Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 16 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Física, Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Química Física, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica, Área externa M.U en Nanociencia e Nanotecnoloxía
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia aborda o estudo de diversos tipos de interfaces, así como o estudo de sistemas coloides. O coñecemento das propiedades específicas das interfaces é esencial para abordar a nanociencia e a nanotecnoloxía, a elevada relación superficie / volume das nanoestruturas fai que as propiedades interfaciais sexan moi importantes. Por outra banda, o estudo dos sistemas coloides é básico para a síntese e estabilidade das nanopartículas. Os obxectivos específicos desta materia son, polo tanto, coñecer a estrutura das distintas interfaces, comprender as causas da estabilidade dos sistemas coloides, as súas interaccións e o comportamento reolóxico.
Programa expositivo (10 h)
Unidade 1.- Interfaz de fluído e capilaridade
Unidade 2.- Termodinámica de sistemas interfaces
Unidade 3.- Interaccións sólidas líquidas
Unidade 4.- Sistemas coloides: Fenomenoloxía e Caracterización.
Tema 5.- Propiedades eléctricas das interfaces.
Unidade 6.- Interacción entre partículas coloides.
Unidade 7.- Reoloxía das dispersións coloides
Programa de clase interactivo (8 h)
Os nosos alumnos seminarios afondarán no noso contido das clases expositivas. Os estudantes debaterán e resolverán cuestións e problemas relacionados coa materia. Este material, nalgúns casos, estará dispoñible na páxina web da materia e será facilitado polo profesor na clase interactiva correspondente.
Programa de clases prácticas (6 h)
Práctica 1. Determinación da tensión superficial de varias solucións
Prácticas 2. Determinación das propiedades dos coloides de asociación
Práctica 3. Medición das propiedades dos sistemas coloides
Bibliografía básica
- Introducción á química aplicada de coloides e superficies. G M. Kontogeorgis, S. KIIL. Willey & Sons 2016.
- Unha introdución a interfaces e coloides. A ponte para a nanociencia. Xoán C. Berg. Word Scientific Publishing. 2010
- Superficies, interfaces e coloides. Principios e Aplicacións. Drew Myers. VCH Editor 1991.
Máis lectura
-A literatura científica actual (artigos de revisión e titorías) impartidos polo profesorado da materia.
Básico:
CB6: Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo.
CB8: Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, sendo incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB9: Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e motivos finais que as apoian– a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca;
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Xeral:
CG1: técnicas de recuperación de información mestras relacionadas con fontes de información primaria e secundaria (incluíndo bases de datos con uso dun ordenador) e análise de información crítica.
CG2: saber aplicar o coñecemento á resolución de problemas no campo multidisciplinar da investigación e a innovación relacionados coa nanociencia e a nanotecnoloxía.
CG3: Ser capaz de identificar teorías e modelos científicos e enfoques metodolóxicos adecuados para o deseño e avaliación de materiais nanoestruturados.
CG5: Ter coñecementos e habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinarios e cun alto compoñente de transferencia de coñecemento.
CG7: Ser capaz de usar nanomateriais de forma segura, respectando a normativa vixente sobre prevención de riscos laborais e tratamento de residuos.
CG9: Ter coñecementos de comunicación oral e escrita e interacción científica con profesionais doutras áreas de coñecemento.
CG10: Adáptase eficientemente a futuros estudos de doutoramento en nanociencia e nanotecnoloxía ou en campos relacionados.
Transversal:
CT1: Saber planificar de xeito independente un proxecto de investigación.
CT2: Saber desenvolver un traballo colaborativo en equipos multidisciplinarios.
CT3: usa as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en campos especializados dun xeito claro e rigoroso.
CT5: Saber aplicar os principios contidos na Carta e código europeo para os investigadores.
Específico:
CE01: Coñecer a terminoloxía de Nanociencia e Nanotecnoloxía
CE02: Relacionar a estrutura química, a arquitectura ou a disposición do material nanoestruturado coas súas propiedades químicas, físicas e biolóxicas.
CE03: Adquirir coñecementos conceptuais sobre os procesos de autoensamblaxe e autoorganización en sistemas macromoleculares que son necesarios para o deseño de novos nanomateriais e nanoestruturas.
CE05: Avalía as relacións e diferenzas entre as propiedades dos materiais a escala macro, micro e nano
CE08 - Coñecer as principais aplicacións dos nanomateriais en diversos campos do coñecemento como física, química, enxeñaría, biomedicina, biotecnoloxía ou arte, entre outros.
-Clases teóricas con participación de estudantes.
- Discusión de casos prácticos en seminarios co apoio de métodos informáticos e un encerado.
- Aprendizaxe baseada en problemas
- Exposicións orais de temas previamente preparados, seguido de debate coa participación de alumnos e profesores
- Asistencia a conferencias ou mesas redondas
Segundo o documento "Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, curso académico 2020-2021", contémplanse dous novos escenarios posibles para a metodoloxía docente no caso de que non sexa posible desenvolver o escenario indicado de normalidade adaptada. Os novos escenarios inclúense na sección de observacións baixo o título do Plan de continxencia.
A avaliación constará de:
- Exame escrito sobre os contidos básicos da materia (50% da nota). O exame da materia, que se celebrará na data indicada na guía do curso correspondente, consistirá en preguntas de resposta curta e resolución de problemas. A puntuación máxima será de 5 puntos. Nesta parte requírese unha puntuación mínima de 2 puntos para as puntuacións dos outros dous elementos que se valoran computar.
- Participación activa en seminarios e clases prácticas (30% da nota). Avaliarase a participación activa en seminarios e prácticas de laboratorio. Esta avaliación realizarase mediante a resolución de preguntas e problemas suscitados na clase, a presentación de traballos e a intervención nos debates que poidan xurdir. A puntuación máxima será de 3 puntos.
- Exposicións orais (20% da nota). Avaliarase a claridade expositiva e a capacidade de responder ás preguntas que se lle formularán. A puntuación máxima será de 2 puntos.
Este sistema de avaliación manterase nos tres escenarios.
O horario das actividades de formación presencial é de 30. As horas de traballo persoal do estudante estímanse en 45.
O alumno debe evitar o simple esforzo de memoria e guiar o estudo para comprender, razoar e relacionar os contidos da materia. A participación en actividades interactivas permitirá ao alumno unha mellor comprensión dos aspectos desenvolvidos nas clases expositivas, o que facilitará a preparación do exame final.
Plan de Continxencia
De acordo co documento "plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-2022" contémplanse dous novos escenarios posibles para a metodoloxía da ensinanza e a avaliación da aprendizaxe para o caso de non ser posible desenvolver o escenario de normalidade adaptada:
Escenario 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidade física):
• Docencia expositiva: Contémplanse dúas modalidades, presencialidade física ao 100%, cando se trate de grupos reducidos, e/ou a organización docente o permita; e combinación de 50% de presencialidade física e 50% telemática.
• Docencia interactiva(seminarios/titorías): A docencia realizarase na súa totalidade de xeito presencial, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible e a organización docente o permita.
• Docencia interactiva (laboratorios): Contémplanse dúas modalidades, presencialidade física ao 100%, e combinación de 50% de presencialidade física e 50% telemática. A docencia realizarase na súa totalidade de xeito presencial, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible. En relación cos espazos nos que o distanciamento non sexa posible e non existan espazos docentes alternativos, subdividiranse os grupos e combinarase ao 50% o xeito presencial e o non presencial para cada práctica e grupo.
• As probas finais, de ser o caso, serán preferentemente presenciais.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
• A docencia expositiva e interactiva será completamente de carácter virtual, con mecanismos síncronos ou asíncronos.
• As titorías serán exclusivamente virtuais.
• As probas finais serán exclusivamente de carácter telemático
Para o ensino virtual, as plataformas Moodle utilizaranse para a proba final e a avaliación continua e os equipos de MS para as conferencias, seminarios e titorías.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
Luis Garcia Rio
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881815712
- Correo electrónico
- luis.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Carmen Isabel Alvarez Lorenzo
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881814877
- Correo electrónico
- carmen.alvarez.lorenzo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Físico Química |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Físico Química |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Físico Química |