Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 95 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 35 Clase Interactiva: 15 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Esta materia ten como obxectivo esencial (dentro do marco global deste grao) informar ao estudante dos principais coñecementos "teórico-empíricos" que a investigación moderna, desde unha perspectiva "bio-psico-social", achega sobre o acto criminal, no sentido un comportamento estrito e / ou antisocial, nun sentido máis amplo, proporciona en relación con situacións criminais específicas. Estudar e coñecer os aspectos psicolóxicos definen o perfil criminal en delitos específicos, como: delitos violentos, homicidios en serie, delitos sexuais cometidos contra adultos e nenos e mozos, delitos organizados, terrorismo, delitos económicos, sectas coercitivas.
Contido expositivo:
BLOQUE I. Perfil psicolóxico de casos específicos
1. Homicidios multiples
2. Violencia sexual contra adultos
3. Violencia sexual contra nenos e mozos
4. Violencia familiar e de xénero
5. Terrorismo
6. Sectas coercitivas
7. Pirómanos e incendiarios
8. Outras casuísticas
BLOQUE II: Perfil indirecto da personalidade.
9. Negociación e toma de decisións en situacións de crise
10. Autopsia psicolóxica
Contidos interactivos
Traballarase de forma interactiva os contidos relacionados cos temas da exposición. Preveñen 4 semanas de clases interactivas. Utilizaranse recursos como lecturas, buscas bibliográficas, informes en internet, páxinas web, vídeos, etc. Os contidos interactivos abordaranse nas clases a través de proxectos que serán indicados polo profesor, establecendo de antemán se se levarán a cabo individualmente ou en grupo. O resultado de cada proxecto recollerase no prazo indicado e valorarase.
Bartol, C., & Bartol, A. (2017). Comportamiento criminal. Una perspectiva psicológica. Madrid: Pearson.
Bonta, J., & Andrews, D. (2015). The psychology of criminal conduct. Nueva York: Routledge.
Echeburúa, E. (1994). Personalidades violentas. Madrid: Pirámide.
Feldman, P. (1989). Comportamiento criminal: un análisis psicológico. México: Fondo de cultura económica.
Garrido, V., & Sobral, J. (2008). La investigación criminal. Barcelona: Nabla.
Garrido,V., Stangeland, P., & Redondo, S. (2001). Principios de Criminología. Valencia: Tirant Le Blanch.
McGuire, J. (2004). Understanding psychology and crime. Nueva York: Open University Press.
Otín, J. M. (2009). Psicología criminal. Técnicas aplicadas de intervención e investigación policial. Valladolid: Lex Nova.
San Juán, C., & Vozmediano, L. (2018). Psicología Criminal. Madrid: Síntesis.
Soria, M. A., & Romo, J. (2016). Manual de perfilación criminal y análisis de conducta criminal. Madrid: Pearson.
Soria, M. A., & Sáiz, D. (2006). Psicología criminal. Madrid: Pearson-Prentice Hall.
Soto, J. E. (2019). Profiler. Los secretos del análisis de conducta criminal. Madrid. Pirámide.
Turvey, B. (2008). Criminal Profiling. An introduction to beavioral evidence analysis. San Diego, CA: Elsevier.
COMPETENCIAS XERAIS (CG) E COMPETENCIAS ESPECÍFICAS (CE) DO GRAO A QUE A MATERIA CONTEN
CG2 Capacidade para reflexionar de xeito crítico e construtivo e argumentar e expresarse organizado e razoado, tanto na comunicación oral como escrita (CG instrumental).
CG3 Capacidade para identificar e explicar problemas sociais complexos no campo da Criminoloxía e aplicar as estratexias adecuadas para resolvelos, traballando cunha perspectiva sistémica que faga posible a súa consideración analítica e sintética (instrumental CG).
CG6. Capacidade de reunir, interpretar e sintetizar datos e información relevantes (en particular a través da rede informática) dentro da súa área de estudo (CG instrumental).
CG7 Capacidade para transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado, empregando unha linguaxe correcta (legal, médica, psicolóxica, sociolóxica e técnica) (CG instrumental).
CE2. Capacidade para valorar os fundamentos metodolóxicos e científicos das diversas teorías relevantes sobre delito, delincuentes, vitimización e respostas ao crime e desvío.
CE4. Competencia para proporcionar ao xuíz coñecementos científicos sobre os feitos delituosos procesados, a personalidade do autor, os factores criminogénicos existentes e o tipo de resposta aplicable, todos eles unidos ao uso correcto de conceptos e teorías criminolóxicas, así como para levar a cabo tarefas de asesoramento en relación coa interpretación de informes forenses.
CE10. Comprensión e aplicación dos principais coñecementos "teórico-empíricos" proporcionados pola investigación "bio-psicosocial" sobre o acto criminal e o comportamento antisocial.
CE19. Capacidade para analizar, valorar e comunicar información empírica sobre a delincuencia, o delincuente, a vítima e os medios de control social, a través da análise tanto dos diferentes medios de comunicación social como das estatísticas policiais e xudiciais nas que aparece, así como das enquisas de victimización.
As clases expositivas abordaranse mediante a explicación dos contidos clave para cada tema. Partirase dun mapa conceptual e os contidos elaboraranse de xeito explicativo. Elixirase unha explicación áxil e participativa. De cada tema seleccionaranse unha serie de contidos que se desenvolverán de xeito aplicado nas clases interactivas, a través de estudos de caso, lecturas especializadas, debates interactivos ou vídeo-foro. Ao final de cada clase interactiva, o alumno deberá enviar un informe.
