Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados, Organización de Empresas
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo deste curso é achegar ao alumando á dirección da industria alimentaria dende unha perspectiva holística e proporcionarlle unha visión xeral da importancia do marketing nos mercados actuais.
Para iso, será preciso coñecer as diferentes áreas funcionais da empresa e os seus subsistemas, prestando unha atención máis detallada a aqueles aspectos que son particularmente relevantes para as organizacións que configura a industria de alimentaria. Ademais, deberá comprenderse a importancia que ten para as empresas do sector alimentario o coñecemento do comportamento das persoas consumidoras, a fin de poder deseñar estratexias comerciais adaptadas ás súas necesidades.
En particular, despois de estudar esta materia, o alumnado deberá:
- Coñecer os tipos de empresas
- Coñecer os conceptos básicos da empresa
- Coñecer a contorna da industria alimentaria
- Coñecer as áreas funcionais da empresa
- Coñecer a cultura de orientación ao mercado no sector alimentario
- Coñecer os conceptos básicos da dirección comercial
- Coñecer a contorna na comercialización de produtos alimentarios
- Coñecer o comportamento de compra das persoas consumidoras
- Comprender a segmentación e posicionamento dos mercados alimentarios
- Coñecer as variables de comercialización de produtos alimentarios
Tema 1. Empresa e empresario/a
Tema 2. Contorna e sector alimentario
Tema 3. O subsistema financeiro na empresa alimentaria
Tema 4. O subsistema de dirección na empresa alimentaria
Tema 5. O subsistema de operacións e tecnoloxía na empresa alimentaria
Tema 6. O subsistema comercial da empresa alimentaria
Tema 7. Dirección comercial. O plan de marketing nas empresas alimentarias
Tema 8. Comportamento do consumidor
Tema 9. Segmentación e posicionamento das empresas alimentarias
Tema 10. O marketing-mix nas empresas alimentarias (produto, prezo, distribución, comunicación)
Bibliografía básica e complementaria
Armstrong, G.; Kotler, P.; Merino, M.J; Pintado, T.; Juan, J.M. (2011): Introducción al marketing. Ed. Pearson.
Baena, V.; Moreno, M.F. (2010): Instrumentos de marketing. Decisiones sobre producto, precio, distribución, comunicación y marketing directo. Ed. UOC.
Grant, R.M., (2014): Dirección Estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones. Ed. Thomson Civitas.
Guerras Martín, L.A.; Navas López, J.E. (2014): Casos de dirección estratégica de la empresa. Ed. Thomson-Reuters Civitas.
Johnson, G.; Scholes, K.; Whittington, R. (2010): Fundamentos de estrategia. Ed. Prentice Hall.
Navas López, J.E.; Guerras Martín, L.A. (2012): Fundamentos de Dirección Estratégica de la Empresa. Ed. Thomson-Reuters Civitas.
Sainz de Vicuña, J.M. (2014): El plan de marketing en la práctica. Ed. ESIC.
Santesmases, M.; Merino, M.J.; Sánchez, J.; Pintado, T. (2009). Fundamentos de marketing. Ed. Pirámide.
O profesorado da materia poderá proporcionar bibliografía específica para cada tema.
Básicas e xerais
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
Transversais
CT1 - Capacidade de análise e síntese
CT2 - Capacidade para organizar e planificar
CT3 - Capacidade para traballar en equipo
CT6 - Capacidade para buscar, analizar e xestionar a información que provén de fontes diversas
CT11 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma
CT13 - Demostrar iniciativa e espírito emprendedor
CT14 - Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica
Específicas
COP10 - Coñecer os principios do márketing e a xestión da empresa que lles poida permitir actuar como asesores/as no desenvolvemento e comercialización de alimentos
COP11 - Coñecer a contorna da industria alimentaria, as tipoloxías empresariais, os conceptos básicos e as áreas funcionais da empresa
COP12 - Coñecer a cultura de orientación ao mercado no sector alimentario: os conceptos básicos da dirección comercial, a contorna e as variables de comercialización dos produtos e a segmentación e posicionamento dos mercados alimentarios
As sesións de aula dedicadas ás clases expositivas ou clases maxistrais utilizaranse para introducir os contidos teóricos que conforman o programa, salientando os aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles. Nos seminarios buscarase que o alumnado aplique de forma práctica os conceptos teóricos aprendidos nas sesións expositivas. Para iso, analizaranse e comentaranse casos prácticos, vídeos e lecturas de textos e/ou artigos, e debateranse cuestións expostas polo profesorado. Igualmente, o alumnado deberá realizar e expoñer traballos en grupo. Con todo iso preténdese estimular o traballo cooperativo, así como desenvolver as habilidades de argumentación e comunicación, desenvolvendo así as competencias transversais anteriormente mencionadas.
As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a lectura do material proporcionado polo profesorado, a procura de información na biblioteca, hemeroteca ou bases de datos. Nas titorías individuais, o profesorado orientará ao alumnado sobre as tarefas a realizar (estudo, traballos, lecturas); e solventará as dúbidas que o alumnado poida presentar durante o proceso de aprendizaxe. Igualmente, as titorías poderán ser empregadas como canle de retroalimentación sobre os resultados do mesmo, así como das distintas actividades prácticas que vaian realizándose.
Empregarase o Campus Virtual como recurso de apoio á docencia.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades que o alumnado realice durante o transcurso da materia: exame final; participación activa na análise e debate de casos prácticos, lecturas; presentación de traballos...
A asistencia tanto ás clases expositivas como ás clases interactivas é obrigatoria, salvo que ao alumno ou alumna lle sexa concedida a dispensa de asistencia, seguindo a Instrución N. 1/2017, dá Secretaría Xeral, sobre a dispensa dá asistencia a clase en determinadas circunstancias. O alumnado ao que lle sexa concedida a dispensa, deberá deberá realizar un exame distinto ó do alumnado que participe na avaliación continua, pero que suporá o 100% da súa cualificación.
O alumnado terá dúas oportunidades para superar a materia. Así, o alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade ordinaria, terá dereito a unha segunda oportunidade de carácter extraordinario, que será a que figure no seu expediente académico -no caso de que a cualificación alcanzada fose superior-.
O sistema de avaliación destas dúas oportunidades detállase a continuación.
Primeira oportunidade ordinaria:
A) Avaliación continua: participación na aula, resolución e participación activa na análise de casos prácticos, traballos, debate de lecturas e vídeos, e outras actividades vinculadas aos seminarios. A avaliación final de contidos terá un peso do 50% na cualificación final da materia.
Na resolución dos casos prácticos e os traballos en grupo valorarase a aplicación correcta dos conceptos e a procura de información relevante. Ademais, nos traballos valorarase o traballo en colaboración. Na participación do alumnado na aula valorarase a súa achega, así como a calidade e claridade da súa exposición oral. A avaliación continua permite valorar as seguintes competencias: COP10, COP11, COP12, CB6, CB7, CT1, CT2, CT3, CT6, CT11, CT13, CT14.
B) Exame final, que se realizará na data oficial e cubrirá todo o programa, incluíndo contido teórico e práctico. O exame final terá un peso do 50% na cualificación final da materia.
O exame permite valorar as seguintes competencias: COP10, COP11, COP12, CB6, CT1, CT11.
Para poder sumar ambas as partes (A e B) é necesario que o alumnado obteña unha puntuación mínima de 2 puntos sobre 5 no exame final de contidos. Nese caso, o alumnado superará a materia se a nota agregada de ambas as partes é igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
Cando o alumno non alcance a puntuación teórica mínima necesaria para aprobar, será cualificado coa nota obtida unicamente pola participación nas sesións interactivas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse, segundo establezan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Segunda oportunidade extraordinaria:
O sistema de avaliación que rexerá nesta segunda convocatoria será o mesmo que o da primeira oportunidade. É dicir, realizarase un novo exame final de contidos, coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua.
Debe sinalarse que de acordo coa Normativa de Permanencia vixente na Universidade para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en calquera das actividades suxeitas a avaliación supoñerá que a nota final do/a alumno/a sexa distinta de “Non presentado”.
Esta materia de carácter optativo consta de 6 créditos ECTS, onde cada crédito equivale a un tempo de traballo de 25 horas, sumando un total de 150 horas de traballo.
Estas horas totais de traballo distribúense do seguinte modo:
- Presenciais (incluíndo horas de docencia expositiva -18- , docencia interactiva -24-, titorías -4- e exames -4-): 50 horas
- Traballo autónomo e persoal do alumnado: 100 horas
Non se requiren coñecementos previos para cursar esta materia.
Para maximizar a aprendizaxe é conveniente que o alumnado:
- Participe activa, construtiva e respectuosamente nas clases.
- Prepare e complemente os contidos que se vaian traballando na materia coa bibliografía recomendada.
- Desenvolva hábitos de busca autónoma de información.
- Aproveite os recursos dispoñibles na biblioteca universitaria.
- Utilice adecuadamente as titorías para coñecer en detalle as recomendacións do profesorado e aclarar calquera dúbida que xurda no proceso de aprendizaxe.
- Consulte con regularidade a aula virtual da materia e faga uso da mesma.
Ensínase en Español.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Metodoloxía:
Realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
Avaliación:
Cando o alumno non alcance a puntuación teórica mínima necesaria para aprobar, será cualificado coa nota obtida unicamente pola participación nas sesións interactivas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse, segundo establezan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Fernando Losada Perez
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 982824420
- Correo electrónico
- fernando.losada [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Vicente Angel Lopez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 982824419
- Correo electrónico
- vicente.lopez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
Venres | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
01.06.2021 11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 7 PLANTA BAIXA |
05.07.2021 17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |