Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física Teórica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Escenario 1:
Comprensión sólida dos principios da mecánica cuántica, o seu formalismo
matemático e as súas aplicacións a distintos campos da física.
RESULTADOS DE APRENDIZAXE
Con respecto á materia Física Cuántica II, o alumno demostrará:
Adquirir unha comprensión básica dos principios, capacidade de resolver problemas prácticos elementais e coñecemento dos sistemas máis importantes.
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Escenario 1:
-Tema 1: Revisión dalgúns conceptos da mecánica clásica
-Tema 2: O aparato matemático da mecánica cuántica. Espazos de
Hilbert. Espazo dual e notación de Dirac. Operadores lineares. Conxugación
hermítica. Operadores unitarios. Proxectores. Autovectores e valores
propios. Operadores compatibles. Operadores de funcións. Matrices de Pauli e
o grupo SU(2).
-Tema 3: Os principios da mecánica cuántica. Os postulados da mecánica
cuántica e as súas consecuencias. Evolución temporal. Teorema de
Ehrenfest. Desigualdade de Heisenberg. Sistemas de dous niveis: Oscilacións de
Rabi. Partículas de spin 1/2: dinámica e evolución ao longo do tempo.
-Tema 4: Entrelazamiento cuántico. Sistemas compostos: produto tensorial e
estados entrelazado. Matriz densidade. Paradoxo EPR. Desigualdades de
Bell. Introdución á teoría da información cuántica.
-Tema 5: Mecánica ondulatoria. Espazos de Hilbert de dimensión
infinito. Representación de posición e a función de onda. Traslaciones
espaciales e o operador momento. Funcións propias do operador posición e
momento: ondas planas. Representación-p. Ecuación de Schrödinger. Evolución
temporal da partícula libre: paquetes de onda. Estados estacionarios.
Corriente de probabilidade. Principios da mecánica ondulatoria.
-Tema 6: Sistemas simples. Sistemas cuánticos unidimensionais. Oscilador
Harmónico: operadores de creación e aniquilación e niveis de enerxía.
Partícula nun campo electromagnético: invariancia de calibre e efecto
Aharonov-Bohm. Niveis de Landau.
-Tema 7: Momento angular. Rotacións espaciasis. Teoría da representación do
momento angular. Matrices de rotación. Aplicación ao estudo dunha partícula
nun campo central. Suma de momentos angulares.
-Tema 8: Métodos aproximados. Teoría de perturbacións independentes do
tempo. Teoría de perturbacións dependente do tempo: transicións e regra de
ouro de Fermi. Aproximación semiclássica. Método variacional.
-Tema 9: Partículas idénticas. O postulado de simetrización. Bósons e
férmions: spin e estatísticas. Estatística cuántica. O principio de exclusión
de Pauli. Aplicacións.
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Escenario 1:
-M. Le Bellac, Quantum Physics, Cambridge University Press, 2006
-E. S. Abers, Quantum Mechanics, Pearson 2004
-R. Shankar, Principles of Quantum Mechanics, Plenum Press, 1994
-C. Cohen-Tannoudji, B. Diu, F. Laloe, Quantum Mechanics, vols 1 y 2, John Wiley, 1977
-J. J. Sakurai. Modern, Quantum Mechanics, Addison-Wesley 1994.
Hai moitos cursos dispoñibles en internet da mecánica cuántica cun enfoque
similar a este nivel. Alguns deles son:
http://www.courses.physics.helsinki.fi/teor/qme/kvanttiI_notes2014.pdf
(Universidad de Helsinki, Finlandia)
http://folk.uio.no/finnr/notes/chap10.pdf
(Universidad de Oslo, Noruega)
http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-05-quantum-physics-ii-fall-2013/
(MIT, Cambridge, USA)
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Escenario 1:
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe también algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro do seu área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro do seu área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CG1 - Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica do seu desenvolvemento.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos- prácticos adquiridos como a capacidade de análisis e de abstracción na definición e formulación de problemas e na búsqueda das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS e ESPECIFICAS
CT1 - Adquirir capacidade de análisis e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CE1 - Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
CE2 - Ser capaz de manexar claramente os ordenes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción de situacións que, aínda que físicamente diferentes, mostren algunha analoxía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrarasé posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comúnmente utilizados en Física
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
Escenario 1:
Clases teóricas e clases de exercicios e problemas.
Escenarios 2 e 3: ver plan de continxencia no apartado de observacións
Escenario 1:
A materia non contempla a realización dun exame final para a primeira oportunidade de avaliación.
O sistema de avaliación combinará unha avaliación continua que consistirá na realización de exercicios e problemas semanais que o alumno entregará. Realizarase un control adicional de maior duración que avalíe as competencias globais e que contabilizará ata o 75% da cualificación final. Para a segunda oportunidade de avaliación (Xullo) realizarase un exame final convencional.
Escenarios 2 e 3: ver plan de contixencia no apartado de observacións
Escenario 1:
O tempo de traballo na aula en presencia do profesor é de 60 horas, clasificadas do seguinte xeito:
• 32 horas de clase expositiva en grupo grande.
• 22 horas de clase interactiva en grupo reducido.
• 4 horas de tutoría para cada alumno.
É difícil determinar o tempo de estudio necesario para asimilar o tema, xa que depende moito da dedicación e capacidade de cada alumno. Como unha indicación xeral, poderíase estimar o traballo persoal do alumno en 75 horas, sen contar o traballo en clase.
A escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos en 15 horas. Facendo un total de 90 horas.
Escenarios 2 e 3: sen cambios
Escenario 1:
A presenza e a participación en exercicios de clase e resolución dos exercicios
propostos.
Escenarios 2 e 3: sen cambios
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1)Obxectivos da materia: sen cambios
2)Contidos: sen cambios
3)Bibliografía básica e complementaria: sen cambios
4)Competencias: sen cambios
5)Metodoloxía da ensinanza
Escenario 2:
Parte da docencia se desenvolverá de xeito telemático:
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases expositivas desenvolveranse telematicamente ( vía Teams, Campus Virtual) e as interactivas presencialmente respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado asista as clases interactivas presenciais, estás se retransmitirán en streaming. Os alumnos asistirán por quendas ás clases presenciais. O número de alumnos por quenda estará condicionada ás normas en vigor en cada momento.
Priorizarase á hora de programar a actividade da materia a presencialidade nas probas de avaliación fronte ás clases interactivas presenciais. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumisen un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telematicamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, requirirán de cita previa.
Escenario 3:
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requirirán de cita previa
6)Sistema de avaliación da aprendizaxe
Escenarios 2 e 3:
As actividades de avaliación que non poidan ser realizadas de xeito presencial, se non poden ser adiadas, realizaranse telematicamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requirirán que o alumnado dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación axeitado. O alumnado pode ser chamado a unha entrevista para comentar ou explicar unha parte ou o total da proba.
7)Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala: sen cambios
8) Recomendacións para o estudo da materia: sen cambios
Alfonso Vázquez Ramallo
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813990
- Correo electrónico
- alfonso.ramallo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ricardo Antonio Vazquez Lopez
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813967
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Christoph Adam
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881814087
- Correo electrónico
- christoph.adam [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Garbayo Peón
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Correo electrónico
- ana.garbayo [at] rai.usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Alberto García Martín-Caro
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Correo electrónico
- alberto.garciam [at] ehu.eus
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula Virtual 3º |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
20.05.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
05.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |