Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 20 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao acabar a materia o alumno debe entender a construción do software como un proceso de enxeñería e ter unha visión global do devandito proceso. Con este obxectivo presentaráselle ao alumno o software como un elemento de enxeñería que debe ser construído nun marco que nos permita predicir as súas calidades. O estudo deste marco definido como un conxunto de procesos, tratados con distinto nivel de profundidade, e a súa encadenamiento temporal constituirá a base da materia. En particular perséguese que o alumno, ao finalizar a materia, sexa capaz de:
- Levar a cabo o proceso que permite, desde a abstracción, implementar código de alta calidade.
- Adquirir competencias para resolver problemas de forma metodolóxica e práctica.
- Establecer claramente e sen ambigüidade as necesidades e restricións do/da cliente á hora de desenvolver requisitos dun proxecto de software.
- Analizar as alternativas para afrontalo e identificar que aspectos poden abordarse con IA e cales non.
- Comprender os principios necesarios para construír solucións completas, escalables e robustas, centradas no/a usuario/a, nas que os compoñentes de IA encaixan como parte dun todo.
- Ser capaces de identificar e entender modelos e deseños de arquitecturas e compoñentes para permitir a comunicación efectiva entre enxeñeiros de software e de datos.
- Manexar técnicas e ferramentas de proba para asegurar a calidade dos resultados
- Introdución aos principios da enxeñería do software.
- Ciclos de vida do software.
- Aproximacións áxiles.
- Enxeñería de requisitos.
- Modelado do sistema.
- Deseño arquitectónico.
- Probas do software.
Bibliografía Básica
[1]. Pressman, Roger S., Bruce R. Maxim, and Luis Antonio Medellín Serna. Ingeniería del software: un enfoque práctico / Roger S. Pressman, Bruce R. Maxim; revisión técnica: Luis Antonio Medellín Serna. Novena edición. México: McGraw-Hill, 2021.
[2]. Sommerville, Ian. Ingeniería de software. 9a ed. Naucalpan de Juárez: Addison Wesley, 2011.
Bibliografía Complementaria
[1]. Chacon, Scott, and Ben Straub. Pro git. Springer Nature, 2014.
[2]. Christian Kästner. Machine Learning in Production: From Models to Products. 2022 (disponible online)
[3]. Fowler, Martin. UML Distilled: a Brief Guide to the Standard Object Modeling Language / Martin Fowler. 3rd ed. Boston: Addison-Wesley, 2004.
[4]. Sommerville, I.; Engineering Software Products: An Introduction to Modern Software Engineering.
A memoria do título contempla para esta materia as seguintes competencias:
Competencias Xerais
CG1. Capacidade para concibir, redactar, organizar, planificar, e desenvolver modelos, aplicacións e servizos no ámbito da intelixencia artificial, identificando obxectivos, prioridades, prazos recursos e riscos, e controlando os procesos establecidos.
CG2. Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade.
CG3. Capacidade para deseñar e crear modelos e solucións de calidade baseadas en Intelixencia Artificial que sexan eficientes, robustas, transparentes e responsables.
CG4. Capacidade para seleccionar e xustificar os métodos e técnicas adecuadas para resolver un problema concreto, ou para desenvolver e propoñer novos métodos baseados en intelixencia artificial.
Competencias Básicas
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Competencias transversais
TR2. Capacidade de traballo en equipo, en contornas interdisciplinares e xestionando conflitos
TR3. Capacidade para crear novos modelos e solucións de forma autónoma e creativa, adaptándose a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor.
TR6. Capacidade para integrar aspectos xurídicos, sociais, ambientais e económicos inherentes á intelixencia artificial, analizando os seus impactos, e comprometéndose coa procura de solucións compatibles cun desenvolvemento sostible.
Competencias específicas
CE2. Capacidade para resolver problemas de intelixencia artificial que precisen algoritmos, aplicando correctamente metodoloxías de desenvolvemento software e deseño centrado en usuario/a.
CE3. Capacidade para comprender e dominar os conceptos básicos de lóxica, gramáticas e linguaxes formais para analizar e mellorar as solucións baseadas en intelixencia artificial
Os contidos da materia impartiranse indistintamente en clases expositivas e interactivas. Ao longo do semestre, as unidades teóricas e prácticas alternaranse para afianzar os conceptos. A realización de todas as actividades prácticas propostas é necesaria e obrigatoria para superar a materia.
As clases teóricas constarán de dúas sesións semanais dunha hora con apoio de transparencias. A ferramenta de e-Learning da USC (Campus Virtual) será empregada para proporcionar o material docente e usarase para a entrega de prácticas e a colaboración en traballos grupais.
As clases interactivas desenvolveranse en sesións semanais de dúas horas e media e, segundo o caso, de forma individual ou en pequenos grupos, os estudantes desenvolverán diferentes actividades prácticas que implicarán o desenvolvemento dos contidos impartidos nas clases teóricas ou adquiridos de forma autónoma polo alumno. Os foros e o correo da ferramenta de e-Learning tamén se utilizarán como canle de comunicación profesor-alumnos.
Titorías: As sesións de titorías servirán para resolver as dúbidas do alumnado relacionadas cos contidos da materia. Non poderán ser empregadas como substituto das clases de teoría e/o interactivas. Estas titorías serán tanto presenciais como virtuais a través de correo electrónico, campus virtual ou plataforma Microsoft Teams. As tutorias síncronas requirirán cita previa.
Primeira oportunidade:
Para superar a materia, o estudante deberá entregar e superar as actividades prácticas propostas (50% da cualificación final) e superar o exame final (50% da cualificación final).
Dentro do marco das actividades prácticas, os estudantes deberán realizar e entregar unha práctica individual centrada no uso do sistema de control de versións Git, cuxa entrega se estima durante o mes de outubro. Ademais, as clases interactivas introducirán fases e actividades relacionadas co contido asociado ao desenvolvemento de software. Para aplicar e demostrar os coñecementos adquiridos, os estudantes deberán realizar e entregar prácticas grupais sobre as fases e actividades presentadas, cuxa entrega se prevé no mes de decembro.
Conforme ao Artigo 1 do regulamento de asistencia a clase nos ensinos oficiais de grao e máster da USC, indícase de forma explícita que a asistencia ás clases interactivas (prácticas) é preceptiva para superar a parte práctica. Será necesario que os estudantes asistan, polo menos, ao 75% das clases interactivas, cuxa presenza se medirá en base a unha acta de firmas en cada sesión. A asistencia ás sesións teóricas non terá ningunha valoración na avaliación da materia. Con todo, recoméndase encarecidamente, xa que é fundamental para a adquisición dos coñecementos.
As preguntas do exame final centraranse nos contidos específicos que se desenvolveron na materia en relación ás súas competencias e que poderán poderán ser adquiridos polo alumno tanto na parte expositiva como na interactiva.
Exames parciais: Non se realizará ningún exame parcial.
Segunda oportunidade:
Mantense a nota conseguida nas prácticas durante o curso e tamén o seu peso na nota final. Os alumnos que non alcanzasen a nota de corte nas actividades propostas durante a convocatoria anterior, poderán entregar, en data previa ao exame final de segunda oportunidade, actividades similares ás non superadas, que serán propostas polos docentes. Para superar a parte práctica en segunda oportunidade, é necesario que os estudantes asistisen, polo menos, ao 75% das clases interactivas.
Unha vez aprobadas ambas as partes por separado, o exame será o 50% da nota final e as prácticas o 50% restante.
As preguntas do exame final centraranse nos contidos específicos que se desenvolveron na materia en relación ás súas competencias e que poderán poderán ser adquiridos polo alumno tanto na parte expositiva como na interactiva.
Os estudantes repetidores e/o con dispensa de asistencia examinaranse, por regra xeral, nas mesmas condicións que os estudantes de primeira convocatoria. Con todo, especificamente para a parte práctica, aqueles estudantes repetidores que aprobasen as prácticas nunha convocatoria dos dous cursos académicos anteriores terán a posibilidade de elixir entre:
a) Conservar a cualificación obtida previamente en dichas prácticas. Se elixen esta opción, non terán obrigación de asistir ás clases interactivas correspondentes.
b) Someterse a unha nova avaliación das prácticas, renunciando á cualificación anterior, nas mesmas condicións que os estudantes de primeira convocatoria.
Independentemente da súa elección para as prácticas, a cualificación da parte teórica nunca se conservará. Por tanto, o estudante repetidor sempre deberá examinarse dos contidos teóricos da materia nas mesmas condicións que os alumnos de primeira convocatoria.
Non presentado: O alumno recibirá a cualificación de "non presentado", en calquera das duas oportunidades, cando non se realice o exame final ou cando non asistise ao 75% das clases interactivas (prácticas).
Avaliación das competencias:
En xeral o desenvolvemento das actividades prácticas, así como a preparación dos temas teóricos permitirá ao alumnado traballar as competencias básicas, xerais, transversais e específicas da materia. En concreto, o desenvolvemento das prácticas, así como a proba final permitirá avaliar as competencias CG1, CG4, CE2, CE3.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
A materia ten fixada unha carga de traballo de 6 ECTS. Este dato conduce a unha carga de traballo para a materia situada nas 150 horas que se reparten da seguinte maneira:
Traballo presencial na aula:
Clases teóricas: 20 horas
Clases prácticas: 30 horas
Tutorización individual do alumnado: 0.5 horas
Traballo persoal do alumnado
Estudo, realización de exercicios, prácticas, proxectos e outras actividades (avaliación non presencial) : 99 horas
Tutorización individual do alumnado (non presencial): 0.5 horas
Requisitos previos recomendados: Programación I, Programación II
O alumno debería levar ao día a materia para poder aplicar nos exercicios prácticos os coñecementos adquiridos de forma teórica.
Idioma principal: a materia impartirase en castelán
Alvaro Vazquez Alvarez
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- alvaro.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
David Mera Perez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- david.mera [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | IA.11 |
Martes | |||
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.11 |
17:00-19:30 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | IA.11 |
Mércores | |||
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | IA.11 |
17:30-20:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | IA.11 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.01 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.01 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.01 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.01 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.02 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.02 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.02 |
15.01.2026 09:15-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.02 |
19.06.2026 09:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | IA.01 |
19.06.2026 09:30-14:00 | Grupo /CLIL_02 | IA.01 |
19.06.2026 09:30-14:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.01 |
19.06.2026 09:30-14:00 | Grupo /CLIL_03 | IA.01 |