Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Escenario 1
- Familiarizar o estudante coa tecnoloxía láser e proporcionar as estruturas básicas para a comprensión dos fenómenos físicos nun láser.
- Conseguir que o estudante domine de forma operativa os modelos nos que se basea o funcionamento dun láser.
- Describir de forma satisfactoria os diferentes tipos de láser e discutir as súas aplicacións máis relevantes.
Resultados de aprendizaxe:
Cal acabar o curso o alumno demostrará:
- que posúe coñecementos sobre o tema e é capaz de proporcionar as estruturas básicas para a comprensión dos fenómenos físicos nun
láser
- que domina os modelos nos que se basea o funcionamento dun láser
- que é capaz de describir de forma satisfactoria os diferentes tipos existentes e de discutir sobre as aplicacións máis relevantes
Escenario 2 e 3
Sen cambios
Escenario 1
1. Fundamentos do láser
¿Qué é? Breve historia do láser. Esquema básico dun láser. Propiedades da radiación láser. Unha ollada ós tipos de láser
2. Cavidades ópticas
Xeometría e estabilidade. Modos lonxitudinais e a resonancia. Ecuación paraxial de ondas e feixes gaussians. Modos transversais. Cavidade óptica activa
3. Amplificación de radiación
Fotóns e estrutura atómica. Interacción radiación-materia; concepción de Einstein. A liña de emisión. Amplificación de radiación. Bombeo e inversión de poboación. Saturación de ganancia. Análise da ganancia. Teoría semiclásica da interacción radiación-materia
4. Oscilación láser
Limiar de oscilación. Emisión no estado estacionario. Competición modal. Control do espectro do láser. Láseres pulsados, conmutación do factor de calidade e sincronización de modos
5. Tipos de láser
Láseres de gas. Láseres de colorante. Láseres de estado sólido. Diodos láser. Láseres especiais
6. Aplicacións do láser
Aplicacións cotiáns. Aplicacións científicas. Aplicacións médicas. Aplicacións industriais. Comunicacións ópticas
Escenario 2 e 3
Sen cambios
- Christopher C. Davis, “Lasers and Electro-Optics”. Fundamentals and Engineering. Cambridge University Press, 1996.
- Joseph T. Verdeyen, “Laser Electronics”. Prentice-Hall International Inc., 1995.
- Anthony E. Siegman, “Lasers”. University Science Books. 1986.
- William T. Silfvast, “Laser Fundamentals”. Cambridge University Press. 1996.
- Peter W. Milonni, Joseph. H. Eberly, “Lasers”. John Wiley & Sons, 1988.
No momento de aprobar esta programación docente, pensando nun posible escenario 2 ou 3, estase tamén en proceso de solicitude e adquisición de novo material bibliográfico electrónico; por elo o profesorado da materia especificará no Campus Virtual qué material bibliográfico pode atoparse en formato electrónico na biblioteca da USC cando os fondos estean dispoñibles.
Recursos na rede:
- Rami Arieli, "The Laser Adventure". http://perg.phys.ksu.edu/vqm/laserweb/
Inclúense enlaces na Aula Virtual a materiais existentes na web, así como outro material docente para compensar a perda de acceso a algún dos fondos bibliográficos da USC.
Escenario 1
BÁSICAS E XENERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación
secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que
implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan
demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir
xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CG1 - Posuír e comprender os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Física, con perspectiva histórica de sudesarrollo.
CG2 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados
en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Física.
CG3 - Aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e
formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
TRANSVERSAIS
CT1 - Adquirir capacidade de análise e síntese.
CT2 - Ter capacidade de organización e planificación.
CT5 - Desenvolver o razoamento crítico.
ESPECÍFICAS
CE1 - Ter unha boa comprensión das teorías físicas máis importantes, localizando na súa estrutura lóxica e matemática, o seu soporte
experimental e o fenómeno físico que pode ser descrito a través deles.
CE2 - Ser capaz de manexar claramente as ordes de magnitude e realizar estimacións adecuadas co fin de desenvolver unha clara percepción
de situacións que, aínda que fisicamente diferentes, mostren algunha analogía, permitindo o uso de solucións coñecidas a novos problemas.
CE3 - Familiarizarse cos modelos experimentais máis importantes, ademais ser capaces de realizar experimentos de forma independente,
así como describir, analizar e avaliar críticamente os datos experimentais.
CE4 - Ser capaz de comparar novos datos experimentais con modelos dispoñibles para revisar a súa validez e suxerir cambios que melloren a
concordancia dos modelos cos datos.
CE5 - Ser capaz de realizar o esencial dun proceso ou situación e establecer un modelo de traballo do mesmo, así como realizar as aproximacións
requiridas co obxecto de reducir o problema ata un nivel manexable. Demostrará posuír pensamento crítico para construír modelos físicos.
CE6 - Comprender e dominar o uso dos métodos matemáticos e numéricos máis comunmente utilizados en Física
CE7 - Ser capaz de utilizar ferramentas informáticas e desenvolver programas de software
CE8 - Ser capaz de manexar, buscar e utilizar bibliografía, así como calquera fonte de información relevante e aplicala a traballos de investigación e desenvolvemento técnico de proxectos
Escenario 2 e 3
Sen cambios
Activarase un curso na plataforma Moodle da Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
Escenario 1
Seguiranse as indicacións metodolóxicas xerais establecidas na Memoria do Titulo de Grado en Física da USC. As clases serán presenciais e a distribución de horas expositivas e interactivas sigue o especificado na Memoria de Grao.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, se son telemáticas requerirán de cita previa o que tamén é recomendable para as presenciais.
Escenarios 2 e 3
Ver Plan de Continxencia no apartado Observacións
Escenario 1
Para a avaliación do estudante teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Exame escrito sobre teoría, cuestións e problemas, na data fixada no calendario de exames do centro.
2) Realización de actividades non presenciais
3) Resolución de exercicios prácticos na aula
Na primeira oportunidade o estudante poderá optar por unha avaliación continua baseada nos puntos 2) e 3).
De optar por este sistema de avaliación, a cualificación final resultará da ponderación destes puntos.
De non optar ou non superar a avaliación continua, o estudante deberá realizar o exame final, punto 1), para superar a materia. Neste caso, a cualificación do estudante corresponderá á máxima das dúas opcións seguintes:
i) A cualificación obtida no exame escrito
ii) A cualificación obtida no exame escrito ponderada nun 60 %, maila cualificación resultante da avaliación continua, ponderada nun 40 %.
A cualificación do alumno na segunda oportunidade corresponderá a cualificación obtida no exame oficial correspondente.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Escenarios 2 e 3
Ver Plan de Continxencia no apartado Observacións
Escenario 1
Recoméndase o indicado na Memoria do Titulo de Grado en Física da USC, sen contar o tempo destinado á docencia presencial ou telemática, sobre unhas 80-90 horas para unha materia de 6 ECTS.
Escenario 2 e 3
Sen cambios
Escenario 1
- Ter estado, ou estar, matriculado nas materia de Óptica I e II e Física Cuántica I e II do Grao en Física.
- Realización de todos os exercicios propostos.
- Consulta da bibliografía recomendada.
Escenario 2 e 3
Sen cambios
PLAN DE CONTIXENCIA ante un posible cambio de escenario
1) Obxectivos: sen cambios
2) Contidos: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2
Parte da docencia se desenvolverá de xeito telemático:
Se as medidas adoptadas polas autoridades sanitarias o permiten, as clases expositivas desenvolveranse telemáticamente (cómo via Teams, Campus Virtual) e as interactivas presencialmente respectando o horario oficial de clases aprobado polo centro.
Se a limitación de aforo ditado polas autoridades sanitarias non permite que todo o alumnado asista as clases interactivas presenciais, estás se retransmitirán en streaming. Os alumnos asistirán por turnos ás clases presenciais. O número de alumnos por turno estará condicionada ás normas en vigor en cada momento.
Priorizarase á hora de programar a actividade da materia a presencialidade nas probas de avaliación fronte ás clases interactivas presenciais. Se debido á unha inevitable rotación do alumnado, as probas de avaliación consumirán un número inasumible de horas, á docencia correspondente se impartiría telemáticamente.
As titorías poderán ser presenciais ou telemáticas, e requerirán de cita previa.
6) Sistema de avaliación
Escenario 2 e 3
As actividades de avaliación que non poidan ser realizadas de xeito presencial, se non poden ser adiadas, realizaranse telemáticamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Neste caso esixirase a adopción dunha serie de medidas que requerirán que o alumnado dispoña dun dispositivo con micrófono e cámara mentres non se dispoña dun software de avaliación axeitado. O alumnado pode ser chamado a unha entrevista para comentar ou explicar unha parte ou o total da proba.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
7) Tempo de estudo e traballo persoal: sen cambios
8) Recomendacións para o estudio da materia: sen cambios
Raul De La Fuente Carballo
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813519
- Correo electrónico
- raul.delafuente [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 6 |
Martes | |||
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 6 |
18.01.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 3 (Informática) |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 0 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 130 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 140 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 830 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 840 |
16.06.2021 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |