Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
Áreas: Produción Animal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Capacidade para coñecer, comprender e utilizar as bases da produción animal
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Morfoloxía e identificación animal. Principais procesos produtivos dos animais: reprodución, posta, produción de leite, crecemento, dixestión e metabolismo de nutrientes. Valor nutritivo dos alimentos para o gando. Necesidades nutritivas dos animais: racionamento. Selección e mellora do gando
Teóricos:
UD 1. ASPECTOS XERAIS (1h)
Censo gandeiro. Situación actual da gandería. Morfoloxía externa. Identificación animal (1)
UD 2. REPRODUCIÓN DOS ANIMAIS DOMÉSTICOS (6 h)
Anatomofisiología xenital masculina e feminina. Glándula mamaria (1)
Endocrinoloxía da reprodución (1)
A función reprodutora en animais domésticos (2)
A Inseminación artificial. A transferencia de embrións (2)
UD 3. CRECEMENTO E DESENVOLVEMENTO (1h)
UD 4. ANATOMIA E FISIOLOGIA DIXESTIVA. ALIMENTACION (6 h)
Anatomía do aparello dixestivo en animais poligástricos e monogástricos (1)
Fisioloxía da dixestión das diversas especies animais domésticas (1)
Composición e análise dos alimentos (1)
Alimentación Enerxética. Alimentación en Lípidos. Alimentación nitrogenada (1).
As materias minerais. As vitaminas. A auga na alimentación animal (1)
Alimentos e acondicionamento dos alimentos para o gando (1)
UD 5. RACIONAMIENTO ANIMAL (6 h)
Racionamento do gando (1)
Métodos matemáticos na nutrición animal (1)
Racionamento do gando vacún leiteiro (1)
Racionamento do gando vacún de carne (1)
Racionamento do gando ovino e caprino (1)
Racionamento de monogástricos (1)
UD 6. SELECCION E MELLORA ANIMAL (1 h)
Conceptos xerais de selección e mellora Sistemas de selección. Métodos de mellora. Métodos de reprodución. (1)
UD 7. HIXIENE E ALOXAMENTO DOS ANIMAIS DOMÉSTICOS. BENESTAR ANIMAL (2 h)
UD 8. ETOLOGIA (1 h)
Tempo non presencial dedicado a contidos teóricos:
ASPECTOS XERAIS (3), REPRODUCIÓN DOS ANIMAIS DOMÉSTICOS (20), CRECEMENTO E DESENVOLVEMENTO (2), ANATOMIA E FISIOLOGIA DIXESTIVA (20). ALIMENTACION, RACIONAMIENTO ANIMAL (20), SELECCION E MELLORA ANIMAL(2), HIXIENE E ALOXAMENTO DOS ANIMAIS DOMÉSTICOS. BENESTAR ANIMAL (2), ETOLOGIA (2)
Prácticos:
Calculo dos índices dá reprodución e do crecemento (2)
Racionamento animal (6 h)
Recoñecemento de Centros Oficiades/Industrias e Explotacións Agropecuarias. Observacións: o profesor distribuirá un guión de prácticas. Unha vez realizadas o alumno elaborará unha memoria que será avaliada conxuntamente co traballo realizado durante as mesmas
(4 h)
Laboratorio/aula informática:
Introdución á procura de información na internet sobre páxinas de interese zootécnico (1 h)
Morfoloxía e identificación animal (2)
Recoñecemento do aparello reprodutor de machos e femias de distintas especies (2 h)
Recoñecemento do aparello dixestivo (2 h)
Recoñecemento de materias primas en alimentación animal (3)
Aplicación de programas informáticos na explotación gandeira (2)
Recoñecemento de Centros Oficiais/Industrias/Explotacións Agropecuarias. O profesor distribuirá un guión de prácticas. Unha vez realizadas o alumno elaborará unha memoria que será avaliada conxuntamente co traballo realizado durante as mesmas
Tempo non presencial dedicado a contidos practicos: 25 horas
Bibliografía Básica
Buxadé, C, 1996. Zootécnia Bases de Producción Animal. 13 Tomos. Ed. Mundi-Prensa. Madrid
Caravaca, F P. et al. 2003. Bases de la producción animal. Universidad de Sevilla.
Church, D. C., & Pond, W. G. 1988 Basic Animal Nutrition and Feeding. John Wiley & Sons.
Ensminger, M. E. 2002. Animal Science (9th ed.). Pearson. Education.
FEDNA. Tablas de composición de alimentos. Madrid (http://www.fundacionfedna.org/)
Hafez, E. S. E., & Hafez, B. 2000. Reproduction in Farm Animals (7th ed.) Lippincott Williams & Wilkins.
I.N.R.A., I.T.E.B., E.D.E. 1984. Alimentación práctica de bovinos. Ed, Mundi-Prensa, Madrid.
Jarrigue, R. (ed.). 1990. Alimentación de bovinos, ovinos y caprinos. Ed. Mundi-Prensa, Madrid.
Rickie C. McCormick. 2006. Principles of Animal Growth and Development. Prentice Hall
Soltner, Dominique. 1988. Tables de calcul des rations: pour bovins, ovins, caprins, chevaux et porcs. Collection Sciences et Tecniques Agricoles. Impr. Siraudeau, Angers.
Peter J. M., Thayer C. R.2006. Animal Science: Nutrition and Metabolisme.Blackwell Publishing
R. B. Ricks, H. S. S Waddell. 2015. Advances in Animal Science and Zoology. Elsevier
Taylor, R. E., & Field, T. G. 2004. Scientific Farm Animal Production (8th ed.). Pearson Prentice Hall.
Temple Grandin. 2008. Animal Welfare: Applied Animal Behaviour and Welfare. CABI Publishing
Trujillo, V. 1987. Métodos matemáticos en nutrición animal. McGraw Hill, Mexico.
Bibliografía Complementaria
Alimentación
I.N.R.A. 2007. Alimentation des bovins, ovins et caprins. Tables de l’alimentation des bovins, ovins et caprins. Ed. Quae. Versailles.
Bovino de leite
Bovis: monografía bimestral
Cady, R. D. 2013. Dairy Cattle Production. Cengage Learning
Bovino de carne
Adams, D. 2010. Beef Cattle Production Systems. Wiley-Blackwell
Philips, C.J.C.- 2003.- Principios de produción bovina. Acribia. Zaragoza.
Ovino
Pardos L., Rodríguez L., Ruiz A., Sánchez M. y Alcalde M.J. 2014. Manual de gestión técnico económica de explotaciones ovinas y caprinas. Editorial Agrícola Española. Madrid.
Sañudo, C. – 2009- Ovinotecnia: producción y economía en la especia ovina. Univ. Zaragoza.
Ovis: monografía bimestral
Papadopoulos, E. 2021. Essential Guides on Small Ruminant Farming. Edra
Caprino
Daza, A.- 2004.- Ganado caprino: producción, alimentación y sanidad. Ed. Agrícola Española. Madrid.
CCAE, MARM – 2007 - Guía de prácticas correctas de higiene: caprino de leche y carne. MARM,
Mowlem, A. 2001. Practical Goat Keeping. Wiltshire, UK: Crowood Press.
Porcino
FAO. 2010. Farmer’s Hand Book on Pig Production. FAO
Quiles, A., Hevia, ML.- 2004.- Producción porcina intensiva. Ed. Agrícola Española. Madrid.
Aves
Abab, j. - 2003.- Reproducción e incubación en avicultura. Real Escuela de Avicultura. Barcelona.
Animal and Plant Health Inspection Service. 2013. Poultry Industry Manual. UDSA
Castelló, J.A.- 2010.- Producción de huevos. Real Escuela de Avicultura. Barcelona.
Castelló, J.A.- 2002.- Producción de carne de pollo. Real Escuela de Avicultura. Barcelona.
Cunicultura
Bennet, B. - 2011. Guia de la cría de conejos. Ediciones Omega. Barcelona.
Crespo JC. 2006. Prácticas de cunicultura industrial. Junta de Castilla y León.
Otros
Domjan, M. 2005 Principles of Animal Behavior. McGraw-Hill.
Johnson, A. 2016. Animal Welfare: A Legislative and Regulatory Perspective. Springer
Marshall, A. 2017. Animal Agriculture: Sustainability, Challenges and Innovations Wiley-Blackwell
Ward, R. 2011. Animal Science and Industry. Pearson
Biblioteca
"Recoméndase a utilización dos recursos da internet tanto básicos como complementarios especificados no apartado de Bibliografía, así como aquela bibliografía de acceso electrónico dispoñible na Biblioteca da USC A BUSC EN LIÑA https:// busconline. gal. Tamén, a través de pórtico (http://sfx.bugalicia.org/san/az) e EZproxy ( https:// ezbusc), xestionados por BUGalicia, poderanse realizar procuras de revistas científicas e libros electrónicos (coas credenciais da USC). Para temas concretos, os profesores poderán facilitar artigos de acceso aberto ou recomendarán a procura a través de PubMed ou Google Schoolar."
Zootecnia
COMPETENCIAS XERAIS
CG1 - Coñecemento en materias básicas, científicas e tecnolóxicas que permitan unha aprendizaxe continua, así como unha capacidade de adaptación a novas situacións ou contornas cambiantes.
CG2 - Capacidade de resolución de problemas con creatividade, iniciativa, metodoloxía e razoamento crítico.
COMPETENCIAS TRANVERSALES
CT10 - Utilización de información bibliográfica e da internet.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CR3 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das bases da produción animal. Instalacións gandeiras.
CR4 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das aplicacións da biotecnoloxía na enxeñería agrícola e gandeira.
EA1 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das tecnoloxías da produción animal: Anatomía animal. Fisioloxía animal. Sistemas de produción, protección e explotación animal. Técnicas de produción animal. Xenética e mellora animal.
MC1 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios das tecnoloxías da produción vexetal e animal: Fitotecnia; Biotecnoloxía e mellora vexetal; Cultivos; Protección de cultivos; Xardinería e Paisajismo. Espazos deportivos.
MC2 - Capacidade para coñecer, comprender e utilizar os principios de Nutrición. Hixiene e sistemas de produción animal. Biotecnoloxía e Mellora animal. Produtos animais.
Actividades presenciais:
• Leccións maxistrais participativas.: Exposición oral do profesor dos distintos temas
Utilización de lousas clásicas
Realización de presentacións mediante ordenador
Titorías individualizadas: Atención personalizada ao alumno para resolver dúbidas e problemas expostos.
CX1 , CX2, CT10, CR3, CR4, EA1, MC1 , MC2
• Clases prácticas: Constitúen unha aplicación do analizado na teoría, e comprenderán:
a) Análise de casos prácticos.
CX1 , CX2, CT10, CR3, CR4, EA1, MC1 , MC2
b) Resolución de problemas e supostos prácticos. Boletín de problemas
Prácticas de laboratorio.
Prácticas de aula informática
Resolución de problemas.
Elaboración e presentación de traballo: Data prevista entrega (7º-8º semana do curso)
CX1 , CX2, CT10, CR3, CR4, EA1, MC1 , MC2
Ao final de cada tema ou grupo de temático propoñerase a resolución de exercicios que serán avaliados.
Durante a realización dos prácticas/seminarios primeiramente resolveranse exemplos e propoñeranse a realización de novos exercicios/problemas de forma individual que deben resolverse na aula/laboratorio de prácticas durante un tempo limitado, estes exercicios serán posteriormente avaliados e permitirán o seguimento continuado dos alumnos.
CX1 , CX2, CT10, CR3, CR4, EA1, MC1 , MC2
Recoñecemento de Centros Oficiais/Industrias/Explotacións Agropecuarias
CX1, CX2 , CR4 , EA1
Actividades non presenciais:
• Traballo autónomo e estudo independente dos alumnos.
• Traballo: A realizar sobre os temas que no seu momento sexan propostos.
• Preparación de proba de avaliación final.
CX1 , CX2, CT10, CR3, CR4, EA1, MC1 , MC2
A avaliación de coñecementos realizarase mediante unha proba final escrita na que se inclúen unha avaliación de coñecementos teóricos mediante probas de valoración obxectiva “miscelánea tipo test e preguntas a desenvolver” (50 % da cualificación do exame) e dunha parte de exercicios prácticos (50% da cualificación do exame). O valor total da proba final 70% da cualificación total da materia, con obligatoriedade de superación numérica (5) de ambas as partes. Competencias avaliadas: EA1 ,CR3, CR4, MC1, MC2 e CG8.
Sesións Prácticas
a) asistencia a clases terá unha puntuación adicional do 15 % do total da nota final, baseada na asistencia, a participación activa e actitude nas mesmas e a entrega de exercicios/problemas propostos en clase. levase a cabo mediante ficha control de asistencias tanto teórico como práctico e control da entrega dos exercicios resoltos previamente propostos. Competencias avaliadas: CG2 e CT10
b) Realización/presentación de traballos específicos da materia (15% da cualificación final). Competencias avaliadas CG1 e CT10.
Total a + b = 30% da avaliación da materia
Observacións: o profesor distribuirá un guión de prácticas. Unha vez realizadas o alumno elaborará unha memoria que será avaliada conxuntamente co traballo realizado durante as mesmas
O sistema de avaliación da segunda oportunidade é o mesmo que o da primeira
Para avaliar os alumnos repetidores seguirase a mesma metodoloxía
Os/as estudantes que teñan concedida a dispensa de asistencia pola Comisión de Título segundo o disposto no Regulamento de asistencia a clase, deben ter en conta que para aprobar a materia as actividades docentes obligatorias e inexcusables poderán ser sustituidas por traballos encomendados aos/ás alumnos/as, que terán unha ponderación similar a das prácticas ás que substitúan.
No caso de plaxio, fraude ou uso indebido das tecnoloxías durante a realización das probas telemáticas, será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Tempo de estudio e de traballo persoal que debe adicar un estudiante para superarla.
Clases expositivas: 24 horas
Clases interactivas:
Seminarios/problemas: 12 horas
Laboratorio: 12 horas
Tutorías: 3 horas
Exame: 3 horas
Total horas: 54
Traballo persoal do estudiante:
Estudio individual 71
Elaboración de memorias e traballos de prácticas 25
Realización de exámenes 3
Total horas de traballo personal deo estudiante 96
Total: 150 horas
Asistencia participativa nas clases de docencia expositiva, seminarios e laboratorio.
Realización dos exercicios propostos de forma previa para a súa corrección en clase.
Asistencia as tutorías para clarificar ou resolver calquera dúbida ou cuestión relacionada co desenvolvemento da materia.
Recoméndase cursar a materia de Bioloxía
O alumno disporá da documentación empregada nas clases
Antonio Iglesias Becerra
Coordinador/a- Departamento
- Anatomía, Produción Animal e Ciencias Clínicas Veterinarias
- Área
- Produción Animal
- Correo electrónico
- antonio.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade