Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 36 Clase Interactiva: 11 Total: 55
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral da materia é proporcionar ao alumno os conceptos básicos de Hixiene Alimentaria, Nutrición e Dietética para que sexa capaz de poñer en práctica as pautas da manipulación hixiénica dos alimentos, e para fomentar a adquisición de hábitos alimentarios saudables como forma de promoción da saúde, con información actualizada e baseada na evidencia científica:
• Coñecer as responsabilidades do manipulador de alimentos.
• Ter unha visión de conxunto sobre a nutrición e a composición, función e clasificación dos alimentos.
• Coñecer as principais características dunha alimentación saudable.
• Valorar, de acordo á evidencia científica, os principais erros e mitos da alimentación.
• Preservar a calidade hixiénico-sanitaria dos alimentos ao longo de toda a cadea de produción. Planificar e valorar a composición nutricional e as características organolépticas dos produtos alimentarios.
• Elixir os alimentos máis adecuados en función da súa composición para elaborar dietas equilibradas.
• Establecer menús e pautas alimentarias saudables, responsables e sostibles.
1. Vías de contaminación dos alimentos e Enfermidades de transmisión alimentaria
2. Regras hixiénicas do manipulador de alimentos
3. Alerxias e intolerancias alimentarias
4. Nutrientes e Grupos de Alimentos
5. Alimentación Saudable, en que consiste?
6. Etiquetaxe Nutricional: interpretación da información nutricional e identificación dos distintos produtos alimentarios
7. Planificación de menús saudables
8. Hábitos de consumo: Consumo responsable e sostible
o Bibliografía básica
Os alumnos terán acceso aos contidos da materia desde o campus virtual do CSHG, é esencial que accedan habitualmente, pois é nesta plataforma onde se comparten materiais didácticos e organización da materia.
o Bibliografía complementaria
• Mulet J.M. Comer sin miedo. Ed. Destino. 2014.
• Robles B. Comer seguro comiendo de todo. Ed. Planeta. 2020.
• Basulto J., Mateo M.J. No más dieta. Ed. Debolsillo. 2010.
• Revenga J. Adelgázame, Miénteme. Ed. B. 2015.
• Sánchez A. Mi dieta cojea. Ed. Paidós. 2016.
• Martínez González M.A. Salud a ciencia cierta. Ed Planeta. 2018
Outros recursos en liña:
• http://www.fao.org/home/en/
• https://www.academianutricionydietetica.org/
• http://www.sennutricion.org/
• https://nutricion.org/
• http://www.fedn.es/
• https://www.fesnad.org/
• http://www.aecosan.msssi.gob.es/
• http://www.sedyn.es/
• http://www.who.int/foodsafety/en/
o Básicas e Xerais
B1.► Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2.► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3.► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4.► Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5.► Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1.►Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidad: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese.
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial.
T4- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo.
T5- Resolución de problemas e toma de decisións.
T6- Traballo en equipo.
T7- Traballo nun contexto internacional.
T10- Razoamento crítico, compromiso ético e social.
T11- Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situación.
T14- Motivación pola mellora continua da calidade e a sustentabilidade ambiental.
T17- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento.
AV1- Vocación de servizo e espírito de colaboración
AV2- Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
o Específicas
E4- Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente.
E13- Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía.
E19- Comprender a importancia da sustentabilidade, tanto a nivel económico, social e ambiental, contribuíndo ao desenvolvemento sostible a nivel local, nacional e mundial aplicando boas prácticas a nivel profesional no ámbito gastronómico e hostaleiro.
E20- Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas innovadoras no ámbito gastronómico e hostaleiro.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. Clases teóricas maxistrais: debido á cantidade de contidos que é necesario abordar nesta materia, as clases desenvolveranse seguindo a seguinte estrutura: unha pequena introdución e presentación de obxectivos, resumo da clase anterior (en caso necesario), desenvolvemento de contidos e resumo final. A exposición realizarase cun ritmo tal que sexa posible, tanto a toma de apuntamentos como a comprensión dos conceptos de que se trate. Nas clases teóricas utilizaranse as lousas convencional e dixital. É recomendable que os alumnos aclaren todas as dúbidas que lles xurdan durante as clases teóricas, interrompendo ao profesor as veces que sexa necesario.
2. Participación en supostos prácticos: dentro desta modalidade, o profesor incluirá a formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos teóricos que se estean desenvolvendo nese momento. Os alumnos dispoñerán deses problemas e do enunciado doutros coa súa solución pero sen desenvolvemento, para que practiquen de forma autónoma.
3. Revisións bibliográficas: é aconsellable, tamén, que os alumnos vaian recompilando toda aquela información que se publique en prensa e que estea relacionada co tema tratado.
O sistema de avaliación terá en conta as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Ao longo do semestre realizaranse dous controis parciais que constarán de dous partes: unha de preguntas tipo test de resposta única e a outra de 3 cuestións curtas e/ou un exercicio práctico. Estes exames teóricos corresponderanse cos contidos expostos nas clases maxistrais e a súa cualificación supoñerá o 80% da nota final da materia.
Tamén se avaliará un traballo en grupo para apreciar os coñecementos adquiridos na realización dos distintos supostos prácticos que supoñerá un 20% da nota final.
A materia será avaliada ao longo do curso a través dun proceso de avaliación continua, o que permitirá superala sen ter que presentarse obrigatoriamente a un exame final, a condición de que a nota media dos exames sexa de polo menos un 6, e que en cada un deles a nota mínima sexa un 4. Aqueles alumnos/ as que non superen a materia durante a avaliación continua, terán que presentarse ao exame final. Neste caso, devandito exame supoñerá o 40 % da nota final e a avaliación continua o restante 60%.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (55 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (17 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (33 horas).
• Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Os alumnos que deban superar a materia en 2ª oportunidade serán avaliados mediante un exame teórico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª oportunidade. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
o Posteriores convocatorias:
Os alumnos/ as que deban superar a materia en 2ª, 3ª ó 4ª convocatoria serán avaliados mediante un exame teórico, no que se poderá preguntar sobre calquera aspecto avaliado na 1ª convocatoria. Para superalo deberán obter como mínimo 5 puntos.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais (36 horas), desenvolvemento de supostos prácticos (6 horas), traballos grupais (5 horas), exames e titorías (8 horas), estudo autónomo do estudante (50 horas) e elaboración de traballos en grupo (15 h).
Ao tratarse dunha materia do primeiro curso non se require ningún requisito esencial para cursar esta materia.
A asistencia e participación ás clases facilitan o entendemento e estudo da materia; os exemplos e experiencias comentados nas sesións maxistrais axudan a dimensionar os conceptos teóricos.
Iria Álvarez Raposeiras
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 981542586
- Correo electrónico
- iria.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable