Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito Procesual
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A finalidade docente xira ao redor do coñecemento das institucións básicas do proceso civil e de familiarizar ó alumnado co seu funcionamento práctico nas principais modalidades procesuais. Dun xeito máis concreto, preténdese a aprendizaxe polo alumnado dos conceptos máis importantes que integran as devanditas institucións e, en particular, dos recursos, o proceso de execución, o proceso cautelar e os procesos especiais. Todo isto tendo en conta que o proceso é un método dialéctico e formalizado, e polo tanto é preciso posuír un coñecemento claro da orde e da forma que seguen as actuacións.
Trátase tamén de que o alumnado adquira as habilidades necesarias para a resolución de supostos prácticos cun nivel básico, así como para un adecuado manexo das normas, xurisprudencia e bibliografía básicas que se lles faciliten.
PARTE PRIMEIRA: OS RECURSOS E OS MEDIOS EXTRAORDINARIOS PARA RESCINDIR SENTENZAS FIRMES.
Lección 1: Os recursos: A) Concepto e fundamento; B) Panorama xeral dos recursos na LAC e normas aplicables a todos os recursos.- 2. Recursos ordinarios: A) O recurso de reposición; B) O recurso de apelación; C) O recurso de queixa.- 3. Os recursos extraordinarios: A) A regulación da LAC de 2000 e o réxime vixente; B) O recurso por infracción procesual; C) O recurso de casación; D) O recurso en interese de lei.- 4. Os recursos contra as resolucións dos secretarios xudiciais: A) Reposición, B) Revisión.
Lección 2: Os medios extraordinarios para rescindir sentenzas firmes: A) A audiencia ao rebelde; B) A revisión; C) O incidente de nulidade de actuacións.
PARTE SEGUNDA: O PROCESO CAUTELAR.
Lección 3: As medidas cautelares (I)
1. A tutela cautelar: concepto, fundamento constitucional, natureza, características e principios.- 2. A adopción de medidas cautelares: A) Requisitos e características do proceso cautelar; B) Efectos.- 3. As medidas cautelares do noso sistema procesual civil: enumeración e estudo das súas principais características.
Lección 4: As medidas cautelares (II)
1. A tramitación do proceso cautelar.- 2. Réxime da responsabilidade pola utilización da tutela cautelar.
PARTE TERCEIRA: O PROCESO DE EXECUCIÓN.
Lección 5: A execución forzosa (I). Conceptos fundamentais e execución provisional.
1. Introdución.- 2. Tipos de execución.- 3. Suxeitos da execución.- 4. O título de execución.- 5. Comezo e final da execución forzosa.- 6. A demanda executiva e o despacho de execución.- 7. Acumulación de execucións.- 8. A oposición na execución.
Lección 6: A execución forzosa (II). Execución provisional
1. Concepto, fundamento e características; 2) Novidades da LAC/2000; 3) Resolucións provisionalmente executables; 4) Procedemento; 5) Efectos da revogación da sentenza provisionalmente executada.
Lección 7: A execución forzosa (III): Execución en cousa distinta a unha cantidade de diñeiro:
1) Nocións xerais; 2) As execucións de facer; 3) As execucións de non facer; 4) As execucións de entregar algunha cousa.
Lección 8: A execución forzosa (IV). Execución dineraria
1) Introdución; 2) A estrutura do procedemento, en particular a demanda executiva, o despacho de execución, as posturas do executado e o requirimento de pagamento; 3) A liquidación de títulos ilíquidos; 4) A fase de embargo de bens e as súas incidencias. Aseguramento do embargo; 5) A fase de realización dos bens embargados e as súas incidencias; 6) A fase de pagamento ao executante e as súas incidencias; 7) A administración para pagamento; 8) As tercerías.
Lección 9: A execución forzosa (V) Execucións especiais
1) Os procedementos de execución hipotecaria: nocións xerais; 2) O recoñecemento e a execución de resolucións xudiciais estranxeiras: nocións xerais.
PARTE CUARTA: OS PROCESOS ESPECIAIS.
Lección 10: Especialidades dos procesos declarativos ordinarios.
1. Especialidades procesuais e procesos especiais.- 2. Especialidades procesuais relativas a materias que se tramitan polo xuízo ordinario: enumeración e principais características.- 3. Especialidades procesuais relativas a materias que se tramitan polo xuízo verbal, con especial referencia aos denominados “procesos sumarios”: enumeración e principais características. Procedemento de desafiuzamento.
Lección 11: Procesos non dispositivos e procedementos para a división xudicial de patrimonios.
1. Procesos non dispositivos: A) Disposicións comúns; B). Principais características dos procesos sobre a capacidade das persoas; C) Principais características dos procesos sobre filiación, paternidade, maternidade e protección de menores; D) Procesos matrimoniais.- 2. Os procedementos para a división xudicial de patrimonios: principais características.
Lección 12: Procesos sumarios para a defensa do crédito. Procesos concursais.
1. Procesos sumarios para a defensa do crédito: A) Introdución. Natureza e estrutura; B) Enumeración e as súas principais características.- 2. O xuízo cambiario.- 3. O proceso monitorio.- 4. Os procesos concursais: principais aspectos procesuais.
PARTE QUINTA: A ARBITRAXE PRIVADA.
Lección 13: A arbitraxe privada.
1. Concepto, fundamento e clases.- 2. Regulación e ámbito de aplicación.- 3. Disposicións xerais.- 4. O convenio arbitral.- 5. A organización arbitral.- 6. O procedemento arbitral.- 7. O laudo arbitral.- 8. Os medios de impugnación.- 9. A execución.
Os contidos da materia son comúns aos tres posibles escenarios de docencia, sen prexuízo de que as condicións específicas dos diversos escenarios fagan necesaria algunha eventual e concreta modificación. Das devanditas modificacións, que en ningún caso supoñerán unha ampliación dos contidos nin unha alteración substancial dos mesmos, o alumnado será, no seu caso, puntualmente informado.
Bibliografía básica:
Comprende un manual actualizado da materia, un exemplar igualmente actualizado da Constitución española de 1978, da Lei Orgánica do Poder Xudicial e da Lei de Axuizamento Civil, coas súas normas complementarias, así como as notas tomadas das explicacións na clase.
Para todos os textos legais de necesario manexo, recoméndase a adquisición daquelas edicións máis recentes que veñan acompañadas dun amplo catálogo de disposicións complementarias.
Entre os manuais que se recomendan, pola súa sistemática e actualización, atópase, en primeiro lugar, os dos profesores Cortes Domínguez e Moreno Catena, “Derecho Procesal Civil. Parte General” e “Derecho Procesal Civil, Parte Especial”, Tirant lo Blanch (última edición); e, en segundo lugar, o dos profesores Montero Aroca, Gómez Colomer, Montón Redondo, Barona Vilar, “Derecho Jurisdiccional II. Proceso civil”, Tirant lo Blanch (última edición).
Entra dentro do ámbito de responsabilidade do alumnado proverse desde o inicio do curso de, polo menos, un dos manuais recomendados da materia.
Bibliografía complementaria: outros manuais que poden ser convenientes son os dos profesores:
- Armenta Deu, “Lecciones de Derecho Procesal Civil”, Marcial Pons (última edición).
- De la Oliva Santos e outros, “Derecho Procesal Civil. El proceso de declaración. Ejecución forzosa. Procesos especiales”, CERASA (última edición).
- Gimeno Sendra, Derecho Procesal Civil I y II, ediciones jurídicas Castillo de Luna (última edición).
C.1.- Capacidade de análise e síntese.
C.2.- Capacidade de organización e planificación.
C.3.- Capacidade de xestión da información.
C.4.- Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
C.5.- Razoamento crítico.
C.6.- Sensibilidade cara a temas de realidade social.
C.7.- Resolución de problemas.
C.8.- Traballo en equipo.
C.9.- Toma de decisións.
C.10.- Capacidade para o manexo de fontes xurídicos (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
C.11.- Capacidade de ler e interpretar textos xurídicos.
C.12.- Capacidade de negociación e conciliación.
C.13.- Aprendizaxe autónoma.
Grupos B e C
A planificación docente da materia persegue un adecuado equilibrio dos seus fundamentos xurídicos e a iniciación na súa aplicación práctica, de modo que o alumnado poida adquirir unha perspectiva básica e axustada da materia.
A) Clases teóricas:
O obxecto das clases teóricas é facilitar o estudo da materia, mediante a exposición sistemática dos principios e institucións que integran o ordenamento procesual civil, así como destacar a relación da materia coa realidade; ao mesmo tempo permite analizar cuestións baixo distintas perspectivas e entender as de máis difícil comprensión.
Semanalmente impartiranse as clases teóricas (excepción feita do establecido no apartado seguinte respecto das clases prácticas), de acordo co horario oficial publicado.
B) Clases prácticas:
As clases prácticas teñen como finalidade primordial expoñer os problemas forenses que suscitan as institucións estudadas nas clases teóricas, ademais de contribuír a completar o programa da materia para que os/as alumnos/as obteñan unha visión global de todo o proceso civil. Conseguintemente, o réxime das prácticas basearase na realización de exercicios de aplicación do dereito positivo a supostos de feito, a elaboración de documentos procesuais e outros traballos de contido práctico, así como a presenza de actuacións procesuais en vivo ou simuladas, que serán obxecto de estudo previo e posterior análise.
Impartiranse as clases prácticas que corresponden á materia conforme establece o plan de estudos. As prácticas serán propostas por cada profesor con antelación suficiente, e deberán ser realizadas polo alumnado dentro e fóra do horario lectivo. Para tal efecto, o profesorado orientará aos alumnos acerca do manexo de fontes legais, doutrinais e xurisprudenciais, que constitúen os materiais básicos para a resolución de casos prácticos, a elaboración de documentos procesuais e a comprensión das actuacións procesuais a presenciar. As prácticas realizadas polo alumnado serán resoltas en clase, entregadas polos asistentes a cada sesión e cualificadas polo/a profesor/a.
As clases prácticas serán impartidas polos mesmos profesores das clases teóricas ou, eventualmente por outros profesores da Área ou profesionais-colaboradores.
Para computar a cualificación das prácticas na nota final da materia deberán haber entregado (e haber asistido), polo menos, un 80% das prácticas programadas. A cualificación de cada práctica oscilará entre cero e un punto. Dependendo do promedio, a nota final resultante sumará ata un máximo de dous puntos á cualificación obtida no exame final oral, sempre que no devandito exame se acaden un mínimo de catro puntos, e demóstrese un coñecemento equilibrado das distintas partes que integran o programa.
A participación nas aulas interactivas e, polo tanto, nos casos prácticos, será obxecto de valoración, polo que a nota final do estudante que os cumprimentar en ningún caso será a de “non presentado”, de acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2).
C) Consultas:
As consultas ou titorías teñen como finalidade orientar ao alumnado na aprendizaxe da materia e resolver as dúbidas que se lles susciten en relación co seu estudo.Se a tenderán por parte do profesorado encargado da materia a través do correo electrónico cando este sistema, resulte suficiente tendo en conta a entidade e natureza da consulta. Noutro caso, poderase atender a consulta de presencialmente, previa cita oportunamente concertada.
Grupo A
A planificación docente da materia persegue un adecuado equilibrio entre o coñecemento dos seus fundamentos teóricos e a iniciación na súa aplicación práctica, de modo que o alumnado poida adquirir unha perspectiva completa da materia.
Clases EXPOSITIVAS: O seu obxecto non é o de referir integramente o contido do programa, o que só sería posible de forma moi esquemática e, por conseguinte, de utilidade dubidosa. Por iso, con independencia de que se expliquen ou non todos os seus epígrafes, esíxese o coñecemento de todas as leccións para aprobar a materia. Con todo, nelas procúrase destacar os temas ou cuestións máis relevantes, obxecto de reforma ou de actualidade polémica, que son precisamente aquelas que máis frecuentemente pregúntanse nos exames. A adecuada preparación da materia aconsella a asistencia ás clases, de modo que as explicacións da docente poidan servir de guía para o estudo do programa por un manual e para a comprensión adecuada da materia. A asistencia con regularidade ás actividades lectivas programadas, salvo casos excepcionais debidamente autorizados, é un dereito, pero tamén un deber do alumnado (art. 33 dos Estatutos da USC). Terase en conta a asistencia a clase e a activa participación á hora da cualificación final.
Clases INTERACTIVAS: teñen como finalidade expor os problemas forenses que suscitan as institucións estudadas nas clases expositivas, ademais de contribuír a completar o programa, para que o alumnado obteña unha visión global de todo o proceso civil. Así as cousas, o réxime das prácticas basearase na realización de exercicios de aplicación do Dereito positivo a supostos de feito e outros traballos de contido práctico. Serán propostas pola profesora con antelación suficiente, e deberán ser realizadas polo alumnado, no seu caso, fóra do horario lectivo. Serán entregadas polos asistentes a cada sesión e resoltas en clase. Igualmente, ás tarefas programadas nas sesións interactivas corresponderalles unha porcentaxe da cualificación final.
Nas sesións interactivas, a presencialidade é obrigatoria, sempre que o escenario docente e as condicións sanitarias o permitan e aconsellen. Neste sentido, estarase ás directrices emanadas polos órganos de goberno da Universidade.
TITORÍAS: As consultas ou titorías teñen como finalidade orientar ao alumnado na aprendizaxe da materia e resolver as dúbidas que se lles susciten en relación co seu estudo. Atenderanse por parte da docente encargada da materia no horario que se indique.
As titorías, como regra xeral, terán carácter presencial. Con todo, de ser necesario, poderanse programar titorías por vía telemática.
En relación á metodoloxía de ensino ante os posibles escenarios 2 e 3, véxase o apartado observacións.
Grupos B e C
1. Materia obxecto de exame.
Ó ser unha materia cuatrimestral, só se realizará un exame final. A materia correspondente ao exame comprende a totalidade das leccións que figuran no programa oficial, esixible co grao de profundidade que resulta das explicacións realizadas pola profesora nas clases teóricas e prácticas, e de acordo co establecido nos apartados anteriores.
2. Datas de exame.
De acordo co establecido pola Xunta da Facultade de Dereito, o exame oral terá lugar nas datas, hora e aula aprobadas e que figuran nos taboleiros de anuncios da Facultade de Dereito para cada grupo. Ademais arbitraranse outras datas dentro do período de exames a fixar entre profesor e alumnos.
3. Modalidades de exame.
Exame oral
A) Regras para a realización do exame.
Os/As alumnos/as deberán acreditar a súa identidade, para o que acudirán ao exame provistos do seu DNI, carné da Universidade, pasaporte ou permiso de conducir.
No exame poderá utilizarse o programa oficial da materia. Con todo, calquera anotación ou comentario no mesmo, estea ou non relacionado coas preguntas do exame, suporá a expulsión automática do mesmo.
B) Criterios de cualificación e revisión de exame.
Para superar o exame oral e ter a cualificación de aprobado esíxese un coñecemento xeral de toda a materia do exame e equilibrado de cada unha das súas partes. Non será posible superar a materia cando o exame demostre que o/a alumno/a descoñece partes esenciais do programa. Aprobar o exame final será requisito para superar a materia.
A nota final que determinará o rendemento académico do/a alumno/a en relación coa materia será a que resulte de sumar aos puntos obtidos nas preguntas do exame oral, a cualificación acadada nas prácticas, casos prácticos e simulacións realizadas nas clases interactivas, nas exposicións realizadas nas clases expositivas e da asistencia as clases, nas seguintes proporcións: 80% exame oral, 20% prácticas, casos prácticos, simulacións (incluída a asistencia as clases interactivas) e as exposicións realizadas nas clases expositivas (incluídas as asistencias).
A efectos da Normativa de Permanencia nas Titulacións de Grao e de Máster, todas as actividades realizadas ao longo do curso durante as clases interactivas, así como a asistencia ás clases serán valoradas. Polo tanto, para que o/a alumno/a figure como “non presentado” na correspondente convocatoria será preciso que non asista a ningunha clase, non realice ningunha actividade interactiva nin realice o exame.
Revisión de exames: En cumprimento da normativa da USC, a profesora encargada da materia publicarán, no taboleiro de anuncios do Área de Dereito Procesual, as listaxes coas cualificacións de cada alumno/a nos dez días seguintes á realización do exame, con indicación da data e horario na que o/a alumno/a poderá exercitar o seu dereito de revisión para percibir o seu nivel de coñecementos e de carencias. Finalizada a revisión, serán publicadas as notas definitivas no mesmo taboleiro de anuncios.
Réxime para o alumnado con exención de docencia:
A concesión ao alumno/a da exención de docencia supoñerá a substitución das actividades académicas que esixen a presenza física na aula (particularmente, as desenvolvidas no transcurso das sesións interactivas) por outras tarefas análogas que o docente estime oportunas (comentario de sentenzas, resolución de casos prácticos, lectura de traballos doctrinais, etc.).
A información sobre tales actividades, así como a súa entrega, establecerase polas canles telemáticas que a docente e o/a alumno/a exento/a establezan previamente, de maneira que en ningún caso sexa obrigatoria a súa entrega presencial.
A estas tarefas outorgaráselles unha cualificación máxima de dous puntos, sendo o valor do exame oral (do mesmo xeito que acontece co alumnado non exento) de oito puntos.
De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), toda vez que a realización destas tarefas será obxecto de avaliación, a nota final do estudante que levara a cabo todas ou algunha delas será de “suspenso”, e en ningún caso de “non presentado”.
Grupo A
Sempre que o escenario docente o permita, o alumnado poderá optar entre o exame presencial escrito e o exame presencial oral, tanto en primeira como en segunda oportunidade.
Con todo, a realización do exame en forma oral está suxeita á dispoñibilidade da profesora e esixe que o alumno ou a alumna o solicite durante o prazo que se establecerá para o efecto e do que serán debidamente informados. Será un exame, ademais de oral, público. Esta modalidade inclúe, como criterios propios de avaliación, a expresión oral, a argumentación e a construción lóxica e ordenada do discurso.
O exame escrito consistirá en dar resposta a unha serie de preguntas de extensión variable.
En todo caso, para superar o exame e ter a condición de aprobado, esíxese un coñecemento xeral de todo o contido do programa, que abarque cada unha das súas partes.
VALORACIÓN DAS DIVERSAS ACTIVIDADES DOCENTES
Exame final: 7 puntos.
Realización dos casos e tarefas propostos nas sesións interactivas e participación activa: 3 puntos (a sumar tan só no caso de superar o exame final).
A efectos da normativa de permanencia só considerarase actividade avaliable o exame final.
Lémbrase ao alumnado que, para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Con respecto ao sistema de avaliación ante os posibles escenarios 2 e 3, véxase o apartado observacións.
REVISIÓN DE EXAMEN
A docente encargada da materia publicará as listas coas cualificacións, con indicación da data e horario na que o alumnado poderá exercitar o seu dereito de revisión, para percibir o seu nivel de coñecementos e de carencias. Fóra de estes prazos regramentarios é tamén posible, previa petición, revisar o exame de cara a una futura convocatoria.
RÉXIME PARA O ALUMNADO CON EXENCIÓN DE DOCENCIA
A concesión á alumna ou alumno da exención de docencia suporá a substitución das actividades académicas que esixen a presenza física na aula (particularmente, as desenvoltas no transcurso das sesións interactivas) por outras tarefas análogas que a/o docente estime oportunas (comentario de sentenzas, resolución de casos prácticos, lectura de traballos doutrinais, etc.).
A información sobre tales actividades, así como a súa entrega, establecerase polos cauces telemáticos que o docente e o alumno exento establezcan previamente, de maneira que en ningún caso sexa obligatoria a súa entrega presencial.
A estas tarefas outorgaráselles unha cualificación máxima de tres puntos, sendo o valor do exame oral ou escrito (do mesmo xeito que acontece co alumnado non exento) de sete puntos.
A materia de Dereito Procesual Civil II ten asignados no Plan de Estudos un total de cuatro créditos e medio.
Horas presenciais docencia expositiva: 22,5 horas.
Horas presenciais docencia interactiva: 17,5
Tutorías grupo reducido: 5
Total horas presenciais: 45 horas
Horas non presenciais: traballo persoal (individual ou grupo): 55 horas
Resolución casos u otros traballos, lectura: 7,5
Preparación traballos e exposicións: 5
Total horas traballo personal: 67,5
Volume de traballo mínimo: 112,5 horas
Grupos B e C
A axeitada preparación da materia aconsella a asistencia do alumnado ás clases co material lexislativo correspondente a cada lección e cunha lectura previa dos epígrafes e das fontes recomendadas da lección do programa que se vai explicar, de modo que o complemento das notas (que non ditado de apuntamentos) recollidas na clase, xunto coa lectura dun manual e da lexislación correspondente demostra bos resultados, xa que o estudante non só saberá o temario senón que, ademais, será capaz de razoalo, ao establecer as conexións entre as diferentes partes que integran o programa.
É tamén recomendable para o estudo da materia a asistencia ás clases prácticas, en canto teñen como finalidade formular os problemas máis relevantes que suscitan as institucións estudadas nas clases teóricas, así como completar o programa da materia. A experiencia acumulada durante un bo número de anos demostra que aqueles alumnos que asisten de xeito habitual ás exposicións da clase obteñen mellores resultados.
O/a alumno/a non debe encontrar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se xunto co dito anteriormente, obtén dende o primeiro día de clase todos os materiais da disciplina, trata de introducirse e comprender a terminoloxía procesual (aínda que isto supoña para el/ela un esforzo adicional ao principio), é capaz de dedicarlle un tempo cada día lectivo ao estudo da materia sen omitir ningunha lección do programa, e de preguntar habitualmente nas titorías as cuestións que non entenda ou nas que teña dúbidas, evitando tentar aprender de memoria cuestións que previamente non fosen comprendidas de xeito correcto. Ademais, é moi útil prestar atención ás noticias e interpretalas coas ensinanzas do curso.
Grupo A
A adecuada preparación da materia aconsella a asistencia e participación activa do alumnado nas actividades académicas presenciais. Neste sentido, a lectura do material lexislativo e dos epígrafes e fontes bibliográficas recomendadas, unido aos materiais e indicacións fornecidos pola docente e as notas que, como complemento, o alumnado poida tomar, permitirá aos discentes, non só coñecer os contidos da materia, senón, o que é máis importante, asimilalos en profundidade, establecendo conexións entre as diferentes partes que integran o programa.
Idénticas consideracións en canto á conveniencia dun seguimento continuado na materia e á importancia da participación do alumnado nas actividades programadas poden efectuarse en relación con todas aquelas que, no seu caso, se desenvolvan baixo a modalidade online nos escenarios 2 e 3.
Neste sentido, é preciso lembrar que, como se sinalaba supra, entra dentro do ámbito de responsabilidade do alumnado proverse desde o inicio do curso de, polo menos, un dos manuais recomendados da materia. Asemade, tamén é responsabilidade do alumnado facer un seguimento das diversas comunicacións que a docente poida efectuar polas diversas vías que ofrece a institución (campus virtual, Teams, correo electrónico).
É tamén recomendable para o estudo da materia a asistencia e participación nas clases interactivas (de novo, sexa cal for a modalidade en que se desenvolvan). E iso porque estas teñen como finalidade formular os problemas máis relevantes que suscitan as institucións estudadas nas clases teóricas, así como completar o programa da materia.
A experiencia acumulada durante un bo número de anos demostra que aqueles alumnos que asisten de maneira habitual ás exposicións da clase obteñen mellores resultados. O alumnado non debería atopar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se, xunto co devandito anteriormente, obtén desde o primeiro día de clase os materiais da disciplina, trata de introducirse e comprender a terminoloxía procesual (aínda que isto supóñalle un esforzo adicional ao principio), é capaz de dedicar un tempo de cada día lectivo ao estudo da materia sen omitir ningunha lección do programa, e de preguntar habitualmente nas titorías as cuestións que non entenda ou nas que teña dúbidas, evitando tentar aprender de memoria cuestiones que previamente non fosen comprendidas de maneira correcta. Ademais, é moi útil prestar atención ás noticias e interpretalas cos ensinanzas do curso.
Para o bo aproveitamento e comprensión da materia, é aconsellable o coñecemento das asignaturas de Organización Xudicial, Dereito Procesual Civil I, Dereito Civil e Dereito Mercantil.
OBSERVACIONS. PLAN DE CONTINXENCIA POR RAZONS EXCEPCIONAIS DE CARÁCTER SANITARIO (GRUPOS B y C):
Docencia da materia:
Tendo en conta a situación de crises sanitaria que estase a padecer, e que pode prolongarse durante o curso académico 2021-2022, as clases teóricas serán impartidas conforme as instruccions e a asistencia permitida polas autoridades académicas. De non ser posible a asistencia semanal de todo o alumnado matriculado na materia, a docencia se completará cos materiais que se porán a disposición do alumnado no campus virtual, e das tutorías para facilitar o estudo da asignatura.
Neste senso, si pola situación de crises sanitaria non resulta posible impartir a docencia presencial nos termos descritos no apartado correspondente, sustituirase a docencia presencial pola explicación da programación a través do campus virtual, proporcionando aos alumnos os materiais para completar o estudo da materia e facilitándolo a través de tutorías individuais o en grupos.
Nestos escenarios as clases prácticas o interactivas realizaranse tamén a través do Campus virtual individualmente o en grupo, dependendo da práctica proposta. As tarefas correspondentes ás sesions interactivas se programarán osiguindo 0 calendario académico, indicando en cada caso a data de entrega en atención as propias características de cada exercicio.
Respecto das tutorías, de non ser posible a tutoría presencial, desenvolverase a través do correo electrónico, o, no caso de consideralo necesario, a través do Campus virtual.
Sistema de evaluación.
No caso de que por razons da crises sanitaria, non fora posible a docencia presencial para todo o alumnado, manterase a modalidad de examen oral presencial, sempre que as medidas adoptadas polas autoridades académicas o permitan. Noutro caso, se as autoridades académicas non o aconsellan, a proba final será telemática. As súas concretas características (proba oral, resolución cuestionario teórico-práctico, test, etc.) se determinarán en atención as circunstancias concurrentes por entonces e informarase ao alumnado con antelación suficinte.
En todo caso, e con independencia da modalidade de evaluación (presencial o telemática), para superar o examen e ter a condición de aprobado, esíxese un coñecemento xeral de todo o contido do programa, que abarque cada unha das suás partes
PLAN DE CONTINXENCIA GRUPO A
Metodoloxía de ensino no escenario 2
A finalidade das sesións expositivas, das sesións interactivas e das titorías no escenario 2 será idéntica que a referida supra para o escenario 1. Con todo, cabe facer mención ás seguintes consideracións en canto á metodoloxía.
No escenario 2 a docencia presencial da materia coexistirá coa virtual, de conformidade coas fórmulas de convivencia establecidas pola Facultade de Dereito.
A actividade docente non presencial desenvolverase a través das ferramentas que ofrece o campus virtual e a plataforma Microsoft Teams. O uso concreto dunha ou outra e o carácter síncrono ou asíncrono da actividade dependerá do tipo de actuación concreta que en cada momento se vaia a desenvolver, así como das circunstancias concorrentes.
Xunto con iso, o alumnado poderá dirixirse á docente a través do correo electrónico.
Procurarase en todo momento que nas sesións interactivas se desenvolvan actividades de traballo individual con outras que fomenten o traballo colaborativo, potenciando, no posible, a aprendizaxe autónoma do alumnado. As tarefas correspondentes ás sesións interactivas programaranse seguindo o calendario académico, indicando en cada caso a data de entrega en atención ás propias características de cada exercicio.
En todo caso, o volume de información e o tempo dedicado ás actividades non presenciais será proporcionado á carga docente da materia.
En relación ás titorías, priorizarase a súa programación por vía telemática.
Sistema de avaliación no escenario 2
Sempre que as circunstancias o permitan, o exame final no escenario 2 será presencial. De ser posible, o alumnado poderá optar entre o exame presencial escrito e o exame presencial oral, tanto en primeira como en segunda oportunidade.
Con todo, a realización do exame en forma oral está suxeita á dispoñibilidade do profesor e esixe que o alumno ou a alumna solicíteno durante o prazo que se establecerá para o efecto e do que serán debidamente informados. Será un exame, ademais de oral, público. Esta modalidade inclúe, como criterios propios de avaliación, a expresión oral, a argumentación e a construción lóxica e ordenada do discurso.
O exame escrito consistirá en dar resposta a unha serie de preguntas de extensión variable.
Se, pola contra, as circunstancias non o aconsellasen, a proba final será telemática. As súas concretas características (proba oral, resolución cuestionario teórico-práctico, test, etc.) determinaranse en atención ás circunstancias concorrentes por entón e informarase delas ao alumnado con antelación suficiente.
Sexa cal for a modalidade (presencial ou telemática), para superar o exame e ter a condición de aprobado, esíxese un coñecemento xeral de todo o contido do programa, que abarque cada unha das súas partes.
En todo caso, as actividades docentes valoraranse do seguinte modo:
Exame final: 7 puntos.
A proba final da materia constitúe un complemento da avaliación continua (representada polos 3 puntos correspondentes á realización dos casos e tarefas propostos nas sesións interactivas e participación activa).
Realización dos casos e tarefas propostos nas sesións interactivas e participación activa: 3 puntos (a sumar tan só no caso de superar o exame final).
As actividades desenvolvidas presencialmente e as efectuadas en remoto ponderaranse de maneira proporcionada en atención ás características de cada proba e ao seu peso no conxunto da avaliación.
A efectos da normativa de permanencia só se considerará actividade avaliable o exame final.
Lémbrase ao alumnado que, para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Metodoloxía de ensino no escenario 3
A finalidade das sesións expositivas, das sesións interactivas e das titorías no escenario 3 será idéntica que a referida supra para o escenario 1. Con todo, cabe facer mención ás seguintes consideracións en canto á metodoloxía.
No escenario 3, a docencia desenvolverase completamente de maneira virtual. Así as cousas, a actividade docente non presencial se levará a cabo a través das ferramentas que ofrece o campus virtual e a plataforma Microsoft Teams. O uso concreto dunha ou outra e o carácter síncrono ou asíncrono da actividade dependerá do tipo de actuación concreta que en cada momento se vaia a desenvolver, así como das circunstancias concorrentes.
Procurarase en todo momento que nas sesións interactivas se desenvolvan actividades de traballo individual con outras que fomenten o traballo colaborativo, potenciando, no posible, a aprendizaxe autónoma do alumnado. As tarefas correspondentes ás sesións interactivas programaranse seguindo o calendario académico, indicando en cada caso a data de entrega en atención ás propias características de cada exercicio.
En todo caso, o volume de información e o tempo dedicado ás actividades non presenciais será proporcionado á carga docente da materia.
En relación ás titorías, a súa programación desenvolverase exclusivamente por vía telemática.
Sistema de avaliación no escenario 3
No escenario 3 a proba final será, en todo caso, telemática. As súas concretas características (proba o ral, resolución cuestionario teórico-práctico, test, etc.) determinaranse en atención ás circunstancias concorrentes por entón e informarase delas ao alumnado con antelación suficiente.
Sexa como for, para superar o exame e ter a condición de aprobado, esíxese un coñecemento xeral de todo o contido do programa, que abarque cada unha das súas partes.
As actividades docentes valoraranse do seguinte modo:
Exame final: 7 puntos.
A proba final da materia constitúe un complemento da avaliación continua (representada polos 3 puntos correspondentes á realización dos casos e tarefas propostos nas sesións interactivas e participación activa).
Realización dos casos e tarefas propostos nas sesións interactivas e participación activa: 3 puntos (a sumar tan só no caso de superar o exame final).
As actividades desenvolvidas presencialmente e as efectuadas en remoto ponderaranse de maneira proporcionada en atención ás características de cada proba e ao seu peso no conxunto da avaliación.
A efectos da normativa de permanencia só se considerará actividade avaliable o exame final.
Lémbrase ao alumnado que, para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Maria Lourdes Noya Ferreiro
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Teléfono
- 881814642
- Correo electrónico
- lourdes.noya [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Rodriguez Alvarez
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Teléfono
- 881814708
- Correo electrónico
- ana.rodriguez.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Maria De Los Angeles Catalina Benavente
- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Correo electrónico
- angeles.catalina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
10:30-12:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Castelán | Aula 2 |
15:00-16:30 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Castelán | Aula 2 |
Martes | |||
10:30-12:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Castelán | Aula 2 |
15:00-16:30 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
09:00-10:30 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Castelán | Aula 3 |
Venres | |||
09:00-10:30 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Castelán | Aula 3 |
13.01.2022 10:00-13:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Sala de Conf. Lete del Rio |
13.01.2022 10:00-13:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Sala de Conf. Lete del Rio |
13.01.2022 10:00-13:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Sala de Conf. Lete del Rio |
01.06.2022 10:00-13:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Aula 1 |
01.06.2022 13:00-16:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Aula 1 |
01.06.2022 16:00-19:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Aula 1 |
21.06.2022 10:00-13:00 | Grupo A - horario de mañá (A-F) | Aula 4 |
21.06.2022 13:00-16:00 | Grupo B - horario de mañá (G-O) | Aula 4 |
21.06.2022 16:00-19:00 | Grupo C - horario de tarde (P-Z) | Aula 4 |