Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados, Organización de Empresas
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia, o/a estudante será capaz de:
• Coñecer o concepto e ferramentas da xestión das relacións con clientes (CRM).
• Utilizar sistemas de xestión das relacións con clientes (CRM) no proceso de atraer, vender, satisfacer e fidelizar aos clientes.
• Utilizar os sistemas integrados de xestión (ERP) como ferramenta de apoio á dirección de operacións e a cadea de subministro.
• Utilizar os sistemas integrados de xestión (ERP) como ferramenta de apoio á xestión de persoas.
• Sistemas de apoio á toma de decisións
• Sistemas de información estratéxicos
• Sistemas de apoio á dirección de operacións e a cadea de suministro
• Sistemas de apoio á xestión de persoas
• Xestión de relacións cos clientes
• Sistemas CRM
Básica:
• ARJONILLA, Jesús; MEDINA, José Aurelio (2010): La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos. Madrid: Pirámide
• CAJA, A. G. (2022). Marketing relacional digital. Universo de Letras.
• ESPI RUBIO, D. (2020) CRM: como sacar más de tu negocio con tres letras (manuales imprescindibles)
• GÓMEZ VIEITES, A.; SUÁREZ REY, C. (2011): Sistemas De Información: Herramientas Practicas para la Gestión Empresarial. Madrid: Rama.
• LAUDON, K.C.; LAUDON, J.P. (2016). Sistemas de información gerencial (14th edición). México: Pearson
Complementaria:
• COHEN KAREN, D.; ASÍN LARES, E. (2005). Sistemas de información para los negocios. Un enfoque de toma de decisiones. México: McGraw-Hill
• LAPIEDRA, R.; FORÉS, B.; PUIG, A. & MARTÍNEZ CHÁFER, L. (2021). Introducción a la gestión de sistemas de información en las empresas. (1.a. ed) Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions.
• REINARES, P. (2017). Los cien errores del CRM: Mitos, mentiras y verdades del marketing de relaciones. ESIC editorial.
• RENDER, B., & HEIZER, J. (2014). Principios de administración de operaciones (9.a ed.). Pearson.
• ROMERO, S.; MEDINA SALGADO, S. (2019). Organización y transformación de los sistemas de información en la empresa. Madrid: ESIC (e-book)
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os/as estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os/as estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os/as estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os/as estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os/as estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas na era dixital.
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS
CT4. Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica. CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CE3. Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE5. Comprender o rol integrador da tecnoloxía e coñecer os principais produtos tecnolóxicos e tendencias da tecnoloxía asociados aos diversos ámbitos da xestión empresarial.
CE9. Deseñar e xestionar a estratexia de comunicación nunha contorna dixital e globalizada e ser capaz de empregar o idioma inglés con solvencia no ámbito da empresa e a tecnoloxía.
CE10. Deseñar e xestionar a estratexia de operacións e loxística integrando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE11. Deseñar e xestionar a estratexia de recursos humanos, integrando as novas formas de contratación e traballo, e desenvolvendo as habilidades directivas necesarias.
CE17. Propoñer e codirigir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data.
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas terán como obxectivo principal introducir ao estudante nos contidos dos temas que conforman o programa, destacando os aspectos máis relevantes e a relación entre estes e a actualidade.
Nas sesións interactivas tentarase que o estudantado aplique os conceptos teóricos. Estas sesións están encamiñadas á participación do estudantado, para iso realizaranse discusións de casos, traballarase na resolución de problemas, comentaranse/debateranse lecturas de textos, artigos ou temas de actualidade. As actividades de traballo persoal do estudantado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a realización das actividades sinaladas polo profesorado.
As sesións expositivas e interactivas desenvolveranse no horario oficial publicado polo centro e terán carácter presencial.
O profesorado poderá facer un seguimento da asistencia do estudantado e a súa participación nas sesións.
O traballo autónomo do estudantado será guiado polo/a profesor/a en as horas destinadas a titorías.
Tentarase realizar visitas a empresas, que permitan un maior achegamento á realidade empresarial.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo estudantado (realización e participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas artigos ou temas de actualidade, visualización e comentario de vídeos, realización e exposición de traballos, realización de cuestionarios sobre contidos teóricos ou prácticos etc.)/ etc.).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O estudantado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no caso de que a cualificación conseguida fose superior.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades será o seguinte:
Primeira oportunidade ordinaria. Contémplase a avaliación continua, combinada cunha proba final.
1. Avaliación continua: resolución e participación na análise de casos, debate de lecturas, realización e presentación de traballos, cuestionarios e outras actividades vinculadas ás sesións expositivas e interactivas. Peso na cualificación final: 50%. As actividades avaliables estarán recollidas na aula virtual, así como a súa ponderación. Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG7, CT4, CT10, CE9, CE10, CE11, CE17
2. Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe, e poderá incluír preguntas de resposta curta, preguntas tipo test, preguntas de razoamento breve, ou casos (reais ou inventados) aos que o estudantado debe dar unha solución, baseándose nos contidos teóricos da materia e/o nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre. Peso na cualificación final: 50%. Nesta parte avaliaranse as seguintes competencias: CG1, CT5, CE3, CE5 A proba final terá carácter presencial. Para poder engadir á nota do exame/proba de contidos a puntuación alcanzada na avaliación continua, o estudantado deberá alcanzar unha nota mínima de 2,5 puntos sobre 5 no exame final de contidos e que participase como mínimo na elaboración do 75% das actividades (casos, exercicios, talleres etc.)/ etc.) propostas. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia. Segunda oportunidade Na segunda oportunidade aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. É dicir, farase un novo exame final de contidos coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua durante ou curso.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/o participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do estudante sexa distinta de NON PRESENTADO.
En actas constará a nota agregada da avaliación continua e o exame final, coas seguintes excepcións:
Se o/a estudante non alcanza a porcentaxe mínima de actividades a entregar (75% das expostas), a nota que figurará en actas será a alcanzada nas actividades, non se agregará a nota do exame.
Se o/a estudante non alcanza a nota mínima no exame (2,5 sobre 5), a nota que figurará en actas será a alcanzada nas actividades, non se agregará a nota do exame.
Se o/a estudante non alcanza a nota mínima no exame (2,5 sobre 5), a nota que figurará en actas será a alcanzada nesta proba, non se agregará a avaliación continua.
Se o/a estudante non se presenta ao exame final a nota en actas será igual a cero, non se agregará a avaliación continua.
A asistencia a clase será obrigatoria. Se o/a estudante non asiste polo menos ao 80% das clases, salvo causa xustificada, non poderá presentarse ao exame, e a nota en actas será a súa nota de avaliación continua ponderada coa porcentaxe de asistencia a clase. Con anterioridade á data do exame os docentes publicarán unha listaxe dos estudantes que satisfán o requisito para poder examinarse.
O estudantado ao que se lle concedeu dispénsaa de asistencia seguindo a Instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota.
A materia é de 4,5 créditos.
As horas de traballo totais distribúense do seguinte modo: Horas de clase expositiva e interactiva, titorías e avaliación na modalidade que se determine: 41.
Traballo persoal do estudante: 71,5.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o estudantado asista regularmente ás sesións expositivas e interactivas, participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o estudantado debería utilizar as veces que fose necesario. O acceso ao campus virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario, facilita a participación do estudantado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Javier Turienzo Riveiro
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- javier.turienzo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Fernando Garcia Novo
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- fernando.garcia.novo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Venres | |||
---|---|---|---|
09:45-10:45 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 8 |
15.01.2026 15:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
22.06.2026 15:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |