Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público e Teoría do Estado
Áreas: Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo desta asignatura é transmitir ao alumno/a unha formación completa, tanto teórica como práctica, do complexo mundo do desenvolvement maila cooperación internacional, abranguendo os distintos actores que interveñen no campo da cooperación internacional para o desenvolvemento mailas políticas deseñadas e executadas por ditos actores
Tema 1. Introdución á cooperación internacional para o desenvolvemento
Tema 2: O sistema internacional de cooperación para o desenvolvemento
Tema 3. A axenda internacional de desenvolvemento
Tema 4. O sistema multilateral de cooperación internacional para o desenvolvemento
Tema 5. A política española de cooperación internacional para o desenvolvemento
Bibliografía básica
ALONSO, J.A.; AGUIRRE, P. y SANTANDER, G. (2019), El nuevo rostro de la cooperación internacional para el desarrollo. Actores y modalidades emergentes. Madrid, Los Libros de la Catarata.
OJEDA MEDINA, T. (Coord.) y SOTILLO LORENZO, J.A. (Dir.), Antología del Desarrollo: Madrid, Los Libros de la Catarata.
BAUD, I.; BASILE, E.; KONTINEN, T. y VON ITTER, S. (Eds.) (2019), Building Development Studies for the New Millennium. Cham, Palgrave Macmillan.
GOLDIN, I. (2018), Development: A Very Short Introduction. Oxford, Oxford University Press.
GÓMEZ GALÁN, M. y CÁMARA LÓPEZ, L. (Coords.) (2011), La gestión de la cooperación al desarrollo: instrumentos, técnicas y herramientas. Madrid, CIDEAL, D.L., 2ª ed.
JING, Y.; MENDEZ, A. y ZHENG, Y. (Eds.) (2020), New Development Assistance: Emerging Economies and the New Landscape of Development Assistance. Singapore, Palgrave Macmillan.
OLIVIÉ, I. y PÉREZ, A. (2019), Aid Power and Politics. London, Routledge
RODRÍGUEZ MANZANO, I.; TEIJO GARCÍA, C. (Eds.), (2009), Ayuda al desarrollo: piezas para un puzzle. Madrid, Los Libros de la Catarata
SOTILLO, J.A. (2011), El sistema de cooperación para el desarrollo: actores, formas y procesos. Madrid, IUDC-Los Libros de la Catarata
SOTILLO, J.A. (2017), El ecosistema de la cooperación. La agenda 2030 para el desarrollo sostenible. Madrid, IUDC-Los Libros de la Catarata
STOKKE, O. (2019), International Development Assistance Policy. Drivers and Performance. Cham, Palgrave Macmillan
Bibliografía complementaria
ALONSO, J.A. (Coord.) (2009), Financiación del desarrollo: viejos recursos, nuevas propuestas. Madrid, Fundación Carolina / Siglo XXI.
ALONSO, J.A. y GARCIMARTÍN, C. (2008), Acción colectiva y desarrollo. El papel de las instituciones. Madrid, Editorial Complutense.
ALONSO, J.A. y MOSLEY, P. (Eds.) (1999), La eficacia de la cooperación internacional al desarrollo: evaluación de la ayuda. Madrid, Civitas.
ALONSO, J.A. y OCAMPO, J.A. (Dirs) (2011), Cooperación para el desarrollo en tiempos de crisis. Madrid, Fondo de Cultura Económica.
GÓMEZ-GALÁN, M.; SANAHUJA, J.A. (1999), El sistema internacional de cooperación al desarrollo: una aproximación a sus actores e instrumentos. Madrid, CIDEAL
LARRÚ RAMOS, J.M. (2009), La ayuda al desarrollo: ¿reduce la pobreza? Eficacia y evaluación en la cooperación para el desarrollo. Madrid, Biblioteca Nueva / Instituto Universitario de Estudios Europeos de la Universidad CEU San Pablo.
LLISTAR, D. (2009), Anticooperación. Interferencias Nortes-Sur. Barcelona, Icaria.
MICHAEL, E. (2004), Future positive: international co-operation in the 21st century. London; Sterling.
PIQUERAS INFANTE, A. (Coord.) (2008), Desarrollo y cooperación: un análisis crítico. Valencia, Tirant lo Blanch.
SOGGE, D. (1998), Dar y tomar. ¿Qué sucede con la ayuda internacional?. Barcelona, Icaria.
Adquirir as ferramentas teórico-metodolóxicas indispensables para analizar o problema do desenvolvemento maila cooperación internacional para o desenvolvemento
Potenciar a capacidade de reflexión sobre a realidade do mundo en desenvolvemento e das relacións entre o “Norte global” e o “Sur global”
Comprender e interpretar o sistema internacional de cooperación para o desenvolvemento
Optimizar a habilidade para enxuizar o modelo actual de desenvolvemento mailos instrumentos e políticas de cooperación internacional para o desenvolvemento
Asumir unha actitude crítica perante a desigualdade internacional e un compromiso cun mundo máis xusto
Comprender o proceso de construcción do coñecemento que capacita para desenvolver unha investigación rigurosa sobre calquera dos aspectos da materia
A docencia organizarase tal e como se indica seguidamente:
A docencia expositiva comprenderá o temario anteriormente exposto. Profundarase neste temario a través de lecturas obrigatorias e optativas sobre as que tamén se traballará en clase. Para a devandita profundización e co obxectivo de complementar os ensinos, os/ as alumnos/ as dispoñerán -no Campus Virtual- de distintos materiais (textos, power point, vídeos…), presentados pola profesora da materia.
A teor do desenvolvemento das clases expositivas, a profesora da materia plateará aos/ as alumnos/ as as actividades interactivas correspondentes.
O sistema de titorías destinarase á resolución das dúbidas suscitadas no estudo ou calquera outra cuestión relacionada coa materia.
A materia avaliarase mediante un sistema de avaliación continua e cunha proba final específica.
A proba final, a celebrar na data que estableza o calendario de exames da Facultade, terá un valor do 60% da nota final e versará sobre os contidos tratados nas clases expositivas e os materiais facilitados considerados como obrigatorios.
Así mesmo, o 40% restante será avaliado a través dos traballos ou outro tipo de probas que se exporán ao longo do curso.
O alumnado que non se presente á proba final será cualificado como “NON PRESENTADO”.
O alumnado ao que a Facultade conceda a “exención de docencia” será cualificado sobre a nota obtida na proba final.
Aqueles traballos que inclúan partes copiadas de fontes electrónicas ou en papel serán considerados plaxio e suspendidos de maneira automática.
Estímase que o/o alumno/para deberá dedicar á materia unha media de 6 horas semanais, co obxecto de completar os ensinos cos recursos bibliográficos e realizar as actividades propostas.
Recorrer ás titorías para liquidar calquera dúbida sobre a materia
Planificar o traballo con antelación
Estudar con tempo e periodicidade
Completar o ensino cos recursos bibliográficos
Prestar atención ás noticias e interpretalas cos ensinos do curso
Os/as alumnos/as deberán consultar periódicamente o Campus Virtual e traballar de maneira regular sobre os materiais incorporados polo profesor e as profesoras da materia, debendo entregar en tempo e forma as tarefas que se lles requiriron.
Todos/as os/as alumnos/ as han de ter en conta que a Biblioteca da USC conta cun fondo electrónico de revistas e libros, así como a existencia de repositorios de acceso aberto (academia. edu, ResearchGate…), para apoiar o estudo.
Maria Irene Rodriguez Manzano
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público e Teoría do Estado
- Área
- Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
- Teléfono
- 881815158
- Correo electrónico
- irene.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 18 |
23.01.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 18 |
24.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 18 |