Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 33 Clase Interactiva: 15 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Química Analítica
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Adquirir os coñecementos para utilizar técnicas analíticas modernas.
- Ser capaz de seleccionar os métodos e técnicas instrumentais máis axeitados para a análise no laboratorio de bioquímica.
- Coñecer o equipamento instrumental de análise bioquímica.
Teoría:
Introdución á análise instrumental.
Espectroscopia molecular: espectrometría de absorción UV-visible e infravermella, fluorescencia molecular.
Espectroscopía atómica.
Técnicas de fraccionamento e illamento. Diálise, filtración e centrifugación.
Técnicas de separación. Cromatografía de líquidos e gases.
Técnicas electroforéticas: desnaturalización, electroforese bidimensional, capilar.
Prácticas:
1.- Espectroscopia UV-Visible.
2.- Cromatografía líquida de alta resolución.
3.- Fluorescencia molecular
4.- Visita a laboratorios externos.
Técnicas y métodos de laboratorio clínico. J. M. González de Buitrago, Elsevier, 2010.
Bioquímica clínica, 5ª ed. Alan Gaw y otros. Elsevier, 2015
Bioquímica. Técnicas y métodos. Roca P, Oliver J, Rodríguez AM. Ed. Hélice (2003).
Química bioanalítica: métodos y teoría analítica para el laboratorio de biología molecular, farmacia y bioquímica. S. R. Mikkelsen, E. Cortón. Ed. Univ. de Buenos Aires (2011)
Principios de análisis Instrumental. D. A. Skoog, S.R. Crouch y F.J. Holler. Ed. Cengage Learning Latin America (2008).
Análisis químico cuantitativo. D. C. Harris. Ed. Reverté (2007).
H/D08 - Planificar y utilizar los principales métodos experimentales dirigidos al análisis de la actividad biológica, técnicas de aislamiento, caracterización de moléculas biológicas, desarrollo de sistemas terapéuticos y evaluación de sustancias activas.
H/D09 - Interpretar la información de las principales bases de datos biológicos (genómicos, transcriptómicos, proteicos, metabolómicos, etc.) y datos bibliográficos, utilizando las herramientas informáticas.
Comp01 - Desarrollar la capacidad de organizar y planificar adecuadamente el trabajo, partiendo de una síntesis y análisis que permitan tomar decisiones.
Comp06 - Desarrollar la capacidad de aprender de forma autónoma con iniciativa y espíritu emprendedor.
Con04 - Demostrar el conocimiento de las bases químicas que permitan el diseño de cualquier técnica experimental necesaria para el análisis de moléculas.
H/D01 - Aplicar adecuadamente las herramientas físicas, químicas, matemáticas y estadísticas al estudio de los procesos biológicos.
Con10 - Adquirir conocimientos y distinguir las distintas aplicaciones de los principales métodos experimentales y de instrumentación.
Para a correcta adquisición das competencias, adoptouse o seguinte conxunto xeral de metodoloxías:
1o) Docencia expositiva.
2o) Docencia interactiva: prácticas (en laboratorio e/ou na aula de informática), resolución de problemas e/ou casos prácticos, visitas a empresas e instalacións, seminarios, titorías en grupos reducidos, Campus Virtual.
3o) Realización de traballos: Traballos individuais ou en grupo (sen ou con exposición).
4o) Titorías individuais.
Sistema de avaliación da adquisición de competencias:
Para a correcta adquisición das competencias por parte do estudante, adoptouse o seguinte conxunto xeral de avaliación da titulación, común a todas as materias, no que se incluirá un ou varios dos seguintes aspectos:
SISTEMA DE AVALIACIÓN:
Exames
Uso de prácticas
Realización e/ou exposición de obras
Participación nas actividades da aula
A avaliación desta materia consiste nunha avaliación continua (25%), que incluirá a realización de actividades e os traballos desenvolvidos no laboratorio, e un exame ao final do cuadrimestre (75%).
• A avaliación continua realizarase mediante diversos mecanismos; En primeiro lugar, avaliaranse positivamente aqueles alumnos que participen activamente nas titorías ou nos seminarios, resolvendo os problemas propostos nos boletíns do encerado (5%).
Competencias avaliadas: Con04, H/D01
A segunda basearase na entrega ao alumnado de determinados exercicios ou actividades que deberán contestar e entregar para a súa corrección (10 %).
Competencias avaliadas: H/D08, Comp06, Con10
O traballo desenvolvido no laboratorio controlarase mediante a avaliación continua no laboratorio e mediante as memorias elaboradas polo alumnado que entregarán ao profesor para a súa corrección (10% da nota final).
Para superar a materia, o alumno deberá obter a cualificación de APTO nas prácticas de laboratorio.
Competencias avaliadas: H/D08, H/D09, Comp01, Comp06
• Finalmente realizarase un exame (75%) ao final do cuadrimestre que consistirá en cuestións de razoamento, tanto teóricas como prácticas, nas que se poderá avaliar a capacidade de dedución e razoamento do alumno.
Competencias avaliadas: H/D09, Comp06, Con10
A nota final acadarase sempre que a nota do exame (75%) sexa como mínimo de 3,75. Neste caso, a valoración positiva do traballo realizado no resto das actividades incrementará a nota do exame ata o total da súa puntuación. A asistencia ás titorías en grupo e aos seminarios será obrigatoria, e terase en conta á hora de engadir esta cualificación á nota final da materia.
- SERÁ OBRIGATORIA A ASISTENCIA Á TOTALIDADE DAS PRÁCTICAS DE LABORATORIO PARA SUPERAR A MATERIA.
- A NOTA DE PRÁCTICAS CONSERVARÁ UN PERÍODO MÁXIMO DE DOUS CURSO (o no que se realizou e un máis).
-Para a avaliación correspondente á segunda oportunidade, o alumnado deberá repetir a parte correspondente á avaliación continua e á memoria de prácticas, cando nestas partes non acadasen polo menos a metade da cualificación total, ademais de realizar o exame.
A materia consta de 6 créditos ECTs. O número total de horas de traballo do alumnado é de 150 horas, das cales o 34% son de traballo presencial e o 66% son horas de traballo persoal do alumnado.
A distribución detallada do tempo de traballo do alumnado é a seguinte:
Traballo presencial na aula
Clases maxistrais en grupos grandes (33 horas).
Clases interactivas en pequenos grupos (Seminarios) (3 horas).
Prácticas de laboratorio (12 horas).
Titorías en grupos moi reducidos (3 horas).
• Total de horas de traballo presencial na aula ou no laboratorio (51 horas).
Traballo persoal do alumno.
Estudo autónomo, individual ou en grupo (62 horas).
Resolución de problemas (Seminarios) (13 horas).
Elaboración de traballos de laboratorio e informes a presentar (12 horas).
Resolución de tarefas ou outros exercicios (9 horas).
Preparación de titorías en grupo (3 horas).
• Total de horas de traballo persoal do alumno (99 horas).
- Asistencia e utilización de clases expositivas que deberán ser completadas, polo alumno, coa lectura de textos e bibliografía relacionados cos temas tratados.
- Realización dos exercicios propostos nos boletíns previos á súa explicación nos seminarios.
- Realización das actividades individuais ou grupais propostas nas distintas temáticas para establecer e reforzar os conceptos explicados e a súa aplicación práctica.
As clases impartiranse en calquera das linguas oficiais de Galicia: galego e/ou castelán.
Considérase necesaria a asistencia a clases expositivas e interactivas para superar a materia.
O material que se lle proporcionará ao alumno ten como finalidade facilitar e orientar a súa aprendizaxe, pero non substitúe a consulta e estudo dos textos de referencia recomendados nin constitúen por si mesmos un manual de referencia para a elaboración do exame.
Rosa Maria Peña Crecente
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 982824117
- Correo electrónico
- rosa.penha [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Julia Barciela Garcia
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- julia.barciela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Carlos Herrero Latorre
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- carlos.herrero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ana Maria Botana Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Correo electrónico
- anamaria.botana [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
09.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 5 PLANTA BAIXA |
09.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 6 PLANTA BAIXA |
19.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
19.08.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |