Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 76.5 Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público e Teoría do Estado, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais, Área externa M.U en Estudos Internacionais
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Brindar un coñecemento xeral sobre os principais trazos que definen as organizacións internacionais en canto suxeitos do ordenamento xurídico internacional e actores destacados das relacións internacionais, que permita ao alumno comprender o seu papel na realidade política, económica e social na que se enmarcan.
- Analizar --desde a comprensión do fenómeno da Organización Internacional-- a Organización das Nacións Unidas como modelo de organización universal, así como o regionalismo internacional por referencia a algunhas organizacións rexionais concretas co obxectivo de coñecer as dimensións política, xurídica, económica e social dos procesos de integración regional.
- Examinar a participación de España nas Organizacións Internacionais máis relevantes, de maneira que o alumno poida valorar a contribución española e as súas actuacións máis relevantes no seo da organización.
PARTE I. TEORÍA DAS ORGANIZACIÓNS INTERNACIONAIS
TEMA 1. A institucionalización da Sociedade Internacional
1. As Organizacións internacionais e a institucionalización parcial da Sociedade Internacional.
2. A subjetividad das Organizacións internacionais: A) Suxeito derivado e funcional do Dereito Internacional. B) Principais manifestacións da subjetividad das Organizacións internacionais. C) Disolución.
TEMA 2. As Organizacións internacionais. Aspectos xerais.
1. Concepto e clases.
2. Membros
3. Competencias e funcións.
4. Estrutura e medios: A) Órganos. B) Axentes e función pública internacional. C) Financiamento.
PARTE II. As ORGANIZACIÓNS INTERNACIONAIS DE ALCANCE UNIVERSAL
TEMA 3. As Nacións Unidas como modelo de Organización universal.
1. A creación das Nacións Unidas. A Carta e os seus proxectos de reforma.
2. Membros.
3. Estrutura orgánica: A) Órganos principais. B) Órganos subsidiarios. C) Programas e fondos.
4. Funcións.
TEMA 4. Organizacións internacionais de cooperación sectorial.
1. Os organismos especializados das Nacións Unidas
2. Outras Organizacións internacionais de cooperación.
PARTE III. REGIONALISMO INTERNACIONAL E ORGANIZACIÓNS INTERNACIONAIS
TEMA 5. O regionalismo internacional. Modelos e dinámicas de cooperación e de integración rexional.
1. Concepto, elementos e etapas da integración rexional.
2. Principais Modelos e dinámicas: Europa, América, África e mundo árabe islámico, Asia e Oceanía.
PARTE IV.- ORGANIZACIÓNS INTERNACIONAIS V. DESINSTITUCIONALIZACIÓN DA SOCIEDADE INTERNACIONAL
TEMA 6. Novas formas de cooperación internacional.
1. Os réximes internacionais de medioambiente e desenvolvemento.
2. Procesos intergobernamentais, foros internacionais e redes de política pública global.
3. A participación do terceiro sector na gobernanza global
MANUAL BÁSICO RECOMENDADO
- DIEZ DE VELASCO, M.: Las Organizaciones Internacionales, Madrid, 16ª ed., Tecnos, 2010.
INSTRUMENTO NORMATIVO RECOMENDADO
- PUEYO LOSA, J., PONTE IGLESIAS, M. T. (coordinadores): Derecho Internacional Público. Organización Internacional. Unión Europea. Recopilación básica de instrumentos jurídicos (Espacio Europeo de Educación Superior), Santiago de Compostela, 2ª ed., Andavira Editora. 2016.
Este Manual e a Recompilación de Instrumentos normativos servirán como contidos mínimos de referencia na impartición da docencia teórica e interactiva da materia e na súa avaliación.
OTROS MANUALES Y OBRAS GENERALES COMPLEMENTARIAS
- BADÍA ANA, M., HUICI SANCHO, L.: Las organizaciones internacionales en el siglo XXI, Madrid/Barcelona/Buenos Aires/Sao Paulo, Marcial Pons, 2021.
- BERNAL MEZA, R.: Sistema mundial y MERCOSUR. Globalización. Regionalismo y Políticas Exteriores Comparadas, Grupo Editor Latinoamericana, Buenos Aires, 2000.
- DÍAZ BARRADO, C.M.: Perspectivas sobre las relaciones entre la Unión Europea y América Latino, Universidad Carlos III de Madrid/Boletín Oficial del Estado, Madrid, 2008.
- DÍAZ GALÁN, E.: La conformación jurídica de las organizaciones internacionales : de las conferencias internacionales a las uniones administrativas, Navarra, Thomson Reuters Aranzadi, 2018.
- DAVID, E.: Droit des organisations internationales, Bruxelles, Bruylant, 2016.
- GUTIÉRREZ-SOLANA JOURNOUD, A.: La legitimidad social de las organizaciones internacionales, Madrid, Marcial Pons, Ediciones Jurídicas y Sociales, 2014.
- KARNS, M. P./ MINGST, K. A./ STILES, K. W.: International Organizations. The politics and processes of global governance, London, 3rd. ed., Lynne Rienner Publishers Inc., 2015.
- KLABBERS, J.: An introduction to international organizations Law, Cambridge, 3rd ed., Cambridge University Press, 2015.
- MARIÑO MENÉNDEZ, F.: Instrumentos y regímenes de Cooperación Internacional, Madrid, 2ª ed., Trotta, 2017.
- MARTÍNEZ PUÑAL, A.: El sistema institucional del MERCOSUR: de la intergubernamentalidad hacia la supranacionalidad, Tórculo Edicións, Santiago de Compostela, 2005.
- PASTOR RIDRUEJO, J. A.: Curso de Derecho Internacional Público y Organizaciones Internacionales, Madrid, 27ª ed. Tecnos, 2023.
- PONTE IGLESIAS, Mª T.: “Las relaciones Mercosur-Unión Europea a 20 años de creación del Mercosur”, Revista-de Estudios Europeos, Nº 57, Enero-Junio 2011.
- “Sobre la responsabilidad los miembros de una Organización internacional respecto a terceros por el hecho internacionalmente ilícito de esa Organización”, Estudios de Derecho Internacional y de Derecho Europeo en Homenaje al Profesor Manuel Pérez González, (Jorge Cardona Llorens/Jorge Pueyo Losa/José Luis Rodríguez-Villasante y Prieto/José Manuel Sobrino Heredia, Eds. y Mariano Aznar Gómez, Coord.), Tirant lo Blanch, Valencia, 2012, Tomo I, pp. 995-1037.
- PUEYO LOSA; J./REY CARO, E.: (eds.): MERCOSUR: Nuevos ámbitos y perspectivas en el desarrollo del proceso de integración, Buenos Aires, Editorial Ciudad Argentina, 2000.
- SANTOS VARA, J: La participación de la Unión Europea en las organizaciones internacionales. Editorial Constitución y Leyes, Madrid, 2002.
OUTROS RECURSOS COMPLEMENTARIOS
- e-RG Electronic Resource Guide: International Organizations, American Society of International Law, 2015, dispoñible en https://www.asil.org/resources/electronic-resource-guide-erg
- Biblioteca dixital das Nacións Unidas: https://digitallibrary.un.org/?ln=é
- Publicacións da American Society of International Law: https://www.asil.org/
- Real Instituto Elcano http://www.realinstitutoelcano.or
- Revista Electrónica de Estudios Internacionales: http://www.reei.org
Direccións electrónicas das organizacións estudiadas, entre outras, as siguintes:
- Organización das Nacións Unidas (ONU): http://www.un.org
- Organización Mundial da Saúde (OMS): https://www.who.int/es/home
- Consello de Europa (COE): http://hub.coe.int/
- Organización de Estados Americanos (OEA): http://www.oas.org/es/
- Unión Africana (UA): http://www.au.int/
- Liga de Estados Árabes: http://www.arabe.cl/ligadelosestadosarabes.html
- Organización para a Cooperación Islámica: https://www.oic-oci.org/home/?lan=fr
- Organización do Tratado do Atlántico Norte (OTAN): http://www.nato.int/cps/en/natolive/index.htm
- Organización de Seguridade e Cooperación en Europa (OSCE): http://www.osce.org/
- Comprensión do funcionamento e a acción das Organizacións Internacionais na orde internacional.
- Coñecer as dimensións política, xurídica, económica e social das organizacións internacionais e os principais procesos de integración rexional.
- Desenvolver a capacidade analítica e crítica do alumno para que, a partir dos coñecementos adquiridos, poida realizar unha valoración das organizacións internacionais estudadas e os seus ámbitos de actuación máis relevantes.
- Avanzar no coñecemento dos procesos de integración rexional, que permita ao alumno valorar a importancia destes procesos
- Fornecer as ferramentas necesarias e adecuadas para que o alumno poida aplicalos nun mercado onde os intercambios e fluxos comerciais operan a través de actores supranacionales.
O ensino desta disciplina desenvolvésese a través de clases teóricas (expositivas), clases prácticas/ seminarios (interactivas), traballos tutelados e tutorías.
- A clase teórica -que poderá contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos- centrarase na explicación dos contidos esenciais da materia, incentivando o debate e o comentario sobre aspectos da actualidade.
- A clase práctica/seminario ten por obxectivo propor, debater e resolver supostos de feito da práctica internacional nos que o alumno debe aplicar os coñecementos teóricos adquiridos. Por iso, esíxese a participación activa do estudante durante o seu desenvolvemento, así como unha preparación previa sobre a base dos materiais de apoio entregados.
- O traballo tutelado diríxese a profundar sobre algún dos aspectos mais relevantes da materia, e a fortalecer a capacidade analítica, discursiva e expositiva do alumno.
- A tutoría permite ofrecer ao alumno unha orientación individualizada sobre a materia e potenciar o diálogo co profesor. Atenderase ao estudante para tratar cuestións concretas en relación coas súas tarefas e/ou resolver calquera dificultade relacionada coa materia.
- A materia, como materia obrigatoria, consta de 4,5 créditos ECTS, o que equivale a 112,5 horas. Polo que se refire ao traballo presencial na aula, ditas horas distribúense como segue: Clases teóricas, 18 horas; Practicas/Seminarios, 6 horas; Traballos tutelados, 3 horas; Tutorías, 2 horas; Exame, 3 horas.
-Realización de un examen, dividido en dos partes: teórica y práctica. La valoración del examen supondrá el 60% de la calificación final.
- Realización de actividades programadas, particularmente clases interactivas (casos prácticos, trabajos tutelados, comentarios de textos, exposiciones, seminarios), así como su asistencia a las clases, supondrá el 40% restante de la calificación.
Para que un alumno sea objeto de evaluación debe haber asistido, como mínimo, al 80% de las clases.
Los criterios de valoración serán los siguientes:
- Conceptos básicos de la materia y su aplicación práctica (60%)
- Elaboración y entrega de los casos prácticos o de cualquier otra actividad que se indique (30%)
- Asistencia participativa (10%)
- En el caso de que el alumno realice algunas de las actividades programadas, pero no el examen, la calificación será de "no presentado". Los alumnos repetidores que cubriesen el requisito de la asistencia a clases expositivas e interactivas quedarán exentos de dicho requisito en el curso siguiente, sin perjuicio de su obligación de someterse al mismo sistema de evaluación que el resto de los demás alumnos.
-Los alumnos a los que la Junta de Facultad les haya reconocido el derecho a disfrutar de una "exención de docencia" serán evaluados exclusivamente en función de la calificación que obtengan en el examen final de la asignatura y de las actividades interactivas que entregarán por escrito a través del Aula virtual de la USC.
- Para los casos de realización fraudulenta del examen o de las actividades interactivas será de aplicación lo recogido en la “Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de calificaciones”.
A materia, como materia obrigatoria, consta de 4,5 créditos ECTS, o que equivale a 112,5 horas. Polo que se refire ao traballo persoal do alumno, estas horas distribúense como segue:
- Estudo individual do alumno: 42,5 horas.
- Preparación de clases prácticas/seminarios: 19 horas
- Preparación de traballos e exposicións (traballos tutelados): 19 horas.
- Asistir a clase de maneira regular e participar activamente
- Planificar o traballo con antelación e estudar continuadamente
- Completar o ensino cos manuais e obras especializadas indicadas. Esta recomendación é especialmente importante para aqueles alumnos que carezan de formación xurídica.
- Recorrer ás tutorías aos efectos de despexar as dúbidas que platee o estudo da materia
O uso de computadores e outros dispositivos electrónicos en clase poderá limitarse a criterio do docente encargado da materia.
Carmen Montero Ferrer
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público e Teoría do Estado
- Área
- Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
- Correo electrónico
- carmen.montero.ferrer [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Ramiro Rodriguez Bausero
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Estudos Internacionais
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 18 |