Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Electrónica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Resultados da aprendizaxe
Capacidade de entender e analiza-las necesidades dun sistema de adquisición e acondicionamento de datos e a súa visualización mediante un PC a través de software de instrumentación
Tema 0. Instrumentación Electrónica en Física
Tema 1. Amplificación
Concepto
Clasificación de amplificadores
O amplificador operacional. Circuitos co amplificador operacional
O amplificador de instrumentación
Tema 2. Filtrado
Tipos de filtrado. Clasificación de filtros
Filtros con amplificadores operacionais
Tema 3 Conversión de Datos
Teorema do muestreo
Circuitos de muestreo e retención
Conversión A/D. Caracterización estática e dinámica
Conversión D/A
Criterios de selección dunha tarxeta de adquisición
Adquisición de datos mediante LabVIEW
Prácticas
Deseño dunha bomba de Howland (protocolo 4-20 mA)
Deseño de filtros basados en amplificadores operacionais
Caracterización dun conversor A/D
Simulación de circuitos con OrCAD (SPICE)
Bibliografía Básica
Miguel A. Pérez García y otros, Instrumentación Electrónica, Thomson 2004.
Adel S. Sedra y Kenneth C. Smith, Circuitos Microelectrónicos, McGraw-Hill 1998.
Sergio Franco. Diseño con Amplificadores Operacionales y Circuitos Integrados Analógicos, McGraw-Hill 2002.
Bibliografía Complementaria
Ramón Pallás Areny, Sensores y Acondicionadores de Señal, Marcombo 1998.
Charles K. Alexander and Matthew N.O. Sadiku. Fundamentals of electric circuits. 6th edition. McGraw-hill Education, New York, 2017.
Competencias básicas e xenerais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación
secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que
implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que
adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir
xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes
razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e
formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
Competencias transversais
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT4 - Ser capaz de traballar en equipo.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
CT6 - Desenvolver a creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
Competencias específicas
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción
de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións
requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
CE7 - Ser capaz de utilizar ferramentas informáticas e desenvolver programas de software
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación
e desenvolvemento técnico de proxectos
Escenario 1
Na docencia de tipo expositivo serán maioría as clases maxistrais impartidas polo profesor. Cada clase comezará lembrando brevemente o exposto nas clases anteriores, segirá co desenrolo da materia propiamente dita, e finalizará cun resumo do que se impartirá nas segintes clases. As clases de pizarra en grupos reducidos involucrarán máis ó alumno, realizando exercicios en pizarra. Ademáis, os alumnos expondrán de forma oral un traballo desenrolado en equipo. Nas clases de laboratorio será o alumno o que diseñe e implemente a práctica.
Escenario 2
Plan de Continxencia no apartado Observacións
Escenario 3
Plan de Continxencia no apartado Observacións
Evaluanse as clases expositivas mediante un examen final escrito. Evaluanse as prácticas mediante un examen no laboratorio, que conterá dúas partes, unha que consistirá na resolución dun circuito, e outra na súa caracterización experimental. O examen no laboratorio é individual.
Examen final escrito
80%
Examen de prácticas no laboratorio- 20%
Consistirá na resolución sobre o papel dun circuito e a súa caracterización experimental. Farase no laboratorio de electrónica. Tódolos alumnos teñen que face-lo examen, excepto aqueles que teñan feita a práctica extra de cursos anteriores. Os alumnos de cursos anteriores que non teñan feitas as prácticas extra evaluaranse no laboratorio igualmente. A nota de prácticas consérvase para a convocatoria de xuño e tamén para anos posteriores.
Plan de continxencia COVID-19- Observacións
O alumno adicará 24 horas á asistencia a clases maxistrais, 18 horas a facer prácticas de laboratorio e problemas, e 70.5 ó estudo persoal. Esta distribución temporal sería suficiente para que un alumno medio optase á máxima nota posible.
Non hai nengún segredo. Asistir a clase, involucrarse, parcitipar, facer uso das horas de tutoría, e estudiar diariamente.
Os conceptos adquiridos nesta asignatura son de total utilidade en calquer plano da Física experimental nos que se recollan datos mediante instrumentación electrónica.
Lingua de impartición da materia: español/galego; 50%/50%.
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1) Obxectivos: sen cambios
2) Contidos: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2
As clases expositivas serán telemáticas, mantendo o horario oficial de clase, síncronas (salvo asíncronamente por causas sobrevidas que se comunicarán ao alumnado con anterioridade)
Interactivas de seminario e de laboratorio:
Parte da docencia se desenvolverá de xeito telemático:
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases expositivas desenvolveranse telematicamente e as interactivas presencialmente respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado asista as clases interactivas presenciais, estas se retransmitirán en streaming. Os alumnos asistirán por quendas ás clases presenciais. O número de alumnos por quenda estará condicionada ás normas en vigor en cada momento.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, e requirirán de cita previa.
Escenario 3
A docencia será telemática e as clases desenvolveranse de forma síncrona no horario oficial de clase. Pode ser que, por causas sobrevidas, algunha das clases se desenvolva de forma asíncrona, o que se comunicará ao alumnado con anterioridade.
As titorías serán telemáticas e requirirán de cita previa
6) Sistema de avaliación
Escenarios 2 e 3
As actividades de avaliación que non poidan ser realizadas de xeito presencial, se non poden ser adiadas, realizaranse telematicamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requirirán que o alumnado dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación axeitado. O alumnado pode ser chamado a unha entrevista para comentar ou explicar unha parte ou o total da proba.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
7) Tempo de estudo e traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudio da materia: sen cambios
Diego Cabello Ferrer
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Teléfono
- 881816423
- Correo electrónico
- diego.cabello [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
David López Vilariño
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Correo electrónico
- david.vilarino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Victor Manuel Brea Sanchez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Teléfono
- 881816436
- Correo electrónico
- victor.brea [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Daniel Garcia Lesta
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Electrónica
- Correo electrónico
- daniel.garcia.lesta [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
22.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Pasillo |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
15.06.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |