Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer, comprender e aplicar a lexislación mercantil básica necesaria para a contabilización de determinadas operacións societarias, como: constitución de sociedades, ampliación e redución de capital, emisión de empréstitos, operacións relacionadas coa disolución, transformación, fusión e escisión de sociedades así como situacións concursais.
1.- Constitución de sociedades.
2.- Modificacións na cifra de capital: ampliación e redución.
3.- Empréstitos.
4.- Disolución, liquidación e situacións concursais.
5.- Transformación, fusión e escisión.
BIBLIOGRAFIA
Básica:
CANTORNA AGRA, S.; MASIDE SANFIZ, J.M. Y VIVEL BUA, M. (2019): Contabilidad de Sociedades (2ª Edición). Implicaciones contables de la regulación mercantil de las sociedades de capital, Editorial Garceta, Madrid.
Complementaria:
LEY 22/2003, de 9 de julio concursal (BOE 10-7-2003)
LEY 3/2009, de 3 de abril, sobre modificaciones estructurales de las sociedades mercantiles
LEY 38/2011 de 10 de octubre de Reforma de la Ley 22/2003, de 9 de julio, Concursal (BOE, 11-10-2011)
LEY 1/2012, de 22 de junio, de simplificación de las obligaciones de información y documentación de fusiones y escisiones de sociedades de capital.
LEY 9/2015, de 25 de mayo de medidas urgentes en materia concursal (BOE, 26-5-2015)
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD, R.D. 1514/2007 de 16 de noviembre (BOE 20-11-2007)
REAL DECRETO LEGISLATIVO 1/2010, de 2 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Sociedades de Capital (legislación consolidada) extraído de: http://www.boe.es/buscar/pdf/2010/BOE-A-2010-10544-consolidado.pdf
Resolución de 5 de marzo de 2019, del ICAC, por la que se desarrollan los criterios de presentación de los instrumentos financieros y otros aspectos contables relacionados con la regulación mercantil de las sociedades de capital (BOE 11/03/2019)
BASICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e encontrase a un nivel que, se ben se apoian en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posuían as competencias que soen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
TRANSVERSALES
CT1 - Análise e síntese
CT3 - Comunicación oral e escrita
CT6 - Resolución de problemas.
CT9 - Autonomía na aprendizaxe
CT10 - Traballo en equipo
ESPECÍFICAS
D6 - Identificar as fontes de información económica relevante e seu contido
D8 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada
Dada a situación da materia no terceiro curso do grao e as súas características, prestase especial atención ás actividades presenciais.
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente presencial. As titorías poden realizarse parcialmente de xeito virtual.
As sesións de aula están dirixidas á introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionándolle ao alumno a información básica necesaria que permita o bo desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónomo.
Despois das presentacións de cada un dos temas, propóñense diferentes actividades e exercicios prácticos, que deben resolverse nalgúns casos de xeito individual e noutros en pequenos grupos, que buscarán promover a cooperación e o traballo en equipo. As actividades propostas pódense agrupar do seguinte xeito:
- Buscar e ler información para a preparación de pequenos traballos escritos ou resolución de cuestións teóricas relacionadas co tema.
- Comentario e debate sobre noticias de prensa sobre temas relacionados coa materia.
- Resolución de exercicios e casos prácticos.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual que inclúe información detallada sobre: profesores, calendario con datas clave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Esta mateia conta cunha guia docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, almanaque con datas clave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
ESCENARIO 1. Normalidade adaptada.
A participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso considérase moi importante xa que, ademais de que se considere o bo desempeño das mesmas na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia. Deste xeito, a continuación indícanse os aspectos que se terán en conta para a avaliación da materia, diferenciando os criterios e os instrumentos para o seu cálculo, así como o peso que terán na nota final:
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico
PESO: 60%
O exame teórico-práctico terá carácter presencial.
INSTRUMENTO:
Avaliación continua. Participación na clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas.
PESO: 40%
Estes aspectos a avaliar tamén terán carácter presencial
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación, e como se vai facer o seu seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual.
Engadindo os dous conceptos, o alumno deberá obter como mínimo 5 puntos sobre 10 para superar a materia. Se só ten a nota correspondente ao exame teórico-práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En todo caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2.4 sobre 6, é dicir, un mínimo de 1,2 de 3 na parte teórica e outro mínimo de 1,2 de 3 na parte práctica.A nota interactiva só se suma cando se acadou o mínimo requirido en cada unha das partes do exame teórico-práctico.
Estes criterios de avaliación son os mesmos en cada unha das oportunidades de exame (xaneiro, xuño / xullo) e para os estudantes de primeira matrícula e os repetidores.
Non obstante, para aqueles estudantes que acrediten oficialmente que se lles concedeu unha dispensa de asistencia a clase, haberá un exame teórico-práctico cuia avaliación será do 100% na nota final. Para aprobar a materia, o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (é dicir, un mínimo de 2,5 sobre 5 na parte teórica e outro mínimo de 2,5 sobre 5 na parte práctica).
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións (DOGA 21-07-2011).
Avaliación de competencias:
Exame final: CB2, CB3, CT6, CG3, D6, D8.
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CT1, CT3 CT6, CT9, CT10, D6, D8.
Actividades formativas en horas, metodoloxías de ensino-aprendizaxe e a súa relación coas competencias que debe adquirir o/a estudante:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Aulas de pizarra en grupo grande 15h
Aulas de pizarra en grupo reducido 15h
Titorías 10h
Outras sesións con profesor. Avaliación 5h
Total horas traballo presencial na aula: 45h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo individual ou en grupo 41.5h
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos relacionados coa materia 20h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 4h
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas 2h
Total horas traballo persoal do alumno 67.5h
Coñecer e entender os coñecementos recibidos nas materias “Introdución á Contabilidade” (Primeiro curso) e Contabilidade financeira I (segundo curso), así como posuír coñecementos de dereito mercantil e economía financeira.
Asistencia e participación activa na aula e titorías.
Estudo continuado da materia dada a estreita ligazón entre os seus distintos contidos.
Consulta das referencias bibliográficas e resolución de casos prácticos alternativos aos resoltos na clase.
Consulta da aula virtual.
Uso habitual da Aula Virtual da materia.
PLAN DE CONTINXENCIAS
ESCENARIO 2. Distanciamento
Metodoloxía do ensino
A docencia presencial na aula convivirá coa virtual. A docencia virtual contará con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. As titorías serán virtuais.
As sesións de clase teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionandolle ao alumno a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso da aprendizaxe autónoma.
Tralas exposicións de cada un dos temas, propóñense diferentes actividades e exercicios prácticos, que deberán resolverse nalgúns casos de forma individual e noutros en grupos reducidos, nos que se tratará de fomentar a cooperación e o traballo en equipo. As actividades propostas pódense agrupar da seguinte forma:
- Procura e lectura de información para a elaboración de pequenos traballos escritos ou resolución de cuestións teóricas relacionadas coa materia.
- Comentario e debate de noticias de prensa sobre cuestións relacionadas coa materia.
- Resolución de exercicios e casos prácticos.
Esta materia conta cunha Guía docente no aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Sistema de avaliación
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno acadar os obxectivos da materia. Desta forma, a continuación sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final:
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico
PESO: 60%
O exame teórico-práctico terá carácter presencial.
INSTRUMENTO: Avaliación continua. Participación en clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas.
PESO: 40%
Estes aspectos a evaluar tamén terán carácter presencial.
A relación das diferentes actividades valorables durante o curso, o seu ponderación e como se vai a facer o seu seguimiento indicaranse na guía docente da materia que se publicará no aula virtual.
Sumando ambos conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo de 5 puntos sobre 10. Si só ten a cualificación correspondente ao exame teórico-práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2.4 sobre 6, é dicir, un mínimo de 1,2 sobre 3 na parte teórica e outro mínimo de 1,2 sobre 3 na parte práctica.
A nota interactiva só suma cando se alcanzou o mínimo esixido en cada unha das partes do exame teórico-práctico.
Estes criterios de valoración son os mesmos en cada unha das oportunidades de exame (xaneiro, xuño/xullo) e tanto para alumnos de primeira matrícula como repetidores.
No entanto, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida dispénsaa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (é dicir, un mínimo de 2,5 sobre 5 na parte teórica e outro mínimo de 2,5 sobre 5 na parte práctica).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación (DOGA 21-07-2011).
Avaliación de competencias:
Exame final: CB2, CB3, CT6, CG3, D6, D8.
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CT1, CT3 CT6, CT9, CT10, D6, D8.
ESCENARIO 3. Peche das instalacións.
Metodoloxía do ensino
A docencia será completamente de carácter virtual, con mecanismos síncronos e/ou asíncronos. Para a aprendizaxe utilizarase o campus virtual da materia e a plataforma Teams.
As sesións de clase teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumno a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso da aprendizaxe autónoma.
Tralas exposicións de cada un dos temas, propóñense diferentes actividades e exercicios prácticos, que deberán resolverse nalgúns casos de forma individual e noutros en grupos reducidos, nos que se tratará de fomentar a cooperación e o traballo en equipo. As actividades propostas pódense agrupar da seguinte forma:
- Procura e lectura de información para a elaboración de pequenos traballos escritos ou resolución de cuestións teóricas relacionadas coa materia.
- Comentario e debate de noticias de prensa sobre cuestións relacionadas coa materia.
- Resolución de exercicios e casos prácticos.
Esta materia conta cunha Guía docente no aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Sistema de avaliación
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia. Desta forma, a continuación sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, así como o peso que terán na cualificación final:
INSTRUMENTO: Exame Teórico-práctico
PESO: 60%
O exame teórico-práctico terá carácter telemático.
O estudante deberá cumprir cos principios de mérito individual e autenticidad e só poderá facer uso dos materiais permitidos polo docente.
Si durante a realización da proba, ou á finalización da mesma, obsérvanse indicios de que algún estudante non actuou conforme aos principios de merito individual e autenticidad será convocado para a realización dunha proba oral por Teams sobre a materia obxecto de exame.
Aqueles/as alumnos/as dos convocados que non se conecten ao mesmo e/ou que, a xuízo dos profesores, non realicen un razonamiento contable adecuado ás preguntas suscitadas e, xa que logo, non actuaron de acordo cos principios de mérito individual e autenticidad, serán cualificados como "suspensos" (nota: 0).
INSTRUMENTO: Avaliación continua. Participación en clase. Resolución de exercicios e realización de traballos e probas.
PESO: 40%
Estes aspectos se evaluarán de forma telemática.
A relación das diferentes actividades valorables durante o curso, o seu ponderación e como se vai a facer o seu seguimiento indicaranse na guía docente da materia que se publicará no aula virtual.
Sumando ambos conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo de 5 puntos sobre 10. Si só ten a cualificación correspondente ao exame teórico-práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 6. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 2.4 sobre 6, é dicir, un mínimo de 1,2 sobre 3 na parte teórica e outro mínimo de 1,2 sobre 3 na parte práctica.
A nota interactiva só suma cando se alcanzou o mínimo esixido en cada unha das partes do exame teórico-práctico.
Estes criterios de valoración son os mesmos en cada unha das oportunidades de exame (xaneiro, xuño/xullo) e tanto para alumnos de primeira matrícula como repetidores.
No entanto, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida dispénsaa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico telemático cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (é dicir, un mínimo de 2,5 sobre 5 na parte teórica e outro mínimo de 2, 5 sobre 5 na parte práctica).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación (DOGA 21-07-2011).
Avaliación de competencias:
Exame final: CB2, CB3, CT6, CG3, D6, D8.
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CT1, CT3 CT6, CT9, CT10, D6, D8.
Manuel Veiga Carballido
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- mvcarb.veiga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luis Ignacio Rodriguez Gil
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824472
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
10.01.2022 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
21.06.2022 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |