Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 3 Clase Interactiva: 20 Total: 75
Linguas de uso Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecemento do fundamento das técnicas espectroscópicas e espectrométricas e da información estrutural que pode obterse delas.
- Obter unha visión xeral dos métodos e as técnicas experimentais espectroscópicas e espectrométricas utilizadas na química biolóxica e os materiais moleculares.
- Manexo das técnicas espectroscópicas e espectrométricas con seguridade e competencia.
- Capacidade de interpretación dos resultados espectroscópicos e espectrométricos para obter información estrutural.
- Ser capaz de propoñer a estrutura molecular dos compostos orgánicos e inorgánicos mediante o uso das técnicas espectroscópicas e a espectrometría de masas.
- Coñecer as posibles aplicacións deste campo da ciencia.
- Espectroscopías vibracionales de infravermello e Raman: similitudes e diferenzas. Preparación de mostras. Técnicas experimentais. Interpretación.
- Espectroscopía de absorción visible- ultravioleta. Dicroísmo circular.
- Espectroscopía de fluorescencia. Rendemento cuántico.
- Espectrometría de masas. Técnicas de ionización e analizadores de masas.
- Interpretación de espectros.
- Aplicacións en diferentes campos da química.
Básica
- Michael G. Gore, Spectrophotometry and Spectrofluorimetry: A Practical Approach, Oxford University Press, 2000. ISBN 978-0199638123.
- Alison Rodger, Bengt Norden. Circular Dichroism and Linear Dichroism (Oxford Chemistry Masters). Oxford University Press: New York, 1997. ISBN 0-19-885897-X.
Complementaria
- Bernard Valeur, Mário Nuno Berberan-Santos. Molecular Fluorescence. Principles and Applications. Wiley-VCH, 2012. ISBN 978-3527328376.
- Mark A. Williams, Tina Daviter (Eds.). Protein-Ligand Interactions. Methods and Applications (Methods Mol. Biol. 1008). Springer Science+Business Media New York, 2013. ISBN 978-1-62703-398-5.
- Andrea Bellelli, Jannette Carey. Reversible Ligand Binding. Theory and Experiment. Wiley-VCH, 2018. ISBN: 978-1119238485.
Básicas
CB6: Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto da investigación.
CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB9: Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades da aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
Xenerais
CG1: Saber aplicar os coñecementos adquiridos á resolución de problemas prácticos no ámbito da investigación e a innovación no contexto multidisciplinar da química biolóxica e os materiais moleculares.
CG2: Saber aplicar o método científico e adquiran habilidades na elaboración dos protocolos necesarios para o deseño e avaliación crítica de experimentos químicos.
CG3: Ser capaces de debater e comunicar as súas ideas, de forma oral e escrita, a públicos especializados e non especializados (congresos, etc.) dun modo claro e razoado.
CG5: Dispoñer das habilidades que lle permitan desenvolver un modo de estudo e aprendizaxe autónomo.
CG8: Manexar a bibliografía científica avanzada de fontes primarias e adquirir as ferramentas necesarias para desenvolver a súa interpretación crítica, con capacidade de establecer a estado da arte (“ state of the art”) de liñas temáticas novas nos campos da química biolóxica e os materiais moleculares.
Transversais
CT3: Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT4: Aplicar os conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados coa Química Biolóxica e os Materiais Moleculares a contornas novas ou pouco coñecidos, dentro de contextos multidisciplinares.
CT5: Apreciar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
CT6: Ser capaces de adaptarse aos cambios, sendo capaz de aplicar con iniciativa as tecnoloxías novas e avanzadas e outros progresos relevantes.
CT7: Demostrar razoamento crítico e autocrítico en busca da calidade e o rigor científico. Manexar as ferramentas informáticas e as tecnoloxías da información e a comunicación, así como o acceso ás bases de datos científicas, contextualizando críticamente os precedentes en campos de investigación novos como a química biolóxica e/ou o desenvolvemento de novos materiais.
Específicas
CE1: Coñecer o impacto da química, a química biolóxica e os materiais moleculares na industria, o medio ambiente, a saúde, a agroalimentación e as enerxías renovables.
CE2: Ser capaz de confrontar críticamente os datos experimentais e as hipóteses teóricas.
CE3: Coñecer as normas sobre a prevención de riscos no laboratorio e na industria relacionada coa química.
CE4: Coñecer e entender as ferramentas químicas e as técnicas analíticas que se usan na química biolóxica e os materiais moleculares.
CE5: Saber analizar e utilizar os datos obtidos de maneira autónoma nos experimentos complexos de laboratorio relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas apropiadas.
CE8: Adquirir destreza técnica para levar a cabo a caracterización estrutural de moléculas, biomoléculas, supramoléculas e nanopartículas e na interpretación dos datos experimentais obtidos.
A docencia desenvolverase na modalidade do escenario 1 definido na instrución do Reitorado denominada Plan de Continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso académico 2021/22 e nas normas complementarias establecidas pola Facultade de Química, que supoñen impartir a docencia e realizar os exames en formato presencial. En caso necesario, adaptarase a modalidade do escenario 2, tamén definido polas antedichas instancias, para a que se contemplan dúas posibilidades: presencialidade física ao 100%, cando se trate de grupos reducidos, e/ou a organización docente o permíta; e combinación de 50% de presencialidad física e 50% telemática. Na modalidade combinada se subdividirán os grupos, que terán docencia presencial alterna, é dicir, a metade do alumnado estará na aula e a outra metade seguirá a clase vía M. Teams. Os exames serán realizados preferentemente en modalidade presencial.
Se as circunstancias así o determinarán, acudirase á modalidade Escenario 3, de peche de instalacións, tamén definido na antedicha instrución do Reitorado, adoptando as modalidades de impartición da docencia e de avaliación apropiadas para este escenario.
- Aula virtual (Moodle). A materia contará cunha aula virtual na que se incluirá todo o material de apoio docente do curso, os calendarios, ligazóns a páxinas de interese, etc. Será o medio a utilizar para a realización das probas finais no escenario 3. Esta plataforma tamén contén foros de discusión e correo interno o que proporciona unha excelente comunicación entre profesores e estudantes.
- MSTeams. A plataforma de MSTeams utilizarase para as clases telemáticas e en xeral para as comunicacións de voz e vídeo entre alumnos e profesores.
- Prácticas de laboratorio que permitan chegar a dominar experimentalmente as distintas técnicas espectroscópicas e espectrométricas.
- Fomento do autoaprendizaje para desenvolver a capacidade de análise dos datos espectroscópicos.
- Clases interactivas que fomenten a participación do alumnado para resolver exercicios prácticos de interpretación e procesamento de datos espectroscópicos.
O proceso de avaliación non só servirá para coñecer se o alumno adquiriu as competencias programadas senón tamén para revisar a metodoloxía de ensino.
- Proba escrita sobre contidos básicos teóricos e prácticos da materia.
- Avaliación continua asociada á participación activa e á aprendizaxe autónoma.
- Avaliarase a adquisición de competencias a través dos diferentes sistemas: Exame: 50%-70%; Exposicións orais: 15%-25%; Traballos/Actividades: 15%-40% ; Titoría: 0%-10%. O alumno haberá de superar unha nota mínima de 4 puntos no exame (puntuable entre 0-10) para poder aprobar a materia.
Actividades formativas:
Presenciais: Clases presenciais teóricas: 3 h; Seminarios e clases prácticas de lousa, 4 h; Titorías programadas, 1 h; Clases prácticas de laboratorio ou de informática, 16 h; Avaliación e/ou exame, 3 h.
Non presenciais: Preparación de probas e traballos dirixidos 10 h; Estudo e traballo persoal do alumno, 35 h; Procuras bibliográficas e utilización de bases de datos, 3 h.
PLAN DE CONTINXENCIA
Escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física).
A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial, aínda que de forma excepcional e xustificada a docencia telemática poderá combinarse coa presencial ata un máximo do 10% das horas da materia, e no caso de docencia práctica levada a cabo con medios telemáticos poderá chegarse ata o 25%.
As titorías poderán realizarse parcialmente de forma telemática.
As probas finais serán presenciais.
Escenario 2: distanciamento (con restricións parciais á presencialidade física).
En función do alumnado matriculado, contémplanse dúas posibilidades:
- Presencialidade física ao 100 %, sempre e cando o tamaño dos grupos e os laboratorios dispoñibles permitan o distanciamento.
- Combinación do 50 % de presencialidade física e 50 % telemática, se os espazos dispoñibles non permiten o distanciamento.
As titorías serán preferentemente telemáticas
As probas finais serán preferentemente de carácter presencial.
Escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
A docencia será completamente de carácter telemático, con mecanismos síncronos ou asíncronos.
As titorías serán exclusivamente telemáticas.
As probas finais serán exclusivamente de carácter telemático.
De forma xeral nos tres escenarios, para o desenvolvemento da docencia temática utilizaranse as ferramentas MS Teams (de xeito síncrono) e Moodle (de xeito síncrono ou asíncrono).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Marco Eugenio Vazquez Sentis
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815738
- Correo electrónico
- eugenio.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ignacio Insua Lopez
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- ignacio.insua.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Programa Marie Curie
Maria Tomas Gamasa
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815760
- Correo electrónico
- maria.tomas [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: JIN (Jóvenes Investigadores)
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 (Inglés) | Inglés | Aula Matemáticas (3º andar) |
Xoves | |||
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 (Inglés) | Inglés | Aula Matemáticas (3º andar) |
11.01.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 (Inglés) | Aula Matemáticas (3º andar) |