Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Presentación
Nesta asignatura suscítase o problema da xestión da información na empresa desde un punto de vista global, no que os estudantes desenvolverán por vez primeira un proxecto completo de xestión, definindo o problema, deseñando e usando a súa solución sobre un sistema real, e enfrontándose a diferentes alternativas e retos que aprenderán superar, e que lles trasladarán ás futuras situacións que se suscitarán nos seus exercicios profesionais.
Suscítase unha aprendizaxe orientada a proxecto, onde se comezará suscitando un reto a conseguir, a partir do cal a asignatura irá proporcionando os recursos necesarios para o seu logro.
As competencias adquiridas en Sistemas integrados de xestión servirán tamén de apoio para o resto das asignaturas onde o problema da xestión da información formará parte activa dos desenvolvementos en cada unha delas.
Obxectivos da materia
Os obxectivos, para o alumnado, perseguidos nesta materia son:
• Familiarizarse co vocabulario e os conceptos básicos do mundo a xestión e a súa verten-te tecnolóxica.
• Coñecer e saber usar distintas ferramentas e recursos informáticos para as distintas áreas de xestión
• Recoñecer a importancia que ten a planificación para conseguir os obxectivos desexa-dos.
• Coñecer a importancia da calidade dos datos
• Resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade
• Descubrir novas tendencias relacionadas cos sistemas de xestión
Estes contidos serán desenvolvidos de acordo co seguinte temario:
PARTE 1: INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE XESTIÓN:.
1. Concepto de Sistemas de xestión. ERP.
2. Achega á empresa
3. Evolución histórica
4. Os sistemas e a súa contorna
5. Estruturas dos sistemas integrados de xestión
6. Etapas dos sistemas de información. Xestión do proxecto
PARTE 2: SISTEMAS DE INFORMACIÓN E NECESIDADES DE NEGOCIO:
1. Introdución á Enxeñaría de Requisitos
2. Comunicación Empresa - Tecnoloxía
3. Tipos de requisitos
4. Recolleita de información
5. Especificación de requisitos
6. Avaliación e selección de software
PARTE 3: INTRODUCIÓN Ao USO DE SISTEMAS ERP COMERCIAIS E Os seus MÓDULOS
1. Finanzas
2. CRM – Vendas
3. SRM. Compras
4. MRP
5. Proxectos
6. Abastecementos. Cadea de fornezo
7. Soporte á xestión . BI.
8. Recursos Humanos
9. Outros
Bibliografía básica
• LUÍS F. DIAZ DOMINGUEZ : SISTEMAS DE GESTION INTEGRADA PARA As EMPRESAS (ERP). . UNIVERSIDADE DE ALCALA DE HENARES
• Medina Garrido, J. e Arjonilla, S. (2013): A xestión dos sistemas de información na
• empresa. (3ra ed.). España: Editorial Pirámide.
• Greg Moss (2019) : “Learn Odoo: A beginner's guide to designing, configuring, and custo-mizing business applications”, Packt Publishing
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S.J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “A xestión dos sistemas de in-formación na empresa. Teoría e casos prácticos”, Edicións Pirámide, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para a Xestión e Administración”. Starbook. Madrid
• JJ Yadav, Sandeep Shukla, Rahul Mohta, Yogesh Kasat (2020): Implementing Microsoft Dy-namics 365 for Finance and Operations Apps: Learn best practices, architecture, tools, techniques, and more
Básicas e Xerais:
CB1 - Que os estudantes demostren poseer e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
CG7 - Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial
Transversais:
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT6 - Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
Específicas:
CE3 - Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas
CE16 - Entender os sistemas de información empresarial, tomando en consideración os seus tres dimensións específicas (informacional, tecnolóxica e organizativa) e tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implantación
A metodoloxía de ensino que se persegue dentro da materia onde se encadra a presente asignatura é a seguinte:
• Os contidos da materia se impartirán, de forma presencial ou virtual, de xeito indistinta nas clases expositivas e nas clases interactivas. As unidades teóricas e prácticas se impartirán de xeito alternativo ao longo do semestre co obxecto de afianzar os conceptos impartidos nelas.
• A realización de todas as actividades propostas é necesaria, do mesmo xeito que a asistencia a todas as clases (expositivas e interactivas) para superar a materia.
• Os recursos necesarios para a presente materia son os seguintes:
a) Dispoñer dun ordenador persoal
b) Copias de apúntelos da materia.
c) Acceso dos estudantes á bibliografía na Biblioteca ou por Internet.
d) OpenOffice ou LibreOffice para a preparación da documentación das prácticas.
e) Acceso o campus virtual da USC
f) Acceso a Ms Teams
Clases Expositivas e interactivas: As clases, tanto presenciais como virtuais, consistirán na explicación dos apartados do programa coa axuda dunha presentación electrónica. Tamén se realizarán exercicios na pizarra, facendo que o alumnado participe e desenvolva programas interactuando co profesorado para a resolución destes. Todos os contidos dixitais (as diapositivas da presentación en formato PDF, así como as explicacións destas en formato vídeo por streaming), serán postos a disposición do alumnado tanto no Campus virtual como na contorna colaborativo Ms Teams.
As clases presenciais fundamentalmente terán lugar nun aula de informática, na que se proporcionará un ordenador para cada estudante. Cando a docencia se imparta por medios virtuais, utilizarase a ferramenta Ms Teams para levar a cabo a mesma. A metodoloxía de aprendizaxe de prácti-cas consiste fundamentalmente na resolución por parte do estudante das actividades propostas, individualmente ou por grupos, coa axuda do profesorado.
Actividades: Ao longo do semestre, o estudante deberá resolver problemas prácticos adecuados a os contidos desenvolvidos ata o momento. Ditas actividades correspóndense con enunciados dos problemas resoltos en convocatorias anteriores e con problemas propostos en recursos detallados na bibliografía.
A resolución e entrega destas actividades considéranse esenciais para alcanzar un resultado satisfactorio na presente materia. Estas actividades serán defendidas polos estudantes en sesións de titoría a través da plataforma Ms Teams
Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado en canto aos contidos da materia, resolución de problemas de teoría e exercicios de prácticas propostos no anexo de ac-tividades. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, cam-pus virtual ou plataforma Ms Teams, e son fundamentais para alcanzar unha aprendizaxe efectiva da materia.
Curso Virtual: Esta materia dispoñerá dun curso virtual desenvolto sobre a plataforma de Campus virtual da USC, usando ademais a ferramenta colaborativa Ms Teams. Nestas facilitaráselle ao alumnado todo o material necesario en formato dixital, ademais de distintas ferramentas de comunicación para o apoio, tanto da docencia virtual como das titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico, foros…
A asistencia ás clases interactivas e expositivas é obrigatoria e terase en conta para a avaliación da materia. Será obrigatorio a asistencia polo menos ao 95% das sesións (salvo causas moi xustificadas, segundo normativa da USC). As clases prácticas realizaranse ao longo do curso durante as sesións de clases interactivas.
Recoméndase encarecidamente utilizar as titorías, tanto presenciais como virtuais, para a resolución das dúbidas respecto diso destes problemas ou de calquera contido da materia.
Para superar a materia, o estudante terá que realizar todas as actividades que se propoñan e superar os exames correspondentes.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC
Primeira oportunidade:
Para superar a materia, o estudante deberá asistir ás clases, entregar as actividades propostas (30% da cualificación final), participación en talleres e/ou exposicións orais realizados durante o curso, así como a participación en clases (30% da cualificación final) e aprobar por separado tanto a teoría, que se realizará mediante un exame tipo test coa axuda da pla-taforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da asignatura consistente na resolución de problemas prácticos sobre unha implantación ERP habilitada para este propósito (40% da cualificación final).
As preguntas do exame teórico poderán referirse tanto aos contidos reflectidos en apúnte-los da asignatura como aos contidos prácticos traballados polo estudante nas actividades entregadas. Estas probas poderán constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e pro-blemas de casos prácticos.
