Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia, Economía Aplicada
Áreas: Historia Contemporánea, Historia de América, Historia e Institucións Económicas
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Aproximar o alumno ao coñecemento das fontes documentais existentes para o estudo da Historia contemporánea, ensinándolles as técnicas e métodos axeitados para a súa correcta utilización.
Análise dos principais métodos e técnicas de investigación histórica en Historia Contemporánea. Poñerase de relevo a complexidade e diversidade das fontes documentais históricas para o estudo desta etapa da historia e porase especial interese en mostrar a existencia de fontes documentais específicas e imprescindibles para o estudo da historia contemporánea, como as fontes orais, a prensa e a imaxe.
Desenvolvemento do temario:
1) Introdución e presentación da bibliografía
- Historia e ciencias sociais: conceptos para a era do capitalismo.
- As formas de facer historia. A historia dende abaixo: a historia das masas.
2) A unidade da historia e a especificidade contemporánea:
-As fontes: abundancia e especificidade.
-Os obxectos: Estado, Mercado, Sociedade.
3) Descrición das fontes para facer historia: tipos de arquivos e presentación das fontes máis comúns: fontes de arquivo, fontes orais, fontes hemerográficas,...
4) Técnicas e tratamento das fontes para o traballo do historiador contemporáneo: selección, crítica de fontes e contraste...
1) Fontes para a Hª Agraria:
2) Fontes para a Hª de América
3) Fontes para a Hª Política
Anderson, P., Teoría, política e historia. Un debate con E.P. Thompson, Madrid, Siglo XXI, 1985.
Aróstegui, J., La investigación histórica: fuentes y metodología, Barcelona, 1996.
Berlin, I., Contra la corriente. Ensayos sobre Historia de las ideas, México, Fondo de Cultura, 1983.
Bloch, M., Introducción a la Historia, México, 1982.
Braudel, F., La historia y las ciencias sociales, Madrid, Alianza, 1968.
Bunge, M., Economía y filosofía, Tecnos, 1982.
Burke, P., Sociology and History, Londres, Allen & Unwin (2ª ed.), 1981.
Cardoso, C. F. S., Introducción al trabajo de la investigación histórica, Barcelona, Grijalbo, 1981.
Carr, E. H., ¿Qué es la Historia?, Barcelona, Seix Barral, 1978.
Casanova, J., La Historia social y los historiadores, Barcelona, Crítica, 1991.
Chesneaux, J., ¿Hacemos tabla rasa del pasado?, Madrid, Siglo XXI, 1984.
Cipolla, C.M., Allegro ma non troppo, Barcelona, Crítica, 1991.
Collingwood, R. G., Idea de la Historia, México, FCE, 1972.
Dosse, F., La Historia en migajas. De "Annales" a la "Nueva Historia", Valencia, Alfons el Magnánim, 1988.
Duby, G., La Historia continúa, Madrid, Debate, 1992.
Febvre, L., Combates por la Historia, Barcelona, Ariel, 1974.
Fernández Buey, F., Contribución a la crítica del marxismo cientifista, Barcelona, P.E.U.B., 1984.
Finley, M. I., Uso y abuso de la historia, Barcelona, Crítica, 1979.
Fontana, J., Historia. Análisis del pasado y proyecto social, Barcelona, Crítica, 1982.
Fontana, J., La Historia después del fin de la Historia, 1992.
Handlin, O., La verdad en la historia, México, 1982.
Haupt, G., El historiador y el movimiento social, México, Siglo XXI, 1986.
Hobsbawm, E.J. i Ranger, T. (eds.), L'invent de la tradició, Vic, Eumo, 1988.
Le Goff, J. e Nora, P. (eds.), Hacer la Historia, Barcelona, Laia, 1978, 3 vols.
Morales Moya, A. et alia, La(s) otra(s) historia(s). Una reflexión sobre los métodos y los temas de la investigación histórica, Pamplona, UNED de Bergara, 1987.
Pages, P., Introducción a la historia: epistemología, teoría y problemas de método en los estudios históricos, Barcelona, Barcanova, 1983.
Santos Silva, A. e Madureira Pinto, J. (eds.), Metodologia das Ciências Sociais, Porto, Ed. Afrontamento, 1986.
Stone, L., El pasado y el presente, México, FCE, 1986.
Thompson, E. P., Customs in Common, Londres, Merlin Press, 1991.
Thompson, E. P. La voz del pasado. Historia oral, Valencia, 1998.
Topolsky, J., Metodología de la historia, Madrid, Cátedra, 1982.
Tuñón de Lara, M., Metodología de la historia social de España, Madrid, Siglo XXI, 4ª ed., 1979.
Vilar, P., Iniciación al vocabulario del análisis histórico, Barcelona, Crítica, 1980.
Vovelle, M., Ideologías y mentalidades, Barcelona, Ariel, 1985.
White, H., Retorica e storia, Nápoles, Guida ed., 1978, 2 vols.
- Coñecer as fontes documentais necesarias para a investigación histórica na Época Contemporánea.
- Insistir na necesidade de coñecer e empregar novas fontes documentais (prensa, imaxe, fontes orais) para un maior coñecemento da Historia Contemporánea.
Docencia teórica: Ofreceranse aos alumnos explicacións de carácter xeral sobre as peculiaridades da construcción da historia da sociedade contemporánea. Evitarase a tendencia á acumulación de información memorística e poñeranse en primeiro plano as lecturas e o traballo con elas.
Os contidos teóricos complétanse con prácticas, postas en común e debates na aula, a partir do traballo dos alumnos con materiais preparados polos docentes.
A avaliación será continua, baseándose nas intervencións en clase e nun traballo final.
O alumnado, de xeito individual, analizarán unha fonte determinada, con comentario e crítica, que poida enmarcarse nunha hipotética investigación... A análise non ten como obxectivo a profundización nos contidos aos que se refire a fonte concreta, senón a análise desta para tratar de interpretar, no seu contexto, as súas posibilidades, limitacións, modo de tratamento, e calquera outra destreza de interese formativa en relación con ela.
Nas últimas sesións, e segundo o calendario que se estableza na aula, o alumnado exporá as conclusións da análise realizada, tendo previamente que facer chegar ao profesorado tanto unha copia da fonte como un esquema básico da súa presentación.
Carga de traballo:
- Horas totais estimadas de traballo do estudante: 125
- Horas de docencia teórica e debates en seminario: 25
- Horas de lecturas: 70
- Horas de preparación de traballos e presentacións: 30
Posto que a materia é fundamentalmente práctica, suxírese a presenza activa e participativa nas clases teóricas e seminarios.
No caso de realización de traballos, sería convínte manter reunións periódicas cos docentes da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
Xose Manoel Nuñez Seijas
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 881812681
- Correo electrónico
- xoseml.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Eduardo Rey Tristan
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia de América
- Teléfono
- 881812637
- Correo electrónico
- eduardo.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
David Soto Fernandez
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Historia e Institucións Económicas
- Teléfono
- 881812638
- Correo electrónico
- david.soto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula máster Historia Contemporánea |