Créditos ECTS Créditos ECTS: 12
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 284.5 Horas de Titorías: 12 Clase Interactiva: 3.5 Total: 300
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Traballo Fin de Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
Áreas: Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos, Psicobioloxía
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Traballos Fin de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O estudante, ao finalizar esta materia, deberá:
. Saber integrar os coñecementos e destrezas adquiridos para poder aplicalos á resolución de problemas en novos contextos sanitarios e de investigación.
. Ser capaz de elaborar e formular hipóteses novas a partir textos científicos e deseñar investigacións orixinais que permitan contribuír ao avance docoñecemento.
. Ser capaz de comprender e dominar as distintas fases do proceso de investigación co rigor que require o tratamento de material científico.
. Ser capaz de buscar e obter información de modo autónomo, con capacidade para integrala na práctica sanitaria e na propia investigación.
. Ser capaz de emitir xuízos sustentados na análise crítica, a avaliación e a síntese de ideas orixinais e complexas.
. Saber comunicar as conclusións e as razóns que as sustentan a públicos especializados e non especializados dunha forma clara, tanto en formato oral como escrito.
. Ser capaz de desenvolver as habilidades de aprendizaxe necesarias para manter autonomamente a actualización de coñecementos de cara á mellora continua
da actividade profesional.
O Traballo Fin de Máster realizarase no ámbito da psicoloxía xeral sanitaria e poderá estar relacionado con calquera das temáticas tratadas nas materias do título. Nel os estudantes deberán demostrar os coñecementos e competencias adquiridos no conxunto da titulación para a realización de investigacións, avaliacións e intervencións psicolóxicas sobre aqueles aspectos do comportamento e a actividade das persoas que inflúen na promoción e mellora do seu estado xeral de saúde.
No caso de que se realice no marco das investigacións de ámbito sanitario do profesorado do Máster deberá igualmente permitir a adquisición de destrezas, técnicas, coñecementos, capacidade de análise e crítica necesarios para o adecuado desempeño do futuro profesional.
O contido de cada TFM definirase para cada traballo individual, de acordo coa oferta de temas que cada curso realizará a Comisión do Título.
A bibliografía básica de apoio para a execución do TFM é a que se relaciona co ámbito da psicoloxía xeral sanitaria, segundo a pertinencia para cada proposta de traballo.
Os titores/as serán os encargados de proporcionar ao alumno as orientacións necesarias sobre a bibliografía específica que deberá manexar conforme á modalidade de traballo de que se trate e á súa temática.
BÁSICAS E XERAIS
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos ou multidisciplinares relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT2 - Saber manexar fontes de documentación científica bibliográfica e dixital estandarizadas a nivel internacional.
CT3 - Saber analizar críticamente e utilizar as fontes de información clínica.
CT4 - Saber formular hipótese de traballo en investigación e recoller e valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas, aplicando o método científico.
ESPECÍFICAS
CE2 - Ser capaz de planificar e desenvolver unha sesión de avaliación e intervención, establecendo hipótese das que deducir enunciados contrastables.
CE3 - Saber seleccionar e aplicar as técnicas e os instrumentos de avaliación máis convenientes para cada caso, segundo características e contexto.
CE4 - Saber analizar e interpretar os resultados dunha avaliación psicolóxica.
CE5 - Saber elixir e aplicar as técnicas de intervención psicolóxica máis adecuadas de acordo coa súa finalidade (prevención, rehabilitación, consello, asesoramento, etc.).
CE6 - Saber planificar e desenvolver unha intervención psicolóxica, establecendo obxectivos pertinentes e realistas en función das características do problema e o contexto.
CE7 - Saber realizar o seguimento dunha intervención psicolóxica, de acordo cos fins fixados, para introducir, se fose o caso, cambios na mesma durante o seu desenvolvemento.
CE8 - Saber proporcionar retroalimentación aos destinatarios de forma adecuada e precisa co fin de implicalos nas distintas fases do proceso de avaliación e intervención psicolóxicas.
CE9 - Saber deseñar programas de prevención e de promoción da saúde psicolóxica en función dos factores relevantes (de risco e protección) e os recursos dispoñibles.
COMPETENCIAS DA TITULACIÓN ASIGNADAS A ESTA MATERIA
1- Ser capaz de organizar, planificar e temporalizar o traballo
2- Ser capaz de xestionar e seleccionar a información (bases informatizadas, recursos da biblioteca, ferramentas de análises de datos, etc.)
3- Ser capaz de integrar a información e/ou os datos recompilados cos coñecementos adquiridos ao longo dos estudos
4- Mostrar implicación persoal e autonomía para desenvolver o traballo
5- Ser capaz de formular adecuadamente o título, obxectivos e interese do traballo
6- Ser capaz de estruturar o traballo de maneira ordenada e coherente
7- Saber empregar a metodoloxía adecuada para lograr os obxectivos
8- Saber describir con claridade e precisión os resultados e as conclusións en función dos obxectivos formulados
9- Demostrar capacidade de análise crítica da información, identificando as principais limitacións do traballo e propoñendo suxestións de fronte ao futuro
10- Saber adecuarse os aspectos formais dun traballo académico
11- Saber realizar unha correcta presentación oral do traballo, seguindo unha secuencia lóxica e ordenada.
12- Saber expoñer con claridade os principais resultados e conclusións do traballo
13- Ser capaz de xestionar de modo eficiente o tempo dispoñible para a presentación.
14- Ser capaz de responder adecuadamente as preguntas que se lle formulen
O TFM está orientado ao desenvolvemento e avaliación das competencias do título asignadas á materia. Consiste na realización, por parte do estudante, dun proxecto, memoria ou protocolo orixinal, que deberá ser elaborado de maneira individual e autónoma baixo a orientación e supervisión dun titor/a.
