Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Social
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A Psicoloxía Social da Educación intenta desenvolver distintos coñecementos que, desde unha psicosocioloxía, explican e describen facetas do comportamento e das situacións onde este se manifesta.
Docencia, investigación e alcance profesional conforman este proxecto coas peculiaridades nas que normalmente discorre o traballo universitario:
– comprensión do alcance disciplinar da Psicosocioloxía no contexto da Educación;
– adquisición e dominio dos coñecementos teórico/metodolóxicos necesarios para aplicar a Psicosocioloxía aos eidos da educación;
– utilización e comprensión das bases metodolóxicas de tal xeito que posibiliten a súa aplicación ás realidades obxecto de estudo;
– análise das aplicacións cientificamente constatadas e contrastadas, adaptándoas ás propias da educación.
Con independencia do comentado anteriormente, a liña de pensamento que guía todo o planeamento disciplinar, discorre pola expectativa de que sexa coñecido o feito psicolóxico, o feito psicosocial e da Psicosocioloxía aplicada. Saber por que e como olla a realidade a Psicoloxía Social e os/as seus profesionais pasa por ser o principal cometido.
A estruturación temática desta materia, no que atinxe á Psicoloxía Social da Educación abarca os seguintes contidos:
CONTIDOS TEÓRICOS:
Conceptualización da materia:
– A análise do comportamento nas Ciencias da Educación.
Procesos psicosociais:
– Cognición social.
– Percepción de persoas e atribución causal.
– Actitudes: actitudes e relacións interpersoais; estereotipos, prexuízos e discriminación; valores.
– Influenza social.
– Conduta pro-social.
CONTIDOS PRÁCTICOS (un total de 10):
– Ensaio (1): Aproximación social.
– Interactiva 2: sobre fundamentos metodolóxicos.
– Interactiva 3: dinámica de grupo.
– Interactiva 4: humor e cultura (cognición e estado de ánimo).
– Interactiva 5: identidade.
– Interactiva 6: prexuízos.
– Interactiva 7: prexuízo e categorización.
– Interactiva 8: valores.
– Interactiva 9: recategorización.
– Interactiva 10: influenza social.
– Interactiva 11: sobre a sospeita.
LECTURAS OBRIGATORIAS E OBXECTO DE AVALIACIÓN
– Robert, A. Baron e Donn Byrne (2005). Psicología social. Pearson-Prentice Hall. [Dispoñible en eBook]
– Dossier:
o Tema “Cognición social”. La presentación de la persona en la vida cotidiana (Erving Goffman) e Aspectos cognitivos del prejuicio (Henri Tajfel). Ambos tomados de “Estudios básicos de psicología social”.
o Tema “Percepción social”. Psicología social y percepción (Jerome S. Bruner). Tomado de “Estudios básicos de psicología social”.
REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS E LECTURAS DE COMPLEMENTO
– Cuadrado, G.I. e Fernández, S.I. (2012). Psicologia social (2ª Ed.). Sanz y Torres.
– Fernández, B.P. e Melero, Z.M.A. (1995). La interacción social en contextos educativos. Siglo XXI.
– Gil, R.F. y Alcocer de la Hera, M.C. (2004). Técnicas grupales en contextos organizacionales. Pirámide.
– Marín, S.M. y Garrido, T.M. (2003). El grupo desde la perspectiva psicosocial. Pirámide.
– Mayor, J. (1986). Sociología y psicología social de la educación. Anaya.
– Morales, D.F.; Huici, C.C.; Gómez, J.A. e Gaviria, S.E. (2008). Método, teoria e investigación en psicología social. Pearson. Prentice-Hall. [Dispoñible en eBook]
– Morales, D.F. y Olza, M. (1996). Psicologia social y trabajo social. McGraw-Hill.
– Páez, D.; Fernández, I.; Ubillos, S. e Zubieta, E. (2003). Psicologia social, cultura y educación. Pearson Prentice-Hall.
– Paterna, B.C.; Martinez, M.C. e Vera, M.J. (2003). Psicologia social. De la teoria a la práctica cotidiana. Pirámide.
– Rogers, C. (1982). Psicología social de la enseñanza. Visor
– Rogers, C. e Kutnick, P. (1992). Psicologia social de la escuela primaria. Paidós.
– Sánchez, V.A. (2002). Psicologia social aplicada. Prentice-Hall.
– Wilson, L.G. (2007). Grupos en contexto. Liderazgo y participación en grupos pequeños. McGraw-Hill.
COMPETENCIAS BÁSICAS
– Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social , científica ou ética.
– Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
– Que os estudantes teñan desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía.
COMPETENCIAS XERAIS
– Coñecer e comprender os fundamentos académicos e científicos nos que se sustenta o seu campo formativo e profesional.
– Aplicar os coñecementos teóricos e metodolóxicos necesarios para a planificación e avaliación de intervencións educativas.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
– A titulado ou titulado no Grao en Educación Social deberá demostrar coñecementos e capacidades que lle permitan unha comprensión básica do marco teórico e contextual da súa labor profesional e deberá así mesmo demostrar coñecementos e destrezas que lle permitan promover e desenvolver procesos de acción-intervención socioeducativa.
En correspondencia cos obxectivos xerais e coas temáticas teórica e práctica, o proceso que haberá que desenvolver pasa pola discusión do programa e das iniciativas suxeridas para a súa aplicación; pola exposición das liñas de traballo que poden ser promovidas desde os contidos teóricos e as clases prácticas. Finalmente, a análise das experiencias aplicadas nos respectivos eidos de intervención.
Para o desenvolvemento de cada módulo –teórico, práctico e aplicado– entregaranse oportunamente os datos contextuais e materiais de traballo previamente especificados.
As actividades de aprendizaxe comprenden os seguintes procesos:
1. Lectura e análise das bases teóricas que delimitan o contido da materia.
2. Elaboración de informes sobre as distintas prácticas realizadas –que intentarán informar o alumnado da procedencia do coñecemento psicosocial e da tecnoloxía máis recorrida–. Os contidos e datas de entrega serán oportunamente especificados. Finalmente, contemplarase a realización dun traballo sobre contidos teóricos.
NOTA: En función da situación sanitaria, a metodoloxía pode sufrir cambios que permitan a súa adaptación a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver o punto 1 do "Plan de Continxencia" recollido no apartado de "Observacións").
A participación nas lecturas e clases prácticas será seguida e titorizada polo profesor/a e conformará a cualificación final individual.
Como criterio obxectivo de avaliación, establécese a realización dun exercicio escrito sobre a temática explicada no desenvolvemento da materia e que terá como base as lecturas obrigatorias da mesma.
A cualificación final do alumno/a será ponderada da seguinte maneira:
• 60% del cómputo para o exame (complementaria á avaliación contínua).
• 40% del cómputo para os informes e asistencia ás prácticas.
No caso do alumnado con exención de docencia, realizarase un exercicio escrito sobre a temática especificada no programa e un traballo monográfico sobre temas relacionados coa materia que será acordado e titorizado polo profesor/a da materia.
Para obter unha valoración positiva na materia, será preciso ter realizadas e entregadas en prazo todas as actividades de avaliación especificadas, así como superar cada unha delas cos criterios de avaliación e asistencia.
Os traballos individuais ou grupais dos estudantes deberán ser orixinais. Calquera traballo copiado suporá o suspenso na materia e a avaliación do alumno ou alumna na seguinte convocatoria.
A efectos avaliativos, un mesmo traballo non pode ser utilizado por varias materias, agás nas actividades programadas de xeito coordinado.
Para os casos de realización fraudulenta de exrcicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O alumnado repetidor só terá que realizar a proba escrita (examen) nas datas acordadas pola Facultade.
A dispensa de docencia seguirá o curso do estipulado na Normativa.
NOTA: En función da situación sanitaria, o sistema de avaliación pode sufrir cambios que permitan a súa adaptación a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver o punto 2 do "Plan de Continxencia" recollido no apartado de "Observacións").
HORAS PRESENCIAIS:
– Teóricas: As correspondentes á docencia expositiva e interactiva.
– Prácticas: As correspondentes á titorización presencial en grupos reducidos.
HORAS NON PRESENCIAIS:
Semanalmente: 1 hora de teoría.
Preparación do exame: 15 horas.
A USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os alumnos poderán solicitar exención oficial de docencia.
– Será de moita axuda resumir os distintos temas teóricos, subliñando os principais contidos referidos aos procesos organizativos.
– Intentar, sempre que sexa posible, exemplificar coas propias experiencias aqueles procesos psicolóxicos implicados nas sesións teóricas.
– Preparar as avaliacións tendo en conta os resumos dos principais contidos teórico-práctico.
– Os alumnos/as repetidores ou non presentados avaliaranse seguindo os criterios que se establezan en cada curso académico.
NOTA: En función da situación sanitaria, as recomendacións para o estudo da materia pode sufrir cambios que permitan adaptalos a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver “Observacións”).
ASISTENCIA A CLASE
Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
RECOMENDACIÓNS MEDIOAMBIENTAIS
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia ter en conta as seguintes indicacións:
– Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
– Sempre que sexa posible empregar grampas en lugar de encanutillados.
– Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
– Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
– Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PLAN DE CONTINXENCIA
1. Metodoloxía da ensinanza: En función da situación sanitaria, parte dos contidos poderán ser traballados de maneira autónoma polo/a estudante a partir do material proporcionado polo profesorado da materia a través das ferramentas corporativas da USC, o que será debidamente informado.
2. Sistema de avaliación da aprendizaxe: tanto en situación de (2.1) "Distanciamento" como (2.2) "Peche das Instalacións", manteranse os criterios descritos para o escenario de "Normalidade adaptada", adaptando as características das probas de avaliación á situación sanitaria.
As condicións de avaliación da materia na segunda oportunidade e para alumnas/os repetidores serán as mesmas que as fixadas para a avaliación final da convocatoria de xuño.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico das/dos estudantes e de revisión de cualificacións.
3. Recomendacións para o estudo da materia: para aproveitar o proceso formativo, particularmente en función da situación sanitaria, recoméndase facer o seguimento das sesións síncronas e/ou asíncronas que se programen, realizar as actividades nos prazos indicados, e recorrer as titorías, respectando os tempos de todas/os.
EN galego
-Responsabilidade Medioambiental
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións:
Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
Sempre que sexa posible empregar grampas en lugar de encanutillados.
Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
- Perspectiva de xénero
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados. Pode obterse información ao respecto no enlace: http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
- Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
- Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade (Lifesize, etc).
-Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
-Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
-Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
Agustin Godas Otero
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Social
- Teléfono
- 881813805
- Correo electrónico
- agustin.godas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:30-12:00 | Grupo /CLIS_03 (Pérez P - Z) | Galego | AULA 1 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
Mércores | |||
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | Galego | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
10:30-12:00 | Grupo /CLIS_01 (A - Fe) | Galego | AULA 1 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
12:30-14:00 | Grupo /CLIS_02 (Fi - Pérez O) | Galego | AULA 1 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
18.01.2022 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |
27.06.2022 09:30-11:30 | Grupo /CLE_01 (A - Z) | AULA 15 (CAMPUS VIDA-Módulo A) |