Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A1 ) Identificar e delimitar problemas para iniciar a investigación.
A2 ) Seleccionar liñas de investigación.
A3 ) Técnicas de investigación para continuar despois con éxito os Estudios de Doutorado.
A4 ) Destrezas que permitan a integración en equipos de I+D+i.
A5 ) Destrezas para a investigación no ámbito empresarial.
A6 ) Recurso informáticos.
B1 ) Resolución efectiva de problemas.
B2 ) Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 ) Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B4 ) Capacidade de xestión da información relevante.
1) Que entendemos por investigación? A investigación na normativa actual. Diferenzas da investigación segundo areas de coñecemento.
2) O proceso de investigación: do descubrimento á xustificación. Tipos de traballos de investigación. Compoñentes dun traballo de investigación.
3) Programación dun traballo de investigación. A elección do tema de investigación. O problema investigado.
4) Organización do traballo de investigación.
5) Redacción da investigación realizada e procesos posteriores nos traballos de investigación.
- Bibliografía básica:
Gallud Jardiel, Enrique, Manual práctico para escribir una tesis, Verbum, Madrid, 2015.
- Bibliografía complementaria:
Bernal Torres, César Augusto, Metodología de la investigación : para administración, economía, humanidades y ciencias sociales, Pearson Educación, México D.F., 2006.
De-la-Mota, Carme & Puigvert, y Gemma, La investigación en humanidades, Biblioteca Nueva, Madrid, 2009.
BÁSICAS E XERAIS
CG2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos que adquiran para identificar, formular e resolver problemas dos nosos tempos.
CG3 - Que os estudantes sexan capaces de transmitir coñecementos, ideas orixinais e solucións propostas.
CG5 - Que os estudantes teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptíbeis de ser abordados e resoltos.
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornas novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT1 - Utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación.
CT2 - Manexar e analizar criticamente fontes de documentación científica, bibliográfica e dixital.
CT3 - Valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas.
CT4 - Promover o respecto aos dereitos humanos e á diversidade cultural e das persoas, así como desenvolver valores contra as desigualdades de xénero.
ESPECÍFICAS
CE2 – Desenvolver destrezas que permitan trasladar os coñecementos adquiridos ao ámbito da investigación.
CE3 - Adquirir habilidades para a transmisión e ensinanza de contidos filosóficos relacionados cos ámbitos temáticos do mestrado.
CE5 - Ser capaz de: analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, formular xuízos, e deliberar consonte a criterios éticos.
CE6 - Saber expresarse oralmente e por escrito, comunicar, debater e deliberar.
TRABALLO PRESENCIAL NAS AULAS
(1) Clases expositivas: exposición maxistral, aberta á intervención e ao debate
(2) Clases interactivas: actividades en seminario con participación activa e protagonista do alumno ou alumna.
(3) Actividade titorial: titorizacións para o seguimento dos contidos teóricos e apoio as lecturas. Titorización de apoio ao traballo desenvolvido ao longo do semestre. Titorización das presentacións e recomendación de bibliografía de apoio.
TRABALLO AUTÓNOMO DEL ESTUDANTE
(1) Preparación das presentacións nas sesións prácticas.
(2) Lectura de textos e traballo sobre eles. A cada sesión levarán resumos do contido impartido na sesión expositiva correspondente, respondendo a algunhas preguntas que estarán dispoñibles no campus virtual.
(3) Estudo dos textos.
REQUISITOS PARA LAS AULAS
Participación activa (que obviamente require asistencia)
A materia require necesariamente da participación activa do alumnado. A participación significa responder habitualmente as preguntas que propoña o docente, así como realizar achegas relevantes críticos ou non en relación á materia que se estea impartindo.
1. Avaliación continua.
40% da nota. Avaliación continua por traballo continuado no seguimento da materia, asistencia e participación en actividades presenciais.
60% da nota. Elaboración dun proxecto de traballo de fin de máster. 3000-4000 palabras.
Establécese a asistencia obrigatoria ao 80% das sesións presenciais, por razóns metodolóxicas e de adquisición competencial. A falta de asistencia regular suporá a avaliación mediante proba final.
Os alumnos aos que a Xunta do Centro (ao amparo da instrución 1/2017 da Secretaría Xeral) concedese unha dispensa da asistencia a clase, serán informados, atendendo ás súas circunstancias persoais, de como elaborar e entregar aqueles traballos que permitan compensar a falta de asistencia a clase mantendo o seu dereito a unha avaliación continua segundo as porcentaxes establecidas.
2. Avaliación non continua.
Exame final 100% da nota.
3. Avaliación de competencias.
A avaliación por traballo continuado no seguimento da materia, asistencia e participación en actividades presenciais permitirá avaliar avaliar tódalas competencias básicas e xerais, de xeito especial, a CG1, a CG3 e a CG5, e tódalas competencias transversais, especialmente a CT1, a CT2 e a CT3.
A elaboración do proxecto de traballo de fin de máster permitirá avaliar tódalas competencias básicas e xerais, de xeito especial, a CB3 e a CB6, e tódalas competencias transversais, de xeito especial, a CE5 e a CE6.
NORMATIVAS (REQUIRIMENTO DE ORIXINALIDADE)
Será de aplicación a Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións, aprobada no Consello de Goberno do 15 de xuño de 2011:
Art. 1.: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
3 créditos ECTS, 75 horas
- Horas presenciais: 24h.
Horas de Titorías 6h.
Clases Expositivas 6h.
Clase Interactiva 12 h.
- Horas non presenciais: 51h.
Traballo persoal do alumno: traballo individual para seguimento da materia (incluído, de ser o caso, realización traballo escrito) 46h.
Traballo en grupo do alumno: traballo en común de grupos de alumnos 5h.
(1) Participación nas presentacións
(2) Consulta de dúbidas na clase ou nas titorías
(3) Lectura da bibliografía fundamental
(4) O alumnado deberá evitar incurrir en plaxio. Este requisito cumpre coa “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”, aprobada no Consello de Goberno da USC do 15 de xuño de 2011: Art. 1.: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
- Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da
aula virtual.
- Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
- Perspectiva de xénero: Recoméndase facer uso da linguaxe non sexista, tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados, segundo as recomendacións da USC.
- Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
- Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, MS-Teams e outras ferramentas institucionais.
- Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnadod as consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
- Obrigatoriedade do cumprimento da Normativa de protección de datos.
- A participación do estudantado en programas ou actividades promovidas polo SEPIU poderá ser recoñecida como parte do traballo autónomo ou das actividades complementarias da materia, sempre que estean vinculadas aos seus contidos e competencias.
Carlos Alberto Pose Varela
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Correo electrónico
- carlosalberto.pose [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Sala Hipatia |
Mércores | |||
17:30-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Sala Hipatia |
19.01.2026 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Sala Hipatia |
19.01.2026 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Sala Hipatia |
03.06.2026 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Sala Hipatia |
03.06.2026 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Sala Hipatia |