Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1) Ofrecer unha formación especializada e avanzada no patrimonio cultural, abarcando os ámbitos da xestión e do marketing.
2) Proporcionar coñecementos e habilidades que garantan o desenvolvemento das competencias necesarias para resolver problemas no mercado laboral a partir dunha formación especializada e multidisciplinar.
3) Garantir que o alumnado adquira unha formación que lle permita desenvolver unha investigación de calidade.
4) Conseguir que os estudantes aprendan a aplicar a filosofía do marketing e a xestión a calquera organización que desempeñe a súa actividade no sector cultural.
Sesión 1: A xestión cultural. Conceptos xerais
1.1. Conceptos
1.2. Os principios do patrimonio cultural e a súa cadea lóxica
1.3. A xestión integral do museo
1.4. O produto cultural
1. 5. O consumidor e a súa relación coa organización
Sesión 2: Xestión de marketing e comunicación de produtos culturais
2. 1. Introdución ao marketing cultural
2.2. A comunicación de produtos culturais
2. 3. Novas tecnoloxías da información e da comunicación
2. 4. A xestión estratéxica
Sesión 3: O público cultural e a oferta
3. 1. Entre o público e o privado
3. 2. O deseño do plan de desenvolvemento de audiencia
3. 3. O comportamento do consumidor cultural
3. 4. Segmentación e posicionamiento
3. 5. Política de prezos e promociones
Sesión 4: A xestión de espazos históricos: promoción e marketing
4. 1. Os modelos de promoción e marketing
4. 1. 1. Modelo tradicional
4. 1. 2. Marketing para a cultura
4. 1. 3. O patrocinio
4. 2. Información, planificación e control no proceso de promoción e captación de público
4. 2. 1. As ferramentas e instrumentos de promoción
4. 2. 2. O plan de comunicación
4. 2. 3. Estratexias e accións
Básica:
ALONSO RIVAS, J. (2004). El comportamiento del consumidor. Madrid: ESIC.
BALLART HERNÁNDEZ, J. (2008). Gestión del patrimonio cultural. Barcelona: Ariel.
General:
BERMÚDEZ, A. (2004). Intervención en el patrimonio cultural: creación y gestión de proyectos. Madrid: Síntesis.
BONET, L., CASTEÑER, X., FONT, J. (2009). Gestión de proyectos culturales: análisis de casos. Barcelona: Ariel.
BUSTAMANTE, E. (2002). Comunicación y Cultura en la Era digital. Industrias, mercados y diversidad en España. Barcelona: Gedisa.
CAMERERO, C., GARRIDO, M. J. (2004). Marketing del Patrimonio Cultural. Madrid: Esic.
CUADRADO, M., BERENGER, G. (2002). El consumo de servicios culturales. Madrid: Esic.
CUADRADO, M., COLBERT, C. (2010). Marketing de las artes y de la cultura. Barcelona: Ariel.
ORDUÑA-MALEA, E., CABRERA MÉNDEZ, M., Giménez Chornet, V. (2004). Gestión cultural: innovación y tendencias. Valencia: Tirant Humanidades, 2004.
QUEROL, M. A. (2010). Manual de gestión del patrimonio cultural. Madrid: Akal
ROSELLÓ I CERZUELA, D. (2007). Diseño y evaluación de proyectos culturales. Barcelona: Ariel.
Competencias básicas
- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos, así como en contextos máis amplos e/ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudo.
- Adquisición das destrezas e habilidades necesarias para expresar as súas conclusións a públicos especializados e non especializados de xeito claro, razoada e sen ambigüedades.
- Desenvolvemento da habilidade para deseñar e gestionar proxectos, así como para traballar en equipos interdisciplinares.
- Incremento das destrezas de xestión, toma de decisións e motivación.
Competencias transversales
- Desenvolvemento de capacidades asociadas ao traballo en equipo: cooperación, liderado, creatividade e resolución de problemas.
- Adaptación aos cambios, demostrando a capacidade para aplicar novas tecnoloxías con espírito emprendedor.
- Incremento das habilidades de xestión da información e da resolución de problemas.
Competencias específicas
- Adquisición dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas disciplinas impartidas no Máster.
- Comprensión dos coñecementos vinculados á xestión cultural
- Capacidade para tomar decisións de xestión e marketing en ámbitos de actividades culturais.
- Capacidade para deseñar ou implementar un plan de xestión cultural.
O curso desenvolverase no primeiro cuatrimestre. As sesións serán de dous tipos: expositivas (9 horas) e interactivas (12 horas). As primeiras terán un carácter máis teórico e consistirán na exposición dos contidos por parte do profesorado e na participación activa do alumnado a través de cuestións relacionadas co contido de cada unha delas. As clases interactivas serán prácticas e consistirán na discusión de lecturas, casos prácticos e reflexións aportadas polos estudantes.
Recursos do proceso ensino-aprendizaxe
Presentacións en power-point.
Material elaborado polo profesorado que será facilitado ao alumnado a través do Campus Virtual.
Referencias bibliográficas de carácter técnico-profesional.
Páxinas Web institucionais, empresariais e profesionais.
Publicacións periódicas, informes e estatísticas que se proporcionarán no Campus Virtual.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual nas aulas informaticas da facultade coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
- Actividade formativa mediante horas de clases no aula
- Clases expositivas: 9
- Clases interactivas: 12
- Tutorías en grupo: 2
- Tutorías individuais: 1
- Exame e revisión: 3
- Actividades autónomas dos estudantes: 51
Recomendaciones para o estudo da asignatura
Os alumnos e as alumnas dispoñerán no aula virtual de todo o material necesario para o seguimiento da asignatura, así como documentación complementaria ás sesións expositivas.
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas resulta fundamental para o seguimento e a superación da materia. O alumnado así mesmo deberá de realizar todas as actividades propostas polo profesor para superar con éxito a materia
O material docente porase a disposición do alumnado a través do Campus Virtual da USC.
Programaranse outras actividades complementarias para un desenvolvemento máis completo da materia: prácticas de campo, visitas a museos e exposicións temporais, asistencia a conferencias, etc.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO II DE DISTANCIAMENTO.
Obxectivos.
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Competencias:
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Contidos:
Sesión 1: A xestión cultural. Conceptos xerais
1.1. Conceptos
1.2. Os principios do patrimonio cultural e a súa cadea lóxica
1.3. A xestión integral do museo
1.4. O produto cultural
1. 5. O consumidor e a súa relación coa organización
Sesión 2: Xestión de marketing e comunicación de produtos culturais
2. 1. Introdución ao marketing cultural
2.2. A comunicación de produtos culturais
2. 3. Novas tecnoloxías da información e da comunicación
2. 4. A xestión estratéxica
Sesión 3: O público cultural e a oferta
3. 1. Entre o público e o privado
3. 2. O deseño do plan de desenvolvemento de audiencia
3. 3. O comportamento do consumidor cultural
3. 4. Segmentación e posicionamiento
3. 5. Política de prezos e promociones
Sesión 4: A xestión de espazos históricos: promoción e marketing
4. 1. Os modelos de promoción e marketing
4. 1. 1. Modelo tradicional
4. 1. 2. Marketing para a cultura
4. 1. 3. O patrocinio
4. 2. Información, planificación e control no proceso de promoción e captación de público
4. 2. 1. As ferramentas e instrumentos de promoción
4. 2. 2. O plan de comunicación
4. 2. 3. Estratexias e accións
Bibliografía:
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxia:
Docencia expositiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva levarán a cabo de xeito presencial ou a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser neceesario (Teams ou similar).
Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nestas sesións de tutoría realizarase un seguimento do traballo do alumnado tanto nos casos prácticos como na resolución de problemas derivados do traballo fin de curso. Realizaránse a traves de correo electrónico, teams ou aula virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 horas.
1ª e 2ª semanas: 4 horas semanais.
3ª a 8ª semanas: 2 horas semanais.
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanais.
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 horas.
3ª a 8ª semanas: 1 hora semanal.
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal.
15ª semana: 5 horas semanais correspondentes coa práctica de campo.
TUTORÍA PERSONALIZADA:
4ª e 5ª semanas: 2 hora.
9ª semana: 1 hora.
TRABALLO FIN DE CURSO:
Traballo a desenvolver en grupo.
Sistema de avaliación.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará con unha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO III DE PECHE
Obxectivos.
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Competencias:
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Contidos:
Sesión 1: A xestión cultural. Conceptos xerais
1.1. Conceptos
1.2. Os principios do patrimonio cultural e a súa cadea lóxica
1.3. A xestión integral do museo
1.4. O produto cultural
1. 5. O consumidor e a súa relación coa organización
Sesión 2: Xestión de marketing e comunicación de produtos culturais
2. 1. Introdución ao marketing cultural
2.2. A comunicación de produtos culturais
2. 3. Novas tecnoloxías da información e da comunicación
2. 4. A xestión estratéxica
Sesión 3: O público cultural e a oferta
3. 1. Entre o público e o privado
3. 2. O deseño do plan de desenvolvemento de audiencia
3. 3. O comportamento do consumidor cultural
3. 4. Segmentación e posicionamiento
3. 5. Política de prezos e promociones
Sesión 4: A xestión de espazos históricos: promoción e marketing
4. 1. Os modelos de promoción e marketing
4. 1. 1. Modelo tradicional
4. 1. 2. Marketing para a cultura
4. 1. 3. O patrocinio
4. 2. Información, planificación e control no proceso de promoción e captación de público
4. 2. 1. As ferramentas e instrumentos de promoción
4. 2. 2. O plan de comunicación
4. 2. 3. Estratexias e accións
Bibliografía:
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxia:
Docencia exposi tiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva levarán a cabo a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser neceesario (Teams ou similar).
Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nestas sesións de tutoría realizarase un seguimento do traballo do alumnado tanto nos casos prácticos como na resolución de problemas derivados do traballo fin de curso. Realizaránse a traves de correo electrónico, teams ou aula virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 horas.
1ª e 2ª semanas: 4 horas semanais.
3ª a 8ª semanas: 2 horas semanais.
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanais.
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 horas.
3ª a 8ª semanas: 1 hora semanal.
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal.
15ª semana: 5 horas semanais correspondentes coa práctica de campo.
TUTORÍA PERSONALIZADA:
4ª e 5ª semanas: 2 hora.
9ª semana: 1 hora.
TRABALLO FIN DE CURSO:
Traballo a desenvolver en grupo.
Sistema de avaliación.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará con unha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Jose Manuel Garcia Iglesias
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812603
- Correo electrónico
- josemanuel.garcia.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Emérito LOU
Juan Manuel Monterroso Montero
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812716
- Correo electrónico
- juanmanuel.monterroso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 13 |
24.01.2022 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 05 |
30.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |