Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Identificar as necesidades de información no ámbito da dirección financeira e contable que deben ser atendidas mediante os sistemas de información da empresa.
· Coñecer as tecnoloxías actuais de maior impacto no sistema informativo para a dirección financeira e contable.
· Colaborar no deseño e estrutura do sistema de información para a contabilidade e as finanzas.
· Manexar un sistema de xestión integral da empresa (ERP), así como ferramentas de intelixencia de negocios no ámbito contable e financeiro.
· Desenvolver un modelo básico de análise de información a partir dun repositorio de información en XBRL.-
· Arquitectura básica dos sistemas de información contables e financeiros.
· Módulos para a xestión contable nos sistemas de xestión integral da empresa (ERP).
· Módulos para a xestión financeira nos sistemas de xestión integral da empresa (ERP).
· Reporting dixital e linguaxe XBRL.
Básica:
LAUDON, K. e LAUDON, J. (2016): Sistemas de información gerencial: administración de la empresa dixital. Editorial Pearson –Prentice Hall
Complementaria:
Gómez Fernández, Luís; Fernández Rivero, Pedro Pablo (DL 2015): Como implantar un SGSI segundo UNE-ESO/IEC 27001:2014 e a súa aplicación nel Esquema de Seguridade Nacional. Madrid: Aenor Edicións.
STAIR, R., e REYNOLDS, G. (2013). Fundamentals of information systems. Cengage Learning.
SERRANO, F. (2010): Deseño del sistema informativo contable dunha entidade. Universidade de Alcalá de Henares.
LAUDON, K. e GUERCIO, C. (2009): Ecommerce: negocios, tecnoloxía, sociedade. Editorial Pearson –Prentice Hall (cuarta edición).
AECA. Comisión de novas tecnoloxías: Sistemas de información integrados – ERP.
AECA. Comisión de novas tecnoloxías: XBRL: un estándar para el intercambio de información económico e financeira.
http://iacobus.usc.es/searchgag/r?SEARCH=Sistema+informativo+contable
BÁSICAS E XERAIS:
CG1 - Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
CG3 - Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas
CG7 - Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS:
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes
CT5 - Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica
CT10 - Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC)
ESPECÍFICAS:
CE16 - Entender os sistemas de información empresarial, tomando en consideración as súas tres dimensións específicas (informacional, tecnolóxica e organizativa) e tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implantación
CE17 - Propoñer e codirigir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data
CE3 - Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas
CE5 - Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial
Docencia expositiva: está orientada á presentación dos contidos teóricos da materia. Empregarase fundamentalmente a lección maxistral. Tamén se pode utilizar un modelo híbrido combinando a clase presencial con outros recursos didácticos e audiovisuais a través do Campus Virtual.
Docencia interactiva de seminario: estará orientada a fomentar unha participación activa do alumnado e a achegalo aos aspectos prácticos da materia, mediante a utilización de estudos do caso, discusións e debates, resolución de problemas, realización de traballos en grupos ou individuais con ou sen exposición en público, aprendizaxe baseada en problemas (ABP), entre outras actividades.
Docencia interactiva na aula de informática: se instrumentará a través do uso de ferramentas informáticas relevantes para a compresión e a aprendizaxe da materia.
Titorías en aula en grupos reducidos: utilizaranse para resolver dúbidas, fornecer información, preparar as exposicións e revisar prácticas ou exercicios. Servirán tamén para establecer un contacto máis directo entre os propios alumnos/as e entre estes/as e o profesor/a.
Talleres: utilizaranse para desenvolver contidos específicos tanto teóricos como prácticos a través dun proceso de aprendizaxe activa, participativo e aberto.
A materia segue a avaliación continua. Tamén se poderá superar a materia na proba teórica-práctica final.
Na segunda semana de clase deberase elixir, a través da aula Virtual, cal é o sistema de avaliación polo que se opta (continua ou proba teórico-práctica) nesta convocatoria.
Sistema de avaliación:
Instrumento: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condicións técnicas establecida polo centro.
Peso: mínimo 40% e máximo 60%
Instrumento: Avaliación continua que valora o esforzo e o progreso na aprendizaxe, e incentiva unha dedicación constante á materia ao longo do cuadrimestre.
Peso mínimo 10% e máximo 40%
AVALIACIÓN CONTINUA
ASPECTOS: Participación en clase. Realización de traballos , actividades e resolución de exercicios e probas individuais e en grupo.
CRITERIOS: Participación activa nas actividades realizadas en clase. Entrega dos documentos no que se resolvan as actividades propostas. Cumprimento dos prazos de entrega de traballos, actividades e probas establecidos. Realización da avaliación por pares. Adecuación do traballo á proposta realizada. Grao de profundidade con que se analizou e calidade da documentación. Estrutura e presentación. Claridade e capacidade expositiva. Dominio da terminoloxía propia da materia.
INSTRUMENTOS: Observación e notas do profesor recollidas no desenvolvemento das sesións expositivas e interactivas. Valoración dos traballos, actividades, exercicios e probas realizados durante cúrsoo, tanto en sesións expositivas como interactivas. Avaliación outorgada polos compañeiros, de ser o caso. Participación nas tarefas obrigatorias, con independencia da súa natureza avaliable.
ELEMENTOS AVALIABLES:
Traballos en grupo (ata 5 puntos)
Traballos individuais (ata 5 puntos)
Participación na aula e nas actividades propostas (ata 2 puntos).
TEÓRICA-PRÁCTICA FINAL
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos estudados e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial establecida polo centro.
CONVOCATORIA DE XANEIRO
Avaliación continua:
Para poder superar a materia baixo este sistema, deberase participar en todas as tarefas propostas, avaliables ou non. Deberase obter un mínimo de 2 puntos tanto no apartado de traballos en grupo como no de traballos individuais.
Avaliación por proba teórico-práctica:
A proba teórica-práctica terá un valor máximo de 6 puntos.
A nota final obtida será o resultado de sumar os elementos avaliables da avaliación continua grupais coa nota conseguida na proba teórica-práctica. Deberase obter un mínimo de 5 puntos na proba para poder superar a materia.
Os elementos avaliables da avaliación continua grupais entregados terán un peso de ata 4 puntos. O seu valor final na nota obterase aplicando unha regra de tres simple.
CONVOCATORIA DE JULIO
Proba teórica-práctica final
ASPECTO: Conceptos estudados na materia.
CRITERIO: Dominio dos conceptos teóricos e da súa aplicación práctica.
INSTRUMENTO: Exame teórico-práctico a realizar na data oficial e nas condicións técnicas establecidas polo centro.
PESO: Valor máximo 60%
Nota final: o alumno deberá obter 4 puntos sobre 6 para superar a materia. Non se terá en conta ningunha nota obtida na avaliación continua da materia.
TRABALLO PRESENCIAL NA aula
Docencia en grupo grande 15h
Docencia en grupo reducido 15h
titorías en grupo: 10h
Outras sesións con profesor: avaliación 5h
Total horas traballo presencial na aula: 45h
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO
Estudo autónomo individual ou en grupo 41.5h
Escritura de exercicios , conclusións ou outros traballos 18h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 4h
Preparación de presentacións orais, debates ou similar 4h
Total horas traballo persoal do alumno 67.5h
Superar as materias de contabilidade e finanzas obrigatorias en cursos anteriores.
Coñecementos básicos de aplicacións ofimáticas básicas.
Coñecementos básicos das ferramentas da internet relacionadas coa comunicación.
Hase de ter presente que no sistema de avaliación continuada a data de entrega do primeiro traballo, que non se pode modificar, pode estar dentro do prazo de matrícula polo que se fai imprescindible o matricularse na materia canto antes para poder acceder ao Campus Virtual.
A única excepción que se terá en conta é a dos alumnos de programas de intercambio ou aqueles pendentes de convalidaciones, xa que son situacións alleas ao control do estudante.
ALUMNADO REPETIDOR
O alumnado repetidor é, a efectos de avaliación, alumnado de primeira matrícula polo que os traballos entregados en anos anteriores non se terán en conta.
DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE
As persoas que, seguindo o recolleito na instrución nº 1/2017, de Secretaría Xeral, sobre dispénsaa da asistencia a clase en determinadas circunstancias, teñan dereito a @dicha dispensa seguirán o sistema de avaliación de Exame teórico práctico, podendo entregar os traballos individuais como parte avaliable segundo a norma xeral para a convocatoria de Xaneiro.
Carlos Figueroa Herrero
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824448
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
09:45-10:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Informática 4 |
10.01.2024 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
12.06.2024 19:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |