Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 34 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
COMPOÑENTE TEÓRICA
• Que o alumnado demostre posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que se basea na educación secundaria xeral, e que se atopa habitualmente nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos desde o vanguardista do seu campo de estudo.
• Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
• Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
COMPOÑENTE PRÁCTICA
• Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de xeito uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das entidades sanitarias.
• Aplicar tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
• Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
• Capacidade de traballo en equipo.
• Capacidade para resolver problemas.
• Capacidade de análise, síntese e toma de decisións.
• Planificación e xestión do tempo.
• Capacidade para traballar de forma autónoma.
• Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
• Coñecementos básicos de informática.
• Introdución ás Informáticas da Saúde: datos, información e coñecemento
• Introdución aos sistemas de información hospitalaria e á historia clínica electrónica
• Tecnoloxías emerxentes en enfermaría
• E-Saúde en enfermaría
• Teleasistencia en enfermaría
• Ferramentas tecnolóxicas para o seguimento do paciente
• Comunicación e aprendizaxe multimedia
• Estratexias para a recuperación de información
O alumnado disporá de toda a bibliografía necesaria a través do portal e-learning da Universidade.
Básico:
CB1. Que o alumnado demostrou posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes de á vangarda da súa área de estudo.
CB4. Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xeral:
CG14. Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
CG15. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que os profesionais e demais persoal das entidades sanitarias se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar.
Transversal:
CT1. Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
CT2. Capacidade de traballo en equipo.
CT5. Capacidade para resolver problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT8. Preocupación pola calidade.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT12. Planificación e xestión do tempo.
CT13. Capacidade para traballar de forma autónoma.
CT14. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
CT17. Habilidades básicas de xestión informática.
Específico:
CE6.Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar a tecnoloxía e a informática á atención sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar os principios de investigación e información.
• Capacidade para informar, rexistrar, documentar e derivar coidados utilizando tecnoloxías adecuadas.
A materia contará cunha aula virtual apoiada pola plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Esta aula virtual apoiará as diferentes actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluíndo posibles actividades de avaliación, e servirá tamén como medio de comunicación co alumnado a través de foros e mensaxería.
• Realizaranse titorías e aclaración de dúbidas, previa petición do alumnado:
ou en persoa
ou a través da plataforma virtual
ou MS Teams
ou por correo electrónico.
• Exposicións orais dos contidos teóricos, fomentando a atención do alumnado a través de curiosidades e/ou anécdotas relacionadas co material.
• Elaborar o temario seguindo unha orde ascendente na complexidade dos contidos.
• Propoñeranse seminarios elaborados polo alumnado sobre temas relacionados co temario que o complementen a partir de diferentes premisas definidas polo profesorado. A asistencia a estes seminarios é obrigatoria.
• Realizaranse exercicios prácticos que lles permitan poñer en práctica os coñecementos teóricos aprendidos utilizando o hardware e o software axeitados.
Nos supostos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na “Normativa para a avaliación do rendemento académico do alumnado e a revisión de cualificacións”.
• Non se conservan as cualificacións dun curso a outro. En consecuencia, o alumnado repetidor cursará a materia como alumno de primeira convocatoria.
• As porcentaxes de avaliación serán:
o 30% exame teórico + 40% traballo práctico + 30% traballo teórico
• O exame teórico tratará sobre os conceptos e procedementos metodolóxicos empregados polo alumnado. Realizarase presencialmente na aula de informática da Facultade a través do Campus Virtual da USC e na que se plantexarán cuestións relacionadas cos conceptos, procedementos e/ou prácticas traballadas no desenvolvemento da materia.
• O traballo teórico consistirá na presentación dunha memoria escrita e defendida en público sobre un tema seleccionado entre un grupo proposto polo profesorado ou un tema relacionado coa Saúde proposto polo grupo e aprobado polo profesorado. A presentación do traballo teórico realizarase nas últimas semanas do período de clase teórica da materia.
• O proxecto práctico do curso é a realización, en grupo, dos diferentes exercicios e prácticas propostos nas sesións interactivas cos alumnos e que serán avaliados de forma continua. Polo tanto, esta avaliación continua só se realizará durante o período lectivo ordinario da materia (actualmente, segundo cuadrimestre). Ao remate do proxecto práctico entregarase un informe en PDF do desenvolvemento realizado. O prazo para a entrega da memoria do proxecto práctico indicarase na plataforma Moodle da USC a través da cal se realizará a entrega.
• A nota mínima admisible, no exame teórico, traballo teórico e traballo final de curso, é de 4 sobre 10.
• Só se considerará a condición de NON PRESENTADO para os alumnos que non se presenten ao exame teórico.
Para as clases teóricas, o alumnado deberá dedicar 1 hora por cada hora presencial. Para preparar os seminarios, cada alumno deberá dedicar 16 horas. Para o traballo práctico e o traballo final, o alumno deberá dedicar 20 horas ademais das horas de prácticas presenciais. Para preparar o exame, 8 horas levando a materia ao día. Isto dá un total de 48 horas de tempo de contacto e 68 horas de traballo persoal.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- #De acordo con o artigo 9.2.a de o Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei de Organización do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non se permitirá o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores etc.)/ etc.) salvo autorización expresa da facultade.
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Promoverase a entrega de traballos en formato dixital. Se se solicita algún traballo impreso da materia, xa sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite fundas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, utilizar grampas en lugar de espirais.
- Impresión por ambas as caras en calidade "aforro de tinta".
- Non utilizar páxinas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar arquivos adxuntos que non teñan unha referencia directa aos temas tratados nos traballos.
Para máis información visite a ligazón
https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
#De acordo con os criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase utilizar unha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián da aula como nos traballos académicos solicitados. Información respecto diso pódese obter na seguinte ligazón:
https://assets.usc.gal/sites/default/files/paragraphs/more_info_service…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, como o
recoñecemento e consideración das situacións particulares das estudantes, a promoción dun clima de interaccións igualitarias, a organización igualitaria de grupos sempre que sexa posible, a exhibición de contribucións científicas. e técnicas das mulleres na materia e dos propios estudantes, e a introdución do xénero como categoría de análise do traballo dos estudantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguiranse as normas de privacidade e protección de datos persoais dispoñibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html.
José Manuel Ramiro Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
21:00-22:00 | Grupo /TI-ECTS06 | Castelán | AULA 4 |
25.05.2026 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
25.06.2026 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |