Investigadores de Matemáticas desenvolven un videxogo para achegar a ciencia a todo tipo de público

Un equipo do Departamento de Matemáticas da USC, coa colaboración de profesorado de educación secundaria, está a desenvolver un videoxogo cuxo obxectivo é achegar a ciencia a todo tipo de público combinando estratexia e coñecementos. O equipo conseguiu o apoio da Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía (FECYT) que financia o proxecto MatHex (FisiHex, BioHex, QuimiHex,...) xogo, estratexia e coñecementos.
A investigadora principal do proxecto, a profesora Elena Vázquez Abal, explica que cada materia científica terá o seu propio videoxogo específico aínda que o esqueleto desta primeira fase da iniciativa estará baseado nas matemáticas (MatHex). A dificultade será axustable a todas as idades, dende a infancia ata a Universidade ou para un público xeral.
A base do xogo será un taboleiro formado por hexágonos como no clásico xogo de mesa Hex, combinado con preguntas. Un dos seus puntos fortes é a tipoloxía destas cuestións, engade a profesora Vázquez Abal, xa que “combinan dunha forma amena e coloquial diversas temáticas”. No caso particular das matemáticas, versarán sobre xeometría, operacións, historia, arte, sentido común e unha porcentaxe dedicada a mulleres matemáticas. Ademais, cada pregunta leva consigo a súa explicación, que se mostrarán igualmente cunha linguaxe simple.
Completan o equipo do proxecto José Carlos Díaz Ramos e Víctor Sanmartín López, polo Departamento de Matemáticas da USC, e Esteban Calviño Louzao, profesor de educación secundaria. Os avances que experimente o proxecto poderanse consultar na súa web (http://www.usc.es/gl/proxectos/mathex).