Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 34 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral é formar profesionais sanitarios para que adquiran as competencias necesarias que lles permitan
detectar, deseñar, implantar e avaliar posibles solucións tecnolóxicas que favorezan o empoderamento das persoas, a saúde participativa e a transformación dixital do mundo da saúde.
Aplica tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
Coñecer a funcionalidade e aplicacións das Tecnoloxías da Información para optimizar os procesos clínicos e asistenciais de usuarios e pacientes.
1. Introdución á Informática da Saúde: datos, información e coñecemento.
2. Introdución aos sistemas de información hospitalaria e á historia clínica electrónica
3. Estratexias para a recuperación de información
4. Comunicación multimedia e aprendizaxe
5. Tecnoloxías emerxentes en enfermaría
6. E-Saúde en enfermaría. Oportunidades e retos para a enfermaría.
7. Teleasistencia de enfermaría
8. Ferramentas tecnolóxicas para o seguimento do paciente
informática biomédica
Autor(es): Melchor Sánchez Mendiola, Adrián Israel Martínez Franco.
ISBN 9786073002752 (impreso) - ISBN 9786073002707 (electrónico)
Editora | Coeditor: Facultade de Medicina, UNAM | Elsevier España
Tema: Informática Biomédica
Edición: 3, 2018
2. SISTEMAS DE INFORMACIÓN E CLASIFICACIÓN SANITARIA
Autor(es): Gloria Sánchez-Cascado y Jiménez - Elena Montilla González
ISBN 9788417554194
Edición: Ano 2019
Edicións Aran
3. Manual Práctico de Intelixencia Artificial en Contornas Sanitarias
Autor(es): Bveunza, J. — Nuin, E. — Condés, E.
Edición: 1 de xaneiro de 2020 - castelán
ISBN 9788491138013
Editora ELSEVIER ES.
4. Intelixencia Artificial no ámbito da Saúde. Un novo paradigma: aspectos clínicos, éticos e legais
Colección de bioética e dereito sanitario
ISBN: 978-84-18568-02-2
Ano: 2021
Contidos: os autores ©
© Merck Health Foundation.
https://www.fundacionmercksalud.com/wp-content/uploads/2021/02/DIGITAL_…
5. E-Saúde e cambio no modelo asistencial
ISBN: 978-84-17524-56-2 ©
Contidos: os autores ©
Edición 2020
Fundación Merck para a Saúde
https://www.fundacionmercksalud.com/wp-content/uploads/2020/02/e-salud-…
6. Martínez Méndez, F.J. (2004) Recuperación da información: modelos, sistemas e avaliación. Murcia: KIOSKO JMC URL: http://eprints.rclis.org/16262/1/libro-ri.PDF . https://digitum.um.es/digitum/bitstream/10201/4316/1/libro-ri.PDF
Básico:
CB1. Que o alumnado demostrou posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes de á vangarda da súa área de estudo.
CB4. Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xeral:
CG14. Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
CG15. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que os profesionais e demais persoal das entidades sanitarias se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar.
Transversal:
CT1. Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
CT2. Capacidade de traballo en equipo.
CT5. Capacidade para resolver problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT8. Preocupación pola calidade.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT12. Planificación e xestión do tempo.
CT13. Capacidade para traballar de forma autónoma.
CT14. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
CT17. Habilidades básicas de xestión informática.
Específico:
CE6.Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar a tecnoloxía e a informática á atención sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar os principios de investigación e información.
• Capacidade para informar, rexistrar, documentar e derivar coidados utilizando tecnoloxías adecuadas.
Nas sesións lectivas expositivas explicaranse os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiados en presentacións multimedia. Tamén se resolverán algúns problemas de tipo, para que o alumnado traballe os boletíns de exercicios que se lle proporcionarán. En canto ao material de seguimento da materia, ademais da bibliografía recomendada, o alumnado disporá de material didáctico complementario. Para o seguimento das clases prácticas facilitarase ao alumnado o guión das mesmas. A outra parte da docencia interactiva desenvolverase na aula e estará dirixida á resolución de problemas.
As titorías están dirixidas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado.
- A materia contará cunha aula virtual apoiada na plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Esta aula virtual apoiará as diferentes actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluíndo posibles actividades de avaliación, e servirá tamén como medio de comunicación co alumnado a través de foros e mensaxes.
- As titorías e aclaración de dúbidas realizaranse a través da plataforma virtual ou MS Teams ou por correo electrónico:
José Manuel Ramiro Fernández. josemanuel.ramiro [at] usc.es (josemanuel[dot]ramiro[at]usc[dot]es)
Avaliación continua (20%): a avaliación continua inclúe varias probas ao longo do curso, incluíndo a resolución e entrega de casos prácticos propostos polo profesorado. Para a avaliación será necesario asistir como mínimo ao 75% das sesións interactivas. Esta titulación consérvase entre convocatorias do mesmo curso académico.
Exame final (80%): o exame final constará de varias preguntas teórico-prácticas sobre os contidos da materia, que poderán incluír a interpretación dos resultados obtidos co paquete estatístico empregado na docencia interactiva.
O peso da avaliación continua na oportunidade extraordinaria de recuperación (probas de xullo) será o mesmo (20%).
Nos supostos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación ou recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións”.
A1- Clases maxistrales - 14 horas - 60% de asistencia
A2- Seminario de clases interactivas - 4 horas 70% de asistencia
A4- Clases interactivas Aula de informática - 30 horas - 80% de asistencia (aula)
A6- Titorías - 3 horas - 100% de asistencia
A7 - Probas de avaliación 1 hora - 100% de asistencia
Os obxectivos desta materia son os seguintes:
Comprender e aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
Coñecer e ter a capacidade de aplicar os principios de investigación e información en enfermaría.
A asistencia continuada ás clases teóricas e prácticas é recomendable para un eficaz seguimento e superación da materia.
É importante que o alumno teña nocións básicas de informática e Internet ou polo menos predisposición a aprender.
José Manuel Ramiro Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | CLIS_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | CLIS_02 | Castelán | AULA 4 |
Mércores | |||
16:00-17:00 | CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
17:00-18:00 | CLIL_03 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | CLIL_02 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:30 | Grupo /TI-ECTS01 | - | AULA 4 |
Xoves | |||
17:00-18:00 | CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | CLIL_03 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | CLIL_02 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:00 | CLIL_01 | Castelán | Aula de Informática/AULA 17 |
20.05.2024 18:00-20:00 | CLE_01 | AULA 4 |
10.07.2024 18:00-20:00 | CLE_01 | AULA 4 |