Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 19 Clase Interactiva: 6 Total: 27
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Orgánica
Áreas: Química Inorgánica, Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Coñecer os fundamentos químicos e os principais axentes de contaminación ambiental.
• Adquirir coñecemento sobre contaminantes orgánicos e inorgánicos e as súas interaccións co medio, predicir as súas transformacións e o seu impacto ambiental.
• Ser sensible ao impacto causado polas actividades humanas.
• Abundancia e distribución de elementos químicos.
• Contaminantes inorgánicos no ambiente.
• Propiedades químicas e efectos ambientais dos metais pesados.
• Contaminantes orgánicos no ambiente.
• Translocación de compostos orgánicos no ambiente.
• Procesos químicos e bioquímicos de degradación de compostos orgánicos no medio.
Bibliografía básica
1. Spiro, Thomas G; Stigliani, William M., Madrid Albarrán, Yolanda;. Química Medioambiental, 2ª edición. Pearson-Prentice Hall, Madrid, 2009.
Bibliografía complementaria
1. Baird, C. Química Ambiental. Editorial Reverté, Barcelona, 2001.
2. Manahan, S. E. Introducción a la Química Ambiental. Editorial Reverté, Barcelona, 2006.
3. Wright R.T., Boorse D., Environmental Science: Towards a Sustainable Future 11th ed. Pearson, 2010
4. Baird C., Cann M., Environmental Chemistry 4th ed. W.H. Freeman and Company, 2008.
5. Manahan S.E., Environmental Chemistry 10th ed. CRC Press, 2017.
Competencias
BÁSICAS E XERAIS
CG2 - IdentificaR información da literatura científica empregando as canles apropiadas e integra esta información para plantexar e contextualizar un tema de investigación
CG4 - Demostrar a capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
CG6 - Aplicar correctamente novas tecnoloxías de organización e recollida de información para resolver problemas na actividade profesional
CG8 - Valorar a dimensión humana, económica, legal e técnica na práctica profesional, así como o impacto da química no medio ambiente e no desenvolvemento sostible da sociedade.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os últimos coñecementos e razóns que os apoien a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca
TRANSVERSAIS
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes científicos e técnicos.
CT2 - Traballar en equipo e adáptase a equipos multidisciplinarios.
CT3 - Traballar de forma autónoma e eficiente na práctica diaria de investigación ou actividade profesional.
CT4 - Apreciar o valor da calidade e da mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
ESPECÍFICAS
CE2 - Propoñer alternativas para resolver problemas químicos complexos das distintas especialidades químicas
CE5 - Valorar correctamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociados a substancias químicas especiais
CE6 – Deseñar procesos que impliquen o tratamento ou a eliminación de produtos químicos perigosos
CE8 - Analizar e utilizar datos obtidos de forma autónoma en experimentos de laboratorio complexos, relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas adecuadas e incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias.
Clases teóricas presenciais. Clases expositivas (uso do encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas do ensino virtual.
Seminarios interactivos relacionados cos diferentes temas con debates e intercambio de opinións cos estudantes.
Resolución de exercicios prácticos (problemas, preguntas de proba, interpretación e procesamento de información, avaliación de publicacións científicas, etc.)
Titoría individual ou en grupo pequeno.
Uso de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente en liña (Campus Virtual).
Estudo persoal baseado en diferentes fontes de información
Realización das diferentes probas para verificar a adquisición de coñecementos tanto teóricos e prácticos como a adquisición de habilidades e actitudes
Sen embargo, dadas as circunstancias de pandemia de COVID-19, debe terse en conta que son posibles diversos escenarios nos que se terán en conta as indicacións recollidas no epígrafe de Observacións
Exame final 55%
Avaliación continua 45%
• Realización de traballos escritos e informes: 20%
• Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos: 20%
• Resolución de problemas e casos prácticos 10%
• Probas realizadas durante o curso: 5%
Sen embargo, dadas as circunstancias de pandemia de COVID-19, debe terse en conta que son posibles diversos escenarios nos que se terán en conta as indicacións recollidas no epígrafe de Observacións
Escenario 1
ACTIVIDADE DE FORMACIÓN HORAS PRESENCIALIDADE (%)
Clases teóricas presenciais 19 100
Seminarios 6 100
Titoría programada 2 100
Plan de continxencia
Escenario 2
ACTIVIDADE DE FORMACIÓN HORAS PRESENCIALIDADE (%)
Clases teóricas presenciais 19 50%-100%
Seminarios 6 0
Titoría programada 2 0
Escenario 3
Clases teóricas presenciais 19 0
Seminarios 6 0
Titoría programada 2 0
É importante asistir ás clases expositivas.
É fundamental realizar un estudo continuo da materia.
Despois de rematar a clase, é útil resumir os puntos importantes
A conclusión do traballo asignado é clave para aprender esta materia
PLAN DE CONTINXENCIA
·Metodoloxía da ensinanza (por mor das circunstancias COVID)
Escenario 2
Definición do escenario: distanciamento (con restricións parciais á presenza física).
A docencia expositiva poderá realizarse, na súa totalidade de xeito telemático (nos espazos docentes nos que o distanciamento non sexa posible), ou combinarse ao 50% co xeito presencial, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible.
As titorías realizaranse telemáticamente
As probas finais serán preferentemene presenciais. Advírtese que o fraude na realización da proba terá como consecuencia unha cualificación de suspenso.
Escenario 3:
Definición do escenario: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
A docencia será completamente telemática, con mecanismos sincrónicos ou asíncronos.
As titorías serán exclusivamente telemáticas.
As probas finais serán en liña. Advírtese que o fraude na realización da proba terá como consecuencia unha cualificación de suspenso.
·Sistema de avaliación da aprendizaxe
Escenario 2
Exame final 55%
Avaliación continua 45%
• Realización de traballos escritos e informes: 20%
• Resolución de problemas e casos prácticos 20%
• Probas durante o curso): 5%
Escenario 3
Exame final 55%
Avaliación continua 45%
• Realización de traballos escritos e informes: 20%
• Resolución de problemas e casos prácticos 20%
• Probas durante o curso): 5%
·Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superala
Escenario 2
ACTIVIDADE DE FORMACIÓN HORAS PRESENCIALIDADE (%)
Clases teóricas presenciais 19 50%-100%
Seminarios 6 0
Titoría programada 2 0
Escenario 3
Clases teóricas presenciais 19 0
Seminarios 6 0
Titoría programada 2 0
Ana Maria Garcia Deibe
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814237
- Correo electrónico
- ana.garcia.deibe [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Manuel Maria Paz Castañal
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881814218
- Correo electrónico
- manuel.paz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 2.12 |
Xoves | |||
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.12 |
16.05.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Física (3º andar) |
08.07.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Analítica (2º andar) |