Créditos ECTS Créditos ECTS: 15
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 370 Horas de Titorías: 3.5 Clase Interactiva: 1.5 Total: 375
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Prácticas Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular, Química Inorgánica, Química Orgánica, Física de Partículas
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular, Química Inorgánica, Química Orgánica, Física da Materia Condensada
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia ten como obxectivo principal que o estudante adquira unha visión xeral do estado da arte nos ámbitos científicos da titulación.
- Coñecemento da metodoloxía a seguir para o desenvolvemento dun proxecto de investigación: a procura bibliográfica, o deseño, a planificación e o desenvolvemento de experimentos, a análise de datos, as propostas de mellora e conclusións do traballo.
- Aprender o manexo dos instrumentos e os materiais de laboratorio especializado, para a síntese, caracterización, purificación e/ou análise dos produtos químicos, os nanomateriales, as biomoléculas ou as mostras celulares.
- Aprender a tratar os datos experimentais obtidos e a relacionalos coas teorías físicas, químicas e biolóxicas apropiadas, utilizando as fontes bibliográficas primarias.
- Recoñecemento dos riscos asociados ao desenvolvemento dun proxecto experimental, e das medidas de seguridade oportunas.
Este proxecto introductorio está destinado a adquirir unha aprendizaxe práctica previo á realización do proxecto de investigación principal do Máster. O alumno poderá desenvolver este proxecto:
- nun laboratorio de investigación do centro (non necesariamente no mesmo grupo no que realizará o seu TFM, para favorecer a formación multidisciplinar).
- noutros laboratorios de investigación nacionais ou internacionais (movilidad internacional).
- en empresas colaboradoras deste Máster (movilidad transectorial).
O titor científico e o coordinador do máster prestarán asesoramiento ao alumno en relación coa elección do Proxecto de Iniciación á Investigación.
O contido do programa formativo dependerá do proxecto asignado ao alumno, pero en calquera caso incluirá:
-Unha formación experimental avanzada,
-Exposición a unha contorna real de investigación no ámbito académico ou industrial, ferramentas para a planificación e ejecución dun proxecto,
-Análise e interpretación de resultados,
-Redacción dun informe científico, etc.
CB6 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto da investigación.
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
CB10 Que os estudantes posúan as habilidades da aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CG1 Saber aplicar os coñecementos adquiridos á resolución de problemas prácticos no ámbito da investigación e a innovación no contexto multidisciplinar da química biolóxica e os materiais moleculares.
CG2 Saber aplicar o método científico e adquiran habilidades na elaboración dos protocolos necesarios para o deseño e avaliación crítica de experimentos químicos.
CG3 Ser capaces de debater e comunicar as súas ideas, de forma oral e escrita, a públicos especializados e non especializados (congresos, etc.) dun modo claro e razoado.
CG6 Ter capacidade de liderado, creatividade, iniciativa e espírito emprendedor.
CG7 Ser capaces de traballar en contornas multidisciplinares e colaborar con outros profesionais, tanto en ámbitos nacionais como internacionais.
CG8 Manexar a bibliografía científica avanzada de fontes primarias e adquirir as ferramentas necesarias para desenvolver a súa interpretación crítica, con capacidade de establecer o estado da arte (“state of the art”) de liñas temáticas novedosas nos campos da química biolóxica e os materiais moleculares.
CG9 Ser capaces de utilizar técnicas experimentais avanzadas en sínteses, en química biolóxica e ciencia de materiais, baixo estándares de seguridade no laboratorio (químico e biolóxico) e de protección medioambiental.
CG10 Ser capaces de desenvolver as diferentes etapas implicadas nunha investigación (desde concibir unha idea e facer unha procura bibliográfica ata a formulación dos obxectivos, o deseño do experimento, a análise dos resultados e a dedución das correspondentes conclusións).
CT1 Desenvolver capacidades asociadas ao traballo en equipo: organización, cooperación, potenciación de esforzos complementarios, saber escoitar, comunicación, flexibilidad e empatía.
CT2 Elaborar, escribir e defender públicamente informes de carácter científico e técnico.
CT3 Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT5 Apreciar o valor da calidade e mellóraa continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
CT7 Demostrar razonamiento crítico e autocrítico en busca da calidade e o rigor científico. Manexar as ferramentas informáticas e as tecnoloxías da información e a comunicación, así como o acceso ás bases de datos científicas, contextualizando críticamente os precedentes en campos de investigación novedosos como a química biolóxica e/ou o desenvolvemento de novos materiais.
CE2 Ser capaz de confrontar críticamente os datos experimentais e as hipóteses teóricas.
CE3 Coñecer as normas sobre a prevención de riscos no laboratorio e na industria relacionada coa química.
CE5 Saber analizar e utilizar os datos obtidos de xeito autónomo nos experimentos complexos de laboratorio relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas apropiadas.
CE9 Operar coa instrumentación avanzada relacionada coa investigación en química biolóxica e os materiais moleculares.
CE19 Saber realizar, presentar e defender individualmente un proxecto integral de carácter investigador nas temáticas da química biolóxica e/ou dos materiais funcionales.
CE20 Saber programar e levar a cabo novos experimentos no laboratorio no campo da química biolóxica e/ou da ciencia de materiais, de forma autónoma e independente.
- Traballo experimental (ou computacional) individual baixo supervisión, coa adecuada infraestructura e medios necesarios para poder alcanzar os obxectivos propostos.
- Tutorías para a planificación e supervisión do traballo e a análise de resultados.
- Utilización de software especializado, bases de datos e recursos web. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
- Presentación e discusión de resultados parciais do proxecto nos seminarios de investigación do grupo ou centro.
- Elaboración dunha memoria da investigación realizada.
- Presentación e defensa do traballo de investigación realizado, resultados e conclusións.
- Traballo experimental realizado.
- Memoria escrita detallando os resultados mais relevantes do traballo realizado e as competencias adquiridas.
- Exposición oral e defensa do traballo realizado e das competencias adquiridas.
Se evaluará a adquisición de competencias a través da memoria de investigación: 25%-35%; Presentación oral e defensa: 25%-35%; Informe de titores do traballo: 30-50%; Destreza no laboratorio e competencia prácticas: 0%-15%.
Actividades formativas:
Presenciales: Tutorías de orientación para a planificación e o seguimiento do proxecto: 4 h; Traballo experimental nas técnicas de sínteses, análises e estudo das propiedades que hoxe en día se utilizan nos laboratorios de investigación tanto universitarios como na industria química e/ou biotecnológica, 280 h; Análise e interpretación de datos, ata 30 h; Presentación pública do informe do traballo realizado, 1 h;
Non presenciales: Elaboración de informe/memoria do proxecto, 50 h; Procuras bibliográficas e utilización de bases de datos, 10 h.
PLAN DE CONTINXENCIA:
METODOLOXÍA
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Realizaríanse, de forma síncrona/asíncrona e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams.
Debido á natureza e contidos desta materia, así como á metodoloxía empregada, a principal diferenza entre a docencia presencial e a docencia en remoto é (Escenario 1: docencia presencial. Escenario 2: Clases expositivas e titorías serán presenciais entre un 0%-50% das clases, mentres que os seminarios serán presenciais entre un 50%-100% das clases. Escenario 3: 100% non presencial).
Para a realización de titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre estes e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams ou ben mediante correo electrónico.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse, segundo establezan as autoridades competentes, ben de forma presencial na aula ou en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC. (Escenario 1: Exame final presencial. Escenario 2 e 3: Exame final non presencial).
Jose Manuel Martinez Costas
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881815734
- Correo electrónico
- jose.martinez.costas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Emilio Quiñoa Cabana
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815729
- Correo electrónico
- emilio.quinoa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Rebeca Garcia Fandiño
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Miguel Vazquez Lopez
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Diego Peña Gil
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815718
- Correo electrónico
- diego.pena [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Javier Montenegro Garcia
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815791
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Marco Eugenio Vazquez Sentis
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815738
- Correo electrónico
- eugenio.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martin Fañanas Mastral
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815787
- Correo electrónico
- martin.fananas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Pablo Alfonso Del Pino Gonzalez De La Higuera
- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física da Materia Condensada
- Correo electrónico
- pablo.delpino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3