Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 46.5 Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 18.5 Clase Interactiva: 6 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Dereito do Traballo e da Seguridade Social
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Adquirir coñecemento específico deste campo das prestacións sociais complementarias.
-Coñecer as características básicas e a relación do modelo contributivo de seguridade social e non contributivo.
-Saber a diferenza entre os plans e fondos de pensións e o seu réxime legal distinto.
-Estudar as melloras voluntarias de seguridade social e tipos legais.
-Coñecer as mutualidades de previsión social e as fundacións laborais como institucións que desempeñan un papel importante en relación á seguridade social.
-Analizar os contratos de seguros específicos e súa relación coa seguridade complementaria.
O programa da materia ten como contidos básicos:
- Protección social complementaria: xeneralidades
- Protección social complementaria pública
- Protección social voluntaria
- Plans e fondos de pensións
- Seguros colectivos de vida e outras modalidades de seguros privados. Mutualidades de previsión social e fundacións laborais
- Acción social na empresa e negociación colectiva
En función deses contidos básicos, o PROGRAMA desenvólvese nas seguintes leccións:
LECCIÓN I. PROTECCION SOCIAL COMPLEMENTARIA: XENERALIDADES: 1. Marco normativo. A protección social na Constitución. 2. Tipos: A) Do sistema de Seguridade Social: Asistencia social e Servizos sociais. - B) Do Estado: axudas para vítimas de violencia de xénero e outros supostos. C) Das Comunidades autónomas: Lexislación autonómica de Asistencia social. Renda activa de inserción.
LECCIÓN II. A asistencia social no Sistema de Seguridade Social español. Prestacións non contributivas. Pensión de invalidez e pensión de xubilación asistenciais: requisitos e cálculo das prestacións. Complementos.
LECCIÓN III. MELLORAS VOLUNTARIAS DE SEGURIDADE SOCIAL: Delimitación legal. Concepto e carácteres. Modalidades. Melloras directas. Formas de establecemento: Decisión unilateral do empresario; Acordo individual; Convenio colectivo. Modificación e supresión das melloras voluntarias. Modos de xestión e financiamento.
LECCIÓN IV. MUTUALIDADES DE PREVISIÓN SOCIAL E FUNDACIÓNS LABORAIS: 1 - Mutualidades de previsión social: Concepto e clases. Constitución e funcionamento. Dereitos e deberes dos mutualistas. Mutualidades de previsión complementaria. Mutualidades substitutorias da seguridade social. Mutualidades de colexios profesionais. 2 - Fundacións laborais: Concepto e Réxime xurídico.
LECCIÓN V: PLANS E FONDOS DE PENSIÓNS: 1. Os planes de pensións: fontes normativas e concepto. 2. Tipoloxía: polos suxeitos e polas prestacións. 2. Principios. 3. Constitución e dinámica dos planes. 4. continxencias, prestacións e dereitos consolidados. 5. Referencia a aspectos fiscais. 6. Os fondos de pensións:
rexime financieiro.
LECCIÓN VI. O CONTRATO DE SEGURO: 1. Concepto e carácteres. 2. Tipos de seguros.
-Aguilera Izquierdo, R.: Seguridad social complementaria, Tecnos, Madrid. 2005.
-Alonso-Olea, M. e Tortuero Plaza, J. L.: Institucións da Seguridade Social, Civitas, Madrid, 2010.
-Lahoz-Blasco, Gandia e Momparler López Carrasco: Curso de Seguridade Social (I): parte xeral, Tirant lo Blanch. Valencia, 2009.
-De la Villa Gil (director) e outros: lei de seguridade social. Tirant lo Blanch. Valencia, 2005.
Ramos-Rodríguez, Hernández e Vilchez Gorelli Porras: Seguridade Social, Tecnos, Madrid, 1 ª edición, 2010.
-Vida Soria, Monereo Pérez Molina Navarrete e Quesada Segura: Manual de Seguridade Social, Tecnos, 6 ª Edición. 2010.
Calquera outro manual de Seguridade Social, que inclúa contidos do temario.
Atención: Recoméndase usar sempre a última edición.
-Lei ou código actualizado.
- Capacidade de identificar e comprender as cuestións xurídicas relevantes dun caso real
- Capacidade de identificar as circunstancias de feito das normas legais
- Capacidade de atopar a norma aplicable a unha determinada situación de feito
- O coñecemento das relacións entre os diversos sectores legais
- Coñecemento das normas de interpretación legal.
- Capacidade de problemas legais orais e escritas. Bo dominio da lingua escrita e falada.
- O uso correcto da terminoloxía xurídica.
- Habilidade para xestionar os textos legais e xurisprudencia.
- Que os alumnos poidan aplicar os seus coñecementos e capacidade de resolver problemas en contornos novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinar ) relacionadas ao seu campo de estudo.
- Os alumnos deben ser capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade e formular xuízos en base a información que estaba incompleta ou limitada, incluír unha reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
- Que os alumnos poidan comunicar as súas conclusións (e do coñecemento e razoamento subxacente), a especialistas e non especialistas dunha clara e inequívoca maneira.
- Os alumnos deben adquirir as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que será en gran parte auto-dirixido ou autónomo.
No "escenario 1" das directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura, adoptadas pola Universidade de Santiago de Compostela, a docencia será, preferente e fundamentalmente, de carácter presencial, do mesmo xeito que as titorías.
Impartiranse clases expositivas para explicar o programa. A exposición será sobre os principais problemas que xurdan en relación coas cuestións da materia. A énfase será dada ao tratamento da xurisprudencia e textos legais. Un e outro son soportes de clases.
Nas clases, pódense facer preguntas aos alumnos sobre os temas abordados, de aí a conveniencia destes de preparado as clases.
Tamén se poden desenvolver sesións prácticas. Estas poden inclúen estudos de casos polos alumnos, discusión en grupo, a presentación en clase e a formulación de escritos ( recursos, queixas, reclamacións administrativas, etc.).
Quizais algunhas leccións ou preguntas do programa debeas preparar o alumno, a través dos manuais recomendados ou textos proporcionados polo profesor.
Pódese contar coa participación de profesionais de diferentes sectores relacionados co tema. Estes profesionais entregarán material escrito que debe ser estudado polos alumnos.
Sobre a metodoloxía para aplicar nos escenarios 2 e 3, consúltese, en “Observacións”, o apartado dedicado ao “Plan de continxencia”.
O sistema de avaliación compoñerase da cualificación obtida no exame final, coa que se alcanzará ata un máximo do 70 por cento da nota final. O alumnado deberá aprobalo para poder engadir a puntuación obtida nas clases interactivas durante as que se levará a cabo a avaliación continua, que supoñerá un 30% da cualificación final.
Realizarase un único exame final, na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade e publicada no taboleiro de anuncios e na páxina web, que será escrito. No escenario docente 1, o devandito exame será presencial. Nos escenarios docentes 2 e 3, realizarase de forma telemática, tal como especifícase no apartado “Plan de continxencia”, incluído no epígrafe “Observacións”.
A superación do devandito exame final é complementaria á avaliación continua nos tres escenarios docentes.
Durante as clases interactivas levarase a cabo a avaliación continua do alumnado. Para ese efecto, non se valorará a simple asistencia, senón a súa participación e a calidade dos traballos solicitados polo profesorado que aquel presente.
Se o alumno realizou algunha actividade académica obxecto de avaliación conforme ao establecido nesta guía docente e non se presentou ao exame, obterá a cualificación de "suspenso".
Réxime para o alumnado con exención de docencia:
O alumnado ao que se lle concedese a dispensa de asistencia segundo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado co exame final que supón o 100% da nota.
O exame será escrito, podendo conter soamente preguntas de tipo test, de desenvolver, ou una combinación de ambalasdúas, (terá carácter teórico-práctico).
Horas presencias teórica: 21
Horas non presenciais dedicadas ao estudo efectivo sobre o tema e na preparación de exame final: 30 (media)
Horas non presenciais dedicadas á procura de materiais (sentenzas, lexislación estatal, os convenios colectivos): 13
Participación eventual nas prácticas: 10 horas
Horas de avaliación: 1
Total de horas: 75
- Atender as clases e participar activamente nelas.
- Coñecer e estudar libros de texto recomendados.
- Facer preguntas os profesores.
- Usar a lexislación pertinente, así como outras fontes de dereito e xurisprudencia e acordos colectivos.
- Estudar con regularidade e diariamente.
Plan de continxencia
Metodoloxía do ensino:
No "escenario 2", a docencia presencial completarase coa virtual, de acordo coas fórmulas que determine o Centro no que se imparte a materia. No "escenario 3", a docencia pasará a ser completamente virtual.
Cando a docencia expositiva deba impartirse “en remoto”, utilizarase o Campus Virtual, así como as ferramentas de Microsoft Teams, Skype empresarial, Forms, etc.).
Para a docencia interactiva que se imparta “en remoto”. utilizaranse as ferramentas recentemente indicadas, a través das cales se realizarán actividades de xeito síncrono (p. ex. resolución de cuestionarios) e asíncrono (p. ex., preparación e entrega de traballos), podendo estas consistir en tarefas individuais ou no desenvolvemento dun traballo colaborativo.
Sistema de avaliación e aprendizaxe
Nos escenarios docentes 2 e 3, o exame final realizarase de forma telemática a través das ferramentas citadas. O seu valor será o mesmo que o atribuído no escenario docente 1 (70% da cualificación final). O alumnado deberá aprobalo para poder engadir a puntuación obtida nas clases interactivas durante as que levará a cabo a avaliación continua, que supoñerá un 30% da cualificación final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o reflexado na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Jose Manuel Pazo Argibay
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito do Traballo e da Seguridade Social
- Correo electrónico
- josemanuel.pazo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 9 |
12.01.2024 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 9 |
08.07.2024 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 9 |