Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia Contabilidade Xeral do Grao de Economía háxase dividida en dúas materias: Contabilidade Xeral I (1º curso) e Contabilidade Xeral II (2º curso). A Contabilidade Xeral I ten como finalidade achegar aos alumnos a formación que os capacite para a levanza deste tipo de contabilidade nunha empresa, así como para a interpretación da información financeira ofrecida por calquera entidade na que estean interesados.
TEMA I: INTRODUCIÓN Á CONTABILIDADE.
1. Que é a contabilidade?. Tipos de contabilidades.
1.1. A Contabilidade Xeral.
2. Planificación e normalización contable.
3. Estrutura do Plan Xeral de Contabilidade (2007).
3.1. O marco conceptual da contabilidade.
3.2. As contas anuais.
3.3. Requisitos da información a incluír nas contas anuais.
3.4. Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados.
TEMA II: O PATRIMONIO EMPRESARIAL.
1. Definición de patrimonio.
2. A composición do patrimonio. Os elementos patrimoniais.
2.1. Elementos activos ou de activo.
2.2. Elementos pasivos ou de pasivo.
2.3. Elementos do patrimonio neto.
2.4. A ecuación fundamental do patrimonio.
2.5. Os ingresos e os gastos.
3. As masas patrimoniais. A ecuación fundamental do patrimonio.
4. Os elementos patrimoniais e as contas anuais segundo o marco conceptual (PGC, 2007).
4.1. O Inventario.
4.2. O Balance de Situación.
4.3. Diferenzas entre o Inventario e o Balance de Situación.
TEMA III. ANÁLISE DAS ESTRUTURAS ECONÓMICA E FINANCEIRA.
1. Concepto e composición.
2. A estrutura económica.
2.1. O activo fixo ou activo non corrente.
2.2. O activo circulante ou activo corrente.
3. A estrutura económica no Balance de Situación.
4. A estrutura financeira.
4.1. O patrimonio neto.
4.2. O pasivo non corrente.
4.3. O pasivo corrente.
5. A estrutura financeira no Balance de Situación.
6. Os elementos da estrutura económica e financeira no cadro de contas (PGC, 2007).
TEMA IV: ANÁLISE DOS RESULTADOS.
1. Gastos e ingresos imputados ao resultado do exercicio.
1.1. Ingresos da explotación.
1.2. Gastos da explotación.
1.3. Ingresos financeiros.
1.4. Gastos financeiros.
2. O resultado do exercicio: a Conta de Perdas e Ganancias.
3. Os gastos e ingresos no cadro de contas (PGC, 2007).
TEMA V: A CONTA COMO INSTRUMENTO DE REPRESENTACIÓN E O MÉTODO CONTABLE DE REXISTRO.
1. Definición de conta.
2. Tecnicismos das contas.
3. Clasificación e convenios de cargo e aboamento das contas.
3.1. Contas de Balance.
3.2. Contas de xestión.
4. Fases do rexistro contable.
5. O método de rexistro. O principio de dualidade.
5.1. Criterios de recoñecemento segundo o marco conceptual (PGC, 2007).
5.2. Definicións e relacións contables (PGC, 2007).
TEMA VI: O CICLO CONTABLE.
1. Esquema do proceso contable.
2. Disposicións normativas sobre libros e rexistros contables.
2.1. O Código de Comercio. Libros dos empresarios.
2.2. Principios contables (PGC, 2007).
2.3. Criterios de valoración e normas de rexistro e valoración.
3. A apertura da contabilidade.
3.1. O inventario inicial.
3.2. O asento de apertura.
4. Os asentos de xestión.
5. O Balance de Comprobación.
6. O proceso de regularización.
6.1. Asentos de axuste.
6.2. Asentos de regularización.
7. O peche da contabilidade.
7.1. O inventario final.
7.2. O asento de peche.
8. Elaboración das contas anuais.
9. Depósito e publicación das contas anuais.
TEMA VII: O INMOBILIZADO NON FINANCEIRO.
1. Concepto e clasificación.
2. Operacións co inmobilizado non financeiro.
2.1. Altas en inventario (compra, fabricación, arrendamento financeiro, aluguer).
2.2. Modificacións de valor.
2.3. Amortizacións.
2.4. Perdas por deterioración.
2.5. Baixas de inventario.
2.6. Outras operacións.
TEMA VIII: AS OPERACIÓNS CON EXISTENCIAS E PRESTACIÓNS DE SERVIZOS.
1. Concepto e clasificación.
2. As compras e vendas de existencias.
2.1. Problemática contable dos envases e embalaxes.
2.2. Os descontos en factura e fóra de factura.
2.3. As fichas de inventario permanente.
3. Os ingresos por prestacións de servizos.
4. Correccións valorativas.
TEMA XIX: A LETRA DE CAMBIO.
1. Concepto. Suxeitos intervinientes.
2. Modalidades do cobramento da letra.
2.1. O endoso.
2.2. A xestión de cobramento.
2.3. O desconto da letra.
3. O non pagamento da letra.
4. Seguimento de falidos.
4.1. Método de estimación global de falidos.
4.2. Método de estimación individualizada de falidos.
Textos legais:
• PLAN XERAL DE CONTABILIDADE (2007): Real Decreto 1514/2007, do 16 de
novembro, polo que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade. Ministerio de Economía
e Facenda.
• PLAN XERAL DE CONTABILIDADE de PEME (2007): Real Decreto 1515/2007, do 16 de novembro, polo que se aproba o Plan Xeral de Contabilidade de Pequenas e Medianas Empresas. Ministerio de Economía e Facenda.
Libros recomendados para complementar as explicacións e exercicios realizados en clase son os recollidos a continuación:
FERNÁNDEZ CUESTA, CARMEN (2014): Introducción a la contabilidad financiera. ES Ediciones Pirámide.
CERVERA, M; GONZÁLEZ, A; ROMANO, J. (2008): Contabilidad Financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros.
DOSSIER PRÁCTICO. NUEVO PLAN GENERAL CONTABLE (2007): 205 supuestos prácticos. Santiago de Compostela: Ediciones Francis Lefebvre, S.A.
OMEÑACA GARCÍA, J. (2008): Contabilidad General. Barcelona: Deusto.
REY POMBO, J. (2009): Contabilidad General. Madrid: Paraninfo.
TABOADA MELLA, M. S. (2008): Contabilidad Financiera. Una introducción teórico-práctica. Santiago de Compostela: Tórculo Edicións, S.L.
TABOADA MELLA, M. S. (2008): Ejercicios resueltos de Contabilidad Financiera (Introducción). Santiago de Compostela: Tórculo Edicións, S.L.
En xeral, calquera manual de contabilidade xeral adaptado ao Plan Xeral de Contabilidade aprobado no ano 2007 será apropiado para o estudo desta materia.
Competencias da titulación nas que contribue a materia:
• Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións económicas, incorporando na elaboración de xuícios e propostas as consideracións pertinentes sobre sua dimensión social, científica ou ética.
• Elementos básicos de Contabilidade.
• Modelos e técnicas de representación da realidade económica
• Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionáis.
• Integrarse na xestión empresarial.
Competencias específicas da materia:
• Coñecer e comprender a idea de contabilidade como sistema de información que poderá ser empregada por terceiros alleos á empresa para a toma de decisións.
• Coñecer e comprender os conceptos de patrimonio, elementos que o integran, cálculo de resultado así como as normas contables.
• Coñecer e saber aplicar o método contable.
• Coñecer e identificar transaccións económicas así como aprender a rexistralas.
• Saber desenvolver o el proceso contable que permite a elaboración dos estados contables.
• Dirixir o programa de contabilidade laboratorio de informática.
Sendo un tema do primeiro curso a metodoloxía básica a ser seguida serán as actividades de aula e de clase, que serán impartidas teoría e como práctica.
As sesións de aula dedicadas a clases teóricas teñen por obxectivo introducir e explicar os conceptos básicos de cada tema contido no programa proporcionándolle a información adicional necesaria que permita o desenvolvemento axeitado do proceso de aprendizaxe autónoma.
As sesións dedicadas a clases prácticas consisten basicamente plantexar exercicios, de xeito que o primeiro tentar resolvelos de forma autónoma, o intercambio de opinións e dúbidas cos compañeiros. Posteriormente será resolto colectivamente na pizarra, facendo o profesor os comentarios pertinentes sobre os aspectos máis relevantes do mesmo.
Con este enfoque non só se pretende chegar á solución dos exercicios, senón que outro dos obxectivos é que se interprete e analice a información que nos proporcionan os enunciados e a solución dos casos prácticos asi como potenciar o traballo en equipo.
Co obxectivo de controlar a progresión dos alumnos, así como, o grao de comprensión e asimilación do contido da materia, ao finalizar cada bloque temático, procederase á aclaración de dúbidas e ó plantexamento de casos prácticos recopilatorios da teoría explicada na aula que algunhas veces se resolverán colectivamente na clase e en outros casos serán resoltos autónomamente e entregados ao profesor.
No escenario 1 a docencia expositiva e interactiva desenvolverase presencialmente nos horarios fixados polo Decanato. As titorías tamén se farán de forma presencial salvo que non sexa posible.
No escenario 2 a docencia expositiva e interactiva será unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento. A docencia virtual levarase a cabo a través da plataforma TEAMS e utilizado os recursos do campus virtual, de forma síncrona e/ou asíncrona nos horarios fixados para a materia polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia. As titorías serán prioritariamente por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual.
No escenario 3 toda a docencia será virtual e levarase de forma síncrona e/ou asíncrona a través da plataforma TEAMS e utilizando os recursos do campus virtual nos horarios fixados polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia. As titorías serán por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual.
Esta materia conta con Aula Virtual que se utilizará nos tres escenarios como apoio á la parte teórica e práctica da materia, onde os estudantes terán dispoñibles tanto esquemas que lles poden axudar no estudo da mesma como os boletins de exercicios de auto evaluación. Tamén se empregarán as ferramentas de comunicación (e-mail, foro, Chat…) entre os estudantes e os profesores para plantexar debates e outras cuestión e dúbidas da materia.
En todos os escenarios existen dúas modalidades de superación da materia:
1. Evaluación continua; e
2. Exame final, segundo convocatoria oficial.
O proceso de exame para os alumnos que opten por examinarse mediante evaluación continua consistirá na la realización de unha proba teórico-práctica na data que se establecerá coa anticipación necesaria, e que será puntuada de 0 a 3 puntos (es dicir, el 30% da nota)
El examen final será:
(a) Para os que se examinaran por evaluación contínua, terán un examen teórico-práctico, no que completarán a nota acadada por evaluación contínua, ate un máximo de 10 puntos (es dicir, o 70% da puntuación).
(b) Para os que non foran por evaluación contínua, terán unha proba teórico-práctica, cuxa puntuación poderá oscilar de 0 a 7 puntos.
Adicionalmente, se esixe una asistencia á clase mínima do 70% (asistencia que se verificará de modo aleatorio).
Sistemas de evaluación para casos de dispensa: de acordo coa normativa de dispensa da USC, e segundo acordó da Xunta de Facultade do 7 de xuño de 2017, aqueles alumnos dispensados de clase evaluaranse en examen final, pudiendo acadar de 0 a 10 puntos.
O contido dos exames será o mesmo para todos os grupos, independentemente do profesor que imparta a materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No escenario 1, tanto a avaliación continua como a proba final serán de carácter presencial
No escenario 2 a avaliación continua e a proba final serán presenciais ou telemáticas de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento. No caso de ser telemáticas realizaranse utilizando o campus virtual e o programa TEAMS.
No escenario 3 tanto a avaliación continua como a proba final serán telemáticas utilizando o campus virtual e o programa TEAMS.
Traballo presencial na aula horas Traballo persoal do alumno Horas
Clases de pizarra en grupos grandes 30 Estudo autónomo, individual ou en grupo 30
Clases de pizarra en grupos reducidos 15 Resolución de exercicios 55
Tutorías en grupos moi reducidos 10 Lecturas recomendadas 5
Otras sesións co profesor (evaluación grupo grande) 5
Total traballo presencial na aula 60 Total de horas de traballo do alumno 90
Recoméndase ao alumno que asista a clase e formule nesta as cuestións que da explicación da materia precisen de esclarecemento; polas mesmas razóns, debe realizar todos os exercicios ao mesmo ritmo que se vaia establecendo na clase. Deste modo, poderá seguir a evolución da materia sen maior dificultade.
Así mesmo, establécese un horario de titorías no que o alumno pode consultar de forma individualizada aquelas dúbidas que lle xurdan no estudo da materia.
Plan de continxencia:
Metodoloxía:
No escenario 2 a docencia expositiva e interactiva será unha combinación de docencia presencial e virtual de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría para este escenario e as medidas sanitarias que estean establecidas nese momento. A docencia virtual levarase a cabo a través da plataforma TEAMS e o campus virtual, de forma síncrona e/ou asíncrona nos horarios fixados para a materia polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia. As titorías serán prioritariamente por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual.
No escenario 3 toda a docencia será virtual e levarase de forma síncrona e/ou asíncrona a través da plataforma TEAMS e o campus virtual nos horarios fixados polo Decanato. Fora das clases o principal medio de comunicación entre o profesorado e o alumnado serán os diferentes foros abertos na aula virtual da materia. As titorías serán por vía telemática e concertaranse a través do foro habilitado na aula virtual.
Esta materia conta con Aula Virtual que se utilizará nos tres escenarios como apoio á la parte teórica e práctica da materia, onde os estudantes terán dispoñibles tanto esquemas que lles poden axudar no estudo da mesma como os boletins de exercicios de auto evaluación. Tamén se empregarán as ferramentas de comunicación (e-mail, foro, Chat…) entre os estudantes e os profesores para plantexar debates e outras cuestión e dúbidas da materia.
Avaliación
En todos os escenarios existen dúas modalidades de superación da materia:
1. Evaluación continua; e
2. Exame final, segundo convocatoria oficial.
O proceso de exame para os alumnos que opten por examinarse mediante evaluación continua consistirá na la realización de unha proba teórico-práctica na data que se establecerá coa anticipación necesaria, e que será puntuada de 0 a 3 puntos (es dicir, el 30% da nota)
El examen final será:
(a) Para os que se examinaran por evaluación contínua, terán un examen teórico-práctico, no que completarán a nota acadada por evaluación contínua, ate un máximo de 10 puntos (es dicir, o 70% da puntuación).
(b) Para os que non foran por evaluación contínua, terán unha proba teórico-práctica, cuxa puntuación poderá oscilar de 0 a 7 puntos.
Adicionalmente, se esixe una asistencia á clase mínima do 70% (asistencia que se verificará de modo aleatorio).
Sistemas de evaluación para casos de dispensa: de acordo coa normativa de dispensa da USC, e segundo acordó da Xunta de Facultade do 7 de xuño de 2017, aqueles alumnos dispensados de clase evaluaranse en examen final, pudiendo acadar de 0 a 10 puntos.
O contido dos exames será o mesmo para todos os grupos, independentemente do profesor que imparta a materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
No escenario 1, tanto a avaliación continua como a proba final serán de carácter presencial
No escenario 2 a avaliación continua e a proba final serán presenciais ou telemáticas de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento. No caso de ser telemáticas realizaranse utilizando o campus virtual e o programa TEAMS.
No escenario 3 tanto a avaliación continua como a proba final serán telemáticas utilizando o campus virtual e o programa TEAMS.
Luis Ignacio Rodriguez Gil
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824472
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Alba Lugilde Sanchez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824408
- Correo electrónico
- alba.lugilde [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Nailya Saifulina
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811610
- Correo electrónico
- nailya.saifulina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Martes | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula C |
18:45-20:15 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula A |
Mércores | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula A |
15:30-17:00 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aula A |
Xoves | |||
11:15-12:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula B |
Venres | |||
11:15-12:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_03 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
18.01.2021 17:15-20:15 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_06 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_03 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_05 | Aula 07 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_05 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_06 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_03 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula 08 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_06 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_03 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_05 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula 20 |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
28.06.2021 17:30-20:30 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |