Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 97 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 35 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O obxectivo global desta materia é proporcionar un coñecemento básico sobre o desenvolvemento de aplicacións baseadas na tecnoloxía relacionada cos sistemas de bases de datos.
Os contidos da materia céntranse en dous grandes aspectos: o modelado conceptual e o modelado lóxico de Bases de Datos. O desenvolvemento do modelado conceptual estará centrado na comprensión e utilización do modelo entidade-relación. O desenvolvemento do modelado lóxico realizarase desde dúas perspectivas: como unha transformación do modelo entidade-relación e mediante normalización do modelo relacional. Por último, estudarase a linguaxe estándar para a creación e consulta de bases de datos. A materia finaliza desenvolvendo o deseño de aplicacións de complexidade baixa/media baseadas en bases de datos.
• Tema BD1-1. Modelo Entidade-Relación (MER)
• Tema BD1-2. Modelo Relacional (MR)
• Tema BD1-3. Transformación do MER a MR
• Tema BD1-4. Linguaxes Formais de Consulta
• Tema BD1-5. Structured Query Languaje (SQL): Taboas
• Tema BD1-6. Structured Query Languaje (SQL): Consultas
• Tema BD1-7. Structured Query Languaje (SQL): Outros Elementos
• Tema BD1-8. Normalización do Modelo Relacional
• Tema BD1-9. Sistemas de Bases de Datos
• Proyecto BD1. Modelado, Implementación e Consulta de Bases de Datos
Básica
• Silberschatz, A., Korth, H.F., Sudarshan, S. "Fundamentos de Bases de Datos", 6ª Edición, McGraw-Hill, 2014. ISBN: 978-84-481-9033-0.
Complementaria
• Connolly, T.M. y Begg, C.E., “Sistemas de bases de datos: Un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión”, 4ª Edición, Pearson Education S.A., 2005. ISBN: 84-7829-075-3.
• Elmasri, R. y Navathe, S.B., “Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos”, 5ª Edición, Pearson Education S.A., 2007. ISBN: 978-84-7829-085-7.
• Date, C.J., “Introducción a las Sistemas de Bases de Datos”, 7ª Edición, Pearson Education, 2001. ISBN: 968-444-419-2.
A materia Bases de Datos I desenvolve, parcialmente, as seguintes competencias xerais do título de GrEI da USC: CG2, CG8, CG9.
Ademais, a materia desenvolve, tamén parcialmente, as seguintes competencias transversais do Grao en Enxeñería Informática: TR1, TR2 e TR3.
A materia Bases de Datos I desenvolve, parcialmente, as seguintes competencias (formación básica – FB-, común á rama de informática - RI- e de tecnoloxía específica da orientación tecnoloxías da información -TI-) establecidas polo Consello de Universidades para os títulos de Enxeñería Informática e Enxeñería Técnica Informática no seu acordo do 03/03/2009: FB4, RI12, RI13 e TI1.
Por último, indicar que das competencias e resultados de aprendizaxe indicados no módulo Sistemas de Información da titulación de Grao en Enxeñería Informática desenvolveranse as seguintes:
• Coñecer os fundamentos das bases de datos
• Coñecer o modelo relacional
• Modelar e deseñar bases de datos
• Xestionar bases de datos con SQL
Durante o desenvolvemento do curso empregáranse diferentes metodoloxías docentes en función dos contidos cos cales se este a traballar e os obxectivos de aprendizaxe que se pretenda obter en cada caso.
• Clase Maxistral [CM]
O obxectivo deste tipo de clases é presentar aos/as estudantes información actualizada e ben organizada procedente de fontes diversas, facilitar a comprensión e aplicación dos procedementos específicos da materia e elevar os niveis de motivación dos estudantes cara á materia.
Utilízase de forma minoritaria nas horas de docencia expositiva.
• Docencia Inversa [DI]
O obxectivo deste tipo de clases é o aproveitamento das horas de traballo presencial en actividades de formación de nivel medio-alto (discusión de casos, problemas etc.), desprazando as actividades de baixo nivel (lectura de materiais) ao estudo previo por parte dos/as estudantes.
Utilízase de forma maioritaria nas horas de docencia expositiva.
• Aprendizaxe Baseada en Casos [ABC]
A aprendizaxe baseada en casos é un método baseado no principio de usar casos como punto de partida para a adquisición e integración dos novos coñecementos.
Utilízase de forma maioritaria tanto nas horas de docencia expositiva como nas horas de docencia interactiva.
• Aprendizaxe Baseada en Proxectos [ ABPr]
Trátase de expor aos/as estudantes situacións prácticas cuasirealistas nas que o profesor supervisa o traballo do grupo de estudantes. O traballo do estudante desenvólvese de forma cooperativa no seo do seu grupo de traballo.
Utilízase de forma parcial nas horas de docencia interactiva e desenvólvese no tempo de traballo persoal dos/ as estudantes.
NOTA: O emprego destas metodoloxías está deseñado para un escenario de normalidade ou normalidade adaptada con escasa ou nula redución da actividade presencial. No caso de escenarios con presencialidade reducida (distanciamento ou peche de instalacións) seguirase o Plan de Continxencias indicado no apartado de Observacións.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
A cualificación final da materia obtense a partir da media xeométrica das cualificacións obtidas no exame e na avaliación continua. O peso de ambas as actividades na media xeométrica é o mesmo.
NOTA MATERIA = MEDIA_XEOMETRICA (EXAME, EVACONTINUA)
A cualificación do exame obtense a partir da media xeométrica dunha primeira parte na que se expoñen cuestións teórico/prácticas curtas, unha segunda na que se deben realizar deseños conceptuais mediante o modelo entidade-relación (MER) e unha terceira relacionada con instrucións de SQL de creación e consulta de táboas. Nestas dúas últimas partes será necesario obter un mínimo do 50% da nota máxima. Para superar o exame será necesario obter un mínimo do 50% da nota máxima.
NOTA EXAME = MEDIA_XEOMETRICA (CUESTIÓNS, MER, SQL)
MÍNIMO EXAME = 50%
MÍNIMO MER = 50%
MÍNIMO SQL = 50%
A avaliación continua consistirá na elaboración e presentación dun proxecto de deseño dunha solución mediante sistemas baseados en bases de datos e nunha análise crítica de solucións propostas a problemas similares por outros grupos. Para superar a avaliación continua será necesario obter un mínimo do 50% da nota máxima.
NOTA EVACONTINUA = RÚBRICA DE AVALIACIÓN DO PROXECTO
MÍNIMO EVACONTINUA = 50%
Considérase como presentado/á todo/a estudante que se presente a exame ou presente o proxecto correspondente á avaliación continua.
Participación en Clase
A participación dos/as estudantes en diversos momentos do desenvolvemento da materia (as formas de participación especifícanse en clase) poderán supoñer a redución de mínimos e/ou incrementos na cualificación final da materia
Avaliación de Competencias
Exame: CG8, TR3, FB4
Avaliación Continua: CG2, CG9, TR1, TR2, RI12, RI13, TI1
Oportunidade Extraordinaria de Recuperación
Os tipos de avaliación que conforman a oportunidade extraordinaria de recuperación son os mesmos, e cos mesmos pesos, que forman a oportunidade ordinaria do cuadrimestre. Na oportunidade extraordinaria só se realiza o exame e a cualificación da avaliación continua será a obtida na oportunidade ordinaria.
NOTA: O emprego deste sistema de avaliación está deseñado para un escenario de normalidade ou normalidade adaptada con escasa ou nula redución da actividade presencial. No caso de escenarios con presencialidade reducida (distanciamento ou peche de instalacións) seguirase o Plan de Continxencias indicado no apartado de Observacións.
A materia ten fixada, segundo a memoria do GrEI da USC, unha carga de traballo de 6 ECTS. Dado que a USC fixou en 25 o número de horas correspondentes a cada ECTS (mínimo legal permitido), a carga total de traballo para a materia sitúase en 150 horas (6 ECTS x 25 horas por ECTS).
A carga de traballo presencial está fixada en 15 horas de docencia expositiva, 35 horas de docencia interactiva, 3 horas de titoría e 5 horas de avaliación. Por tanto, o traballo persoal dos/as estudantes debe supoñer 92 horas, é dicir, aproximadamente 5,75 horas por semana.
Seguir a metodoloxía de docencia inversa, maioritaria nas clases expositivas.
Lingua predominante de impartición de clases: Castelán
Plan de Continxencia para o caso de redución das actividades presenciais (distanciamento e peche de instalacións)
Metodoloxía do ensino: Eliminaranse as actividades impartidas mediante Clase Maxistral substituíndoas por material de estudo dispoñible online e foros de discusión asíncronos no Campus Virtual. No emprego da metodoloxía de Docencia Inversa, a comprobación do estudo previo por parte dos/as estudantes, realizado normalmente en formato presencial, realizarase online de forma síncrona no horario habitual de docencia expositiva da materia. No caso das actividades realizadas baixo a metodoloxía de Aprendizaxe Baseada en Casos, a actividade presencial de discusión dos casos substituirase por videosoluciones dispoñibles online e foros de discusión asíncronos no Campus Virtual. No seguimento da Aprendizaxe Baseada en Proxecto se substituirá a actividade presencial cos grupos de traballo por reunións online.
Sistema de Avaliación: O esquema do sistema de avaliación mantense substituíndo, se fose necesario, a súa realización presencial pola súa realización online no Campus Virtual.
As actividades online síncronas que substitúan a actividades presenciais realizásense coa ferramenta corporativa MS Teams.
Antonio Mosquera Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881813567
- Correo electrónico
- antonio.mosquera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Ramon Rios Viqueira
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881816463
- Correo electrónico
- jrr.viqueira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-12:00 | Grupo /CLIL_04 | Galego, Castelán | Aula de Informática I6 |
15:30-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
Martes | |||
09:00-12:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán, Galego | Aula de Informática I6 |
Xoves | |||
09:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego, Castelán | Aula de Informática I6 |
Venres | |||
11:00-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Galego, Castelán | Aula de Informática I5 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A3 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A3 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A3 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A3 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A3 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A4 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A4 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A4 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A4 |
20.01.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A4 |
05.07.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A3 |
05.07.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Aula A3 |
05.07.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Aula A3 |
05.07.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | Aula A3 |
05.07.2022 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_04 | Aula A3 |