Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 26 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O programa da materia pretende ofrecerlle ao estudanet unha visión xeral do Markéting de forma que o alumno adquira un conxunto de nocións introdutorias básicas. En concreto, preténdese que os estudantes que cursen esta materia cheguen a coñecer e a comprender os seguintes aspectos:
- Conceptos básicos do márketing.
- Contido do plan de marketing
- Coñecemento do mercado e da competencia
- Identificación e avaliación dos segmentos e do comportamento de compra.
TEMA 1: A FUNCION DO MARKETING NA EMPRESA
TEMA 2: A PLANIFICACIÓN ESTRATÉXICA DO MARKETING
TEMA 3: ANALISE DO MERCADO E DA COMPETENCIA
TEMA 4: COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR OFFLINE E ONLINE
TEMA 5: SEGMENTACIÓN DE MERCADOS
TEMA 6: DIFERENCIACIÓN E POSICIONAMENTO
Básica:
- Kotler, P.; Armstrong, G. Amador, M.L.; Pineda, L.E (2017). Fundamentos de marketing, 13e, Pearson (e-book)
- Santesmases Mestre, M.; Merino M.J.; Sánchez, J.: Pintado T. (2018). Fundamentos de marketing, 2ª ed. Pirámide (e-book)
Complementaria:
- Armstrong, G.; Kotler, P. Merino, M.J.; Pintado, T.; Juan, J.M. (2011). Introducción al marketing, 3ª ed. Pearson.
- González, E. Alén, L. (Cood.) (2005). Casos de dirección de marketing, Ed. Pearson.
- Jobber, D.; Fahy, J. (2007). Fundamentos de marketing. Mc Graw Hill.
- Kerin R.A. (2018). Marketing. 13ª ed. Mc Graw Hill (e-book)
- Kotler, P.; Setiwan, I.; Kartajaya, H.; Palma, F. (2019). Marketing 4.0 Ed. LID
- Munuera, J.L.; Rodríguez A.I. (2012). Estrategias de marketing: un enfoque basado en el proceso de dirección". Ed. ESIC.
- Paz, I. (2022). Marketing estratégico o estrategias de marketing. Ed. Delta
- Rodríguez-Ardura, I. (2020). Marketing digital y comercio electrónico. Ed. Piramide
- Santesmases, M. (2012). “Marketing. Conceptos y estrategias”. 4ª ed. Ed. Pirámide. (e-book)
- Solomon, M.; Pineda L. (2017). “Comportamiento del Consumidor” 11e. Ed. Pearson.
- Villanueva J.; Del Toro, J.M. (2020). Marketing estratégico. Ed. IESE
RESULTADOS DE APRENDIZAXE
C12. Comprender a natureza, a contorna das relacións de intercambio, a estratexia e a operativa de márketing da empresa.
HD2. Comunicar oralmente e/o por escrito de forma efectiva, con precisión e claridade, co propósito de transmitir coñecementos, metodoloxías, datos, resultados, dificultades e solucións.
HD3. Traballar en equipo, colaborando de maneira sinérgica.
CP4. Desenvolver a análise estratéxica da empresa e/o da súa contorna para tomar decisións no ámbito empresarial.
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas terán como obxectivo introducir ao estudante nos contidos dos temas que conforman o programa. Empregarase o ordenador e o canón proxector como soportes principais da materia, proxectando transparencias e diferente material que serve de guía ás explicacións realizadas. O profesor porá a disposición do estudantado o material necesario no Campus Virtual da materia.
As sesións interactivas impartiranse presencialmente segundo o horario programado polo centro. Nestas clases presenciales intentarase que o estudante aplique os conceptos teóricos. Para iso analizaranse casos prácticos de empresa, comentaranse/debateranse lecturas de textos e artigos así como outras cuestións expostas polo profesorado, cobrando especial importancia as actividades en grupo. Tamén poderase propór a realización de traballos para ser expostos en clase.
As titorías para consulta de dúbidas serán presenciais, podendo realizar algunas de forma virtual a través das diferentes ferramentas e plataformas autorizadas pola USC.
ESTUDANTADO SEN DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE:
A asistencia a clase está regulada polo Regulamento de asistencia a clase nos ensinos de grao e máster.
1)Proba final sobre contidos: 60% da cualificación. A proba de contidos será presencial e incluirá todo o programa e o material exposto nas clases.
2)Actividades nas sesións interactivas: Resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, presentación de traballos e outras actividades vinculadas ás clases: 40% da cualificación. Tamén se poderán programar probas parciais de contidos. Estas actividades formarán parte da avaliación continua do estudantado.
Para sumar a proba final de contidos coa puntuación das sesións interactivas será condición necesaria que o alumno alcance unha nota mínima de 3 puntos sobre os 6 na proba final de contidos. Na calificación final a suma de ambas puntuacións deberá ser igual ou superior a 5 para superar a materia. Cando o estudante non alcance a puntuación mínima necesaria para aprobar no exame final será cualificado coa nota obtida unicamente pola participación nas sesións interactivas.
Esta valoración aplicarase nas dúas convocatorias ordinarias (xuño e xullo) de tal maneira que a puntuación obtida na avaliación continua (40%) se manterá para a convocatoria de xullo. Os estudantes que non obteñan ningunha puntuación vinculada ás actividades realizadas nas clases só poderán obter un máximo de 6 puntos nesta convocatoria, debendo obter unha cualificación de 5 sobre 6 puntos para superar a materia.
Evaliación dos resultados de aprendizaje:
Evaluación continua:C12, HD2, HD3 y CP4
Examen: C12, HD2 y CP4
ESTUDANTADO CON DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE:
Os estudantes aos que se lles concedeu dispensa de asistencia a clase regulada polo regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grado e máster serán avaliados mediante unha proba final presencial que suporá o 100% da nota a obter polo estudante. Os estudantes nesta situación deberán contactar co coordinador da materia.
De acordo con a Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudantado será distinta de non presentado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das calificacións”.
As clases teóricas complementaranse coa consulta dos libros de texto recomendados polo profesor, así como coa preparación de traballos propostos polo profesor e que serán expostos polo estudante. As clases prácticas enfócanse desde a participación e a discusión, polo que a disposición do estudante neste sentido é de gran relevancia nesta materia.
O tempo recomendado para a superación da materia é o seguinte:
- Horas de traballo presencial na aula (expositivas, interactivas, titorías e exame): 60.
- Horas de traballo autónomo (estudo autónomo e preparación das actividades): 90.
Deste xeito, as actividades implicadas na aprendizaxe, desenvolvemento e estudo da materia durante o curso, así como das distintas probas de avaliación, implican un total de 150 horas de dedicación por parte do/a alumno/a.
Recoméndase que os estudantes traballen sobre a materia ao longo de todo o cuadrimestre e que leven ao día os conceptos teóricos. Deste xeito poderán aplicar con proveito estes coñecementos aos casos prácticos, comentarios de textos e exercicios que se irán propondo e resolvendo paralelamente.
Maria Teresa Garcia Garazo
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 881811632
- Correo electrónico
- mariateresa.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Luisa Del Rio Araujo
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 881811634
- Correo electrónico
- marisa.delrio [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Zaira Camoiras Rodríguez
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- zaira.camoiras [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Martes | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula A |
Mércores | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula B |
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula A |
15:00-16:30 | Grupo /CLE_03 | Galego | Aula A |
Xoves | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 34 |
Venres | |||
12:30-14:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula B |
15:00-16:30 | Grupo /CLE_03 | Galego | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
26.05.2026 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
15.07.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_03 | Aula B |