Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
OBXECTIVOS
Esta materia proporciona unha análise das distintas dimensións do sistema político español actual: as súas institucións (sistema electoral, parlamento e goberno), os actores principais (partidos); e trazos do comportamento político dos cidadáns (comportamento electoral e cultura política).
Ademais trátanse os antecedentes inmediatos do actual sistema político: a ditadura franquista e o período de transición democrática.
Preténdese así mesmo que ao longo do curso consígase un coñecemento dos conceptos básicos da ciencia política aplicables ao estudo do sistema político
TEMARIO
Tema 1. A ditadura franquista
Tema 2. A transición á democracia
Tema 3. O sistema electoral
Tema 4. O sistema parlamentario español
Tema 5. A organización territorial do Estado
Tema 6. Comportamento electoral e sistema de partidos
Tema 7. Cultura política e participación política
En previsión dos distintos escenarios (2 e 3) que se puidesen dar no transcurso do curso inicialmente non se prevé a modificación do temario, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3. Os contidos poderán ser axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
A primeira semana de clase na Guía docente de cada profesor/a indicaranse as lecturas obrigatorias da materia.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Alcántara, M. y A. Martínez (eds.) 2001. Política y Gobierno en España. Valencia: Tirant Lo Blanch.
Barreda, M. Y Borge, R (coors.) 2006. la democracia española: realidades y desafíos. Barcelona:UOC
Blanco Valdés, R. 1998. Introducción a la Constitución de 1978. Madrid: Alianza.
Cotarelo, R. (comp.) 1992. Transición política y consolidación democrática. Madrid: CIS.
García Morillo, J. 1996. La democracia en España. Madrid: Alianza.
Gunther, R. y Montero, J. 2009. The politics of Spain. Cambridge: Cambridge University Press
Gunther, R., Montero,J. y Botella, J.2004. Democracy in Modern Spain, New haven: Yale University press
Heywood, P. 1995. Politics and Government in Spain. Londres: Macmillan.
Powell, C. 2001. España en democracia, 1975-2000. Barcelona: Plaza y Janés.
Reniu, Josep Mª (ed.) 2012. Sistema político español. Barcelona: Huygens.
Román, P. (coor.) 2001. Sistema Político Español. 2ª Edición. Madrid: McGraw-Hill.
Tezanos, J.F. et al. 1989. La transición democrática española. Madrid: Sistema.
Tusell, J.; E. Lamo y R. Pardo (eds.) 1996. Entre dos siglos. Reflexiones sobre la democracia española. Madrid: Alianza
De producirse un novo confinamento, a bibliografía obrigatoria será facilitada polos docentes a través da Aula Virtual.
As establecidas na Memoria do Grado de Ciencia Política e da Administración:
- Saber aplicar coñecementos de forma profesional
- Coñecer o ámbito académico
- Emitir xuízos, elaboración de análises e xuízos
- Identificar e transmitir ideas, problemas e solucións
- Que os e as estudantes teñan desenvolvido habilidades de autoaprendizaxe
- Que as e os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos duha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
- Que as e os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os e as estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que as e os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que as e os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
Escenario 1 (docencia en condicións de “normalidade adaptada”)
A materia Sistema Político Galego é unha materia que se imparte no 2º cuatrimestre do 2º ano do grao de Ciencia política e que consta de 6 créditos ECTS. O seu desenvolvemento combina exposicións por parte do profesorado, seminarios e titorías.
Parte da docencia utilizará como ferramenta de traballo a USC virtual
Escenario 2 (docencia en condicións de “distanciamiento”)
De chegar a producirse este escenario a metodoloxía será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. Aínda que de maneira xenérica se contemplarán no Escenario 2 as clases presenciais coa subida de material que permita tanto o seguimento dos contidos teóricos como prácticos da materia.
Escenario 3 (docencia en condicións de “peche das instalacións”)
No Escenario 3 se complementará a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnado matriculado, coa incorporación á Aula Virtual de material que permita o seguimento dos contidos teórico-prácticos da materia.
Escenario 1 (docencia en condicións de “normalidade adaptada”)
A avaliación final constará de dúas compoñentes
1) Un exame final sobre o temario.
2) Traballo realizado ao redor das sesións de seminario.
Na guía docente que se entregará na primeira semana de clase, cada profesor/a indicará o peso que cada un destes compoñentes ten na nota final. Ademais tamén se indicará o traballo do alumnado que será obxecto de avaliación.
Escenarios 2 e 3
De maneira xenérica, tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, reforzarase o sistema de avaliación continua do alumno, e, en consecuencia, a elaboración periódica de traballos ou probas que permitan o seguimento do seu rendemento. Así mesmo, e si as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 e 3 a realización dunha proba final exame síncrono/asíncrono.
As guías docentes do profesorado da materia contemplarán un apartado específico titulado “Modificacións escenarios COVID”. Nese apartado o profesorado incorporará na primeira semana na que se produza unha variación de escenario os posibles cambios nos criterios de avaliación que respondan ao cambio de metodoloxía.
Ler moito.
Estar permanentemente atendendo á Guía docente e a aula virtual, sobre todo ante posibles cambios de escenarios de docencia
O profesorado publicará na aula virtual unha Guía docente para o seguimiento da materia. É imprescindible que todo o alumnado dispoña dela.
Plan de continxencia
En relación aos distintos escenarios (2 e 3) que se puidesen dar no transcurso do curso inicialmente non se prevé a modificación dos contidos, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3. Os contidos poderán ser axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
De producirse un novo confinamento, a bibliografía complementaria será facilitada polos docentes a través da Aula Virtual.
metodoloxía da ensinanza
Escenario 2 (docencia en condicións de “distanciamiento”)
De chegar a producirse este escenario a metodoloxía será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. Aínda que de maneira xenérica se contemplarán no Escenario 2 as clases presenciais coa subida de material que permita tanto o seguimento dos contidos teóricos como prácticos da materia.
Escenario 3 (docencia en condicións de “peche das instalacións”)
No Escenario 3 se complementará a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnado matriculado, coa incorporación á Aula Virtual de material que permita o seguimento dos contidos teórico-prácticos da materia.
Criterios de avaliación
Escenarios 2 e 3
De maneira xenérica, tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, reforzarase o sistema de avaliación continua, e en consecuencia, a elaboración periódica de traballos ou probas que permitan a súa seguimento. Así mesmo e si as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 e 3 a realización dunha proba final exame síncrono/asíncrono.
As guías docentes do profesorado da materia contemplarán un apartado específico titulado “Modificacións escenarios COVID”. Nese apartado o profesorado incorporará na primeira semana na que se produza unha variación de escenario os posibles cambios nos criterios de avaliación que respondan ao cambio de metodoloxía.
Ademais da asistencia a clase aproximadamente 5 horas de traballo semanal.
Recórdase que, de acordo coa Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións, aprobada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 15 de Xuño de 2011 e modificada por Acordo do Consello de Goberno da USC de 5 de Abril de 2017, [l]a realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de trabados plagiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Manuel Maria De Artaza Montero
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- manuelm.deartaza [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Isabel Diz Otero
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815185
- Correo electrónico
- isabel.diz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Jesus Manuel Benitez Baleato
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- jesusmanuel.benitez.baleato [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Bran Barral Buceta
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- bran.barral.buceta [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
09:30-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán, Galego | 0.2 |
11:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | Galego | 0.2 |
15:00-16:30 | Grupo /CLIS_03 | Castelán, Galego | 0.2 |
16:30-17:30 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Galego, Castelán | 0.2 |
Martes | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | 0.2 |
11:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | Galego | 0.2 |
15:00-16:30 | Grupo /CLIS_04 | Galego | 0.2 |
16:30-17:30 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Galego, Castelán | 0.2 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | 2.1 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | 2.1 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | 2.1 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | 2.1 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | 2.1 |
20.05.2021 10:00-12:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Aula virtual |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_03 | 2.1 |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo A - horario de mañá (L-Z) | 2.1 |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | 2.1 |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | 2.1 |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_04 | 2.1 |
06.07.2021 17:00-19:00 | Grupo B - horario de tarde (A-K) | Aula virtual |