Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias da Comunicación, Departamento da Área do Profesional da USC 991
Áreas: Comunicación Audiovisual e Publicidade, Área do Profesional da USC
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Estudo da teoría e a técnica do xornalismo audiovisual dixital.
2. Estudo e análise da construción da mensaxe xornalística audiovisual.
3. Definición e características da linguaxe radiofónica e televisiva.
4. Estudo e análise dos xéneros televisivos.
CONTIDOS TEÓRICOS
INTRODUCIÓN: A comunicación audiovisual dixital: teorías, linguaxes, hibridación.
BLOQUE A: MODALIDADES E XÉNEROS AUDIOVISUAIS
1. Documental, reportaxe e ficción: diferencias na linguaxe audiovisual
2. Modalidades clásicas do documental: a relación co real e as formas
3. Xéneros da ficción: narrativas, arquetipos e semántica
4. A serialidade: formas, recursos e figuras tradicionais
5. Transformacións e novas vías
BLOQUE B: A TRANSFORMACIÓN TELEVISIVA
1. A televisión en crise: audiencias, formatos e fuxidas
2. As plataformas e a homoxeneización das linguaxes audiovisuais
3. A renovación televisiva lineal e online: o 3CAT
4. Os formatos televisivos de calidade: o INPUT
5. O proceso de produción: ideación, guionización, realización e montaxe
6. Caso de estudo: De En portada al webdoc. Guerra a la mentira (Peña, Martín, Álvarez, 2017-2023) // Metaverso (Jorge Cuevas, Juan Manuel García, Gaia Pistolesi, Nazly López Díaz, 2017)
BLOQUE C: A RADIO DIXITAL E A CONVERXENCIA MULTIMEDIA
1. A radio dixital: linguaxe, formatos, xéneros e técnicas.
2. As linguaxes en converxencia: a escrita, o son, a foto, o video, a infografía
3. Novos medios, novos formatos e integración narrativa multimedia
4. O proceso de produción: ideación, guionización, realización e deseño visual
5. Caso de estudo: War is personal, Julia Kochetova (2024, WPP Open Format) //Adrift (Felipe Dana e Renata Brito, 2024, AP)
CONTIDOS PRÁCTICOS
1. Estudo de caso. Análise aplicada de comunicación audiovisual multimedia.
2. A toma da imaxe fotográfica dixital: equipos, técnica e composición.
4. O proxecto audiovisual: ideación e desenvolvemento.
3. A toma de video e de son:equipos, técnica, composición e montaxe.
4. O deseño visual, sonoro e narrativo no proxecto audiovisual
5. Estudo de caso. Presentación das análises aplicadas de comunicación multimedia.
6. Seminarios de posprodución.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Bruzzi, S. (2000). New Documentary. A critical Introduction.Indiana University.
Català, J.M. (2021). Posdocumental. La condición imaginaria del cine documental. Shangrila.
Jenkins, Henry. (2008). Convergence culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación.Paidós
Kobré, K. (2006). Fotoperiodismo: el manual del reportero gráfico. Omega.
Neira, Elena (2015). La otra pantalla. Redes sociales, móviles y la nueva televisión. UOC
Pedrero Esteban, Luis Miguel & García Lastra, José María (2019). La Transformación Digital de la Radio. Tirant Lo Blanch
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Arnau, R.& Sorolla, T. & Marzal, J.(eds) (2022). Más allá del documento. Derivas y ampliaciones de lo real contemporáneo. Tirant lo Blanch.
Bull, S. (2020). A companion to Photography. Wiley.
Burguess, Jean & Green, Joshua. (2013). YouTube: Online video and participatory culture. John Wiley &Sons
Edgerton, G.R. and Rose, B.G. (eds) (2005), Thinking outside the box: a contemporary televisión genre reader, Lexington: University Press of Kentucky
Fernández Díez, Federico & Martínez Abadia, José (2018). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Ed. Paidos
Gamir-Ríos, José; Cano-Orón, Lorena (2022) Characteristics of the Spanish podcast sphere.Between democratization andcommercial logic”. Profesional de la información, v. 31, n. 5, https://doi.org/10.3145/epi.2022.sep.05.
Gervais,T. (2017). The making of visual news : a history of photography in the press. Routledge
Gifreu, A. (2013) El documental interactivo. Evolución, caracterización y perspectivas de desarrollo. UOC
Salaverría, R., & Martínez-Costa, M.-P. (coord.) (2021). Medios nativos digitales en España: caracterización y tendencias. Comunicación Social
Scolari, C. Alberto. (2018). Las leyes de la interfaz: Diseño, ecología evolución, tecnología (Vol. 136). Editorial Gedisa.
Scolari, Carlos A. (2013). Narrativas Transmedia: Cuando todos los medios cuentan. Deusto
Complemento formativo do Máster
A metodoloxía de ensino combina nesta materia a clase maxistral, prácticas de laboratorio, a resolución de problemas, o estudo de caso, o debate, o seminario, a metodoloxía baseada na investigación, o traballo tutelado, foros de discusión e a asistencia a conferencias.
A avaliación desta materia constará dun exame (25%) e dun proxecto de comunicación audiovisual desenvolvido durante as prácticas de laboratorio (50%), amais de actividade de avaliación continua (25%). A asistencia ás aulas non ten unha porcentaxe de valoración específica na materia. Prégase asistir sen ordenador nin móbil, agás necesidades específicas.
No caso de plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
De acordo coa normativa de permanencia vixente na USC para os estudantes de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia, así como a participación en calquera das actividades realizadas nas clases interactivas, serán obxecto de avaliación e, por conseguinte, a nota final do/a estudante que os cumprimente en ningún caso será de “Non Presentado”.
Réxime para o alumnado con exención de docencia: Nesta materia non se pode eximir a asistencia ás aulas expositivas nin interactivas porque a explicación da teoría está directamente vencellada cos exercicios prácticos programados. Incluso é posible que, nalgún caso, nas clases expositivas sexa necesario explicar as características e o funcionamento dos exercicios prácticos.
Segunda oportunidade:
Neste caso avaliarase da mesma forma que na primeira. Se o alumno ten aprobada algunha parte, gardaráselle a nota para a segunda oportunidade. En ningún caso se conservará cualificación algunha para outro curso académico.
Docencia teórica: 24 horas
Docencia laboratorio: 24 horas
Titorización en grupo reducido: 3 horas
Probas de avaliación: 3 horas
Traballo persoal do alumnado: 96 horas
Maria Soliña Barreiro Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Correo electrónico
- mariasolina.barreiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rocio Del Pilar Sosa Fernandez
- Departamento
- Departamento da Área do Profesional da USC 991
- Área
- Área do Profesional da USC
- Correo electrónico
- rocio.sosa.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesional da USC
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:00-12:00 | Expositivo 1 | Galego, Castelán | Aula 0 |
12:00-14:00 | Seminario 1 | Galego, Castelán | Aula: Seminario 1 (1º andar) |