Créditos ECTS Créditos ECTS: 2
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 34 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 8 Total: 50
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Estatística, Análise Matemática e Optimización
Áreas: Estatística e Investigación Operativa
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Dotar ao alumnado das técnicas estatísticas indispensables na experimentación en Ciencias da Saúde en xeral, e en Enfermería en particular. Capacitándoo para a análise de datos e para ou razonamiento estatístico. Aprender o manexo de software estatístico para a resolución de problemas estatísticos.
1. O Método Estatístico en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
2. Obtención de datos. Deseño dunha mostra
3. Introdución aos paquetes estatísticos SPSS e Epidat 4.2
4. Estatística descriptiva e representacións gráficas
5. Correlación e regresión en variables cuantitativas
6. Distribucións de probabilidade típicas en Biomedicina
7. Inferencia Estatística. Aplicacións en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
PRÁCTICAS DE AULA DE INFORMÁTICA
Práctica 1.- Introdución ao SPSS. Estatística descriptiva
Práctica 2.- Regresión e dependencia de variables
Práctica 3.- Inferencia Estatística
Práctica 4.- Introdución ao EPIDAT 4.2
O profesor distribuirá, a través do curso virtual, materiais adaptados ao contido do programa. Son suficientes para seguir a materia en calquera escenario.
BÁSICA
Crujeiras Casais, R.M. y Faraldo Roca, P. (2010) Manual de Estadística Básica para Ciencias de la Salud. Unidixital.
Martínez González, Sánchez Villegas, Toledo Atucha & Faulin Fajardo (2019) Bioestadística amigable, Edición 4. Elsevier.
Rius Díaz, F. y Wärnerberg Wärnerberg, julia (2014): Bioestadística. Paraninfo
COMPLEMENTARIA
Cao, R. e outros. (2001): “Introducción a la Estadística y sus aplicaciones”, Ed. Pirámide.
Daniel, W.W. (2002): “Bioestadística. Base para el análisis de las ciencias de la salud”, Limusa Wiley.
Milton, J.S. (2007): “Estadística para Biología y Ciencias de la Salud”, McGraw-Hill-Interamericana.
Rosner, B. (2005): “Fundamentals of Biostatistics”, Duxbury Press.
Recursos en Red
1.-Portel Fisterra : Metodología de la investigación
http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/
2.-Electronic Statistics Textbook. Tulsa, OK: StatSoft.
http://www.statsoft.com/textbook/stathome.html
3.-Unidad de Bioestadística Clínica del Hospital Ramón y Cajal http://www.hrc.es/investigacion/inves unidadbio.htm
1.Básicas e Xerais
CG02 - Capacidade para recoller datos de interese sanitario, analizalos e transmitilos de xeito eficaz
CG03 - Capacidade para utilizar os novos sistemas de información nos ámbitos de desempeño da profesión
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
2. Transversales
CT01 - Capacidade de emprender accións con espírito de equipo
CT02 - Compromiso ético e intelectual.
3. Especificas
CE37 - Desenvolver capacidades para describir e sintetizar a información dos datos recolleitos en diversas escalas de medida, utilizando estatísticos descriptivos e procedementos gráficos.
CE38 - Comprender os fundamentos dos contrastes de hipóteses, así como a súa relación cos procedementos de estimación de parámetros mediante intervalos de confianza
CE39 - Coñecer e saber aplicar e interpretar as principais probas estatísticas de comparación de medias CE40 - Coñecer e interpretar táboas de datos categóricos e saber aplicar probas ji-cadrado
Escenario 1 (normalidad adaptada)
Nas sesións de docencia expositiva no aula explicarase os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimiento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado dispoñerá do material docente complementario. As clases interactivas de laboratorio levásense a cabo no aula de informática onde se introducirá ao alumnado no manexo do SPSS e EPIDAT 4.2 para a análise estatística de datos. Nesta sesión tamén se traballará sobre os casos clínicos compartidos con outras materias do curso. Para o seguimiento das clases prácticas, facilitarase ao alumnado o guion das mesmas.
As tutorías están destinadas ao seguimiento da aprendizaxe do alumnado.
Escenarios 2 (distanciamiento) e 3 (pechadura das instalacións)
Modifícase o anterior para cando non sexa posible impartir docencia presencial, será substituída por docencia síncrona a través da plataforma TEAMS complementada con orientacións e materiais no curso virtual.
A cualificación final será ou resultado dunha proba final teórico-práctico, que corresponderá ao 50% da cualificación final, ey da avaliación das actividades interactivas, que será o 50% restante na cualificación final
O exame terá carácter presencial ou telemático dependendo do escenario.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
O tempo de traballo necesario para superar esta materia depende dos coñecementos previos do alumnado. Por cada hora de docencia expositiva, considéranse necesarias ao redor de 1.5 horas. Respecto de a docencia interactiva, por cada hora estímase unha hora de traballo persoal do alumnado
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é fundamental para o seguimiento e superación da materia. O alumnado deberá realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión de bibliografía e exercicios prácticos, nunha parte importante, de interpretación de resultados) para superar con éxito a materia.
Plan de Contingencia
1. No caso de que non resulte posible a docencia presencial, será substituída por docencia síncrona a través dá plataforma TEAMS, complementada con orientacións e materiais no curso virtual.
2. Ou exame final terá carácter presencial ou telemático dependendo do escenario.
O material poñerase a disposición do alumnado a través do Campus Virtual da USC.
Preténdese que esta plataforma sexa a principal canle de comunicación co alumnado
Esta guía e os criterios e metodoloxías nela descritos están suxeitos ás modificacións que se deriven de normativas e directrices da USC.
Pedro Faraldo Roca
Coordinador/a- Departamento
- Estatística, Análise Matemática e Optimización
- Área
- Estatística e Investigación Operativa
- Teléfono
- 881813216
- Correo electrónico
- pedro.faraldo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5.01 |
18:30-20:30 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 5.01 |
22.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
09.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |