Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Área externa M.U en Marketing, Consultoría e Comunicación Política, Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Nesta materia téntase transmitir ó alumnado o contexto no que se desenvolve a actividade da consultoría do sector público, facer un percorrido pola historia do sector así como dar a coñecer cal é o papel que xoga a consultoría no actual funcionamento das administracións públicas. Búscase asimesmo que o alumno obteña os coñecementos e habilidades que precisa a creación e xestión dun equipo consultor prestando especial atención á relación e coordinación que o mesmo debe manter coa Administración e os seus diversos órganos. Considerarase tamén como aspecto esencial dentro da labor de consultoría a capacitación na xestión das relacións cos clientes, par ao que se fai fincapé nos seguintes aspectos:
1 - Papel do Consultor na Administración Pública:
1.a A actividade de consultoría dentro das perspectivas de xestión pública.
1.b Papel da consultoría interna / externa na estrutura, funcionamento e actividade das Administracións.
1.c Retos e oportunidades da actividade de consultoría no entorno do sector público.
1.d Áreas de intervención da consultoría.
2 - Habilidades directivas
2.a Detección de carencias e desenvolvemento de habilidades de liderazgo.
2.b Liderazgo e xerarquía.
2.c Estilos de liderazgo, estrutura, motivación e cultura.
2.d Construción de equipos.
2.e Liderazgo e cambio.
3 - Xestión de clientes
3.a Enfoques da relación cos clientes: Operativa, colaboración e análise.
3.b Segmentación e factores de fidelización.
3.c Xeneración de valor, prestación de servizos e satisfacción
3.d Atención ó cliente: Xestión de incidentes.
3.e Xestión de queixas e suxerencias.
- Barzelay, Michael “La Nueva gestión Pública”, México, 2003.
- Brugué Quim y Subirats Joan, Lecturas de Gestión Pública, MAP, Madrid, 1996.
- López Camps, J. y Gadea, A. (1995), Servir al ciudadano: Gestión de la Calidad en la Administración Pública. Barcelona: Gestión 2000
- Olías de Lima Gete, Blanca. La Nueva Gestión Pública, Prentice Hall, Madrid, 2001.
- Ruiz, J. y González, E. (2003), Guía para la implantación de cartas de servicios (2ª ed.). Madrid: Ministerio de Administraciones Públicas
- Velázquez López, Francisco Javier “Liderazgo y trabajo en equipo en las administraciones públicas”, en Natera, Antonio y Vanalocha. Universidad Carlos III de Madrid,2005.
- Villoria Mendieta, Manuel “El liderazgo en las organizaciones públicas: problemas metodológicos y éticos”, en Natera, Antonio y Vanalocha. Universidad Carlos III de Madrid, 2005.
CE2 - Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na toma de decisións e na resolución de conflitos de organizacións complexas e no seguimento dos mesmos, tanto no nivel estratéxico como no operativo ou no técnico
CE3 - Capacidade para comprender e coñecer en profundidade as funcións internas e externas da dirección estratéxica dunha organización complexa, incluídas a xestión e o liderado dos equipos multidisciplinares
CE6 - Coñecer as diferenzas e similitudes dos diferentes campos da mercadotecnia e da comunicación: empresarial, organizacional, institucional e política
CE8 - Capacidade para deseñar plans de comunicación ligados á construción de determinados produtos políticos,implementalos e avalialos.
CE11 - Capacidade de deseñar e xestionar a mercadotecnia, a consultoría e a comunicación en situacións de crises a nivel estratéxico, operativo e táctico
CE12 - Capacidade para entender e transmitir as necesidades de institucións, organizacións e empresas, da mercadotecnia e a comunicación política, tanto a nivel interno como externo, desde unha perspectiva integral
CE14 - Capacidade de entender, pensar e desenvolver a comunicación cos cidadáns online no marco da Web 2.0, así como para analizar as repercusións sociais e políticas do seu impacto
CE15 - Capacidade para desenvolver un estudo avanzado sobre aspectos relevantes da mercadotecnia política e a comunicación estratéxica integral, así como defender a metodoloxía e as conclusións alcanzadas ante especialistas neste ámbito disciplinar
A docencia desenvolverase mediante clases presenciais nas que se discutirán e debatirán as diversas cuestións prantexadas na exposición dos textos propostos. Presentaranse casos prácticos que deberán ser analisados e comentados polos alumnos.
Asistencia e participación nas clases (50 %), exame final (50%)
Tempo de estudo individual: 25 horas
Tempo de preparación de traballos e exposicións: 26 horas
Lectura de los textos facilitados y asistencia a clase.
En resposta á solicitude do Departamento de Ciencia Política e da Administración de revisión da programación da materia__Consultoría na admnistración pública _ /Máster de Mercadotecnia, Consultoría e Comunicación Política, de face aos posibles escenarios na nova normalidade do próximo curso académico 2020-2021, quero constar no apartado de Observacións as seguintes cuestións:
- Contidos: inicialmente non se prevé a modificación dos contidos, que se manterán tanto na previsión do Escenario 2 como do Escenario 3 e que serán axustados segundo a forma de docencia que se concrete en cada unha das devanditas situacións.
- Bibliografía: de producirse un novo confinamento, a bibliografía complementaria será facilitada polos docentes a través da aula Virtual.
- Metodoloxía de ensino: esta será reaxustada no seu momento, segundo a previsión de dispoñibilidade de aulas que estableza a Facultade para cada escenario. Aínda que e de maneira xenérica complementaranse no Escenario 2 as clases presenciais coa subida de material que permita tanto o seguimento dos contidos teóricos como prácticos da materia. No Escenario 3 complementarase a realización de clases telemáticas síncronas ou asíncronas, segundo o volume de alumnos matriculados, coa incorporación na aula Virtual de material que permita o seguimento dos contidos teórico-prácticos da materia.
- Sistema de avaliación: de maneira xenérica, tanto no Escenario 2 como no Escenario 3, fomentarase o sistema de avaliación continua, e en consecuencia, a entrega periódica de traballos que permitan o seu seguimento. Así mesmo e se as condicións de realización permíteno, valorarase no Escenario 2 a realización dunha proba final exame síncrono/asíncrono.
Miguel Anxo Bastos Boubeta
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815167
- Correo electrónico
- miguelanxo.bastos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jesus Manuel Benitez Baleato
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- jesusmanuel.benitez.baleato [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Alberto Núñez Sabarís
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Marketing, Consultoría e Comunicación Política
- Correo electrónico
- alberto.nunez.sabaris [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario 2.2 |
Martes | |||
16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario 2.2 |
Mércores | |||
16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Seminario 2.2 |
Xoves | |||
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Seminario 2.2 |
17:30-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | Seminario 2.2 |
18.05.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula de Informática 1 |
18.05.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |
30.06.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Aula de Informática 1 |
30.06.2021 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 1 |