Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 109 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 26 Total: 150
Linguas de uso Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Nesta materia os estudantes aprenderán a:
1.- Modelar con precisión un sistema de adquisición de imaxe desde un punto de vista xeométrico;
2.- Modelar e calcular a orientación relativa entre imaxes e as metodoloxías de adquisición e procesamento
de imaxes que permiten obter un modelo 3*D nun sistema de coordenadas local
3.- Describir e obter un modelo tridimensional nun sistema de referencia global baseado en ferramentas de orientación
4.-Integrar sensores e información multimodal visión-láser para mapear e navigar a contorna do sistema.
Temas:
-Calibración avanzada de cámaras.
Propiedades xeométricas de sistemas ópticos. Condición de colinealidade.
Resolución xeométrica dunha cámara.
Calibración dunha cámara. Parámetros. Erros. Corrección iterativa.
Precisión.
-Transformacións no plano. Similaridade. Afinidade. Proxectividade.
Transformacións polinómicas
Transformacións xeométricas.
-Corrección de perspectiva, rectificación e metroloxía
Transformacións espaciais. Transformación de 7 parámetros.
Resección espacial de imaxes.
Rectificación plana de imaxes.
Medición nunha única vista e a súa precisión.
Condición de coplanaridade.
-Orientación relativa e absoluta.
Xeometría epipolar e triangulación. Coordenadas modelo.
Parámetros de calidade e precisión. Pares estereoscópicos.
Orientación absoluta. Sistemas de Referencia Globais. Datum.
Bundle Modelos de axuste e auto-calibración.
Xeración de ortofotos.
Bibliografía Básica
Thomas Luhmann, Close Range Photogrammetry, 1-870325-50-8, Whittles Publishing, 2006
Richard Hartley, Multiple view geometry in Computer Vision, 0521-54051-8, 2, Cambridge : Cambridge University Press, 2003
Karl Kraus, Photogrammetry : geometry from images and laser scans, 978-3-11-019007-6, 2, Berlin ; New York : Walter De Gruyter, cop., 2007
Bibliografía Complementaria
Wolfgang FörstnerBernhard P. Wrobel, Photogrammetric Computer Vision, 978-3-319-11549-8, Springer, 2016
CB6 Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e o coñecemento e as razóns finais que as apoian– a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca.
CB10: Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CT2- Capacidade de traballo en equipo, organización e planificación.
CE1. Coñecer e aplicar os conceptos, metodoloxías e tecnoloxías do procesamento de imaxes.
CE3. Coñecer e aplicar os conceptos, metodoloxías e tecnoloxías de análise de imaxes e vídeos.
CE5: Analizar e aplicar métodos de última xeración na visión da computadora.
CE6. Coñecer e aplica-los fundamentos dos sistemas de adquisición de imaxe e de visión artificial.
CE9: Coñecer e aplicar os conceptos, metodoloxías e tecnoloxías para o recoñecemento de patróns visuais en escenas reais.
Lección maxistral:
Exporanse temas para a discusión na aula e a resolución de problemas e supostos prácticos.
Prácticas con apoio das TIC:
Solucionaranse casos de estudo relacionados coa temática da materia utilizando software de referencia.
Exporanse prácticas enfocadas á implementación dos algoritmos explicados nas clases
participativas.
Esta materia require asistencia presencial de todo o alumnado á Universidade de Vigo para a realización de parte das súas prácticas de laboratorio.
Traballo tutelado:
A partir de supostos prácticos predefinidos, exporase a resolución e documentación dun proxecto
fotogramétrico completo, incluíndo a definición de: as metodoloxías de adquisición de imaxes en
campo, da toma de datos de apoio para a xeorreferenciación dos modelos e a obtención dos
mesmos a partir do proceso fotogramétrico.
Seminario:
Realizarase a descrición dun caso práctico concreto relacionado coa práctica profesional da materia.
Para todas as modalidades de docencia, as sesións de titorización poderán realizarse por medios telemáticos (correo electrónico, videoconferencia, foros de FAITIC, ...) baixo a modalidade de concertación previa.
Ver Plan de Contixencia para escenarios alternativos
Traballo tutelad (30):
Os alumnos deberán completar un caso de estudo mediante o
deseño dunha metodoloxía que inclúa os pasos vistos no curso:
1.- Análiisis de obxectivos e produtos requiridos
2.- Definición das redes de adquisición das imaxes necesarias
3.- Procesamiento e análise das imaxes
4.- Obtención dos produtos fotogramétricos adecuados.
Competencias Avaliadas:
CB6
CB9
CB10
CT2
CE1
CE3
CE5
CE6
CE9
Exame de preguntas obxectivas (30):
Os alumnos deberán responder de forma individual un conxunto de preguntas acerca dos contidos do curso.
Competencias Avaliadas:
CB6
CB9
CB10
CT2
CE1
CE3
CE5
CE6
CE9
-Resolución de problemas e/ou exercicios (40):
Os alumnos deberán resolver de forma individual e en pequenos grupos un conxunto de casos e exercicios prácticos concretos.
Competencias Avaliadas:
CB6
CB9
CB10
CT2
CE1
CE3
CE5
CE6
CE9
Ver Plan de Continxencia para escenarios alternativos.
O tempo de estudo medio recomendable é de 2 horas semanais. Adicionalmente, deberá contarse o tempo dedicado á realización de traballos de prácticos que estimamos en 6.5 h./semana máis. En total suman arredor de 120h/semestre.
Materias que se recomenda cursar simultáneamente
Instrumentación e procesamento para visión artificial/V05M185V01104
Visión artificial en tempo real/V05M185V01207
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Descripción e modelado de imaxe/V05M185V01102
Fundamentos de procesado e análise de imaxe/V05M185V01101
=== Plan de Continxencia (Universidade de Vigo)===
Ante a incerta e imprevisible evolución da alerta sanitaria provocada pola COVID-19, a
Universidade establece unha planificación extraordinaria que se activará no momento en que as administracións e a propia
institución determinen, atendendo a criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, e garantindo a docencia nun
escenario non presencial ou non totalmente presencial. Estas medidas xa planificadas garanten, no momento que sexa
preceptivo, o desenvolvemento da docencia dunha maneira máis áxil e eficaz ao ser coñecido de antemán (ou cunha ampla
antelación) polo alumnado e o profesorado a través da ferramenta normalizada e institucionalizada das guías docentes
DOCNET.
1. Modalidade semipresencial
No caso de activarse o ensino semipresencial suporía unha redución dos aforamentos dos espazos docentes empregados na
modalidade presencial, polo que como primeira medida o centro proporcionaría ao profesorado da materia a información
relativa aos novos aforamentos dos espazos docentes, ao obxecto de que poida proceder a reorganizar as actividades
formativas do que resta do cuadrimestre. Cabe sinalar que a reorganización dependerá do momento ao longo do
cuadrimestre en que se active dita modalidade de ensino. Na reorganización dos ensinos seguiríanse as seguintes pautas:
Informar a todo o alumnado a través da plataforma *¡FaiTIC das condicións en que se desenvolverán as actividades
formativas e as probas de avaliación que resten para finalizar o cuadrimestre.
As sesións de titorías poderán realizarse por medios telemáticos (correo electrónico,
videoconferencia, foros de FAITIC, ...) baixo a modalidade de concertación previa.
No caso de que parte do alumnado teña realizadas prácticas de laboratorio instrumental ou de informática de forma
presencial, realizar presencialmente, de ser posible, estas actividades ou equivalentes para o alumnado que non as realizou.
Das actividades que resten para finalizar o cuadrimestre, identificar aquelas actividades
formativas que poidan ser realizadas por todo o alumnado de forma presencial e as
actividades formativas que se realizarán en modo remoto.
En relación as ferramentas para empregar nas actividades formativas que se realicen en modo non presencial, contarase co
uso de CampusRemoto e a plataforma FaiTIC.
2. Modalidade non presencial
Páxina 4 de 5No caso en que se active a modalidade de ensino non presencial (suspensión de todas as
actividades formativas e de avaliación presenciais) empregaranse as ferramentas
dispoñibles na actualidade na Universidade de Vigo: Campus Remoto e FaiTIC. As
condicións de reorganización dependerán do momento ao longo do cuadrimestre en que se active dita modalidade de
ensino. Na reorganización dos ensinos seguiríanse as
seguintes pautas:
2.1. Comunicación
Informar a todo o alumnado a través da plataforma FaiTIC das condicións nas que se devolverán as actividades formativas e
as probas de avaliación que resten para finalizar o
cuadrimestre.
2.2. Adaptación e/ou modificación de metodoloxías docentes
Dado que as metodoloxías docentes están concibidas para a modalidade de ensino presencial indícanse a continuación as
metodoloxías docentes que se manterán e cales se modificarían ou substituirían na modalidade non presencial.
Das metodoloxías docentes previstas, modificaranse o caso de actividades formativas que figuran na modalidade presencial
en laboratorio e substituiranse por prácticas baseadas en ferramentas telemáticas
2.3. Adaptación de atención de titorías e atención personalizada
As sesións de titorías poderán realizarse por medios telemáticos (correo electrónico,
videoconferencia, foros de FAITIC, ...) baixo a modalidade de concertación previa.
2.4. Avaliación
As probas de avaliación presenciais poderanse substituír pola entrega asíncrona de actividades ou tarefas de discusión
razoada, incluíndo a entrevista persoal, dalgún dos temas previstos nos contidos.