A nota final dos estudantes estará formada do seguinte xeito:
c) Para a avaliación dos contidos da exposición aplicarase un sistema de avaliación continua que terá un peso na nota final que será do 70% (7 puntos sobre 10). Este sistema de avaliación continua incluirá:
- Cada conxunto de contidos (temas ou bloques temáticos) irá acompañado dun cuestionario que os alumnos terán que resolver e entregar no tempo establecido. Esta parte terá unha puntuación de 3,5 puntos.
- Haberá unha proba / exame final que terá lugar, de xeito persoal, o día designado oficialmente. Esta parte terá unha puntuación de 3,5 puntos.
d) Avaliaranse as clases interactivas a través de varios indicadores (asistencia, participación, informes que se entregarán para cada clase). O peso na cualificación final será do 30% (3 puntos sobre 10).
As datas e horas da revisión do exame estableceranse e desenvolveranse de acordo coa normativa interna da USC.
1) Total traballo presencial (en aula ou de ser o caso on line): 55 horas
- Docencia expositiva: 35 horas
- Docencia interactiva: 15 horas
- Titorías grupo reducido: 5 horas
2) Traballo persoal do estudiante: 95 horas
- Estudo individual ou en grupo: 65 horas
- Resolución casos prácticos: 20 horas
- Asistenciaa conferencias: 10 horas
- Esta materia apoiarase nas ferramentas proporcionadas polo campus virtual da USC.
- Recoméndase que dende o inicio da materia o estudante se faga cos materiais que se colgaran na plataforma virtual.
- En función do escenario que se estableza en cada momento, recoméndase a asistencia (presencial ou online) regular ás clases para aclarar conceptos, intervir nas discusións prácticas, consultar dúbidas ou tomar notas sobre as ideas que se van traballando.
- O estudante ha de intentar que o tempo adicado ao estudo sexa p mais continuado e sistemático posible ,levando un seguimento autónomo, a lo menos semanal, do explicado nas clases.
Plan de continxencia
Escenario 2: Distanciamento
Neste escenario, con respecto a metodoloxía de ensinanza, as clases impartiranse de xeito presencial e virtual, empregando a plataforma Microsoft Teams e o soporte do campus virtual da USC. En calquera caso, a docencia desenvolverase de xeito síncrono e prevalecendo a modalidade presencial sempre que resulte posible. O contido e desenvolvemento das clases expositivas serán os mesmos que na modalidade presencial, adaptando os materiais de soporte ao modo en remoto. No caso de sesións interactivas, estas realizaranse preferentemente de xeito presencial (mínimo o 50% das horas), seguindo a mesma metodoloxía que no escenario 1, combinando tarefas individuais e grupais. As titorías desenvolveranse preferentemente por vía telemática a través da plataforma TEAMS. Pola súa banda, o sistema de avaliación será análogo ao establecido no escenario 1, respectando asemade a ponderación alí establecida, e con preferencia presencial para a realización do exame.
Escenario 3: Peche das instalacións
En canto a metodoloxía docente, a docencia expositiva e interactiva será de carácter virtual, empregándose para iso a plataforma TEAMS e o Campus Virtual da USC. No caso das sesións expositivas, o seu contido será o mesmo que nos escenarios anteriores. En canto ás sesións interactivas, o contido adaptarase de xeito que os estudantes podan levalos a cabo de xeito non presencial. En calquera caso, a docencia desenvolverase de xeito síncrono. Os materiais necesarios facilitaranse a través do Campus Virtual da USC. As titorías desenvolveranse por completo de xeito virtual a través da plataforma TEAMS. En relación co sistema de avaliación da aprendizaxe, este será análogo ao indicado para o escenario 1 e 2 (respectarase a mesma ponderación sobre a nota), excepto que o exame se desenvolverá de xeito non presencial mediante a plataforma TEAMS e o campus virtual da USC.
Nos escenarios 2 e 3, como no escenario 1, aplicarase o mesmo sistema de avaliación para todas as convocatorias. Así, no caso de non superar a materia na convocatoria de maio-xuño (1ª oportunidade), na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) só se repetirá a proba obxectiva, mantendo a puntuación obtida nas actividades realizadas ao longo do curso.
Os estudantes que, en virtude dun acordo adoptado pola Xunta da Facultade de Dereito, obteñan a exención docente para esta materia, terán que realizar, ademais da proba final, un traballo de investigación empírico sobre un tema relacionado coa contidos do asunto. Isto será titorizado e substituirá a súa presenza física e participación en clases interactivas.
De igual xeito a como sucedía no escenario 1, tamén nos escenarios 2 e 3 para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Mercedes Novo Pérez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
- Teléfono
- 881813932
- Correo electrónico
- mercedes.novo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María Dolores Seijo Martínez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
- Correo electrónico
- mariadolores.seijo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jessica Sanmarco Vázquez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
- Correo electrónico
- jessica.sanmarco.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 17 |
Xoves | |||
18:00-20:00 | Grupo clases expositivas | Castelán | Aula 17 |
20.01.2022 16:00-18:00 | Grupo clases expositivas | Aula 4 |
01.07.2022 16:00-18:00 | Grupo clases expositivas | Aula 4 |