Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 14 Clase Expositiva: 4 Clase Interactiva: 18 Total: 36
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Despois do estudo desta materia o estudante debería ser capaz de:
• Coñecer os principais conceptos, metodoloxías e ferramentas para a análise estratéxica
• Comprender os aspectos máis relevantes vinculados ao deseño e implementación de estratexias
• Coñecer os factores impulsores da estratexia de innovación e o seu impacto na competitividade organizativa
1. Estratexia e Dirección estratéxica
2. Análise da contorna xeral e competitiva
3. Análise de recursos e capacidades
4. Estratexia competitiva
5. Direccións de desenvolvemento e estratexia corporativa
6. Innovación e estratexia de innovación
7. Modelos de negocio innovadores
BÁSICA:
-GUERRAS MARTÍN, Luís A. y NAVAS LÓPEZ, José E. (2023): Fundamentos de dirección estratégica de la empresa (3ª edición). Editorial Civitas.
-GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2022): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones. (6ª edición revisada) Ed. Civitas.
-SCHILLING, M.A. (2023): Strategic management of technological innovation. (7ª Edición) Ed. McGraw Hill.
-SCHILLING, M.A. (2008): Dirección estratégica de la innovación tecnológica. (2ª edición) Ed. McGraw Hill.
-THOMSON, A.; PETERAF, M.; GAMBLE, J.; STRICKLAND III, A. (2023). Administración Estratégica. (23 edición).Ed. McGraw Hill.
COMPLEMENTARIA
- FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E. (2005): Estrategia de innovación. Ed. Thomson.
- GRANT,Robert M. (2006): Dirección Estratégica. Conceptos, Técnicas y Aplicaciones. Editorial Civitas.
- GRANT, R.M. (2014): Dirección Estratégica. Conceptos, técnicas y aplicaciones. (8ª edición) Ed. Civitas.
- FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E. (2005): Estrategia de innovación. Ed. Thomson.
-JOHNSON, Gerry; SCHOLES, Kevan y WHITTINGTON, Richard (2010): Fundamentos de estrategia. Madrid: Pearson Educación.
- JOHNSON, G.; WHITTINGTON, R.; SCHOLES, K.; ANGWIN, D.; REGNER, P. (2017): Exploring strategy. Text and cases. (11th edition) Ed. Pearson.
- TIDD, J.; BESSANT, J.R. (2018): Managing innovation: integrating technological, market and organizational change. (6th ed.) Ed. Wiley.Competencias básicas y generales
C2. Identificar conceptos fundamentais de economía dixital e o seu impacto na organización de empresas.
C8. Utilizar as habilidades adquiridas no grao para identificar problemas e desenvolver solucións efectivas na xestión empresarial.
C12. Manexar técnicas de elaboración de informes e presentacións tecnolóxicas e de xestión en distintos formatos e medios.
HD2. Xestionar información procedente de distintas fontes que permitan adquirir novos coñecementos e aplicalos para responder a retos, resolver problemas e tomar decisións.
HD3. Planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
HD5. Manexar a comunicación oral e escrita de forma precisa e clara para transmitir coñecementos, metodoloxías, información, resultados, problemas e solucións.
CP8. Desenvolver a análise estratéxica da empresa e a súa contorna para tomar decisións nas distintas áreas funcionais
CP9. Abordar os problemas e retos desde diferentes perspectivas con capacidade para adaptarse a situacións e realidades novas.
Estudo de materiais didácticos e resolución autónoma de problemas e casos por parte do estudantado correspondentes a cada unidade temática que o profesorado poñerá ao dispor dos estudantes no Campus Virtual.
O traballo autónomo do estudantado será guiado polo profesorado nas horas destinadas a titorías. Fixarase unha hora de titoría semanal cuxo horario será informado a través do Campus Virtual ao comezo de curso. Estas titorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma MSTeams.
Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe. Incluirá preguntas obxectivas (test) e preguntas de desenvolvemento.
Peso na cualificación final: 100%.
Nesta parte avaliaranse todos os resultados de aprendizaxe.
A proba final terá carácter presencial.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O estudantado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación conseguida fose superior.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións.
Materia de 4,5 créditos
Docencia virtual asíncrona 36 horas
Titorías virtuais síncronas 14 horas
Exame 4 horas
Traballo persoal do estudante 58,5 horas
As titorías son un recurso útil que o estudantado debería utilizar as veces que fose necesario. O acceso ao campus virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar o material complementario, facilita a participación do estudantado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Begoña Barreiro Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 982824421
- Correo electrónico
- begona.barreiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
13.01.2026 15:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario 1 |
09.06.2026 15:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario 1 |