Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 52 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 9 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Orgánica
Áreas: Química Inorgánica, Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Preténdese que os alumnos adquiran aqueles coñecementos básicos relacionados coa química supramolecular como ferramenta na construción de sistemas complexos a partires de unidades perfectamente definidas, así como súa aplicación en distintas áreas de investigación.
Tema 1. Principios básicos. Forzas de enlace débiles: tipo e propiedades.
Tema 2. Recoñecemento molecular: receptores moleculares.
Tema 3. Sistemas supramoleculares proteicos: catálise enzimática e deseño encima.
Tema 4. Auto-ensamblaxe molecular: nanotubos, cápsulas moleculares, etc.
Tema 5. Aplicacións da química supramolecular: Transporte, catálise, química combinatoria dinámico, sensores, máquinas e sistemas de auto-replicantes moleculares. Aplicacións en nanotecnoloxía.
Tema 6. Cristais líquidos. Clasificación, propiedades e aplicacións.
Tema 7. Química de coordinación supramolecular.
Tema 8. Química organometálica supramolecular.
Básica (manuais de referencia).
Philip A. Gale and Jonathan W. Steed (editores): Supramolecular Chemistry: From molecules to nanomaterials, Wiley and Sons Ltd., 2012 (ISBN: 978-0-470-74640-0).
(Escenario 2 e 3: documentos aportados polo profesorado a través da plataforma Moodle).
Complementaria.
-) K. Ariga, T. Kunitable “Supramolecular Chemistry: Fundamentals and Applicacions” Springer-Verlag, Berlin, 2006.
-) R. Ungaro, E. Dalcanale “Supramolecular Science: Where it is and where it is going” Kluwer, Dordrecht, 1999.
-) Comprehensive Supramolecular Chemistry. Pergamon, 1996.
-) J.-M. Lehn “Supramolecular Chemistry”, VCH, New York, 1995.
-) V. Balzani, M. Ventura, A. Credi “Molecular Devices and Machines” Wiley-VCH, Weinheim, 2003.
-) Macrocyclic Chemistry. Current Trends and Future Perspectives. Edited by Karsten Gloe. Springer, The Netherlands, 2005.
-) Shriver, Kaesz e Adams, The Chemistry of metal cluster complexes I. Haiduc, F. T. Edelmann “Supramolecular Organometallic Chemistry” Wiley-VCH, 2008, ISBN: 978-3-527-61355-7.
-) Steed, J. W.; Atwood, J. L. Supramolecular Chemistry, 2nd Ed.; John Wiley & Sons, 2009 (ISBN: 978-0-470-51234-0).
-) Nuria Rodríguez-Vázquez, Alberto Fuertes, Manuel Amorín, Juan R. Granja. Título do Capítulo: Bioinspired Artificial Sodium and Potassium Channels (Capítulo 14, páxinas 485-556). Springer International Publishing Switzerland, 2016. A. Sigel, H. Sigel, and R.K.O. Sigel (eds.), The Alkali Metal Ions: Their Role for Life, Metal Ions in Life Sciences 16, DOI 10.1007/978-3-319-21756-7_14.
Competencias básicas e xerais.
• CG2 - Identificar a información da literatura científica utilizando os canais apropiados e integrar dita información para plantexar e contextualizar o tema de investigación.
• CG5 - Utilizar a terminoloxía científica en lengua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química.
• CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de captación e organización de información para solucionar problemas na actividade profesional.
• CB7 - Que os estudantes sepan aplicar os coñementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco conocidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa área de estudio.
• CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir dunha información que, sendo incompleta ou9 limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades social e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios.
Competencias transversais.
• CT1 - Elaborar, escribir e defender públicamente informes de carácter científico e técnico.
• CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
• CT4 - Apreciar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
Competencias específicas.
• CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos especializados das diferentes áreas da Química.
• CE4 - Innovar nos métodos de síntese e análise químico relacionados coas diferentes áreas da Química.
• CE7 - Operar con instrumentación avanzada para o análise químico e a determinación estructural.
Os contidos da asignatura se impartirán utilizando as técnicas audiovisuais modernas mediante presentacións en PowerPoint acompañadas de abundante material bibliográfico. Complementaráse esta formación con aspectos prácticos.
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaranse, de forma sincrónico/asincrónico e sempre segundo a axenda establecida polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á natureza e contidos desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferencia entre a docencia presencial e a docencia en remoto será: (Escenario 1: docencia presencial. Escenario 2: Clases expositivas y titorías serán presenciais entre un 0%-50% das clases, mentres que os seminarios serán presenciais entre un 50%-100% das clases. Escenario 3: 100% non presencial).
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o profesor/es, poderán empregar o foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
A avaliación desta materia farase mediante unha metodoloxía de avaliación continua e realizarase un exame final, para acceder ó exame hai que participar polo menos no 80% das actividades de asistencia obrigatoria (seminarios e tutoriais). En calquera caso, será obrigado participar polo menos nunha das dous tutoriais programados.
O profesor comprobará a participación en clase segundo un sistema de control oficial establecido na Universidade (ou no Centro), onde esté matriculad@ o/a estudante. As ausencias deberán xustificarse documentalmente.
A ponderación de avaliación continua (25%) e exame final (75%) será baseada nas porcentaxes indicadas.
Para os casos de realización fraudulenta dos exercicios e probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e da revisión das valoracións”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial o virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se realizarán, segundo o establecido polas autoridades competentes, ou ben en persoa na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC. (Escenario 1: Exame final presencial. Escenario 2 y 3: Exame final non presencial).
Ademais da asistencia á clase, será necesario co alumno adedique tempo adicional a repasar os conceptos estudiados na clase, á resolución dos exercicios propostos, á consulta da bibliografía, e a preparación da presentación do traballo. Será necesarias unhas 77 horas/curso (sumando o tempo presencial e non presencial).
Tendo en conta que nesta materia os conceptos que se van estudiando o longo do curso están moi interrelacionados, e moi importante realizar un estudio continuo e progresivo da materia. Asimismo, e fundamental a lectura da bibliografía recomendada en cada un dos apartados. Deste modo o alumno podrá coñecer e solventar as dificultades e as dudas que teña o longo do curso.
O alumno debería asistir as conferencias relacionadas con este tema que habitualmente se organizan no Departamento.
As clases impartiránse habitualmente en español. Nembergantes, algunhas presentacións avanzadas poderían ser impartidas en inglés polo experto correspondente. No caso hipotético dun número de alumnos extranxeiros elevado, as clases serían impartidas en inglés.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaranse, de forma sincrónico/asincrónico e sempre segundo a axenda establecida polo centro, a través dos distintos medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á natureza e contidos desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferencia entre a docencia presencial e a docencia en remoto será: (Escenario 1: docencia presencial. Escenario 2: Clases expositivas y titorías serán presenciais entre un 0%-50% das clases, mentres que os seminarios serán presenciais entre un 50%-100% das clases. Escenario 3: 100% non presencial).
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o profesor/es, poderán empregar o foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Para os casos de realización fraudulenta dos exercicios e probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e da revisión das valoracións”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial o virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación se realizarán, segundo o establecido polas autoridades competentes, ou ben en persoa na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC. (Escenario 1: Exame final presencial. Escenario 2 y 3: Exame final non presencial).
Jesus Sanmartin Matalobos
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814396
- Correo electrónico
- jesus.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Amorin Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- manuel.amorin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Xoves | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 2.12 |
27.05.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |