Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 29 Clase Interactiva: 13 Total: 45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica
Áreas: Química Inorgánica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
⁃ Comprender a importancia da química nos estudos relacionados co medio ambiente.
⁃ Coñecer as fontes máis importantes de contaminación do aire, da auga e do solo, así como exemplos concretos de desastres ambientais directamente relacionados coa química.
⁃ Comprender o fundamento químico dos problemas ambientais máis graves na actualidade e, en particular, do cambio climático.
⁃ Tema 1: Introdución á química ambiental.
⁃ Tema 2: Química ambiental da atmosfera.
⁃ Tema 3: Química ambiental da auga.
⁃ C. Baird, Química Ambiental, Ed. Reverté, 2ª ed., 2013.
⁃ S. E. Manahan, Introdución á Química Ambiental, Editorial Reverté, 2006.
⁃ T. G. Spiro, W. M. Stigliani, Química Medioambiental, 2ª ed., Pearson, Prentice Hall, 2003.
⁃ C. Orozco, A. Pérez, M. N. González, F. J. Rodríguez e J. M. Alfayate; Contaminación ambiental. Unha visión desde a química, Paraninfo, 2002.
⁃ M. Lancaster; Green Chemistry: An introductory text, The Royal Society of Chemistry, 2016.
⁃ H. Neilson, A.-S. Allard; Environmental degradation and transformation of organic chemicals, Taylor & Francis Group, CRC Press, 2008.
⁃ J. H. Seinfeld, S. N. Pandis, Atmospheric Chemistry and Physics: From Air Pollution to Climate Change, 3ª edición. Wiley, 2016.
⁃ S. E. Harnung, M. S. Johnson, Chemistry and Environment, Cambridge University Press, 2012.
Coñecementos
⁃ Con 01. Coñecer a orixe, natureza, e como deseñar, obter, analizar, controlar e producir principios activos, fármacos e medicamentos, así como outros produtos e materias primas de interese sanitario de uso humano ou veterinario.
⁃ Con 02. Coñecer os efectos terapéuticos e tóxicos de substancias con actividade farmacolóxica.
⁃ Con 03. Saber aplicar o método científico e adquirir habilidades no manexo da lexislación, fontes de información, bibliografía, elaboración de protocolos e demais aspectos necesarios para o deseño e avaliación crítica de ensaios preclínicos e clínicos.
⁃ Con 10. Coñecer as propias limitacións e a necesidade de manter e actualizar a competencia profesional, prestando especial atención á autoaprendizaxe baseada na evidencia científica dispoñible.
⁃ Con 12. Coñecer e comprender as características das reaccións en disolución, os diferentes estados da materia e os principios da termodinámica e a súa aplicación ás ciencias farmacéuticas.
⁃ Con 13. Coñecer e comprender as propiedades características dos elementos e dos seus compostos, así como a súa aplicación no ámbito farmacéutico.
⁃ Con 14. Coñecer e comprender a natureza e comportamento dos grupos funcionais en moléculas orgánicas.
⁃ Con 16. Coñecer e aplicar as principais técnicas de investigación estrutural incluíndo a espectroscopía.
⁃ Con 19. Coñecer as estruturas das biomoléculas e as súas transformacións na célula.
⁃ Con 23. Coñecer as principais rutas metabólicas implicadas na degradación de fármacos.
⁃ Con 25. Coñecer os procesos de liberación, absorción, distribución, metabolismo e excreción de fármacos, e os factores que condicionan a absorción e disposición segundo as vías de administración.
⁃ Con 30. Coñecer como determinar a biodispoñibilidade e avaliar a bioequivalencia, así como os factores que as condicionan.
⁃ Con 38. Coñecer a natureza, mecanismo de acción e efecto dos tóxicos, así como os recursos en caso de intoxicación.
⁃ Con 39. Coñecer as técnicas analíticas relacionadas co diagnóstico de laboratorio, tóxicos, alimentos e medio ambiente.
Habilidades ou destrezas
⁃ H/D 01. Intervir nas actividades de promoción da saúde, prevención da enfermidade, no ámbito individual, familiar e comunitario, cunha visión integral e multiprofesional do proceso saúde-enfermidade.
⁃ H/D 03. Avaliar os efectos toxicolóxicos de substancias e deseñar e aplicar as probas e análises correspondentes.
⁃ H/D 04. Desenvolver análises hixiénico-sanitarias (bioquímicas, bromatolóxicas, microbiolóxicas e parasitolóxicas, entre outras), especialmente as relacionadas coa saúde en xeral e cos alimentos e medio ambiente en particular.
⁃ H/D 05. Desenvolver habilidades de comunicación e información, tanto orais como escritas, para tratar con pacientes e usuarios do centro onde desempeñe a súa actividade profesional.
⁃ H/D 09. Estimar os riscos asociados á utilización de substancias químicas e procesos de laboratorio.
⁃ H/D 13. Estimar os riscos biolóxicos asociados á utilización de substancias e procesos de laboratorio implicados.
⁃ H/D 18. Promover o uso racional do medicamento e produtos sanitarios.
Competencias xerais
⁃ Comp 01. Capacidade de análise e síntese.
⁃ Comp 03. Comunicación oral e escrita na propia lingua.
⁃ Comp 06. Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información procedente de fontes diversas).
⁃ Comp 08. Toma de decisións.
⁃ Comp 10. Capacidade crítica e autocrítica.
⁃ Comp 14. Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
⁃ Comp 17. Compromiso ético.
⁃ Comp 20. Capacidade de aprender.
⁃ Comp 25. Habilidade para traballar de forma autónoma.
⁃ Comp 28. Preocupación pola calidade.
A docencia repártese en 23 horas de clases expositivas, 18 horas de clases interactivas e 2 horas de titorías.
O alumnado poderá atopar material de apoio, novidades e anuncios relacionados coa materia na Aula Virtual da asignatura.
Nas clases expositivas o profesor poderá contar con diversos recursos docentes e empregará como base os libros recomendados na bibliografía. Estas sesións desenvolveranse de forma interactiva co alumnado, discutindo con eles os aspectos máis complexos ou interesantes de cada tema. O alumnado participará activamente nestas sesións a través da resolución de exercicios propostos polo profesor. As tarefas realizadas nestas sesións contarán unicamente para a avaliación continua da materia.
Nas clases interactivas (seminarios e titorías), o alumnado participará activamente resolvendo, en grupo ou individualmente, as tarefas previamente propostas polo profesor e/ou as que se propoñan nas propias clases. Estas sesións poderán empregarse para tratar temas transversais aos contidos da materia. Ao comezo do curso propoñerase un traballo oral individual. Estas sesións poderán destinarse á exposición oral e discusión pública destes traballos. As tarefas realizadas nestas sesións contarán unicamente para a avaliación continua.
Todas as clases serán de carácter presencial na aula. A asistencia é obrigatoria. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose os casos contemplados na normativa universitaria vixente.
A cualificación final da materia (CF) obterase a través da avaliación continua (EC; 40% da CF) e da realización dun exame final (EF; 60% da CF).
A EC incluirá o seguimento do traballo persoal do alumnado (TPA; 50% da EC), que comprenderá os posibles controis e exercicios prácticos realizados nas clases interactivas, a asistencia ás clases expositivas, interactivas e ás titorías, e por último, a exposición do traballo oral individual (TOI; 50% da EC).
Será necesario asistir ao 80% das clases para que a EC sexa tida en conta.
Para superar a materia, a nota do EF non poderá ser inferior a 4.0 sobre 10.
A materia considerarase aprobada se a nota numérica da CF (CF = EF + EC) é igual ou superior a 5.0 sobre 10.
De forma excepcional, se o alumnado ten recoñecida oficialmente polo Decanato da Facultade de Farmacia a dispensa de asistencia ás clases do presente curso, a cualificación final corresponderá exclusivamente á nota do exame final (CF = EF), polo que será necesario obter como mínimo un 5.0 sobre 10.0.
A cualificación obtida na EC manterase para a segunda convocatoria no caso de non superarse a materia en febreiro. Ademais, conservarase durante dous cursos académicos (2026-2027 e 2027-2028) se o alumnado non supera a materia en ningunha das dúas convocatorias do curso actual.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios e probas aplicarase o disposto na "Normativa de avaliación do rendemento académico do estudantado e de revisión de cualificacións".
⁃ O traballo oral individual (TOI) exporase presencialmente na aula.
⁃ O debate sobre os TOI realizarase de forma presencial.
⁃ Os controis e exercicios prácticos realizaranse de forma presencial.
⁃ Os exames finais (EF) realizaranse de forma presencial.
⁃ Tanto na EC como no EF avaliaranse os coñecementos, habilidades e competencias recollidas no apartado de competencias.
A materia consta de 4,5 créditos ECTS, cunha carga de traballo total de 112,5 horas (25 horas por crédito ECTS). A distribución de horas será a seguinte:
Actividade: Horas presenciais / Horas de traballo persoal Clases expositivas: 23 / 37 Clases interactivas: 18 / 20,5 Titorías individuais: 2 / 2,5 Realización de exames e revisións: 2 / 8 Total horas presenciais na aula: 45 Total traballo persoal: 67,5
⁃ É importante manter o estudo ao día.
⁃ Unha vez finalizado un tema, é útil facer un resumo dos puntos principais asegurándose de comprendelos.
⁃ Recoméndase consultar e manexar a bibliografía recomendada.
⁃ É conveniente utilizar as titorías para resolver dúbidas.
⁃ Aconséllase consultar regularmente a aula virtual, onde se publicarán a guía docente, tarefas, avisos e materiais complementarios.
Esta materia impartirase en castelán.
O alumnado debe revisar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas. O grao de acerto na resolución dos exercicios propostos en clase será un indicador da súa preparación para o exame final. O alumnado con dificultades importantes deberá acudir ás titorías para recibir apoio específico.
O profesor analizará, se así o solicita o estudante, as dificultades atopadas polo alumnado que non supere o proceso de avaliación.
Miguel Vazquez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881815736
- Correo electrónico
- miguel.vazquez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 6 Facultade Dereito |
Mércores | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 6 Facultade Dereito |
Venres | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula 6 Facultade Dereito |