
outras actividades recomendadas 2h
Total horas traballo persoal do alumno 90h
Coñecer e entender os coñecementos recibidos na materia “Introdución á Contabilidade” (Primeiro curso), así como posuír coñecementos de análise e cálculo financeiro e de normativa fiscal.
Asistencia e participación activa na aula e titorías
Estudo continuado da materia dada a estreita ligazón entre os seus distintos contidos.
Consulta das referencias bibliográficas e resolución de casos prácticos alternativos aos resoltos na clase.
Consulta da usc virtual da materia.
O idioma no que se imparte a materia é o español.
Plan de Continxencia
ESCENARIO 2. Distanciamento
Metodoloxía da ensinanza
A docencia presencial na aula convivirá coa virtual, de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou o Reitorado para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento.
Para a docencia virtual utilizarase o campus virtual da materia e a plataforma Teams. A docencia virtual contará con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. As titorías serán virtuais.
Na aula virtual da materia o alumnado dispoñerá de todo o material necesario para preparar a materia (diapositivas, test de autoavaliación, casos prácticos e artigos, etc.). Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional, e serán resoltas de forma individual ou colectiva.
Sistema de avaliación
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia.
A continuación sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final:
Avaliación: Avaliación continua + proba final (obrigatoria)
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 60%. O exame teórico-práctico será presencial ou telemático de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou o Reitorado e as medidas sanitarias establecidas nese momento. Este exame será obrigatorio para superar a materia.
O estudante deberá cumprir cos principios de mérito individual e autenticidade e só poderá facer uso dos materiais permitidos polo docente. No caso en que o exame sexa telemático, se durante a realización da proba, ou á finalización da mesma, obsérvanse indicios de que algún estudante non actuou conforme aos principios de merito individual e autenticidade será convocado para a realización dunha proba oral por Teams sobre a materia obxecto de exame. Aqueles/ as alumnos/ as dos convocados que non se conecten ao mesmo e/ou que, a xuízo dos profesores, non realicen un razoamento contable adecuado ás preguntas expostas e, por tanto, non actuaron de acordo cos principios de mérito individual e autenticidade, serán cualificados como "suspensos" (nota: 0).
Avaliación continua. PESO: 40%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso. Estas actividades terán carácter presencial ou telemática de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou o Reitorado e as medidas sanitarias establecidas nese momento.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2,4 sobre 6. A nota interactiva só se sumará cando se alcanzou o mínimo esixido de 2,4 sobre 6 no exame teórico-práctico.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos. Con todo, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida dispénsaa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación ( DOGA 21-07-2011)” ;
ESCENARIO 3. Peche das instalacións
Metodoloxía da ensinanza
A docencia será completamente de carácter virtual, con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. Para a aprendizaxe utilizarase o campus virtual da materia e a plataforma Teams. As titorías serán por vía telemática.
Na aula virtual da materia o alumnado dispoñerá de todo o material necesario para preparar a materia (diapositivas da parte expositiva e interactiva, capítulos do manual de contabilidade que empregamos como referencia bibliográfica para cada tema elaborado polos profesores, etc.).
Unha vez traballados os temas nas diferentes semanas propostas para o seu estudo, dispoñen de test de auto avaliación para cada un. Ademais, se teñen dúbidas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través do e-mail institucional, e serán resoltas de forma individual ou colectiva o máis axiña posible.
Sistema de avaliación
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas na aula virtual durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia. A continuación sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, diferenciando os criterios e os instrumentos para a súa determinación, así como o peso que terán na cualificación final:
Avaliación: Avaliación continua + proba final telemática (obrigatoria) Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 60%. O exame teórico-práctico terá carácter telemático e será obrigatorio para superar a materia.
O estudante deberá cumprir cos principios de mérito individual e autenticidade e só poderá facer uso dos materiais permitidos polo docente. Se durante a realización da proba, ou á finalización da mesma, obsérvanse indicios de que algún estudante non actuou conforme aos principios de merito individual e autenticidade será convocado para a realización dunha proba oral por Teams sobre a materia obxecto de exame. Aqueles/ as alumnos/ as dos convocados que non se conecten ao mesmo e/ou que, a xuízo dos profesores, non realicen un razoamento contable adecuado ás preguntas expostas e, por tanto, non actuaron de acordo cos principios de mérito individual e autenticidade, serán cualificados como "suspensos" (nota: 0).
Avaliación continua.
PESO: 40%
Aspectos a avaliar:
-Exercicios prácticos e/ou teóricos a resolver e entregar polos estudantes ao longo do cuadrimestre.
-Cualificación das probas realizadas ao longo do curso, a condición de que alcancen unha puntuación mínima.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso. Estas actividades terán carácter telemático.
Nota final: Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10. Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2,4 sobre 6. A nota interactiva só súmase cando se alcanzou o mínimo esixido de 2,4 sobre 6 no exame teórico-práctico. Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (maio/xuño e xullo) e para todos os alumnos. Con todo, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida dispénsa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico telemático cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (en cada unha das partes, teórica e práctica).
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación ( DOGA 21-07-2011)”
Maria Cruz Garcia Blanco
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824449
- Correo electrónico
- xg.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Marta Portela Maseda
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Venres | |||
---|---|---|---|
11:00-12:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
13.01.2022 19:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario 2 |
30.05.2022 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
06.07.2022 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |