Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Social
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer as bases operativas da intervención social e comunitaria.
- Coñecer os contextos propios da de intervención socio-comunitaria.
- Adquirir unha visión integrada de todas as teorías da Psicoloxía Social e poder aplicalas nos
programas de intervención socio-comunitaria.
Parte Teórica:
• Marcos e contextos de actuación da intervención social e comunitaria
- Benestar e cambio social como obxectivos
- Inclusión, xénero e equidade
- Dereitos Humanos e Regulación de Servizos Sociais
- Ámbitos profesionais da intervención
• Bases operativas e fases da intervención socio-comunitaria:
- Identificación do problema e avaliación de necesidades.
- Planificación dun programa de intervención socio-comunitaria
- Implementación de actividades e estratexias.
- Avaliación de programas de intervención socio-comunitaria.
Parte Interactiva:
Levaránse a cabo 8 sesións con estudos de casos e resolución de problemas que aplican os contidos expostos nas sesións expositivas.
BÁSICA
Blanco, A. & Rodríguez, J. (2007). Intervención psicosocial. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Fernández, I., Morales, F. & Molero, F. (2011) (Coords). Psicología de la Intervención Comunitaria. Bilbao: Desclée deBrouwer.
Hombrados, M. I. (2013) Manual de psicología comunitaria. Madrid: Síntesis.
Maya-Jariego, I. & Holgado-Ramos, D. (2021). Qué funciona en la prevención comunitaria: Casos de intervención psicosocial efectiva. Madrid: Pirámide.
Sánchez Vidal, A. (2007). Manual de Psicología Comunitaria: Un enfoque integrado. Madrid: Pirámide.
COMPLEMENTARIA
Dalton, J. H., Elias, M. J., & Wandersman, A. (2001). Programevaluation and program development. En J. H. Dalton, M. J.Elias, & A. Wandersman (Eds.), Community psychology.Linking individuals and communities (pp. 403-435).Wadsworth.
Hombrados, M. I., García, M. A., & López, T. (2006). Intervención social y comunitaria. Aljibe.
Bond, M.A., Serrano-Garcia, I., & Keys, C.B. (2016) APA handbook of community psychology Washington, D.C.: American Psychological Association.
Méndez-López, A.J., Pérez-Cosín, J. V., & Cabrera-Ruiz, I. I. (2023). Psicología social comunitaria: aspectos básicos. Valencia: Tirant (On line)
Montero, M. (2012). El concepto de intervención social desde una perspectiva psicológico-comunitaria. Revista MEC-EDUPAZ, 1(1), 54-76. http://mec-edupaz.unam.mx/index.php/mecedupaz/article/view/30702/28480
Wandersman, A., Imm, P., Chiman, M., & Kaftarian, S. (2000). Getting to outcomes: A results-based approach to accountability. Evaluation and Program Planning, 23, 389-395.
BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CG1 - Que teñan capacidade para abordar a súa actividade profesional e formativa desde o respecto ao Código Deontolóxico do psicólogo, que inclúe, entre outros máis específicos, os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais das persoas, a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e deseño para todos e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de síntese
CT2 - Capacidade de resolución de problemas e toma de decisións
CT3 - Capacidade de traballo en equipo e colaboración con outros profesionais
CT4 - Capacidade de autocrítica
CT5 - Capacidade de comunicación
CT6 - Capacidade de desenvolvemento e mantemento actualizado das competencias, destrezas e coñecementos propios da profesión
ESPECÍFICAS
CE1 - Demostrar coñecementos e comprensión das funcións, características, contribucións e limitacións dos distintos modelos teóricos da Psicoloxía.
CE5 - Demostrar coñecementos e comprensión dos principios psicosociais que interveñen no comportamento dos individuos e no funcionamento dos grupos e das organizacións.
CE6 - Demostrar coñecementos e comprensión dos métodos e deseños de investigación e as técnicas de análises de datos propios da Psicoloxía
CE7 - Demostrar coñecementos e comprensión dos distintos métodos de avaliación, diagnóstico e tratamento psicolóxico en diferentes ámbitos aplicados da Psicoloxía –clínico e da saúde, social, educativo.
CE8 - Saber identificar as necesidades e demandas dos destinatarios nos diferentes campos de aplicación e establecer as metas de actuación psicolóxica
CE9 - Saber identificar as características relevantes do comportamento dos individuos, grupos, organizacións e contextos mediante os métodos, técnicas e instrumentos propios da avaliación psicolóxica
CE10 - Saber promover a saúde e a calidade de vida, a través dos métodos propios da profesión, nos individuos, grupos, comunidades e organizacións nos distintos ámbitos e contextos: educativo, clínico e da saúde, do traballo e as organizacións, grupal e comunitaria
CE11 - Saber seleccionar e administrar técnicas e instrumentos propios e específicos da Psicoloxía
CE12 - Saber definir os obxectivos, elaborar o plan e as técnicas de intervención en función das necesidades e demandas dos destinatarios, e avaliar os resultados obtidos
CE13 - Saber transmitir aos destinatarios, de forma adecuada e precisa, os resultados da avaliación
CE14 - Saber elaborar informes psicolóxicos en distintos ámbitos de actuación, dirixidos aos destinatarios e a outros profesionais
CE15 - Saber axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía
- Clases expositivas. Farase fincapé nos puntos máis relevantes de cada tema. O estudantado dispoñerá do material no campus virtual.
- Clases interactivas. Desenvolveranse estudos de caso e resolución de problemas asociados a 8 temáticas das clases expositivas.
Parte teórica:
Avaliarase mediante o exame oficial (70%), que se realizará na data aprobada pola Xunta de Facultade.
Parte interactiva:
Requírese asistencia ás 8 sesión interactivas programadas. As clases interactivas avaliaranse mediante a participación activa das sesiones, todas elas implican a realización de traballos individuais e/ou grupais que se socializarán co resto da clase. Esta parte equivale ao 30% da nota final da materia.
O estudantado con dispensa de asistencia poderá seguir a materia a través dos apuntamentos e diferentes lecturas subidas ao campus virtual. As actividades interactivas serán pautadas polo profesorado. A porcentaxe de interactivas e examen final é igual que para os demais estudantes.
ACTIVIDADE FORMATIVA HORAS PRESENCIALIDADE
Clases expositivas 26 100
Prácticas de seminario 11,5 100
Examen 3 100
Traballo persoal do estudante 71 0
- Asistencia a clase.
- Participación activa.
- Dominio das teorías que se explicaron ata o momento noutras materias, fundamentalmente da área da Psicoloxía Social: Psicoloxía Social, Interacción Social, Psicoloxía dos grupos e do traballo e as organizacións.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Xoves | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | - | Aula 11 |
14:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula 10 |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | - | Aula 11 |
14:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula 10 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
09.01.2026 16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 7 |
11.06.2026 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 1 |
11.06.2026 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
11.06.2026 12:30-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2 |
11.06.2026 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |