Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 109 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 26 Total: 150
Linguas de uso Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo esta materia é familiarizarse coas características fundamentais da imaxedixital e as súas formas de representación, a descrición de contido visual mediantecaracterísticas locais de cor, forma e textura, e a aplicación práctica destes conceptos enproblemas de procesado e análises de imaxe.
Representación e modelado de imaxe: espazo-frecuencia, orientación e fase, espazo-escala
Wavelets e bancos de filtros
Codificación e reconstrución de imaxe
Descrición de cor, forma e textura
Aplicacións de modelado e descrición de imaxe
Bibliografía básica:
1. Bovik, Alan. "The essential guide to image processing". 1st Edition, 2009.
ISBN: 978-0-12-374457-9.
2. Bovik, Alan (Ed.). "Handbook of image and video processing". 2nd Edition,
2005. ISBN: 978-0-12-119792-6.
3. Mallat, Stephane. "A wavelet tour of signal processing: The sparse way". 3rd
Edition, 2009. ISBN: 978-0-12-374370-1.
4. Nixon, Mark. "Feature extraction and image processing for computer vision".
3rd Edition, 2012. ISBN: 9780123965493.
5. Sonka, M; Hlavac, V.; Boyle, R. "Image Processing, Analysis, and Machine
Vision". 3rd Edition, 2009. ISBN: 978-0-49-508252-1.
6. Forsyth, David A; Ponce, Jean. “Computer Vision: A Modern Approach”.
Pearson. 2nd Edition, 2012. ISBN: 978-0-13608-592-8.
7. Szeliski, Richard. “Computer Vision: Algorithms and Applications”. Springer.
1st Edition, 2010. ISBN 978-1-84882-934-3.
8. Petrou, Maria; García-Sevilla, Pedro. "Image processing: Dealing with
texture". 2006. ISBN: 978-0-470-02628-1.
9. Mirmehdi, M.; Xie, X.; Suri, J. (Eds.). "Handbook of texture analysis". 2008.
ISBN: 978-1-84816-115-3.
10. Artigos recentes en revistas e conferencias científicas relevantes: IJCV, IEEE TPAMI, ICCV, CVPR, NIPS, ECCV, etc.
Competencias do título: Específicas
A1 CE1 - Coñecer e aplicar os conceptos, metodoloxías e tecnoloxías de procesado de imaxe
Competencias do título: Básicas / Xerais
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 - Capacidade de análise e síntese de coñecementos.
B8 CG3 - Capacidade para desenvolver sistemas de visión por computador dependendo das necesidades existentes e aplicar as ferramentas tecnolóxicas máis axeitadas
Competencias do título: Transversais / Nucleares
C1 CT1 - Exercer a profesión con conciencia clara da súa dimensión humana, económica, legal e ética e cun claro compromiso de calidade e mellora continua
C2 CT2 - Capacidade de traballo en equipo, organización e planificación
Sesión maxistral:
Leccións maxistrais participativas co obxectivo de aprender os contidos teóricos da materia
Estudo de casos:
Elaboración e presentación de traballos sobre metodoloxías do estado da arte seleccionadas e relacionados coa materia.
Proba obxectiva:
Tests de autoavaliación continua durante o curso. Avaliación mediante exame ao final do curso como alternativa.
Prácticas de laboratorio:
Análise e resolución de casos prácticos co obxectivo de afianzar a aplicación práctica dos contidos teóricos. Prácticas en aulas de informática, aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos, traballo autónomo e estudo independente do alumnado, e traballo en grupo e aprendizaxe cooperativo.
Investigación (Proxecto de investigación):
Aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos, traballo autónomo e estudo independente do alumnado, e traballo en grupo e
aprendizaxe cooperativo.
Estudo de casos (15):
Competencias: A1 B1 B2 B6
B8 C1 C2
Preparación e presentación de obras sobre metodoloxías do estado da técnica seleccionadas.
Proba obxectiva (25):
Competencias: A1 B1 B2 B6
B8 C2 C1
Probas de autoavaliación continua durante o curso. Avaliación por exame ao final do curso como alternativa.
Prácticas de laboratorio (40):
Competencias: A1 B1 B2 B6
B8 C1 C2
Análise e resolución de casos prácticos para reforzar a aplicación práctica de contidos teóricos
Investigación (proxecto de investigación) (20):
Competencias: A1 B1 B2 B6
B8 C1 C2
Resolución de casos prácticos de aplicación da materia a través dun traballo autónomo do alumno e empregando as técnicas aprendidas durante o curso.
O tempo de estudo medio recomendable é de 2 horas semanais. Adicionalmente, deberá contarse o tempo dedicado á realización de traballos de prácticas que estimamos en 6.5 h./semana máis. En total suman arredor de 120h/semestre.
Materias que se recomenda cursar simultaneamente:
Fundamentos de Aprendizaxe Automática para Visión por Computador/614535007
Fundamentos de Procesamento e Análise de Imaxe/614535001
Plan de Continxencia:
1. Modificacións nos contidos Sen cambios
2. Metodoloxías Mantéñense todas asactividades. O ensino será telemático e as clases desenvolveranse sincrónicamente nohorario oficial de clases. Pode ser que, por razóns de sobrevidas, algunhas das clases serealicen de forma asincrónica, o que se lle comunicará ao alumnado con anticipación.
3.Mecanismos de atención personalizada ao alumnado As titorias serán telemáticas erequirirán cita previa.
4. Modificacións na avaliación Sen cambios na avaliación. Asactividades de avaliación que non se poidan levar a cabo en persoa, realizaránsetelemáticamente a través das ferramentas institucionais en Office 365 e Moodle. Nestecaso, requirirase a adopción dunha serie de medidas de validación que requirirán que oalumnado teña un dispositivo cun micrófono e unha cámara, mentres non se dispoña dunsoftware de validación axeitado. Pódese concertar unha entrevista con cada estudantepara comentar ou explicar parte ou a totalidade das probas realizadas. Nestesescenarios, poderán modificarse algunhas das actividades plantexadas en cada epígrafe,adaptándoas á situación, pero non a súa contribución xeral á cualificación final (aporcentaxe de ponderación)
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Sen cambios