Créditos ECTS Créditos ECTS: 2
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 34 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 8 Total: 50
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Estatística, Análise Matemática e Optimización
Áreas: Estatística e Investigación Operativa
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Familiarizar aos alumnos coas técnicas básicas de estatística, tanto descritivas como inferenciais, e a súa aplicación en Ciencias da Saúde en xeral e en Enfermaría en particular.
- Avaliar a importancia das estatísticas como ferramenta para acceder ao coñecemento científico e aprender a valorar criticamente a información dos informes de investigación en función do seu rigor na aplicación das estatísticas e das conclusións extraídas das análises realizadas.
- Empregar un paquete estatístico que permita a análise de datos obtidos nunha investigación biomédic
1. O Método Estatístico en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
2. Obtención de datos. Deseño dunha mostra
3. Introdución aos paquetes estatísticos SPSS e Epidat 4.2
4. Estatística descriptiva e representacións gráficas
5. Correlación e regresión en variables cuantitativas
6. Distribucións de probabilidade típicas en Biomedicina
7. Inferencia Estatística. Aplicacións en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
PRÁCTICAS DE AULA DE INFORMÁTICA
Práctica 1.- Introdución ao SPSS. Estatística descriptiva
Práctica 2.- Regresión e dependencia de variables
Práctica 3.- Inferencia Estatística
Práctica 4.- Introdución ao EPIDAT 4.2
O profesor distribuirá, a través do curso virtual, materiais adaptados ao contido do programa. Son suficientes para seguir a materia en calquera escenario.
BÁSICA
Crujeiras Casais, R.M. y Faraldo Roca, P. (2010) Manual de Estadística Básica para Ciencias de la Salud. Unidixital.
Martínez González, Sánchez Villegas, Toledo Atucha & Faulin Fajardo (2019) Bioestadística amigable, Edición 4. Elsevier.
Rius Díaz, F. y Wärnerberg Wärnerberg, julia (2014): Bioestadística. Paraninfo
COMPLEMENTARIA
Cao, R. e outros. (2001): “Introducción a la Estadística y sus aplicaciones”, Ed. Pirámide.
Daniel, W.W. (2002): “Bioestadística. Base para el análisis de las ciencias de la salud”, Limusa Wiley.
Milton, J.S. (2007): “Estadística para Biología y Ciencias de la Salud”, McGraw-Hill-Interamericana.
Rosner, B. (2005): “Fundamentals of Biostatistics”, Duxbury Press.
Recursos en Red
1.-Portel Fisterra : Metodología de la investigación
http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/
2.-Electronic Statistics Textbook. Tulsa, OK: StatSoft.
http://www.statsoft.com/textbook/stathome.html
3.-Unidad de Bioestadística Clínica del Hospital Ramón y Cajal http://www.hrc.es/investigacion/inves unidadbio.htm
1.Básicas e Xerais
CG02 - Capacidade para recoller datos de interese sanitario, analizalos e transmitilos de xeito eficaz
CG03 - Capacidade para utilizar os novos sistemas de información nos ámbitos de desempeño da profesión
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
2. Transversales
CT01 - Capacidade de emprender accións con espírito de equipo
CT02 - Compromiso ético e intelectual.
3. Especificas
CE37 - Desenvolver capacidades para describir e sintetizar a información dos datos recolleitos en diversas escalas de medida, utilizando estatísticos descriptivos e procedementos gráficos.
CE38 - Comprender os fundamentos dos contrastes de hipóteses, así como a súa relación cos procedementos de estimación de parámetros mediante intervalos de confianza
CE39 - Coñecer e saber aplicar e interpretar as principais probas estatísticas de comparación de medias CE40 - Coñecer e interpretar táboas de datos categóricos e saber aplicar probas ji-cadrado
Nas sesións de docencia expositiva no aula explicarase os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimiento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado dispoñerá do material docente complementario. As clases interactivas de laboratorio levásense a cabo no aula de informática onde se introducirá ao alumnado no manexo do SPSS e EPIDAT 4.2 para a análise estatística de datos. Nesta sesión tamén se traballará sobre os casos clínicos compartidos con outras materias do curso. Para o seguimiento das clases prácticas, facilitarase ao alumnado o guion das mesmas.
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe do alumnado.
A cualificación final será ou resultado dunha proba final teórico-práctico, que corresponderá ao 50% da cualificación final, ey da avaliación das actividades interactivas, que será o 50% restante na cualificación final
O exame terá carácter presencial ou telemático dependendo do escenario.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
O tempo de traballo necesario para superar esta materia depende dos coñecementos previos do alumnado. Por cada hora de docencia expositiva, considéranse necesarias ao redor de 1.5 horas. Respecto de a docencia interactiva, por cada hora estímase unha hora de traballo persoal do alumnado
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é fundamental para o seguimiento e superación da materia. O alumnado deberá realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión de bibliografía e exercicios prácticos, nunha parte importante, de interpretación de resultados) para superar con éxito a materia.
Plan de Contingencia
1. No caso de que non resulte posible a docencia presencial, será substituída por docencia síncrona a través dá plataforma TEAMS, complementada con orientacións e materiais no curso virtual.
2. Ou exame final terá carácter presencial ou telemático dependendo do escenario.
O material poñerase a disposición do alumnado a través do Campus Virtual da USC.
Preténdese que esta plataforma sexa a principal canle de comunicación co alumnado
Esta guía e os criterios e metodoloxías nela descritos están suxeitos ás modificacións que se deriven de normativas e directrices da USC.
Aplicaranse as medidas de caracter xeral e específicas do "Plan de contingencia para o desenvolvemento da docencia no curso académico 2021-2022" (Consello de Goberno 30 de abril de 2021) segundo corresponda.
"Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones".
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para obter maís información consultar https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa de privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
Pedro Faraldo Roca
Coordinador/a- Departamento
- Estatística, Análise Matemática e Optimización
- Área
- Estatística e Investigación Operativa
- Teléfono
- 881813216
- Correo electrónico
- pedro.faraldo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5.01 |
18:00-20:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 5.01 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5.01 |
18:00-20:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 5.01 |
24.01.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
11.07.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |