Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 32 Clase Interactiva: 17 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Medicina Preventiva e Saúde Pública
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer a epidemioloxía e o método epidemiolóxico.
Adquirir habilidades para analizar críticamente un estudo epidemiolóxico.
Adquirir habilidades para a planificación e deseño adecuado dun estudo epidemiolóxico.
Coñecer e saber aplicar a Demografía como ciencia auxiliar á Epidemioloxía e Saúde Pública.
Adquirir as habilidades necesarias para interpretar e analizar críticamente os problemas de saúde da comunidade como ou resultado de procesos político-sociais, culturais, e biolóxicos
Teoría:
- Saúde Pública. As desigualdades en saúde
- Ambiente
- Hábitos de saúde
- Xestión sanitaria
- Demografía
- Epidemioloxía. Conceptos e usos. O método epidemiolóxico
- Medidas de frecuencia e asociación
- Deseños de estudos epidemiolóxicos
- Precisión e Validez. Sesgos
- Epidemioloxía e prevención das enfermidades non transmisibles e transmisibles
Seminarios: Durante os seminarios traballaranse os seguintes contidos:
Temas relacionados con desigualdades sociais, educación para a saúde, sistemas sanitarios...
Resolución de problemas relacionados cos contidos da materia (medidas de frecuencia, de efecto, probas diagnósticas, demografía…).
Valoración da evidencia científica.
Bibliografía básica
- De Irala J, Martínez-González MA, Seguí-Gómez M. Epidemiología Aplicada. 2º Ed. Barcelona: Ariel; 2008.
- Hernández-Agudo A, Gil M, Delgado F, Bolúmar FG, et al. Manual de Epidemiología para grados en ciencias de la salud. 1ªed. Madrid: Médica Panamericana;2011.
- Royo Bordonada MA, Damián Moreno J. Método epidemiológico. Escuela Nacional de Sanidad (ENS). Instituto de Salud Carlos III - Ministerio de Ciencia e Innovación. Madrid: ENS-Instituto de Salud Carlos III; Octubre de 2009. https://repisalud.isciii.es/bitstream/handle/20.500.12105/5271/M%c3%a9t…
- Salleras L. Educación Sanitaria. Principios, métodos, aplicaciones. Madrid: Ediciones Díaz de Santos S.A; 1985.
Bibliografía complementaria:
- Ahlbom A. Alfredsson L. Alfvén T, et al. Fundamentos de epidemiología. 6ª ed. Madrid: Siglo XXI; 2007
- Centres for Disease Control and Prevention de Estados Unidos (CDC): http://www.cdc.gov
- European Centres for Disease Control and Prevention (ECDC): http://www.ecdc.europa.eu
- European Food Safety Authority: http://www.efsa.europa.eu
- Hernández Ávila M. Diseño y análisis de estudios. 1ª ed. México: Médica Panamericana; 2007.
- Martínez Navarro F, Antó JM, Castellanos PL, et al. Salud Pública. Madrid: McGraw-Hill; 1998.
- Ministerio de Salud, Servicios Sociales e Igualdad, portal de Promoción de la salud y Prevención. https://www.sanidad.gob.es/ciudadanos/proteccionSalud/home.htm
- Organización Mundial de la Salud (OMS), temas de salud: https://www.who.int/health-topics
- Organización Panamericana de la Salud. El control de las enfermedades transmisibles. 17 ed. OPS. 2001. https://www3.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=2…
- Piédrola Gil. Medicina Preventiva y Salud Pública. 11ª ed. Barcelona: Elsevier Masson; 2008. https://www.mscbs.gob.es/ciudadanos/proteccionSalud/home.htm
Competencias básicas
CB2-Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB4-Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
Competencias xerais do Plan de estudos
CG2.- Pensar dunha forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas tanto no plano técnico-profesional, como a súa relación cos problemas sociais/económicos que implican a un bioquímico
CG3.- Capacidade de adaptación a novas situacións de tipo bioquímico que requiran unha visión diferente ás previamente establecidas ou estudadas.
Competencias transversais
CT1 - Capacidade de análise e síntese
CT7 - Capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Capacidade para transmitir coñecementos.
Competencias específicas
CEOP12 - Capacidade de comprender e analizar críticamente a evidencia científica epidemiolóxica e os problemas de saúde da comunidade.
- As clases expositivas ou maxistrais (32 horas) serán impartidas polos profesores encargados da materia, podendo apoiarse en material audiovisual e procurando fomentar a participación do alumnado.
- Durante os seminarios interactivos (17 horas) profundarase nos conceptos traballados durante as clases expositivas nun formato de clase máis aberto e interactivo. Resolveranse exercicios e problemas tipo, co obxectivo de trasladar os coñecementos teóricos vistos nas clases expositivas a un contexto máis práctico e real. Durante estas actividades fomentarase o traballo autónomo do alumnado con ferramentas que faciliten a retroalimentación e autoavaliación e o traballo en grupo.
- A orientación de todas as actividades e tarefas realizadas polos estudantes será reforzada polos profesores nas sesións de titoría en grupo (2 horas).
Alumnado con diversidade funcional.
O alumno/a que presente calquera tipo de diversidade funcional ou dificultade para un seguimento diario da materia, sexa esa dificultade permanente ou temporal, deberá xustificar esa situación mediante un documento expedido polo servizo acreditado pola USC para estes efectos e informar do seu caso ao docente dentro das dúas primeiras semanas do semestre, #a fin de que ambas as partes poidan acordar, o máis axiña posible, o plan de traballo do estudante na materia e, se é preciso, facer as adaptacións curriculares e/o evaluativas que fosen pertinentes (é dicir, razoables) para atender cada situación particular, de tal modo que o estudante en #cuestión puidese sacar adiante a materia indicada.
A avaliación do estudante realizarase mediante realización de exercicios, tarefas e/o cuestionarios de avaliación continuada e exame final.
Para alcanzar a suficiencia nesta materia o alumno/para deberá superar o exame final.
EXAME FINAL
O exame final, complementario á avaliación continua, supoñerá o 60% da cualificación global da materia e constará de preguntas de resposta curta e/ou tipo test. O alumnado deberá ter unha puntuación do 40% ou superior da máxima nota posible neste exame para facer media coa avaliación continuada e poder optar a superar a materia.
Competencias avaliadas: CB2, CB4, CG2, CG3, CT1, CT7, CT9, CEOP12
AVALIACIÓN CONTINUA
Avaliaranse os traballos e as actividades realizadas na aula (40%).
Competencias avaliadas: CB2, CB4, CG2, CG3, CT1, CT7, CT9, CEOP12
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DA APRENDIZAXE
A /a realizarase en base aos seguintes apartados:
1. Exame Final: 60%
2. Avaliación continua: 40%
Será necesario para superar a materia alcanzar polo menos o 40% dos puntos no exame final.
CASUÍSTICAS NA AVALIACIÓN
O alumno/a que non supere a materia, deberá repetir sempre o exame final. Non se poderá recuperar a avaliación continua na segunda oportunidade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
A materia consta de 6 créditos ECTS. O número total de horas de traballo do estudante é de 150 horas, das que o 35% son presenciais e o 65% son horas de traballo do alumno. A distribución detallada do tempo de traballo autónomo do alumno é a seguinte:
- Clases maxistrais: 32 h presenciais / 73 h traballo autónomo
- Seminarios: 17 h presenciais / 24 h traballo autónomo
- Tutorías en grupo: 2 h presenciais
- Realización de exámenes y revisión: 2 h presenciales
A preparación da materia poderá facerse en base ás anotacións que o alumno/a recolla durante as actividades expositivas e seminarios e en base aos diversos materiais e documentos que o docente comparta.
A bibliografía recomendada poderá utilizarse non só como fonte de consulta e aclaración das dúbidas que poidan presentarse ao estudar os temas, senón tamén como base para a realización de informes escritos e outras producións.
É importante a asistencia a clase. Valorarase fundamentalmente o grao en que os alumnos entenden a materia.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Raquel Barbosa Lorenzo
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Correo electrónico
- raquel.barbosa.lorenzo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Cristina Candal Pedreira
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Correo electrónico
- c.candal.pedreira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
Martes | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
27.05.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
24.06.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |