Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 73.7 Horas de Titorías: 1 Clase Interactiva: 0.3 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Área externa M.U en Avogacía, Dereito Procesual
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Coa materia "Prácticas externas en órganos xurisdicionais" preténdese que o/a estudante adquira os coñecementos, habilidades, destrezas e actitudes que lle permitan:
a) Enfrontarse a problemas deontolóxicos profesionais.
b) Recibir información actualizada sobre o desenvolvemento da carreira profesional e as posibles liñas de actividade, así como acerca dos instrumentos para a súa xestión.
c) Familiarizarse co funcionamento dos órganos xurisdicionais, en contacto cos cales vai desenvolver unha parte importante do seu exercicio profesional.
d) Coñecer a dinámica de funcionamento e a problemática inherente ao exercicio profesional nos órganos xurisdicionais.
e) Percibir as relacións do exercicio profesional cos órganos xurisdicionais, administracións públicas, institucións, entidades e particulares.
f) Coñecer como se desenvolven habitualmente as tarefas cotiás da profesión de avogado/a no ámbito xurisdicional.
g) Coñecer o funcionamento dos servizos colexiais de quenda de oficio e asistencia letrada ao detido.
h) Coñecer as técnicas de análises de problemas e toma de solucións.
i) Complementar a formación adquirida nos dous primeiros semestres, aplicando os coñecementos, capacidades, habilidades, destrezas e aptitudes adquiridas ao cotián da realidade profesional.
j) Desenvolver as competencias e habilidades necesarias para o exercicio da profesión de avogado/a.
k) Proxección nas prácticas externas das competencias previstas no art. 10 do RD 775/2011, en desenvolvemento dos obxectivos previstos no art. 14 do mencionado RD.
Os/as titores/as da materia "Prácticas externas en órganos xurisdicionais" forman ao alumnado para:
a) Comprender a necesidade de formarse continuamente para o desenvolvemento da profesión.
b) Coñecer as relacións cos órganos xurisdicionais, compañeiros, clientes e demais operadores xurídicos.
c) Coñecer as distintas funcións e perspectivas da profesión e os diferentes ámbitos de exercicio profesional.
d) Coñecer os supostos nos que os profesionais da avogacía poden incorrer en responsabilidade.
e) Organizar eficazmente o tempo e controlar os sinalamentos e prazos.
f) Coñecer as esixencias normativas de calquera ámbito que poida afectar ó exercicio profesional.
g) Defender con lealdade os intereses confiados polo cliente.
h) Coñecer como se realizan acotío as tarefas de tramitación procesual propias dun órgano xurisdicional.
i) Ter sempre presente a transcendencia deontolóxica dos seus actos profesionais, apreciar a súa importancia para si mesmos, o cliente, a sociedade, a xustiza e o colectivo profesional.
j) Apreciar a conveniencia de propiciar unha solución negociada ao conflito e coñecer os ADR.
k) Coñecer e aplicar as técnicas, tácticas e estratexias que lles permitan dirixir, seguir e resolver calquera asunto xurídico xudicializado.
l) Argumentar, con corrección xurídica, tanto oralmente como por escrito.
m) Localizar, analizar e valorar a lexislación, xurisprudencia e doutrina científica aplicables ao caso.
n) Identificar as implicacións interdisciplinares do asunto que se lle encargue.
o) Coñecer o funcionamento dun xulgado ou tribunal.
p) Analizar a viabilidade das posibles solucións ao conflito, desde o punto de vista xurídico, substantivo e procesual, tomando en consideración a posible duración do litixio ou da negociación, os aspectos económicos, incluídos os fiscais, e as repercusións no aspecto humano para as partes en conflito.
q) Elixir, se procede, a acción xudicial máis adecuada para a resolución do caso.
r) Identificar os aspectos substantivos de cada caso e valerse dos medios de proba máis adecuados.
s) Manter unha adecuada relación e comunicación co cliente.
t) Coñecer o contido e utilidade dos documentos notariais e rexistrais.
u) Coñecer as técnicas, tácticas e estratexias para dirixir un procedemento xurídico xudicial.
As actividades a desenvolver polo alumnado consistirán, entre outras, en:
a) Estudar asuntos xa concluídos que estean arquivados.
b) Estudar asuntos en tramitación.
c) Procurar lexislación, xurisprudencia e doutrina relativa tanto a asuntos en tramitación como xa concluídos.
d) Realizar borradores de escritos (demandas, contestacións, denuncias, querelas, escritos de acusación e defensa, interposición de recursos, resolucións procuesuais, etc.)
e) Realizar informes orais e escritos.
f) Realizar xestións externas de interese para o exercicio profesional.
g) Preparar e presenciar diversas actuacións orais (audiencias, vistas, comparecencias, interrogatorios, conclusións, etc.)
Tamén, dentro das dispoñibilidades académicas e orzamentarias, formará parte dos contidos desta materia a participación do alumnado nas sesións de xuízos simulados que organiza a Escola Xudicial de Barcelona, dirixida aos alumnos das Escolas de Práctica Xurídica e aos xuíces en formación, e que leva unha importante actividade de preparación da defensa de asuntos nas diversas ordes xurisdicionais, de competición con alumnos doutros másteres e escolas, e de contacto cos futuros xuíces do Estado español.
Os/as titores/as comunicarán ao alumnado, a medida que resulte necesario e con suficiente antelación, os materiais bibliográficos (doutrina, xurisprudencia e textos legais) que non poidan ser subministrados polos órganos xurisdicionais onde realizan as prácticas e resulte necesario que sexan conseguidos polos/as alumnos/as para un mellor aproveitamento das prácticas.
Competencias básicas (CB)
CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7. Saber aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco definidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8. Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación do seu coñecementos e xuízos.
CB9. Saber comunicar conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10. Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Competencias xerais (CG)
CG1. Capacidade de traballo en equipo e de relación interpersoal nun contexto profesional.
CG2. Capacidade de iniciativa, creatividade, liderado, adaptación a novas situacións e espírito de superación.
CG3. Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
CG4. Capacidade de organización e planificación.
CG5. Compromiso ético e deontolóxico analizado, ademais, desde unha perspectiva solidaria.
CG6. Capacidade de obtención e xestión da información.
CG7. Capacidade de comprensión, análise e síntese.
CG8. Capacidade de resolución de problemas.
CG9. Desenvolvemento dos principios de lealdade e confidencialidade.
CG10. Capacidade de argumentar tanto de forma oral como escrita, cunha linguaxe fluída e técnica, utilizando termos xurídicos, precisos, claros e comprensibles.
CG11. Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo.
CG12. Capacidade de manexo das tecnoloxías da información e comunicación no desenvolvemento da súa actividade laboral.
Competencias transversais (CT)
CT1. Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
CT2. Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida.
CT3. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, comprometida co respecto dos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, así como cos valores dunha cultura de paz, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común.
CT4. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
CT5. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CT6. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CT7. Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Competencias específicas (CE)
CE1. Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos en orde á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento.
CE2. Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais.
CE3. Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicional nacionais e internacionais.
CE4. Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional.
CE5. Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados.
CE6. Coñecer e avaliar as distintas responsabilidades vinculadas ao exercicio da actividade profesional, incluíndo o funcionamento básico da asistencia xurídica gratuíta e a promoción da responsabilidade do avogado.
CE7. Saber identificar os conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio.
CE8. Saber identificar os requirimentos de prestación e organización determinantes para o asesoramento xurídico.
CE9. Coñecer e saber aplicar na práctica a contorna organizativa, de xestión e comercial da profesión de avogado, así como o seu marco xurídico asociativo, fiscal, laboral e de protección de datos de carácter persoal.
CE10. Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional.
CE11. Desenvolver destrezas que permitan ao avogado mellorar a eficiencia do seu traballo e potenciar o funcionamento global do equipo ou institución nos que o desenvolve mediante o acceso a fontes de información, o coñecemento de idiomas, a xestión do coñecemento e o manexo de técnicas e ferramentas aplicadas.
CE12. Coñecer, saber organizar e planificar os recursos individuais e colectivos dispoñibles para o exercicio nas súas distintas modalidades organizativas da profesión de avogado.
CE13. Saber expoñer de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental.
CE14. Saber desenvolver traballos profesionais en equipos específicos e interdisciplinares.
CE15. Saber desenvolver habilidades e destrezas interpersoais, que faciliten o exercicio da profesión de avogado nas súas relacións cos cidadáns, con outros profesionais e coas institucións.
As prácticas en órganos xurisdicionais realizaranse durante o segundo cuadrimestre do primeiro ano do Máster, en horario matutino, cunha duración de 75 horas presenciais.
Con anterioridade ao comezo do segundo semestre, a coordinación do Máster comunicará ao alumnado as ordes xurisdicionais nos que existan órganos xurisdicionais dispoñibles para a realización das prácticas.
Ao mesmo tempo, solicitarase a todo o alumnado que manifeste as súas preferencias respecto á orde xurisdicional no que desexe realizar este segundo período de prácticas.
Posteriormente, a coordinación asignará a cada alumno/a un órgano xurisdicional concreto, procurando respectar as preferencias manifestadas polos/as maxistrados/as titulares dos xulgados e tribunais, así como polo alumnado respecto a as ordes xurisdicionais.
De existir algún tipo de discrepancia, resolverase polo sistema de consenso e, de non ser posible, pola vía das mellores cualificacións obtidas no primeiro semestre do Máster; en caso de empate, realizarase un sorteo.
A coordinación do Máster asignará a cada alumno/a un/a titor/a, que será o/a maxistrado/a titular de cada un dos xulgados e tribunais con convenio subscrito para a realización destas prácticas. Excepcionalmente, tamén poderá designarse como titor/á letrados/as da Administración de Xustiza que desempeñen a súa función nos devanditos órganos xurisdicionais.
As prácticas desenvolveranse en modalidade presencial, baixo a titoría inmediata do correspondente maxistrado/a ou LAX. Excepcionalmente, e determinados casos (particularidades do órgano xudicial, procedementos, temáticas, etc.), a solicitude do titular do órgano, co visto e prace do alumno/a, poderá realizarse unha determinada porcentaxe das prácticas baixo a modalidade telemática. Corresponderá á coordinación aprobar este réxime de semipresencialidade e, no seu caso, determinar a porcentaxe de horas que se poderán realizar telemáticamente.
O seguimento das prácticas corresponderá ao titor/a e ao equipo de titoría de prácticas externas do Máster.
O titor/a de cada alumno/para programará periodicamente e con suficiente antelación as actividades prácticas a realizar e procurará manter un contacto diario e persoal co/a alumno/a, co fin de guialo e orientalo durante a realización das actividades encomendadas, posibilitándolle a consulta de dúbidas, exposición de opinións, traballos, informes, etc.
Nas prácticas utilizarase sobre todo o método do caso, que consiste na descrición dunha situación concreta con finalidades pedagóxicas para aprender ou perfeccionarse. Cada caso proponse para que individualmente sométase á análise e á toma de decisións. Con iso preténdese que os alumnos estuden a situación, definan os problemas, cheguen ás súas propias conclusións, contrasten ideas, deféndanas e as reelaboren con novas achegas.
O/a maxistrado/a titor/a poderá recomendar ao alumno/a a asistencia a seminarios, xornadas ou congresos que poidan ser de interese para a realización das actividades encomendadas.
Así mesmo, o/a alumno/a deberá levar a cabo as lecturas de bibliografía, xurisprudencia, informes, ditames, expedientes, autos e calquera outra documentación que o/o titor/para estime pertinente para a profundización nos coñecementos necesarios para levar a cabo as actividades prácticas programadas.
Por tanto, a análise de fontes documentais propias dos casos que se lle encomenden, a aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, o método do caso, os talleres direccionados á presentación de simulacións, debates e solución de problemas, etc., serán a metodoloxía habitual empregada neste tipo de prácticas.
A avaliación realizarase a partir dos seguintes criterios:
a) Seguimento continuado polo/a titor/a de o grao de aprendizaxe e da calidade do traballo que periodicamente (diaria, semanalmente) realice o alumno/a.
O/a titor/a deberá cumprimentar unha memoria final, que incluirá unha descrición das tarefas realizadas polo/a alumno/a, e unha valoración da asistencia, cumprimento de normas deontolóxicas, aptitude, grao de aproveitamento das prácticas e de aprendizaxe/evolución, etc. A cualificación que conste na devandita memoria supoñerá o 70% da nota final da materia.
b) Elaboración por parte do alumno/a dunha memoria comprensiva das actividades desenvolvidas durante o período de referencia e do grao de aprendizaxe, evolución, aproveitamento, tutorización, etc. Dita memoria será valorada polo equipo de titoría e supoñerá o 30% da nota final da materia.
De considerarse necesario, o equipo de titoría poderá efectuar unha proba práctica ao alumno/a, consistente no desenvolvemento dalgunha das actividades e contidos propios das prácticas realizadas. O resultado da devandita proba será tido en conta polo/a titor/a e o equipo de titoría para, no seu caso, modificar a cualificación inicialmente emitida nunha proporción non superior ao 30%.
Esta materia só poderá superarse mediante a asistencia continuada do alumno/á as prácticas baixo a dirección do titor/a ou equipo de titoría asignado (segundo o contemplado no apartado anterior) e o sistema de avaliación exposto anteriormente. Só se o/a alumno/a non asiste a ningunha práctica determinará a cualificación de "non presentado".
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou de probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións.
En cumprimento da normativa da USC, a coordinación do Máster publicará, no taboleiro de anuncios da Escola de Práctica Xurídica, a lista coa cualificación final de cada alumno/a en os dez días seguintes á finalización do período de prácticas, con indicación da data e horario no que o/o alumno/para poderá exercitar o seu dereito de revisión. En todo caso, esta revisión terá sempre lugar dentro dos dez días seguintes á publicación das cualificacións. Finalizada a revisión, serán publicadas as notas definitivas no mesmo taboleiro da Escola.
A materia "Prácticas externas en órganos xurisdicionais" ten un total de tres créditos.
O tempo de estudo e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superar a materia depende, loxicamente, das peculiares capacidades intelectuais de cada alumno/a. Con todo, calcúlase como media que o tempo de distribución do traballo do/a alumno/a, entre horas presenciais e non presenciais, será o seguinte:
Horas presenciais: 75
Horas non presenciais:
Volume de traballo máximo: 75
A adecuada preparación da materia aconsella que o alumnado asista ás prácticas estudando previamente as temáticas e casos programados con antelación polo/a titor/a, e cos traballos e tarefas encomendadas xa realizadas.
O alumnado non debe atopar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se, xunto co dito anteriormente, trata de involucrarse desde o principio no réxime ordinario de funcionamento do xulgado ou tribunal, realiza con rigor as tarefas encomendadas, é capaz de dedicarlle un tempo cada día lectivo ao estudo e á preparación da materia e dos casos encomendados, e de preguntar ao titor/a habitualmente todas as súas dúbidas.