O estudante deberá demostrar as competencias adquiridas ao longo dos estudos. Incluirá, tarefas de procura e revisión bibliográfica, análise crítica, sistematización e integración de información, redacción e presentación oral e escrita.
O TFM seguirá o formato que se concretará en función da modalidade elixida:
a)Traballos de revisión teórica con achega práctica. Consistirá na procura sistematizada de información relevante acerca dun tema determinado de actualidade e interese da psicoloxía sanitaria, ademais, deberá incluír unha proposta de carácter práctico en consonancia coa revisión realizada;
b) Estudo empírico ou experimental. Trátase dun proxecto de investigación que deberá redactarse e estruturarse seguindo o formato dun artigo científico coa consecuente achega práctica;
c) Análise de casos. Nesta modalidade de TFM deberanse presentar todos os pasos necesarios para a mellor compresión e seguimento do caso/s, de maneira xeral: deseño e contextualización, recompilación da información, análise da información e valoración;
d) Programa de intervención. Deberá achegarse a descrición detallada dunha proposta de intervención que polas súas características singulares (novidade, utilidade, innovación, etc.) poida supoñer unha contribución de interese para o campo profesional ao que sexa aplicable.
En relación aos aspectos formais, o TFM terá, aproximadamente, unha extensión entre 14.000 e 20.000 palabras (incluída a bibliografía) sen ter en conta anexos. Recoméndase utilizar interlineado: 1,5 e un tamaño de fonte tamaño de 12-11 puntos. Seguiranse normas APA para as citas no texto e as referencias bibliográficas.
Ao longo do proceso de titorización, realizaranse a lo menos 3 reunións entre o titor/a eo estudante.
A exposición do TFM terá unha duración aproximada de 15 minutos por estudante. O Tribunal, formado por tres membros, poderá formular cantas preguntas e cuestións considere convenientes en relación co traballo defendido nun tempo aproximado de 15 minutos.
O TFM avaliarase mediante a defensa pública do traballo realizado ante un Tribunal composto por tres profesores nomeados pola Comisión do Título de entre o profesorado do Máster, de acordo co establecido na normativa correspondente.
A cualificación final dos traballos corresponderá conxuntamente ao titor/a e ao Tribunal e outorgarase en función da rúbrica establecida para tal fin.
O titor/a de o TFM entregará ao tribunal o formulario que se corresponderá coas competencias asociadas ao desenvolvemento do traballo (cumprimento dos obxectivos propostos, capacidade de xestión de información relevante, implicación e autonomía, etc.) e da Memoria final do TFM (aspectos formais: lexibilidade, redacción, etc; aspectos de contido: estruturación e coherencia, adecuación metodolóxica, capacidade crítica e de síntese, achegas e suxestións de novas hipóteses, etc.).
Pola súa banda os membros do Tribunal deliberarán de forma conxunta sobre a cualificación, segundo un formulario no que se avaliarán as competencias correspondentes á Memoria final, como se especifica no apartado anterior, e á defensa do TFM (xestión do tempo, claridade e coherencia na exposición, adecuación das respostas, etc).
A cualificación final ponderarase como se indica a continuación:
Cualificación final = Cualificación final do tuto/a * 0.40 + Cualificación do tribunal * 0.60
O estudante é responsable único da orixinalidade da autoría do seu traballo. A detección, polo titor/a ou polo Tribunal, da existencia de plaxio, será causa suficiente para a non superación da materia.
A Comisión do Título, unha vez esgotada a última oportunidade de defensa, outorgará as mencións de Matrícula de Honra entre aqueles estudantes cuxa cualificación sexa igual ou superior a 9, despois de ser ordenados en función da cualificación numérica obtida. En caso de empate, terase en conta a cualificación media do expediente académico.
Cada Tribunal fará públicas as cualificacións unha vez finalizadas as exposicións e avaliacións dos traballos correspondentes. No momento de facer pública a cualificación, o Tribunal fixará unha data de revisión.
Titorías en grupos reducidos: 20h.
Elaboración de traballos (individuais e/ou en grupo): 167,5h.
Jose Manuel Otero Lopez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813882
- Correo electrónico
- josemanuel.otero.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Concepcion Losada Vazquez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Psicobioloxía
- Teléfono
- 881813768
- Correo electrónico
- mconcepcion.losada [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Montserrat Corral Varela
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Psicobioloxía
- Teléfono
- 881813885
- Correo electrónico
- montse.corral [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Elisardo Becoña Iglesias
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813729
- Correo electrónico
- elisardo.becona [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Dolores Rodríguez Salgado
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Psicobioloxía
- Teléfono
- 881813917
- Correo electrónico
- dolores.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
María Del Carmen Míguez Varela
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813740
- Correo electrónico
- mcarmen.miguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xosé Antón Gomez Fraguela
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813944
- Correo electrónico
- xa.gomez.fraguela [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Fernando Lino Vazquez Gonzalez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813705
- Correo electrónico
- fernandolino.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Estrella Romero Triñanes
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813921
- Correo electrónico
- estrella.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Emilio Gutierrez Garcia
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813730
- Correo electrónico
- emilio.gutierrez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Hipolito Merino Madrid
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813742
- Correo electrónico
- hipolito.merino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Vazquez Rodriguez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813731
- Correo electrónico
- mariaisabel.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jose Santiago Mariño
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813775
- Correo electrónico
- mariajose.santiago [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Paula Villar Torres
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813920
- Correo electrónico
- paula.villar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana López Durán
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813774
- Correo electrónico
- ana.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carmela Martinez Vispo
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813734
- Correo electrónico
- carmela.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Olalla Cutrin Mosteiro
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813704
- Correo electrónico
- olalla.cutrin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU