Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obxectivos xerais:
Este seminario ofrecerá unha visión panorámica da historia da disciplina denominada 'Análise do Discurso' (AD), así como de sus principais tendencias e aplicacións. Estudiaranse os conceptos básicos da disciplina, así como seus principais métodos de análise, explicando cómo se estuda a lingua inglesa dende unha perspectiva discursiva. Isto levaranos a estudiar as distintas estratexias que esta lingua dispón para presentar a información en contextos determinados, á luz dos procesos cognitivos (codificación e descodificación) e as representacións discursivas (por exemplo, as presuposicións, as aseveracións, as implicacións, etc.) que esas estratexias provocan na mente dos falantes, o cal conducirá a discusión de aspectos e teorías tales como a Pragmática, a Perspectiva Funcional da Oración, a Cohesión e a Coherencia, ou o uso de Marcadores Discursivos. A continuación, centraremos a nosa atención en dúas disciplinas, denominadas Análise da Conversa e Análise Crítico do Discurso.
As lecturas e cuestións teóricas aplicaranse nas tarefas prácticas, nas que analizaremos distintos tipos de discurso en inglés actual.
Obxectivos específicos:
1. Descripción de conceptos básico do AD.
2. Familiarización coas principáis tendencias e aplicacións do AD en inglés.
3. Análise de distintos tipos de discurso nos seus contextos naturais.
4. Lectura crítica de literatura especializada.
5. Uso de recursos e tecnoloxía (TICs) desenroladas para realizar AD.
6. Realización dun traballo en torno ao AD.
7. Traballo individual e en grupo.
8. Participación activa nas discusións de clase e en tarefas relacionadas co AD.
1. Introducción á Análise do Discurso
1.1. Contidos básicos
1.2. Panorámica da disciplina
2. Principais aproximacións e aplicacións
2.1. Pragmática, Procesamento da Información e Organización do Discurso
2.2. Análise da Conversa
2.3. Análise Critico do Discurso
Referencias básicas
Alba-Juez. 2009. Perspectives on Discourse Analysis: Theory and Practice. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Alba-Juez, Laura and J. L. Mackenzie. 2016. Pragmatics: Cognition, Context and Culture. Madrid: McGraw Hill.
Brown, G. and G. Yule. 1983. Discourse Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Cook, G. 1989. Discourse. Cambridge: Cambridge University Press.
Coulthard, M. (ed.) 1992. Adavances in Spoken Discourse Analysis. London: Routledge. (2nd edition).
Flowerdew, John. 2013. Discourse in English Language Education. New York: Routledge.
Gee, J. P. 2013. An Introduction to Discourse Analysis. London: Routledge.
Georgakopoulou, A. and Goutsos, D. 1997. Discourse Analysis: An Introduction.
Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gómez González, M. Á. 2001. The Theme-Topic Interface: Evidence from English. Amsterdam: Jhon Benjamins.
Grundy, P. 2000. (2nd ed.) Doing Pragmatics. London: Arnold. 105-111.
Johnstone, B. 2008. Introduction to Discourse Analysis. CUP (2nd revised edition).
Liddicoat, A.J. 2011. An Introduction to Conversation Analysis. London: Continuum.
McCarthy, M. 1991. Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Mc Carthy, M. and R. Carter 1994. Language as Discourse. Harlow (Essex): Longman.
Renkema, J. 2004. Introduction to Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Renkema, J. 2009a. Discourse, of course. An Overview of Research in Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Rogers, R. 2004. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Schiffrin, D. 1994. Approaches to Discourse. Oxford: Blackwell.
Referencias complementarias
Antaki, C. (ed.) 2011. Applied Conversation Analysis: Intervention and Change in Institutional Talk. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Arminen, I. 2005. Institutional Interaction. Studies of Talk at Work. Aldershot: Ashgate. Blommaert, J. 2005. Discourse: A Critical Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Bloome, David et al. 2005. Discourse Analysis and the Study of Classroom Language and Literacy Events. A Microethnographic Perspective. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Bloome, D., S. Power Carter, B. Morton Christian, S. Madrid, S. Otto, N. Shuart-Faris, and M. Smith 2008. Discourse Analysis in Classrooms. New York and London: Teacher’s College Press.
Brinker, K. et al. (eds.) 2001. Linguistics of Text and Conversation. Vol. 2, Berlin: Walter de Gruyter.
Boden, D. and H. Zimmerman (eds.) 1991. Talk and Social Structure: Studies in
Ethnomethodology and Conversation Analysis. Cambridge: Polity Press.
Brown, P. and Levinson, S. C. (1999 [1987]). “Politeness: Some universals in language usage.” In A. Jaworski and N. Coupland (eds.), The Discourse Reader. London:
Routledge. 321-335.
Cameron, D. 2001. Working with Spoken Discourse. Thousand Oaks, CA: Sage.
Chimbombo, M. P. F. and Roseberry, R. L. 1998. The Power of Discourse. An
Introduction to Discourse Analysis. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Cook, G. 1989. Discourse. Cambridge: Cambridge University Press.
Coulthard, M. and Montgomery, M. (eds.) 2014. Studies in Discourse Analysis.
London: Routledge & Kegan Paul.
Cutting, J. 2000. Analysing the Language of Discourse Communities. New York: Elsevier.
Drew, P. and J.C. Heritage (eds.) 1992. Talk at Work: Interaction in Institutional Settings. Cambridge: Cambridge University Press.
Drew, P. and C. Heritage (eds.) 2006. Conversation Analysis. Vol 4. London: Sage.
Fairclough, N. 2003. Analysing Discourse. Oxford: Routledge.
Gee, J. P. and M. Handford (eds.) 2014. The Routledge Handbook of Discourse Analysis. New York: Routledge.
Grundy, P. 2000. (2nd ed.) Doing Pragmatics. London: Arnold. 105-111.
Horn, Laurence R. and G. Ward (2004). Handbook of Pragmatics. Oxford: Blackwell.
Huang, Yan. 2016. Pragmatics: Language use in context. In Keith Allan (ed.), Routledge Handbook of Linguistics, London: Routledge.
Hutchby, I. and R. Wooffitt. 2008. Conversation Analysis.2nd ed. Cambridge: Polity Press.
Jahandarie, K. 1999. Spoken and Written Discourse: A Multidisciplinary Perspective. Stanford, Connecticut: Ablex.
Jaworski, A. and Coupland, N. (eds.) 2014 (4th ed.). The Discourse Reader. London:
Routledge.
Jorgensen, M. and Phillips, L. 2002. Discourse Analysis as Theory and Method. London: Sage Publications.
Journal of Pragmatics. Vols. 28, 29, 30 (1997 and 1998).
Kress, G. and Van Leeuwen, T. 2001. Multimodal Discourse. The Modes and Media of Contemporary Communication. London: Arnold.
Lerner, G.H. (ed.) 2004. Conversation Analysis: Studies from the First Generation. Amsterdam: John Benjamins.
Levinson, S. C. 1983. Pragmatics. Cambridge: Cambridge University Press.
Markee,N. 2000. Conversation Analysis. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Martin, J.R. and D. Rose. 2007 ( 2nd. edition). Working with Discourse. Meaning beyond the Clause. London & New York: Continuum.
McHoul, A., and Rapley, M. (eds.) 2001. How to Analyze Talk in Institutional Settings:
A Casebook of Methods. New York: Continuum.
Ochs, E., Schegloff, E. A., and Thompson, S. A. 1996. Interaction and Grammar.
Cambridge: Cambridge University Press.
Paltridge, B. 2000. Making Sense of Discourse Analysis. Brisbane: Gold Coast.
Phillips, N., and Hardy, C. 2002. Discourse Analysis: Investigating Processes of Social Construction. Thousand Oaks, CA: Sage.
Prevignano, C.L. and T.J. Thibault. (eds.) 2003. Discussing Conversation Analysis: The Work of Emanuel A. Schegloff. Amsterdam: John Benjamins.
Psathas, G. 1995. Conversation Analysis: The Study of Talk-in-Interaction. Thousand Oaks: Sage.
Renkema, J. 2009b. Discourse, of course. An Overview of Research in Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Richards, K. and P. Seedhouse. (eds.) 2005. Applying Conversation Analysis.
Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Schegloff, E. 2007. Sequence Organization in Interaction. Volume 1: A Primer in Conversation Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Schiffrin, D., Tannen, D. and Hamilton, H. (eds.). 2001. The Handbook of Discourse Analysis. Malden, Mass: Blackwell.
Sidnell, J. 2010. Conversation Analysis: An Introduction. Chichester: Wiley-Blackwell.
Sidnell, J. (ed.) 2009. Conversation Analysis: Comparative Perspectives. Cambridge: Cambridge University Press.
Sidnell, J. and T. Stivers. (eds.) 2012. The Handbook of Conversation Analysis. Chichester: Wiley-Blackwell.
Stenström, A.B. 1994. An Introduction to Spoken Interaction. London: Longman.
Stubbs, M. V. 1983. Discourse Analysis: The Sociolinguistic Analysis of Natural Language. Oxford: Blackwell.
Tannen, D. (ed.) 1982. Analyzing Discourse: Text and Talk. Washington, DC: GU Press.
Ten Have, P. 2007. Doing Conversation Analysis. A Practical Guide. London: Sage.
Thornbury, S. 2005. Beyond the Sentence. Introducing Discourse Analysis. Oxford: Macmillan.
Titscher, S. 2000. Methods of Text and Discourse Analysis. (B. Jenner Trans.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Tsui, A.B.M. 1994. English Conversation. Oxford: Oxford University Press.
Van Dijk, T. (ed.) 1985. Handbook of Discourse Analysis. London: Academic Press.
Wetherell, M., Taylor, S., and Yates S. J. 2001. Discourse Theory and Practice: A Reader. Thousand Oaks, CA: Sage.
Wodak, R. and Meyer, M. (eds.) 2001. Methods of Critical Discourse Analysis. London: Sage Publication.
Wood, L. A. and Kroger, R. A. 2000. Doing Discourse Analysis. Methods for Studying Actions in Talk and Text. London: Sage.
Wooffitt, R. 2005. Conversation Analysis and Discourse Analysis: A Comparative and Critical Introducti on. London: Sage.
1. Comprensión dos contidos básicos do AD.
2. Coñecemento das principais aproximacións e aplicacións do AD en inglés.
3. Lectura crítica da literatura recomendada.
4. Aplicación dos contidos básicos expostos no seminario.
5. Habilidade para consultar a literatura e os recursos recomendados e/ou dispoñibles extraendo a información pertinente.
6. Habilidade para reunir, seleccionar e analizar datos en la disciplina.
7. Presentación oral e escrita dun traballo relativo ao AD.
Competencias (“Memoria do Máster Interuniversitario en Estudios Ingleses Avanzados e as Súas Aplicacións, 2ª
edición", pp. 6-7: http://www.imaes.eu/wp-content/uploads/2019/12/MEMORIA_ANEXOS-I-II.pdf)
XERAIS
G01 - Capacidade para afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como para coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios desta área de estudo.
G02 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos no contexto multidisciplinar e multifacético dos Estudos Ingleses.
G03 - Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
G04 - Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario acadar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
G05 - Habilidades para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses.
G06 - Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a relevancia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
G07 - Habilidades de consolidación e desenrolo da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
G08 - Autonomía progresiva na aprendizaxe, buscas propias de recursos e información, accedendo para isto a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
G09 - Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses.
G10 - Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos axeitados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.
ESPECÍFICAS
E01 - Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
E02 - Coñecemento dos principais recursos, ferramentas e metodoloxías de investigación lingüística.
E03 - Capacidade de reflexionar sobre os factores que condicionan a aprendizaxe e a adquisición do inglés como lingua estranxeira.
E11 - Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
E12 - Capacidade para comprender diferentes aproximacións teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono.
Escenario 1: Normalidade adaptada
Nas 14 horas presenciais cubrirase o temario e se exporán os traballos orais. Asemade, dedicarase un máximo de 10 horas a tarefas de auto-formación e/ou auto-avaliación, que normalmente serán implementadas a través del Campus Virtual ("virtual learning environments" (VLE)). Nas 51 horas restantes no presenciais, realizaranse as lecturas recomendadas e se preparará o traballo, tomando en consideración as clases presenciais e as titorías con o/coa profesor/a.
NOTA
No caso de que se decrete algún dos escenarios de continxencia aplicarase o indicado no apartado "Observacións", baixo o epígrafe "Plan de continxencia".
Escenario 1: Normalidade adaptada
Avaliación continua (alumnado de primeira matrícula e repetidor)
Os progresos do alumnado serán avaliados no transcurso do seminario, tendo en conta a asistencia a e a participación activa nas sesións presenciais, ademais do traballo individual de cada alumno/a. Contemplaranse a participación, implicación e execución das tarefas orais e escritas, realizadas dentro e fora da aula (por exemplo, exercicios, problemas, comentarios, tarefas escritas, presentacións orais e escritas, problemas de análise, e tests), aplicando os parámetros e porcentaxes que se especifican a continuación:
A. Resolución de problemas (20%): Resolución de exercicios, problemas ou actividades que a profesora solicite realizar dentro ou fóra da aula. No caso de que se solicite entregar unha actividade, a non entrega da mesma en tempo e/ou forma puntuará como cero. Competencias: G02, G04, G05, G06, G07, G08, E01, E02, E03, E11, E12.
B. Traballo tutelado (70%): A realización autónoma dun traballo escrito coa súa correspondente presentación oral en clase, para a cal se recomenda o uso dun powerpoint. O traballo escrito deberá cumprir co formato, estrutura, corrección gramatical e estilo propios dun traballo académico. Competencias: G01, G02, G03, G04, G05, G06, G07, G08, G09, G10.
C. Observación sistemática (10%): O alumnado tamén será avaliado en base aos datos e evidencias que o profesorado recompile sobre a participación e implicación do alumnado nas sesións: atención, comentarios, reflexión e preguntas ao fío das explicacións e realización das actividades encomendadas. Competencias: G1, G4, G6, G7, E1, E2, E3
E11, E12.
NOTAS
•A asistencia a clase é obrigatoria.
•O sistema de avaliación será o mesmo na primeira e na segunda oportunidades. A nota final do alumnado que esté oficialmente exento da asistencia a clase estará baseado exclusivamente no resultado da avaliación dun traballo e a súa presentación oral.
•No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recoxido no art. 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións:
“A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
•Plan de continxencia
No caso de que se decrete algún dos escenarios de continxencia aplicarase o indicado no apartado "Observacións", baixo o epígrafe "Plan de continxencia".
Número total de horas = 75
Número máximo de traballo en clase = 14
Máximo de horas en VLE = 10
Traballo individual do alumnado = 51
Este seminario céntrase fundamentalmente nos aspectos lingüístico-comunicativos da lingua inglesa e recoméndase ás persoas que esten especialmente interesados nesta aproximación. Para mais información, consulten co/coa profesor/a responsable do seminario por email ou a través da plataforma virtual do máster.
María de los Ángeles Gómez González mdelosangeles.gomez [at] usc.es (mdelosangeles[dot]gomez[at]usc[dot]es) (USC) (coordinadora)
Esperanza Rama Martínez erama [at] uvigo.es (erama[at]uvigo[dot]es) (UV)
Eduardo J. Varela Bravo evarela [at] uvigo.es (evarela[at]uvigo[dot]es) (UV)
Elizabeth Woodward Smith elizabeth.woodward [at] udc.es (elizabeth[dot]woodward[at]udc[dot]es) (UDC)
PLAN DE CONTINXENCIA
Metodoloxía
No caso de que as autoridades pertinentes decretaran os escenarios 2 (Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física): docencia semipresencial), a metodoloxía adaptarase ás directrices establecidas pola USC e aos parámetros acordados polo centro, de xeito que as actividades docentes que non poidan executarse de modo presencial se desenrelorán de modo virtual, recurrindo ás ferramentas institucionais ofrecidas pola USC (tales como o Campus Virtual ou Teams) e combinando actividades de carácter síncrono e asíncrono. As titorias serán non-presenciais no horario establecido.
Avaliación
Nos escenarios 2 e 3, manterase o mesmo sistema de avaliación que no escenario 1 recurrindo ás ferramentas institucionais mencionadas anteriormente para a docencia semi-presencial ou non-presencial.
Maria De Los Angeles Gomez Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811844
- Correo electrónico
- mdelosangeles.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C05 |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C05 |
23.05.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | D03 |
23.05.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D03 |
04.07.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLIS_01 | D03 |
04.07.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | D03 |