En todas as probas se avaliará o grado de asimilación das competencias establecidas no programa docente da materia. Non se realizará ningún exame parcial. Para superar a ma-teria terase que demostrar un coñecemento superior ao 40% en todos os tipos de avalia-ción.
Segunda oportunidade:
Á marxe da avaliación continua, todos os estudantes teñen dereito a asistir ao exame da segunda oportunidade. Mantense a nota, e tamén o seu peso na nota final, conseguida en cada unha das partes (asistencia a clase, entrega de actividades e as notas da parte teórica, como da parte práctica) durante o curso. Con todo, os estudantes poderán entregar en data previa o exame da segunda oportunidade, aquelas actividades que non alcanzasen a nota de corte na convocatoria anterior. Para superar a materia terase demostrar un coñecemento superior ao 40% en todos os tipos de avaliación
MODALIDADE PRESENCIAL Competencias Ponderación mínima Ponderación máxima
Exercicios prácti-cos/talleres/exposicións orais/participación en clases CT5, CT10, CE3, CE16 10% 40%
Traballos (individuais ou en grupo) CT5, CT10, CE3, CE16 10% 40%
Exame CT5, CT10, CE3, CE16 40% 60%
Observacións
Os estudantes que non asistan a ningunha das actividades de ensino programadas por conciliación laboral ou familiar deberán cumprir coas disposicións da Instrución 1/2017 da Secretaría Xeral. Nestes casos, para aprobar esta materia, é obrigatorio a realización e entrega das actividades propostas, así como superar a proba de tipo Test e o exame de tipo práctico.
A materia ten fixada unha carga de traballo de 4,5 ECTS. Este dato conduce a unha carga de traballo para a materia situada entre as 112,5 (4,5 x 25) horas e as 130 (4,5 x 30) horas.
Na guía da materia pódese ver un estudo máis detallado sobre o tempo de estudo e traballo persoal necesario para superar a materia. A recomendación xeral sería empregar entre 10 e 12 horas (in-cluídas as 4 de clase) por semana
Traballo presencial no aula
• Docencia expositiva: 14 horas.
• Docencia interactiva/ de seminario/ laboratorio: 22 horas.
• Titorías de grupo (con grupos reducidos): 2 horas.
• Actividades de avaliación: 3 horas.
TOTAL 41 horas
Traballo persoal do alumnado
• Estudo en grupo ou individual: 18 horas.
• Resolución de casos prácticos: 38 horas.
• Elaboración de traballos do curso: 2 horas.
• Preparación de probas de avaliación: 13,5 horas.
TOTAL 71,5 horas
Dado que se emprega unha metodoloxía sustentada na avaliación continua, é necesario un traballo continuado cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coas prácticas, xa que uns contidos vanse asentando sobre os anteriores, o que fai moi conveniente ter asimilados os temas anteriores antes de intentar comprender os novos. É a única forma de poder ir superando as distintas actividades de avaliación que se propoñen.
Para o estudo da materia, recoméndase realizar a totalidade dos exercicios dos boletíns de problemas e das actividades, tanto os que se resolvan nas propias sesións interactivas, como os que queden propostos.
Plan de continxencia:
Para o presente curso 21/22 suscítanse tres escenarios posibles:
Escenario 1: normalidade adaptada
• A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
• A modalidade preferente para a realización das prácticas será a presencialidade.
• A avaliación será levada a cabo de forma presencial
Escenario 2: distanciamento
• A docencia presencial convivirá coa virtual. As clases expositivas serán virtuais e as interactivas presenciais
• A avaliación será levada a cabo de forma presencial
Escenario 3: pechadura das instalacións
• A docencia será completamente de carácter virtual, tanto con mecanismos síncronos como asíncronos, usando o Campus virtual e a plataforma Teams
• De non poderse levar a cabo a avaliación presencial, esta será Telemática
Santiago Argueso Armesto
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- santiago.argueso.armesto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
17:20-18:50 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
24.01.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
24.01.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |
29.06.2022 15:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
29.06.2022 15:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 2 |